Fórum témák
» Több friss téma |
uj a helyet.ha nem nyomom a gázpedált akkor is hallani.
Hát nem tudom...
Mindenesetre az ékszij feszességét ellenőrizhetted volna hamár hallgatóztál.
Nem tartom valószínűnek, hogy egy X feszültségre töltött kondi áramot venne fel, ha nem változik a feszültség, hisz' akkor elvileg szakadásként viselkedik. Bár tippem nincs hogy miért lehet hangja...
más Azon gondolkoztam, hogy ugye a nagy kapacitású kondik párhuzamosak az akkuval. Tehát a kettőnek nagyobb lesz a rövidzárási árama, így elvileg egy gyengélkedő akkumulátor is képes lehet a téli hidegben a kondenzátor segítségével beindítani az autót? Vagyis több esélye van egy kondenzátorral felszerelt autónak beindulnia a hidegben, mint egy simának? (ugyanolyan rossz akkumulátort feltételezve)
Az autó generátora mechanikai energiát alakít át elektromos energiává. Mivel többnyire a főtengely forgását a generátor tengelyére nem kényszerkapcsolattal visszük át, hanem különféle, tipikusan ék-, és laposszíjakkal, ezért különösen fontos - kiváltképpen megnövekedett energia-felhasználás esetén a szíjak és szíjtárcsák kopásmentessége, tisztasága és a megfelelő szíjfeszesség. Ugyanis az erősen leterhelt generátor elektromos fékként hat vissza a motorra.
Folyamatos üzemben a kondenzátor indifferens az áramfelvétel szempontjából, viszont 1 korrekt 500 W-os erősítő 60 A-es áramfelvételt jelent nagyobb kivezérlés esetén. Ehhez adódnak még az autóban lévő egyéb fogyasztók: ventillátorok; világítás; ablakfűtés - hogy csak a nagyobbak közül említsek néhányat. Így akár a gyári generátor teljesítménye is kevésnek bizonyulhat. De ez már 1 más történet. A nyikorgás végett ellenőrizd a szíjat és a tárcsákat!
Sziasztok srácok, szükségem lenne 1 kis segítségre!
Nah a tudomány jelenlegi álláspontja szerint a kondik soros kapcsolását repluszal számoljuk , ha párhuzamosan vannak akkor meg a kapacitásukat adjuk össze. A jól ismert lomexben vettem 9db 5,5 volt 1farádos kondit, összekötöttem őket úgy hogy 1 farád legyen,Tehat 3kondi sorban van igy birja a 16,5Voltot de igy csak 0,33F és 3 ilyen van párhuzamosan azaz 1F 16,5 volt ! képeket is raktam ide, a bajom az, hogy ha feltöltöm 12 voltos akksival, ahogy leveszem róla az akksit, a feszmérőtől és a 2smd ledtől máris zuhan a feszültség, valami itt nem kóser! Segítsetek PLZ!
Sajnos ráhibáztál ha ezekkel akarsz az autóhifidhez puffer mert ezek teljességgel alkalmatlanok.
Nagy szerencséd lesz, ha nem robbannak el a hirtelen áram kivételtől. Ezeknek ugyanis olyan nagy a belső ellenállásuk, hogy egy nagyobb basszusnál az összes áram a belső ellenállásán fog el disszipálódni. A 2 led és a deprez is eléggé sokat fogyaszt. Szerintem simán megesznek 70-80mA-t
Szia!
Sajnos ez van! A kondenzátor feltöltődik, és ha "kiveszel" belőle töltésmennyiséget, igen is csökken ami benne marad. Gondolná valaki, hogy" ingyen "világít a led??
Okey, ez rendben van 80mA, deee Ahogy kiszámoltam 14 volton 1 farád 14AS töltés azaz 14 ampert 1 másodpercig tartania kéne... Szóval akkor lomexnél miylen kondiból tudok Puffert késziteni autohifihez, ugy latszik elkapkodtam a vásárlást... Adjatok tanácsot ezzel a belső elenallassal nem szamoltam, minnél kisseb a belső ellenallasa annal alkalmasabb ?
És ezekkel mit kezdjek ? Kell valakinek ?
Van a lomexben 47000µF/16V-os kondi.
Abból párat összerakni esetleg. De az igazi LOW ESR kondenzátor lenne. Abból kicsit többet kell öszzerakni mert nemlehet kapni nagy kapacitásban, viszont annak van a legkisebb belső ellenállása. 6800, 8200µF os kondinak 20mOhm Ha ilyenből összeraksz 20db ot akkor lesz egy nagyon nagy áram leadására képes kondibankod. 1mOhm belső ellenállással. Nem számít, hogy nem lesz 1F, mert nem azért tesznek akkora kondit hogy az erősítő abból éljen, hanem hogy csak a pillanatnyi csúcsáramokat átvállalja. Ehhez kellően kis impedanciájú áramforrás elegendő (persze azért tároljon energiát is).
Nah ez aztán a segítség, Ár értékre ezt néztem ki Lomex : 6800µF 16V 18x36mm RM 7.5 20%¸ 105° 5000h SC016M6800B7F-1836 (YAG) RoHS LOW ESR & IMP., Sajnos az adatlapja nincs itt, de akkor ennek 20mOhm lessz az ellenallasa, ennek a webes ára 93 FT
mondjuk 40-dbot párhuzamosan kötök és akkor lesz 0,27 F. Nem hatalmas a hifim van, Egy ALpine SWE 12" mély, ami 250rms/800csúcs, és ehhez egy 200Rms/500csúcs hidban, mac audio attack a kék színű. Ehhez a teljesitményhez igy jónak kéne lennie... ÉS ha ezt megépitem, jobb lesz mint a gyári 1 farádos auto kondik ? http://www.alpine-europe.com/index.php?id=swe-1243e&no_cache=1&tx_c...og_pi1[show]=features#ridercontent
Ehhez a cucchoz én még sok értelmét nem látom a kondinak, valószínű, hogy egy jó minőségű - esetleg túlméretezett - tápkábel többet dob rajta. Egyébként úgy ex-has 1000W-onként szoktak 1F-ot tenni. Én ebben az összerakosgatásban ott látom a bukfencet: mi módon oldanád meg, hogy a sok kondi mind megfelelő keresztmetszetű vezetékkel legyen csatlakoztatva és mind elég közel legyen az erősítő tápcsatlakozójához? Ilyen aspektusból nézve biztosan jobban járnál 1 SAL, vagy egyéb noname gyártmányú, akár csak 0,2-0,5F-os autós kondival, az esztétikát és a helyigényt nem is említve. Valószínű, hogy előbb lesz szükséged 1 komolyabb fejre, amin az időkorrekciót be tudod állítani. "Szeletelős", és egyéb pörgős zenéknél hamar előjön, hogy késik a mély, és ezen a kondi nem segít.
A kondi helyett olcsóbb és ugyanakkor jó megoldás az erősítő mellé tenni egy további kis belső ellenállásű (pl. spirálcellás) akksit. Sokkal több energiát tárol mint bármilyen kondi.......
De ha már valaki a kondihoz ragaszkodik (bár bizonyos részben népbutítás) akkor hadd súgjam meg hogy a kondiban tárolt energia a feszültség négyzetével arányos. Miért is érdekes ez? Az autós erősítőkben egy kapcstáp állítja elő a szuflát. Ha zet a nagyobb feszültséget puffereljük meg, akkor sokkal több energiát tudunk tárolni, a nagyobb fesz mellett pedig kisebb áram folyik, tehát a kondik ESR (soros ellenállása) miatti vesztewsége is kisebb lesz. Tehát sokkal jobb hatásfokkal lehet sokkal több energiát tárolni. A komolyabb autós végfokokban persze eleve így csinálják, ugyanis azonos teljesítményű kapcsolóűzemű tápot, és tökéletes áramforrást feltételezve is, jóval nagyobb zenei teljesítményt tud az a végfok leadni amelyikban mondjuk a -+50V van komolyabban pufferelve..... Szóval ha már elektromos szakemberek vannak itt, akkor célszerű lenne elgondolkodni kicsit a dolgokat, és nem a gyári parasztvakítást másolni..... Főleg, hogy olcsóbban lehet jobb eredményt elérni. Ha valaki nem lusta számolja ki, hogy 100V-on mekkora kapacitású kondi tárol ugyanakkora energiát, mint egy 12V 1F-os kondi...
Ha nem rontottam el akkor nekem 14400µF jött ki, tehát ha a +-50V-ra teszek 2x 30000µF-ot (ami tulajdonképpen simán megoldható) akkor már sokkal jobb eredményt érhetek el mint 12V 1F-al. Ha 14V-al számolok akkor 19600µF jön ki (tehát 2x 40000µF/50V váltaná ki).
Azonban azu azonos mértékű tárolt energiát jobb hatásfokkal lehet felhasználni hiszen nincs már közben a kapcstáp hatásfoka, és a kondi ESR-je is kevesebb veszteséget okoz.... Talán sikerült néhány embert elgondolkodtatni..... aztán úgyis mindenki azt csinál amit akar
Nah jóóó , nem a világürt akarom szétrobbantani energiaval... Szóval a tápkábelek 25mm2 esek és a pozitiv is meg a negatív is ilyen kábelen megy az erölködöhöz, a fejegység Sony Gt620u, és az alpine mély, meglepően gyors és pontos, szóva la kondi inkabb ahhoz kéne hogy ne ráncigalja a generátoromat ill tegye tönkre az uj akksimat, és mégis ha maxximumon hallgatom akkor legyen 1 kis segitség az erösitöhöz közeli kondikból! a Eégi hifim jóval nagyobb teljesitményű volt, de mar ebből kinöttem!
Skori, igazad van!
Csak sajnos sokan nem szeretnék szétberhelni az erősítőjüket. Én lehet megtenném, de nem mindenki barkács szellem. :hehe:
A generátornak amúgy semmi baja sincs az ilyesmitől...
Nah srácok, ha veszek 1 konnection 1 F kondit 20ropi ,egyéb sál vagy spectron 13-17 ezer forint.
Illetve ha 6800ľFos kondikból építek 1et, mondjuk 40 darabból, kimaratom nyákból jó vastag vezető fóliavall, illetve 2 oldalas vezetéssel és akkor az kb 0,27farád és kerül mondjuk 5000ft, deprez feszjelzű müszerem már van monacor, képet már mutattam. ' szép dobozt, üveg elölappal hipp hopp megcsinalom! Inkabb barkácsolnék... KI mit gondol ?
Az akku túl lusta szerkezet egy ilyenhez, és a gyakori, nagy áramlökések sem kedveznek az élettartamának...
Igen! potyo én is igy gondolom... Szóval kérdés maradt, épitsek siper szuper gyors 0,27F kondit, vagy inkabb vásároljak 1Fosat... ?
Üdvözlet. A sok darabból barkácsoltat nem ajánlom! Maradnék a Spectron -nál.Ok : Mekkora doboz kell a sok kondinak -csatlakozó-elektronika-felfogatás-és sorolhatnám.A második aksi jó ötlet amit Zoli mond,de ott meg a rögzítés a / SAV GŐZ/ a két aksi összekötése,biztosítékkal minimum leválasztani, és ismét sorolhatnám.Vagy egy igazi nagy índító áramú ,ami 40-60 000Ft-nál kezdődik.Ha még bővebb indok szükséges folyt -köv. Öreg
De biztos szabad nekünk is, csak 1 komoly autohifi akksi nagyon sok pénz... Exide Maxxima 800 45 46.990 Ft....
Most nézem a Spectron SPF1 Akciósan: 12.990 Ft CSak olyan idiotan néz ki, lehet lefényezem valami gyöngyházmetálra vagy iylesmi... Spectronnal kapcsolatban valami tapasztalat ?
Hiába van nagy akkumlátor, mérésekkel igazoltam, hogy hihetettlen sokat számít a low ers kondi bank.
Éppen egy autóerősítő tápot építek 400-500W. Több panelt csináltam, de első alkalommal amikor nemtettem a táp közvetlen közelébe kondit, egyszerűen nem lehetett terhelni. Utána összeraktam 10db, 1000µF kondit és a trafó/fetek közvetlen közelébe forrasztottam. Kapásból jobban lehetett, terhelni. Pedig ott volt 2m-re az 55Ah-s akku. Ennyit számít. Persze a legjobb lenne ha a lehető legrövidebb vezetékkel, a táp közvetlen trafójára illetve a fetek Source-ra kötnéd, de sajnos nem minden kivitelezhető. Szumma: Hiába van bika akku, nincsen olyan kicsi belső ellenállása mint a kondiknak.
Üdv.Hogy miért igy néz ki? mert van akinek ez tetszik, attól a bele változatlan.Miért tesznek emberek a tanksapkára matricát?kevesebb a fogyasztás vagy gyorsabb az autó? A kondi jó hibátlan pusztán árharc az ára.Egy hete még 14990 Ft volt.Van 40F-os is de az eggy kisebb aku méretű és drága,ott már áramot is tud mérni ( pillanatnyi terhelést is). Sokan nem hiszik hogy egy jó dinamikus dob-200A igényel és pont az aksik lomhasága miatt égnek a hangszórók.
NAs srácok nehéz veletek az élet! Kondi kell az biztos, de vegyek 1 gyári ***t, vagy csinaljak 1 et ? Cimpota mit gondolsz ?
Finomabban is lehetne... -- kobold
Ahogy te és a pénztárcád érzi.
Mindegyik jó megoldás.
Szia Zoli.A nagy cégeknek ez reklám, áldozni kell rá.A több akkumulátor sem 45Ah hanem 70vagy több és főleg az indító áramuk nagy : csucsba 2900-3000 A tudnak leadni. Az ár:89 990Ft.No és ezeket tölteni is kell.Nekümk is szabad, ha van (mibul).
Nah jo akkor lehet hogy veszek 1 gyári spectron kondit, ami 1 Farad. 12900huf, De akkor ez ugye alacsony ellenállásu és jól fog működni...?! Nem ismerem a spectront..... De ha azt mondjatok müködik, , akkor szerzek 1 olyat!
Amugy köszi a sok hozzaszolast és s egítséget, bar az elején ugy inditottam amit csinaltam 9db 1f 5,5 volt kondi a netes ára 300ft a lomexbe de a boltban már 440 szóval itt bebuktam 4000-et és a deprez műszer is 2,5 rudi volt ajjjj, asszem ez volt a tanulópénz, legközelebb előbb megvitatom veletek a dolgokat! KÖSZI !!!!
Üdv.Jók - hibátlanok és sokat fog segíteni meglátod.Ha a külső nem szimpatikus max tapétázd át, vagy úgy épitsd be hogy csak a kijelzője látszódjon .Sajnos a gyári dolgokkal árba nem lehet versenyezni. Sok sikert. Öreg T
|
Bejelentkezés
Hirdetés |