Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 120 V előállítása 220 V-ból
A kondenzátor a dióda után (C2) fel fog robbanni, mert az kb. 300 V-ra fog feltöltődni és ennyit is fog kapni az iratmegsemmisítő is amíg a kondi meg nem adja magát. C1 is felesleges.
A gond ott lehet, hogy az így "felezett" 230 V csúcsértéke így is 300 V környékén lesz. A legfőbb kérdés az, mi van az iratmegsemmisítőben a motoron kívül. A tuti az, ha szerzel egy 230 / 110 V-os trafót. Bár, amennyiért adnak iratmegsemmisítőket, többe is kerülhet a transzformátor, mint egy új gép. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2017
Köszi a választ!
Egy 4 állású kapcsoló (ki - auto - előre - hátra). Auto állásban egy 250V AC-s mikrokapcsoló van, ami a papír behelyezésekor indítja a motort. Előre állásban direktbe van kötve a motor a 110V-ra. Hátra állásban direktbe van kötve a motor a 110V-ra, de fel vannak cserélve a bemeneti pontok. Van még egy termoellenállás a motorhoz rögzítve, ha túlmelegedne, akkor egy glimmlámpa kigyullad. Ennyi. Nem bonyolították túl. Gondolom a diódának elég 2 amperesnek lennie, az elkót 400V-osra változtatva meg már bírni kell. Az elején a biztosíték hány amperes legyen?
Ha 400 V-os kondenzátort raksz oda, akkor ugyan nem fog felrobbanni, de a motor kb. 300 V-ot fog kapni, mert a kondenzátor a hullámvölgyekben ellátja árammal azt.
Csak egy dióda és egy biztosíték kell, semi több. Így a feszültség effektív értéke, ami a lényeg, kb. 110 V lesz. Kondenzátorral bőven 200 V feletti. Én egy lomha 3 A-es biztosítót használnék és egy diódát, semmi mást.
Szerintem szerencsésebb lenne 2db dióda. Egy sorba, egy pedig ellenpárhuzamosan a motorral. Igy biztosan csak az egyik periódus feszültsége jut a motorra, és a nulláram elvezetése is megoldott.
Elkót, illetve bármilyen pufferkondenzátort kerülni kell!
A pontos képletet, megfogalmazást nem tudom, hirtelen nem is találom, de még a csöves TV-s gyakorlatból a soros csőfűtés puffereletlen egyutas egyenirányításról működött. Az effektív feszültséget 155 V-tal számolták 220 V bemenőnél, ami a csúcsfeszültség, ~310 V fele. Azaz egyutas egyenirányítással is még túl sok a feszültség a 110 V-os motorhoz. A 45 V többletet egy soros ellenállással elemésztheted. 30 Ohm, 100 W-os megfelelne (45*1,5=67,5 W). Nem olcsó mulatság. ![]() Illetve, mivel ma már 230 V a névleges, inkább 33 Ohm-osat vegyél! 33 Ohm 100W
Ha a 220V már effektív érték és csak a felét kapja meg, akkor az hogy lehet 155V effektív?
Utánaszámolva 110V-nak 155V a csúcsértéke.
Sziasztok! Valamikor réges-rég szuzukis kollégám japánból hozott 110 voltos audió cuccokat. Vett hozzá dugasztáp méretű adaptereket, amik 220/110 voltosak és 1 kilówattosak voltak. Azt szeretném kérdezni, hogy találkozott valaki ilyennel, illetve kapcsolási rajza van valakinek hozzá?
Autotrafó, leánykori nevén takarék transzformátor. Egy tekercs, középleágazással. Azért egy dugasztápnál picivel nagyobb
Ha 1 kW-osak voltak, akkor az kapcsolóüzemű volt (setp down?). Mondjuk akkor is nagyobb egy átlagos telefontöltőnél.
Szia!
Nekem is volt a kezembe hasonló. Utazó hajszárítóhoz adták és tette is a dolgát. Ha jól emlékszem valami triakos kapcsolás volt benne. Nem biztos,hogy hajszárító vagy hasonló berendezésnél érzékenyebb ketyerét rádugnék. lényeg az, hogy nem volt nagyobb mint egy trafós dugasztáp. Most nézem a barátunk valami ilyen lehetett: Bővebben: Link Üdv: Gábor A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2018
Triakos. Annó láttam egyet-kettőt szétszedve. Ha azt mondom ultragagyi és veszélyes, enyhén fogalmazok. Ezt (melléklet) most találtam eBay-en. Nem túl bizalomgerjesztő ez sem. Földelt, süllyesztett dugaljba be sem lehet dugni.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2018
Marad a transzformátor.Próbáltam összeforrasztgatni triakosat, hát zúg búg az erősítő.Ha lesz időm körülnézek, hozzávaló trafót keresek, ami 230 volt primerre van gyárilag tekerve.
Mekkora az összes teljesítmény, ami kellene? Esetenként erősen zsebbenyúlós is lehet a dolog, 20 - 40 eFt -on nem kell meglepődni.
Az autotranszformátort azért hívják takarék trafónak, mert kevesebb, és vékonyabb rézdrót kell bele, mint egy hasonló teljesítményű trafónak, és a vas is jóval kisebb lehet. Egyetlen hátránya, hogy nem választ le galvanikusan. Erre azért nem nagyon van szükség, a leválasztás úgyis meg kell legyen oldva a csatlakoztatott készülékben. Tapizni, meg amúgy is szükségtelen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |