Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó riasztó (bekötés)
 
Témaindító: tom79, idő: Szept 12, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   37 / 42
(#) molnarp válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 13, 2014 /
 
A dupla riasztó miatt kellett pluszba 4db-ot bekötnöm és nem akarok többet az autómba.
Ha nem megy szoftveresen vagy más egyszerűbb módon, akkor így marad. Az én oldalamon felmegy.

Amit meg írtál azért nem jó, mert ha gyújtás nélkül csukom a csomagtartót, akkor az elektronika nem tudja le majd felhúzni az ablakot így a tetőablak a légnyomás miatt kinyomódik.
(#) Inhouse válasza molnarp hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Nem tudom, hogy minek kellett 4 relé, és miért van dupla riasztó ...de
Idézet:
„Magyarán 2db kis relé kell. Az egyik egy váltó (morze) érintkezős. Megszakítod azt a szálat, amin jön a gyújtás +12V-ja és bekötöd közé a relét. A bejövő +12V a NC, a tovább menő a COM. Viszel egy fix +12V-ot, ezt pedig bekötöd a NO-re. Így megmarad minden alap helyzetben olyannak, mint volt.”

Tehát minden eredeti funkció megmaradna, csak pluszban lenne az ablakfelhúzás.
De én nem erőltetem tovább, te kérdeztél, én adtam választ, de húzod a szád, ha nem, hát nem. Csak legalább olvasd el amit írtam rendesen!
(#) molnarp válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Kaptam egy távirányítós riasztószettet, mert a gyári nem működött, közben megcsináltam azt is.
Így 2 komplett riasztó van a kocsiban, ami független egymástól, viszont egymást tudják riasztani, ha esetleg valamelyiket buherálják. Mivel mindkettő az irányjelzőket villogtatja, de más ütemben, ezért azt is reléznem kellett, hogy ne legyen káosz, mikor riasztás van. Ezért kellett az a sok relé.
Lerajzolom és átgondolom amit mondasz, mert most még nekem nem egyértelmű.
(#) Inhouse válasza molnarp hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Nem tűnik ésszerű dolognak 2 riasztó egy autóba...
Az index villogtatáshoz sem kellett volna relé. Nem kötöd rá a másikat és kész...
Nem tudom melyik részét nem érted. A morze vagy váltó érintkező 3 lábat jelent, a középsőt kapcsolja vagy az egyikhez, vagy a másikhoz. Ebből az egyik az alapállapotban zárt, ha egy megszakított rész közé kötöd, alapból ugyanúgy zárva lesz a kör, mintha mi sem történt volna. Ha viszont te akarsz arra a pontra kapcsolni, akkor az alapot megszakítja és ezt kapcsolja...
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
(#) petikiss hozzászólása Aug 25, 2014 /
 
Sziasztok,

Egy eleg naiv kerdesem lenne.
Az automba szereltettem egy Mistral Max 2R tipusu riasztot hivatalos szervizzel, aminek a hangereje nagyon szereny lett. Ertsd: inkabb kellemes, halk, nem hangos. Szerintetek ennyit tud a riaszto (papiron 115db), vagy rosszul kotottek be? Egyaltalan lehet rosszul bekotni?

Koszonom a valaszotokat!
Peter
(#) eyess válasza petikiss hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Inkább a hangkeltő eszköz lesz ott gyenge.Ki kellene próbálni egy másik erre a célra való riasztó szirénával stb.
(#) petikiss válasza eyess hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Esetleg tudnal ajanlani, melyiket erdemes megvenni? Neten neztem, de nem nagy a kinalat.
(#) Peti.Janka hozzászólása Aug 28, 2014 /
 
Üdv!

Vision VAE 318-1300-as típusú autóriasztóhoz keresek bekötési rajzot.
Ha esetleg valakinek lenne nagyon örülnék neki.
Már sokat keresgettem és a google is a barátom mégsem találtam.
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) kalcium hozzászólása Aug 31, 2014 /
 
Sziasztok!
Olyan problémával fordulnék hozzátok,hogy nemrég vásároltam egy Magicar 880AS típusú autóriasztót és konkrétan elakadtam néhány kábel és relé bekötését illetően .
A riasztó bekötési leírása itt található :
http://www.metroman.hu/kepek/6257_magicar-M870AS-auto-riaszto-besze...eb.pdf

A rajz pedíg itt : http://kepfeltoltes.hu/140828/Riaszt__bek_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És amit nem értek az az ,hogy a CN4-es csatlakozón lévő indításgátló kimenetet és a CN1-es csatlakozón lévő Gyújtás és Indító kimenetet hova és hogyan kössem be?

A riasztóhoz kapott relé 4 lábú 2db sárga (erre megy a megszakítani kívánt áramkör) egy zöld a 85-ös és egy kék a 86-os pontján ami gyárilag saruzva van ,na már most a CN1-es csatlakozón lévő zöld gyújtás kimeneten 2 kábel van amibe a relén található saruzott kábel beleillik illetve a CN4-es csatlakozón is ugyan ilyen saruzott vezeték található az indításgátló kábel kimenetének végén .
Az akkumulátorra a következő 3 kábelt kötöttem : CN1 csatlakozón lévő Piros/fehér ,Piros állandó és a CN2-n lévő szürkét (ezt csak azért írtam mert ha valaki lesz olyan kedves és segít hogy helyesen bekössek mindent akkor ha kell tudjon kijavítani) .
Előre is köszönöm a segítséget !
(#) zosza18 válasza kalcium hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Szia!
Az mellékelt adatlapon rajta van feketén fehéren, hogy melyik kábel micsoda. Az általad kérdezett kivezetések a távindítás és az indításgátló kimenetek. Le van írva a bekötés részletesen, hogy mit hova kell kötni. Nézd át mégegyszer, mert a kérdéseidre ott a válasz.
Ha nem boldogulsz, akkor persze segítünk, de olvasd át figyelmesen és menni fog.
(#) kalcium hozzászólása Szept 1, 2014 /
 
Egész nap a könyvet bújom de valahogy nem fogja meg a képzeletem . Lényegében az nem tiszta hogy odairja, hogy az akkumulátorról plusz tápfeszültséget biztosít azonban másképp gondolja ugyanis hiába kötöm rá semmi nem történik. Tehát melyik amelyik gyujtás utáni pluszra kerüljön s melyik az akksira, illetve hogy a relével a gyujtás utáni pluszt szakitsam meg vagy az indító kábelt mert mivel a CN1 csatlakozón kettő zöld kábel van ezért gondolom a relé zöld vagy kék vezetéke arra kell menjen és szerintem beleszól a tavinditásba :/ . Ha kuszán fogalmazok elnézésetek kérem de péntek óta probalgatom varialni a vezetékeket :$
(#) kalcium hozzászólása Szept 1, 2014 /
 
Ne haragudjatok hogy újat írok de nem tudom szerkeszteni a hozzászólásomat :$ .
A másik érdekesség számomra az ,hogy CN1 csatlakozó sárga kábel (indítómotor kimenet) leírása : Kulcsos indítás esetén az akksiról plusz feszültséget biztosít (Az (+) akkumulátor tápfeszültség az indítómotort működteti). Na de ha én kulcsról indítok akkor én adom a plusz feszültséget :? a riasztó még rá akar adni feszültséget az én indításom mellé :/ ?
(#) zosza18 válasza kalcium hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
A CN1-es csatnál van az indítás, a CN4-es csatnál van az indítlás gátlás. A vezérlő csak akkor indít szerintem, ha távirányítóról indítol, ha kulcsról indítasz akkor nem szól bele. Ha estig nem kappsz választ akkor segítek,de most melóhelyen vagyok és nem tudok írni.
(#) zosza18 válasza kalcium hozzászólására (») Szept 2, 2014 /
 
Nos átnézve a pdf-et arra jutottam, hogy a 4. oldal alján van egy rajz a CN1/3-as csat bekötéséről nagyvonalakban. A lényeg, hogy a CN1-Sárga kábele megy az indítórelére, ami indítózik amikor kell. A Zöld meg a CN3-Kék vezetéke pedig a relére megy és azt kell közé kötni a CN1-Sárga kábelének(indítózás). Ezt vettem ki az egészből, így működnie kell. Próbáld ki, menni fog.
Bocs a késői válaszért.
(#) kalcium hozzászólása Szept 2, 2014 /
 
Semmi baj a késői válaszért ,úgyis csak hétvégén érek rá megpróbálni hogy mi hogyan .
Ha jól sejtem így gondoltad igaz ? :

Bővebben: Link

Azonban a riasztó egységén a zöld kettéágazik a sarus megy gondolom a relére mert a relé kábele is saruzva van , a másik zöld pedíg melyikre kellene hogy menjen a gyújtás utáni 12V-ra ? Mert annak is ez lenne a leírása :

3 – Zöld- Gyújtás kimenet
- Bekapcsoláskor az akkumulátorról (+) tápfeszültséget biztosít. Biztosítja a
bekapcsolt gyujtáskör áramellátását. Biztosítja az összes indítóvezeték, illetve a
műszerfal áramellátását.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2014
(#) zosza18 válasza kalcium hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
Igen a zöld megyen a gyújtás utáni pontra. (Mármint úgy értem, hogy amikor megjelenik a 12V a gyújtás ráadásakor, az a pont.)
(#) kalcium hozzászólása Szept 3, 2014 /
 
Aha akkor így már tiszta hétvégén próba aztán ha nem jó kérdezek .
Még egy olyan kérdésem lenne ,hogy én megnéztem a kocsiban lévő indítókábelt és meg kell mondjam 3x olyan vastag mint ami a risztón van pedig az sem gagyi kábel de nem hinném hogy rá kellene kötnöm illetve megvágni sem merném ,viszont ha egy test kábelt szakítok meg a relével akkor is ugyan ez a bekötési módszere a relének?
(#) zosza18 válasza kalcium hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
NEM kell az indító kábelt piszkálnod! Az indító relé kábelét kell megbontani!
Semmit nem bírna ki a riasztó kábele, ha közé tennéd.
(#) kalcium hozzászólása Szept 4, 2014 /
 
Akkor pl. a sárga indítókábelt sem a biztosítéktáblához kell bekötnöm az utastér felől :O ?
(#) zosza18 válasza kalcium hozzászólására (») Szept 4, 2014 /
 
A sárga indító kábel az indító reléjre megyen, nem magára az önindítóra.
(#) hg5cwa hozzászólása Szept 5, 2014 /
 
Sziasztok, segítséget keresnék az alábbi problémámra, hátha valakinek van tapasztalata...
Van egy autóriasztóm (TK-106B) távindítási funkcióval.
A távindításhoz van 3 relékimenetem, A B és C;
Indításkor:
A (kulcs I. állásnak megfelelő)
A+B (kulcs II. állásnak megfelelő)
A+B+C (gyujtás, kulcs III. állásnak megfelelő)
A+B (ismét kulcs II: állás)
kombinációkkal.
Hogyan lehet ezt úgy bekötni, hogy az immobilzert nem bántjuk, tehát a távindítás lehetséges, immo chip nélkül, de ezen kívül csak chip-es kulccsal?
A gyujtáskapcsoló több mindent kapcsol, állásonként különböző kombinációban.
(mindenről van rajzom)
Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) hg5cwa hozzászólása Szept 5, 2014 /
 
A kép lemaradt a gyújtáskapcsolóról..
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014

névtelen.JPG
    
(#) Inhouse válasza hg5cwa hozzászólására (») Szept 5, 2014 /
 
Immos kulcs nélkül szerintem sehogy. Ha kell a "kényelem", feláldozod a biztonságot és kipattintod a kulcsból az immo részt és beszereled a gyújtáskapcsoló közelébe a burkolat alá. Sosem értettem, miért is jó ez a távindítás...
(#) zosza18 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 5, 2014 /
 
Több a hibalehetőség, biztos ezért jó.
(#) hg5cwa válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 5, 2014 /
 
Igen, köszönöm, én is erre a konklúzióra jutottam végül sajnos. Ahogy utánanéztem, pont erre a megoldásra lett kitalálva az un. bypass modul hogy távindítós riasztóval indítani lehessen a kocsit. Ez a modul antennával sugározza az immochip jelét a tekercshez, de kell hozzá egy másolt immo chip. Ez olyan mintha a lakáskulcsot a lábtörlő alá raknám..
Úgyhogy le is mondtam a dologról
(#) tferi72 hozzászólása Szept 6, 2014 /
 
Sziasztok!Kéne egy kis segítség!Vettem egy cyclone quantum mini riasztót,és egy 95-ös suzikiba szeretném bekötni,ehhez szeretnék valamilyen rajzot kapni ha lehetséges.Előre is köszönöm.
(#) csaba780825 hozzászólása Szept 7, 2014 /
 
sziasztok nekem lenne egy meta m870 autorisztom be szertném kötni de sehol nem találok hozzá leirást valaki tudna nekem ebben segiteni??köszönöm elöre is küldök érte virtuális sört is.
(#) kalcium válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 15, 2014 /
 
Nos én megpróbáltam összekötni , úgy hogy a vastag zöld ment a gyújtás utáni 12V-ra a többi a riasztóra a két relé sárgával pedíg egyenlőre nem szakítottam meg semmit azonban beriasztott állapotban ráadtam a gyújtást és hallottam hogy a relé kattant azonban a riasztó nem riasztott . Kikapcsolt riasztó mellett gyújtásráadásnál a relé nem kattant ,gondolom ez így lenne helyes azonban akkor miért nem riasztott a masina :O ? Vagy azért nem riaszt mert az csak egy gyújtás kimenet ami ráadáskor behúzza a relét ?
(#) zosza18 válasza kalcium hozzászólására (») Szept 16, 2014 /
 
A távindításról beszélünk nem? Akkor nem kellene riasztania mivel Te indítod be az autót távolról, magyarán így a jó.
(#) kalcium hozzászólása Szept 16, 2014 /
 
Igen a távindításosról lenne szó el felejtettem odaírni elnézésed kérem .
Rendben akkor ez eddig oké is lenne de van itt még egy érdekesség mégpedig hogy a zöld kábelt ugye a gyújtás utáni 12V-ra kellett tennem azonban ez a zöld vezeték a GYÚJTÁS KIMENET (ami biztosítja a bekapcsolt gyújtáskör áramellátását (szóval ezt úgy kell értsem hogy jár a motor készenlétbe teszem a riasztót kiveszem a kulcsot és biztosítja hogy tovább járjon a motor egyszóval a gyújtáskört mint a műszerek műszervilágítás stb jól értem ?) tehát maga a riasztó ad ki áramot ezen a kábelen na már mosta ha én ráadom a gyújtást akkor ide bemegy az én általam adott gyújtás plusz is ebből nem lesz összeveszés a két vezeték közt vagy itt érzékeli hogy én indítottam ezzel adom a jelet a vezérlőnek hogy a távindítást megakadályozza ?A másik zöld ami ugyan ebből a szálból jön ki az meg értelemszerűen megy a riasztóhoz kapott reléhez .
Következő: »»   37 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem