Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Az ellenállás melett lévő fet neve FQPF9N50C - ez működik, volt még mellette két dióda az egyik hengeres csomagolású a másik TO220-as csomagban, rácsavarozva a "hűtőbordára" ezek is jók. Remélem a táp többi része nem sérült.
Szia Tibi20,
Ilyen belsővel készült tápból csak 300W-os van nekem.Ebben az R10 8,62 ohm 0,5%(szürke,kék,piros,ezüst,zöld).Emlékem szerint volt egy 400W-os is de bontásra ítéltem.Megnézem hátha.... (Nézd meg az aktív PFC vezérlő ic doksiját.Hátha van benne hasznos info) Bővebben: Link üdv A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
Szia Philips100,
A linkeden lévő első fénykép alapján szinte ugyanaz a belseje, egyedüli eltérés, hogy a jobb oldali alu lapon nekem csak egy fet van, és a fényképen ott virít ajobb alsó sarokba zsugorcsövezett ellenállás ami eldurrant. Ha jól láttam a táp zalman ZM460
Karikázd már be a képen, hogy melyikre gondolsz.
Üdv mindenkinek
megtaláltam az ellenállás egyik oldalát, beszorult egy tekercs alá.. és a gyűrűk is látszanak rajta. De én még ilyen értékű ellenállással nem találkoztam. A csíkok: barna narancs ezüst arany zöld. Van ilyen ellenállás egyáltalán? Avagy megsülés közben megváltozott valamelyik gyűrű szine.
Az az ellenállás 98% eséllyel a PFC-vezérlő áramkorlátozásához szükséges söntellenállás. De ha lerajzolod a környékének a kapcsolását (FET, diódák, tekercs, kondi előtte, kondi utána), akkor egészen biztosan meg lehet mondani. Ha a PFC-vezérlő típusát is megmondod, akkor még ki is lehet számítani, hogy kb. mekkora kell. Nagyságrendileg egy 0.1-1 ohmos ellenállást tippelnék oda.
A PFC-vezérlő a fettel szembeni panelon van, vagy a kábelköteg melletti panel az? Ha jól láttam be van forrasztva az alappanelra mind a kettő.
Igen, az a pici segédpanel közvetlenül az ellenállás melletti tekercs másik oldalán.
Kiforrasztottam a panelt, az íc tipusa CM6800 , most nézem az adatlapját...
Az adatlapon van 2 kapcsolási rajz, elég érdekesen csatlakoznak a fetek, csak simán a Source és a föld. Az én tápomban viszont egy ellenálláson keresztül csatlakozik a negatívhoz. Ez robbant fel, és lett szakadt. Ja és csak 1 fet van a panelon, a másik fetnek csak a helye van meg.
Szerintem rosszul gondolod, hogy melyik pont ott a "negatív".
Az R18-at nézd meg a mintakapcsolásokon. Szerintem az lesz az ellenállásod. A 9. oldalon az Rs számításánál megtalálod, hogy hogyan kell kiszámítani az értékét.
Megpróbáltam lerajzolni a fetig a kapcsolást ahogy a panelon van.
Az az ellenállás amit keresek nem ott van ahogy a doksiban van, hanem a fet source llába és a negatív között van.
A mintakapcsolásban R18 néven szerepel.
De itt van egy másik vezérlő rajza, ezen jobban látszik (Rsense néven). A vezérlőnek nem az egyenirányító negatív pontja a GND, hanem az a pont, ami ezen ellenállás után található. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Na mostmár kapizsgálom, ahogy a panelomon végigkövettem a vezetékelést, elég kusza az smd alkatrészek között. De a lényeg, hogy neked van igazad, valóban sönt ellenállás és nem előtét ellenállás.
Ez az? Sajnos nem tudok angolul.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
Ha jól értem RS=(0,8*230*1,414)/(2*400)
230Volt a bemenő fesz, 400wattos a tápom, de az 1,414-et honnan számolták?
AC feszültségnek a legkisebb feszültséget kell venni, amivel a kapcsolás szeretne tudni működni. Ha nem akarod Amerikába vinni, akkor 185-200V-ot szokás oda írni.
Oké tehát 200volt. A max imput power a tápom teljesítménye? 400watt
De az 1,414-et honnan számolták?
Ha egy 100W-os körtén keresztül próbálom a tápot hogyan tudom tönkretenni a primer tranyót? Hisz fél amper sem folyhat, amivel bőven terhelhető.
Feszültségtűrése is van annak a szerencsétlen tranyónak, ha azt túlléped, attól is tönkremehet. És meg ne kérdezd, hogy a 220-as hálózatból hogy tud 400-600-800-1000V-nál több kijönni. Ott az áramkörben a tekercs, az bármekkora feszültséget képes előállítani, ha rosszul kezelik.
Aztán meg az izzónak hidegen jóval kisebb ellenállása van, mint amikor már izzik. Láttam már olyat, hogy a kis primer teherbírású segédtáp céláramkör simán tönkrement az alatt az idő alatt, amíg az izzó felizzott. Ez ugyan nem jellemző, de előfordulhat.
Hogyan lehet akkor biztonságosan tesztelni egy tápot? Egy triakos szabályozó megfelel erre a célra?
Köszönöm a választ a hegesztős topikban is, kicsit off ezért nem akartam írni, hogy nekem pc tápban lenne szükségem az áramkorlátra, éppen akksis fúróhoz mert azzal sikerült egyet már kinyírni, pedig volt áramfigyelés, pont mint írtad. Azért írtam oda mert nagyon passzolt a példád, és nem gondoltam hogy itt is válaszolsz.
Tehát a kis áramfigyelő trafóról nyert feszültséget figyelve meg lehet oldani a dolgot? A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2013
Amíg ohmos terhelés van a kimeneten addig nincs gond ezzel sem, de a motor induktív fogyasztó, ráadásul brutális induló áramfelvétellel. Tökéletes áramkorlátot csak árammódú vezérlővel lehet csinálni, a 494 nem az. A hegesztős topikba a miértjét is leírtam nemrég, olvass vissza. Az áramváltó csúcsáramát a 494-el nem tudod közvetlenül figyelni, csak integrálás után, vagyis csak az átlagáramot. Úgy viszont már nem fog tudni lekapcsolni az áramcsúcsra, tehát erősen benne van a pakliban hogy tönkremegy, mint ahogy azt már tapasztaltad is (és más is).
Kösz a részletes választ.
Rájöttem mit rontottam el a múltkor hátha okul belőle vki. A tranyókat cseréltem, a hátoldalra próbaképp felforrasztva ment a táp. Sajna elkerülte a figyelmem, hogy az eredetieknek a felfogató furatuk szigetelt volt, az újaké pedig nem, és nem tettem be a kis szigetelő karikát. Bekapcskor csattogás, izzó vibrál. Az alsó tranyó tönkrement meg a BE között egy ellenállásról lepattogott a zománc, gondolom ennek volt olyan szép hangja. Van esélyem, hogy csak ennyi a kár?
Sziasztok!
Lenne egy noname 400W os tápom. A hibája az hogy ha adok neki tápfeszültséget akkor elindul egyből alaplap és minden nélkül. Sajnos sehol nem találtam ilyenre megoldást, csak arra hogy lehet elindítani egy tápot alaplap nélkül is...Na nekem ez a gondom, hogy elindul. köszi előre is a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |