Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
ha lipo, akkor a max fesz 4.2V/cella, ha liion, akkor 4.1V/cella....
több infó: modellező akkuk kezelése
Szia!
Ma feltettem 10 órakor az akksit töltőre azóta is rajta van. Nem sütöttem ki az akksit mielőtt átettem a töltőre. 13V körül volt benne a fesz a töltés előtt, most is kb 5 percig töltötte Rapidban utána átváltott cseppre és azóta is rajta van. Mértem a töltés során a fesz-t és alig akart emelkedni egy óra alatt 1 tized voltot, és ezt 1A-es csepp töltő áramnál úgyhogy feljebb csavartam és most 2A körül tölti de így is nagyon lassú. Van valami ötleted?
Hello! Hol lassú, hol gyors a töltés. De, most én ebből szerinted kitalálom mi van az aksival?
"Nem sütöttem ki az aksit" Ha tényleg 13V volt benne, akkor fel van töltve. Majd a csepptöltés lassan teljesen feltölti, a feszültség meg ha akar, majd emelkedik.
Üdvözlök mindenkit!
Szerettem volna építeni egy akkutöltőt, ami automatikus tehát nem kell vigyázni, hogy nehogy túltöltsük az akksit! Na most megépítettem a mellékletben található rajz illetve leírás alapján a töltőt elektronikáját, Trafót is tudtam szerezni ami pontosan passzol, az egésszel kapcsolatba annyit akarok megtudni, hogy írja, hogy 14,4V-ig kell feltölteni az akksit, én egy zárt 12Ah-ás kis akksit fel is töltöttem 14,4-re de ahogy be akartam állítani a leírás alapján a potit, nem igazán jött össze úgy ahogy le van írva, mert nekem a töltőáram nem ment le pár miliamperre, hanem tartotta 13,57V-nál az 1,56A-os töltőáramot! Igazából be sem tudtam úgy állítani a potit hogy 14,4-nél világítson nagyon halványan, mivel miest hozzáértem a potihoz azonnal leesett a feszültség, tehát nem tudom, hogy hogy kellene, ha tudtok segíteni annak nagyon tudnék örülni! Előre is köszönöm! Csatoltam még a nyáktervet is ami alapján megcsináltam, és itt az oldal is ahol leletem! akkutöltő
Hát ezaz!
Most vettem le róla még nem jelzett készet mindig de 14.91V-nál volt. Megint kb 1 óra alatt töltött 0,1V-ot. Ha feljebb veszem a töltőáramot 1A-ről akkor megáll a töltés. Viszont miután levettem fél órával rá rámértem az akksira és 12,95V körül volt. Ez gondolom nem normális. Szerinted mi baj van?
Hello! Szerintem meg jó ez. Maximum leveheted a PB12 panelen az MP3 ponton mért feszültséget a P1 állításával 2,46V-ra. Ekkor 14,75V lesz a töltési végfeszültség. (Amenyiben az R6/R5 osztó tényleg 1:6 arányban oszt.)
Ha neked az furcsa, hogy töltés után fél órával a kapocsfeszültség leesik 12,95V-ra, akkor még nem láttál aksit. Mert ez teljesen természetes, kb. 12,7..12,8V-ra fog visszaállni.
Hello!
- Mivel Te a stabilizátorok helyett háromlábú stabit használsz, illett volna a stabik kimenetére elkót tenni, és gerjedés gátló kondikat. Pld. minimum a 7812 és a 78L08 kimenetére egy 10µF és 100nF-ot. - Ha érintésre bebillen az IC, akkor vagy nem szigetelt a csavarhúzód, vagy kontakt hiba van a potinál vagy szakadás a panelen. - De az áramkört tesztelheted,ha az R2 ellenállást kiveszed, és az aksi helyett egy labortápot teszel. annak finom szabályozásával ellenőrizhető a működés.
Na ma reggel rámértem az akksira eltelt egy egész éjszaka a töltés óta és 12,65V-ra csökkent vissza az akksi feszültsége, ez majdnem annyi mint amikor elkezdtem tölteni.
Értem!
Igen gondoltam arra én is, hogy az akksi helyett betenni egy szembe tápot pluszt a pluszhoz minuszt a minuszhoz, és akkor 14,4-re beállítani, majd ha leesik a töltőáram akkor az akksinál is megállja a helyét. Arra gondoltam, hogy mivel nincs lapbortápom egy LM317-essel be tudnám állítani a feszt, nem tudom az mennyire járható út? A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
Teljesen járható, csak finoman kell szabályozni. De a töltést meg kell szüntetni, (pld. a hogy írtam) mert különben a töltő felemeli a táp kimenetét. De úgy is lehet trükközni, hogy a tápra terhelést (izzót) és egy nagy kondit (10..33 ezer mikrót) teszel. Ha tölti, akkor az fogja ellátni a fogyasztót árammal, ha nem, akkor a tápegység. De a 317 esetében ez csak 1,5A-ig járható szimuláció.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
Most úgy látom hogy 13,62-13,64- között ingadozik a feszültség, fölé nem megy de alá sem, de viszont a töltőáram nem akar 950ma alá esni, van amikor éppen éppen 930, de csak nagyon ritkán ugrik oda le! Mindig megtartja a 13,62-13,64 közötti feszültésget az akksiban feljebb nem megy, de viszont a töltőáram nem akar nagyon alacsony szintre lemenni! Ez problémát jelenthet? Azért kérdezem, mert a feszültséget jól tartja, csak az áram marad!
Eben a töltőben nincs áramszabályozás, így a töltőáram annyi, amennyit a töltő feszültsége és belső ellenállás a "megenged". Nyilván változik valamit, mert a hálózati feszültség is változik.
Vagy is itt végig lesz áram, amíg le nem kapcsol. hogy mennyi, az attól függ, mennyire csökken a különbség a töltő kimeneti feszültsége és az aksi kapocsfeszültsége között. Ha az aksi feszültsége nem változik, nem melegszik, akkor töltődik. Várni kell.
Igen most úgy csináltam, hogy megnéztem, hogy hány volt van az akksiban, töltő nélkül, így van benne 13,12V ha ráteszem a töltőt akkor felmegy 13,68-ra de az amper meg 950mA lesz! Akkor valószínű akkor fog kikapcsolni a töltő, hogyha eléri a 13,68-at! Annyi kérdésem lenne, hogy tudom, hogy pezseg az akksi töltés közben, de ha zárt rendszerű az akkumulátor, akkor meddig szabad tölteni, tehát honnan tudom meg, hogy már veszélyes a helyzet, mert rá van ugye írva meg úgy tudom, hogy 14,4V-ig kell feltölteni az akksit, de ha nagyon pezseg, nem veszélyes? Ja és egy új akksi meddig tartja meg a 14,4V-ot, ha mondjuk annyinál kapcsol le a töltő?
Nem sokáig fogja megtartani a 14,4V-ot, ezt most már tapasztalatból mondom. Az én töltőm amit Proli007 tervei alapján készítettem ( neki köszönöm szépen) az 15V-nál kapcsol le. Tegnap 10 órát rajta volt a töltő az akksin és 14.91V-nál vettem le róla, ma reggel odamentem megmérni hogy mekkora benne a fesz 12,5V volt benne. De utána észrevettem hogy felkapcsoltam a világítást és azért volt ennyi és végülis 12,7V van most benne. Szóval 14,91V-ig töltöttem fel majd a töltés után 12 órával már csak 12,7V van benne. Proli007 szerint ez normális jelenség.
Értem! Most van itthon egy elég háát gagyi akksi ami már nagyon "ki van" és ezzel le tudom mérni, hogy hol világít a "töltés kész" led, most 13,68-on villan ki, akkor nyugodtam beállíthatom 14,4V-ra, hogy ott gyulladjon ki a led?
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
Ha az aksi fel van töltve, akkor a bevitt energia vízbontásra és fűtésre fordítódik. A 14,2V az általában az intenzív vízbontás határa. (Ha több paraméter is az alap feltételnek megfelelő.) Ez alatt is van vízbontás, csak nem"látványos". A zárt aksi sem totál zárt, mer legalább szelep mindenképpen van rajta. Valamint mindenféle katalizátorok vannak benne, ami a kismértékű gázképződést vissza alakítja. Általában 13,6V környékén nem lehet a gázképződés intenzív. Ha még is, akkor vagy cella hiba van és a többi cella már rég fel van töltve, vagy nagyon öreg az aski. Élettartam alatt, ugyan is csökken a töltési végfeszültsége az aksinak, hamarabb fogja a vizet bontani.
Ha nem melegszik, nem bugyog hallhatóan, akkor gond nem lehet. De egy aksi nemkondi,hogy feltöltöd, és tartja azt a feszültséget. Az aksi feszültségét a pólusok közötti elektróda potenciál határozza meg. Töltés alatt a feszültség magasabb, (többek között a belsőellenálláson eső feszültség miatt is) majd töltés végeztével lassan leállnak a kémiai folyamatok és vissza áll a névleges feszültségére. Ez valamennyire más töltött és töltetlen állapotban.
Hát nem hallatszik ebből semmi! Legalábbis az új akkuban (mondjuk még jó), de a régiben ahogy ráteszem a töltőt nem kell neki 5 másodperc azonnal elkezd bugyogni, mondjuk ez már nagyon púpos is, tehát külsőleg is látszik, hogy nem mai darab! Arra volt jó ez a rossz akksi, hogy mivel nagyon gyorsan fel lehet tölteni, igaz nem tartja meg azt a 12,3V körüli értéket, hanem lemegy 10,56-ra, hogy a töltőt be tudtam állítani, hogy hány voltnál jelezzen, most 14,38-nál jelez, hogy töltés kész van ez szerintem jó, ahogy a leírásában is láttam, hogy ott kell kivillanjon!
Köszönöm szépen a nagyon hasznos információkat, nagyon sok mindent tanultam most! További szép napot!
Sziasztok!
Kaptam egy régi maszek gyártású akkutöltőt, de hiányosan. Van benne egy 250VA-es trafó 16VAC és 27VAC leágazásokkal, egy 35A-es graetz kocka és egy zárlatos tirisztor, illetve egy 12/24V-os átkapcsoló. Gondolom volt benne egy nyák is, mert a helyét megtaláltam. Tudnátok ajánlani egy bevált kapcsolást amivel helyettesíthetem a hiányzó elektronikát?
Sziasztok!
Volt itt fent korábban két szabadkézi rajz, valamikor a topic indulásakor. A mellékletemben csatolom, mert anno lementettem. Talán a 2. vagy 3. oldalon volt megtalálható, de azóta törölték/kicserélték a képet. Az volna a kérdésem, hogy megtenné nekem valaki hogy átméretezi az alkatrészeket úgy, hogy 4 illetve 5 sorosan kötött 12 V feszültségű akkut tölthessek vele. Tehát 48V, illetve 60V a névleges telepfeszültség a 12V helyett, ahol üzemeltetni szeretném, és így 60V illetve 75V az az érték, ahol a töltésnek le kellene állnia. Előre is köszönet érte.
Üdv mindenkinek!
6db 3.6v/700mA li-ion akkut akarok összekötni így= 10,8v/1400mA Ehez milyen töltőt keressek? Előre is köszönöm!
Balanszeres töltőt keress. Sorba kötött akkumulátorok esetén biztosítani kell, hogy mindegyik cella azonos feszültségű legyen.
Hello! Nem azért nem válaszolnak, mert nem akarnak, hanem a kérésed egy "nem túl korrekt" áramkörhöz és töltéshez vezet. Az egyszerű válasz, ugye lehetne az, hogy "a zénerek feszültségének növelésével". De a gyakorlatban ezt próbálni kell, mert a zénerek nyitóárama miatt a könyökfeszültsége lehet más és más.
Első áramkörnél, az lenne a gond, hogy a tisisztor kis anód-katód feszültség különbségű nyitásához és ekkor a szükséges Gate áram létrehozásához, kis ellenállás szükséges (150ohm). Viszont amikor a zéner nyit, a tirisztor lezár, megszűnik a töltőáram. És ezzel megszűnik a feszültség esés az RE előtét ellenálláson is. Ekkor a feszültség a trafó feszültségére ugrik, és jelentősen nő a 150ohm árama. Ez egyébként is egy regeneráló töltő lenne, ami félhullámmal tölt. 6A töltőáramnál, kb 15A-es csúcsáramok lennének, ahol a félperiódusú áramfolyásnak a trafó igencsak "örül". A második kapcsolásnál, ugyan ez a helyet, csak durvább, hiszen a töltési végfeszültség elérésekor a 106D kinyit, és úgy is marad a periódus végéig. A 470ohm Gate ellenálláson ekkor akár 12W teljesítmény is disszipálódhatna. (Természetesen a Led ellenálását meg kellene növelni.) Egyszóval jelentősen át kellene alakítani a kapcsolást, és ekkor sem lenne túl korrekt a dolog. Valamint itt is érvényes amit Nedugi itt mod.
Szia! Találtam egy ilyent: Balance töltő kb ilyen a többi is?
Én 6-7db li-ion akkut kötök össze,a fent említett szerkezet mellet ez a szöveg áll Idézet: „Tölthető akkuk: 2-3 cell Li-ion/ Li-poly battery (7.4V-11.1V)” Tehát ez már kevés 6-7 darabhoz? 7db lenne a legjobb! 3,7v 2600mA Összekötve:11,1v 5200mA Így dobnám össze őket hogy 2db párhuzamosan,és még így 2db,de már a 3.-ba 3db van, és ezeket sorba kötöm. Így van 11.1v! Pontosan nem tudom mennyi az amper mert van, 2db 5200mA cella, és 1db 7800mA cella,az nem baj ha a 3.-ban 50%-al több mA van? Egy utolsó kérdés:ezeket miért nem forrasztják? Köszi a segítséget! A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2014
Szia Proli007!
Köszönöm a válaszod. Nagyjából erre számítottam én is, meg azért közben próbálgattam megoldást találni. A szitu a következő. Meghalt az elektromos robogóm töltője és gyorsan kell valamivel átmenetileg kiváltsam, mert napi használatban van a gép. Alapesetben 4 akkuja van, és az 5. akkut külön töltöttem minden alkalommal ( konkrétan a 2. rajz töltőjével a legnagyobb megelégedésemre.). A félperiódusból adódó "trafó nem szereti", szitut a trafó méretével kívánom ellensúlyozni. Hozzáteszem, nem cél a 6A töltőáram, ideális lenne a 3-4 A. Ennek megfelelően a tinával úgy szimuláltam, hogy az Re (kb 5 ohm 50W) ellenállás mellé bekerül egy 12 - 24 V, 50W izzó. A zenerek meg sorbakötött zenerből kialakított lánc (amit méreteztem, abban 60V zener kell, ilyet meg úgyse találtam, és nem is baj ha a teljesítmény megoszlik). a 150 ohmos ellenállás 400 ohm körüli értéke esetén a tirisztor még működik, és a zenerek árama is megfelelő mértékben csökkent. ) Az eldisszipált teljesítmény meg annyira nem zavar (általánydíjas az áramszámlám...). Remélem a zenerek sorbakötése nem csak a szimulációban működik. Mivel a trafó szekunder feszültsége a méretezés szempontjából kritikus (nagyon ki vannak hegyezve az értékek...), az építés még várat magára, de remélem nem rossz alapvetően az elképzelésem. A balanszírozásra sokat nem tudok mondani, a savas akkuk akkun belüli balanszírozása amúgy sincs rendesen ugye megoldva, itt max. az akkukat egyenként ellenőrizve alkalmanként külön merítve töltve valamennyire megoldható akku szinten.
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni.A csatolt kapcsolást szeretném megépíteni. A tirisztorhoz szeretném a hűtést méretezni.TIC126 adatlapja szerint 4A folyamatos terhelést kb 87°C lapkahőmérsékletig lehet átengedni az eszközön.Ehhez az áramhoz 5W disszipáció tartozik. Milyen termikus tényezőjű hűtőborda felelne meg a célra?
Hello! Olvasd el!
Szia,
Köszi a tippet,elolvastam. Tmax:125°C Rjc:2,4°C/W Rja:62,5°C/W Ptot:5W(adatlapból) Ezekkel az adatokkal Rha:34,61°C/W érték-et kaptam. A 4A-t 87°C laphőmérsékletig lehet kivenni az eszközből.Ezt kellene használni Tmax-nak? A Ta(környezeti hőmérséklet) 30°C-nak választottam.Ezt zárt de szellőző dobozban kellene változtatnom?
Hello!
Ha Rjc:2,4°C/W, akkor 5W disszipációnál, 12 fokkal lesz melegebb a kristály, mint a ház. Vagy is a borda 75°C-ra melegedhet csak fel. Ha a környezet 30 fok, akkora megengedett hőmérséklet emelkedés 45°C az 5W-ra. Ez 9K/W-os hőleadású bordát feltételez. (Én nem olvastam, csak ajánlottam.. )
Szia,
Ha ez "így van" akkor az SK/65/37 3,6K/W borda megfelel a célra. Köszönöm. üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |