Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Helló! Akkor ez jó lenne beállítani? Pontosan hogy is kellene evvel beállítani a töltőt? Az addig ok hogy 14v-nál addig tekerem a töltőn a potit hogy lekapcsoljon de azt hogy állítom hogy mikor kapcsoljon vissza? Vagy pontosan mit is csináljak? Nem igazán értek az ilyenekhez. Előre is köszönöm.
Mihez akarod használni? Targonca, elektromos autó, ...?
Ha leadod elektromos hulladékba, többet adnak érte, mint amennyibe egy új töltő kerül. Ha trafót akarsz venni bele, az új bolti áron ~20 000.-Ft. Gyanítom, inkább alábecsültem.
12V-os autó akkumulátort szeretnék tölteni vele, mert ami van nekem az kis árammal tölt és ezt szeretném úgy megcsinálni, hogy rátudjon segíteni indításkor ha lehetséges. Van jó pár darab trafóm és gondoltam, ha megtudom, milyen volt benne akkor keresek hozzá hasonlót.
Az adattábla, az előlap és a rengeteg lógó madzag alapján 1,2 kVA-es trafó volt benne, 6, 12, 24 és 36 V-os akkumulátorok töltéséhez méretezett fokozatokkal. Feszültségben ez ~7, 13, 26 és 39 V körül lehetett. Ha jól látom fenn azokat a nagy zöld diódákat. Régebbi változatban még szelén volt. Az elsődleges beállító kapcsoló után a finomszabályzás nagyteljesítményű huzalpotméterrel működhetett. Ahogy látom, ezeken kívül volt még rajta egy gyorstöltő fokozat, ami plusz menetet kapcsolhatott hozzá, vagy esetleg a primeren váltott.Ha csak 12 V-ra akarod használni, ~13 V üresjárati feszültségű, 160-200 VA teljesítményű trafó megfelel.
Értem! Ma rákötöttem egy 12,6V os trafót az egyik kivezetésére és mikor rátettem a kábeleket az akkura akkor egyből felfutott a feszültség 15V felé... Ha jól tudom ez már károsítja az akkut. A személygépkocsikban is a generátor is 14,5Val tölt max. Mitől lehet ez? Ha meg úgy állítom be a feszültséget, hogy 14,3V legyen az akkun akkor meg nem folyik az áram. A trafó 1500W-os
Két lehetőség van. Maximumra töltött az akkumulátorod.
Pontatlan a mérőműszered. Valószínűleg utóbbi.
Jobban megnéztem a kapcsolást, mivel nyomógombbal indítod a töltést csak félautomata a
kapcsolás, teljesen lemerült akkuval nem indul. A nyomógombot addig kell nyomva tartanod amig az akku feszültsége a 10,5 V-ot el nem éri utána a töltés tovább folytatódik a gomb elengedése után is. A beállított 14 V elérése után a töltés megszünik a töltőn maradt akku ujratöltése csak a nyomógombbal lehet.
Szerintem ennél jobb kapcsolást is találhatsz, ami teljesen automata és még töltés után csepptöltésre is átáll.
Köszönöm a tippet, de ha kiszedem az FPC részt akkor sem lesz elég az akksi és a kis 5A töltöm a rendszer üzemeltetéséhez.?.?
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
Köszi szépen. Szerintem ez is elég lesz nekem mert nem igazán értek az elektronikához. De esetleg ha tudnál ajánlani valami egyszerűbb automata töltőt azt is megnézném.
Meg kell próbálni. Ha nincs sok kütyű ráakasztva és nincsen nagy számítási igénybevétele a gépnek akkor lehet hogy elviszi.
Sziasztok,
Kaptam egy régi orosz akksitöltőt darabokban. Ezt szeretném összeépíteni. Ott tartok, h a graetz-et vissza kötöttem, meg az árammérőt is bekötöttem. Most 22 DCV jön ki. Van hozzá az a kis elektronika, meg az a valami a hűtőbordában. Valami St 100/6 vagy 5t 100/6 van a kupakján. Ez mi lehet? Áram vagy feszültség szabályzó? Jó lenne mind a kettő bele. Valaki már látott ilyet? Vagy van valami szabályzó amit bele lehet építeni?
Jah*, a feliratokat már én írtam rá, mert orosz szavak voltak, és azokat fordítottam le.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
Köszi a választ erbe, sajnos akkum nincs.
Terhelés nélkül nem lehet mérni, hamis eredményt ad.
Mai nap megmértem egy másik multiméterrel is a feszültséget, az akkuban 12,3V volt a feszültség, a töltő üresjárati feszültsége 13,7V . Rátettem a töltőt az akkura és 3A volt a töltőáram, de viszont megint felment a feszültség 15,8V-ra..Ha pedig 14,5V alatt akarom tartani ezt a feszültséget akkor a trafó üresjárati feszültsége egyenirányítás után 11,6V kell legyen, de így meg nem folyik az áram..MI lehet a probléma? A töltőben pedig csak a 4 diódás egyenirányítást használom, minden mást lekötöttem.
Holnap kipróbálom egy másik, biztosan jó akkuval, és az egyenirányítás után feszültség mekkora lehet maximum? nekem legfeljebb 15A töltőáram kellene ezt a trafó biztosan tudja.
Idézet: „az egyenirányítás után feszültség mekkora lehet maximum?” Nem így kell feltenni a kérdést. Mekkora lehet az akkun töltés közben a feszültség? Erre bőven találsz itt adatot. A töltési csúcsfeszültség 14,4 V. Rövid időre meghaladhatja, de a 15 V-ot nem célszerű átlépni, túl nagy lesz a gázfejlődés. Ezeket az értékeket terheletlen állapotban nem tudod mérni, hanem csak töltés közben. Emiatt vannak a töltőkön a különböző szabályzó elemek. Ha szerencséd van, a folyamatosan szélesedő ívvel jelzett tekerő mögött vastag huzallal betekert hasábot találsz csúszkával. Ezzel szabályozhatod az áramot bizonyos határok között. Ügyelni kell rá, nehogy túl forró legyen. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
Ma volt a kezemben egy orosz töltő. Nem Reszursz, semmi márkajelzése nem volt. Nem szedtem szét, a gazda megvárta, míg kicserélem a biztosítékot.
Érdekessége, középállású a potmétere, jobbra 12, balra 6 voltos. Ismeri-e valaki alaposabban? Ilyen volt A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
Nem tudom hogy hogyan kellene hozzákezdenem nincs sok tapasztalatom az ilyesmiben...
Az még nem lehet megoldás esetleg,hogy ugye a Pcnek 12V és 5V ra van szüksége.... mi lenne ha a 12V os autó akksimat átalakítanám mondjuk 20V ra és azt stabilizálnám 12V re és azt vagy a sima auto akksiról levéve a 12 öt pedig stabilizálnám 5v ra?
Vannak érzékenyebb és kevésbé érzékenyebb márkák.
De ha tutira akarsz menni ne sajnáld azt a plusz 5 percet! És ne kösd a töltőt a kocsi rendszerére csak az akkura! Lehet egy életre hazavágod a kocsit. Rengeteg érzékelő, szabályzó elektronika van egy autóban elég ha csak 1 et tönkretesz. Egyébként ha terhelés nélkül bekapcsol valószínűleg nem egy automata töltő így a töltési ciklus végén közel lenne ehhez a mért feszültséghez. Ha még nem volt áramtalanítva az autód érdemes utána járnod mivel járhat. - A gyári zenelejátszó kódot kérhet. (jobb esetben kiolvassa az autóból) - Ablak nem fog automatán felhúzni (egyszerű tanítás) - stb... A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2014
Szia!
Van ilyen töltőm ,vagy 20 éve.Sima fokozatkapcsolós, hipersil trafóval.Egyszer kölcsönadtam, úgy kaptam vissza, hogy a trafó kivezetéseiről leolvadtak a forrasztások, de azt is túlélte.
Én is ismerem, javítottam is már. Trafó, fokozatkapcsoló és 4 db dióda, csupán ezek vannak a belsejében. A szekunder oldalon meg vannak csapolva a tekercsek és így sima feszültség növeléssel fog a töltőáram is nőni. Ha esetleg a gazdája a szikráztatásos "feszültségmérést" választotta, akkor azt lehet, hogy nem szerette valamelyik dióda.
De ettől függetlenül strapabíró egyszerű szerkezet.
Helló! megépítettem ezt a töltőt. Csináltam szabályozható tápegységet is.A kérdésem az lenne hogy akkor hogy állítsam be a töltőt?13,8v-ra vagy 14v-ra? Gondozásmentes savas akkuhoz kellene.
Helló! Következő a probléma. Rárakom az aksit a töltőre kb 5mp múlva zölden világít pedig tutira nincs feltöltve. Multival mérve a potira reagál de a zöld akkor se alszik ki.
Szia!
Állítsd be a zöld LED-re vonatkozó komparálási szintet a trimmerpotival. 14,4V a megfelelő töltési végfeszültség.
Szia! Beállítottam de a zöld akkor is világít. A tirisztor 10 mp után már elég meleg. Ez normális?
A kezed elbírja a hőt akkor normális, ha jóval magasabb akkor sok a szekunder feszültség
emiatt a töltőáram, esetleg alul méretezett a tirisztor vagy a hűtés. Olvasd ezt az építési leírást, sokat segíthet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |