Nos kész van az áramkörünk, leheljünk bele életet.
Ehhez kell egy program, ami lekezeli az USB kommunikációt és azt teszi amit kérünk tőle.
AVR Studióban (ingyenesen letölthető) megírjuk/módosítjuk a programot (vagy elkérjük a HEX állományt és azt töltjük majd be)
Az USBEXPLORER Attiny2313-ra lett tervezve, mert ebbe az AVR-be belefér az USB vezérlése (marad hely nekünk is) és még az egyik legolcsóbb chip (kb $1)
Az AVR-ek közül ez az egyik legkisebb chip, de mégis lehet vele USB kapcsolatot készíteni.
Természetesen ez működik ennél nagyobb AVR procikban is.
A program USB részét már megírták, ezt használjuk fel.
A fő C program kér részből áll, egyik a main rész ahol inicializálás, egyéb beállítások vannak, a másik rész ahol a vezérlést akkor kapjuk meg, ha adat érkezett az USB-n.
Ebben a részben dolgozzuk fel a PC által küldött információkat. Amit kapunk az 2 byte, egyik a parancs, a másik a data. Az AVR B portja lesz a csatlakozónk.
A következő parancsértelmezést alakítottam ki:
0: echo (visszakapunk egy karakteres üzenetet, hogy a kapcsolat él)
1: a B port irányultsága, in vagy out DDRB
2: a B port értékadása PORTB
3: beolvassa a B port jelenlegi állapotát PINB
6: RX
7: TX
A parancs byte 4. 5. bitje vezérli a ledeket.
Dugjuk az USBEXPLORER-t az USB csatlakozóra (tápellátás miatt)
A lefordított programot ISP-n keresztül a saját B portján felprogramozzuk.
Ehhez nem kell más csak egy printerport csatlakozó és vezeték. (ezt csúfolják STK200-nak)
Fel lehet programozni pl BASCOM alól is. A lényeg, hogy programozás alatt folyamatosan nyomjuk a reset gombot.
Ha sikeres volt a programozás, akkor a reset gomb elengedésével a windows felismeri, hogy új hardver eszközt talált. A lent csatolt driverek segítségével megismertethetjük a windows-al az USBEXPLORERT.
A cikk még nem ért véget, lapozz!
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!