Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne felétek,hogy az mitől lehet,hogy a fejegységből szinte semmi magas nem jön ki csak mély. Nagyon sokszor a hírekbe a szöveget sem lehet érteni,csak a dübörgő mélyet. Hiába próbáltam levenni a mélyet szinte nullára,akkor csak annyit értem el vele,hogy nem volt mély.
Milyen típusú a fej egység? Valami basszus kiemelés gomb nincs rajta bekapcsolva?
El kell határolni, hogy valóban már a fejegységből nem jön ki a teljes elvárt spektrum, vagy esetleg onnan még kijön, de aztán később eltűnik valahol (külső erősítő, és hangszórók valamelyikén).
A tesztelés módja attól függ, a fejegység hangszóró kimenetét használod, vagy a vonali kimenetet.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy a fejegységek kapcsoló (rem) szála alkalmas-e arra hogy meghajtsak vele egy kis dekor világítás vezérlő panelt. Maximum olyan 4A-t kellene szolgáltatnia a kapcsolás részére. Azért lenne opcionális mert úgyis az erősítő vonalkimenetéről veszem le a jelet, akkor a tápot is kaphatná onnan, és elkerülhető hogy áram alatt maradjon mert ha nincs gyújtás akkor ugye feszültséget se kapna a rem szál felől. Előre is köszönöm a válaszokat!
Több "kimenete" is van egy fejegységnek. Ami kimondottan a végfokot kapcsolja (nálam kék, fehér hosszanti csíkkal) 0,3 A-rel terhelhető.
De van egy sötétkék is, amit motoros antennához lehet/kell használni, amire nincs megadva a terhelhetősége.
Ennek örülök motoros antenna úgyse egy elterjedt dolog, így legalább még letisztultabb lesz a bekötése.
Köszönöm a gyors segítséget!
Legyél körültekintő. Gondolom a színek közel azonosak a típusoknál, de nem árt ellenőrizni.
Illetve azt is csak feltételezem, hogy a motoros antenna funkció (nálam ez konkrétan meg van nevezve a leírsában), az egy olyan kimenet, ami feszültséget kap ha bekapcsolod a készüléket (kitolja az antennát), de az már nem világos hogyan húzza vissza. Ehhez akár fordított polaritás is kellhet, de ez is csak feltevés. Egy mérés hamar választ adna a kérdésre, de e miatt én nem bontok szét most semmit .
Természetesen nem kell, a hét vége fele vagy jövő hét elején fog beépítésre kerülni, csak szeretek előre informálódni hogy ne akkor legyen a fejvakarózás amikor már darabokban a csomagtartó például.
Köszönöm hogy figyelmeztettél multival rámérek majd, meg hogy megtartja-e a feszültséget egyáltalán vagy csak x idő intervallumig. Köszönöm mégegyszer a segítséget!
A motoros antenna kimenet a terhelhetősége igencsak korlátozott, az antennába épített vezérlést vezérli csak. Ha terhelhető kimenet kell, a gyújtáskulcs után a kocsiból. Ha a rádióval akarod vezérelni, csak valami teljesítményfokozat után lehet 4A-t kapcsoltatni. (egy régi blaupunktot láttam ami képes volt erre több 100 rádió közül.)
Ráadásul az a kimenet csak addig aktív, amig rádión van, ha átkapcsol CD vagy magnóra, akkor nem.
Mindenképp közbe kell iktatni egy mgyhajtó fokozatot. Legegyszerűbb egy tranzisztor, ami egy relét kapcsol.
Szerintem a legtöbb kimenet tud 0,3-0,5A körül, erre már egy relé rátehető védődiódával.
Tekintve, hogy a rádióban egy nyitott kollektoros fokozat a meghajtó.
Köszönöm nektek a segítséget akkor kap rendes tápot meg egy kapcsolót, legegyszerűbb és nem kell pluszba fabriikálni méricskélni.
Köszönöm nektek hogy figyelmeztettetek.
Azért nem árt megnézni az adott készülék adatlapját, mert nem egy olyannal találkoztam, ami csak 100mA-t tud, egy TO92-es tokkal hajtva, ami ráadásul a fejen belül még mást is meghajt. Illetve úgy veszem ki a kérdező szavaiból, hogy egy erősítő is van a kocsiban, ami gondolom szintén rá van kötve a REM szálra.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_5467.html
Itt találsz rajzot. (Telefonról nem megy a link gomb.)
Meg is van a kapcsolás igen.
Igen a rem szál már kapcsolgat egy erősítőt egyébként. Milyen tranzisztort lenne célszerű alkalmaznom? Mivel autóban lesz használva ezért ezt a fajta relét néztem ki a feladatra. A relé tekercs kivezetéseire rakott dióda mi célt szolgál? 1N4148-as dióda megfelelne a célra, és így körülbelül mennyivel nőne meg a rem szál terhelhetősége?
Ezek a relék 30-100Ohm közötti behúzóval rendelkeznek, jellemzően 75ohm, tehát legalább 160mA. Amolyan ágyúval verébre. Ezek az autós rekék 25-30A-t tudnak kapcsolni, egy sokkal kisebb relével jobban járnál. Vannak 1kohm behúzóval is, meg neked csak 4A kell.
A dióda azért van ott, mert amikor lekapcsolod a feszt a tekercsről (lezár a tranyó), akkor a relé tekercsében tárolt induktív energia vissza fog alakulni feszültséggé. Hogy az most éppen hány száz V lesz azt meg nem mondom, de ott a közelében nem nagyon örülne neki semmi. A dióda erre a feszre (vagy áramra) rövidzárként viselkedik, vagyis nem alakul ki nagy feszültség, az energia a diódán alakul hővé.
Mivel ez lesz az első relé használatom az autó hifi világában így kicsit utána kellett néznem a témának.
Úgy gondoltam hogy akkor a reléről menne az erősítőhöz is a kapcsolószál úgy tudnám elérni a legtisztább elrendezést is. A relé behúzója meg kapna +12V-ot és az menne az erősítőbe kapcsolószálként egy másik vezetéken a dekorvilágítás meg megkapná a táp pozitív 12V részét. Átnéztem jópár webshop-ot de 30A-nál kisebb terhelhetőségűt nem találtam aminek ilyen masszív a kivitelezése.
Mindig tanul valami újat az ember, érdekes infó köszönöm!
1N4007-es dióda megfelelne? 1A a terhelhetősége. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2015
Felesleges autós relé, elég egy sima 12V-os relé, ami elbírja azt a terhelést, amit szeretnél.
A 3.mondatod kicsit zavaros, de ha megvan a relé, dobj róla egy képet, és megrajzoljuk, hogy kösd be.
Köszönöm a segítséget.
A 3. mondattal arra akartam utalni hogy ugye a rem szál bemegy a tranzisztorba így a relé fix lába kapna +12v-ot és amikor behúzott állapotban van akkor tovább menne az erősítőbe rem szál gyanánt, a dekorvilágításra szolgáló panel pedig onnan kapná a +12vos tápot így ha a rem szál inaktív azaz se a tranzisztor se a relé nincs behúzott állapotban akkor a hangulatfény se üzemelne.
Sziasztok.
A Suzuki Swift GLS típusú négykerekűm megvásárlása után azzal szembesültem, hogy a fejegység bekapcsolása után ha a fényszórót felkapcsolom, a fejegység kikapcs, majd késöbb kimegy a műszerfal világítás biztosítéka. A fejegységem kiszerelése után az alábbi problémával szembesültem: Az előző tulaj az ISO csatlakozós megoldás helyett mókolt a kábelekkel, csakhogy leírást sehol sem találok, minek hová kellene mennie, vagy hogy s mint, igy a hibát nem tudom kiszürni. Ha tudnátok valahogyan segíteni, nagyon megköszönném.
Ilyen csatlakozó készen kapható.
De, az ilyen átdrótozás sosem céltalan, valami miatt szükséges volt. Mindenesetre ki kellene próbálni, hogy így kihúzva nem jelentkezik-e a hiba.
A leírásod alapján a bekötése akár jó is lehet. A kikapcsolás oka lehet a lecsökkent tápfeszültség.( ami a biztosíték kiolvadást is okozza) Ezt bármi okozhatja a kocsin belül, akár egy rosszul megválasztott izzókészlet is. Ha a fejegység rossz ( oly mértékben hogy biztosíték kiolvasást okoz) , akkor általában a négy hangszóróból minimum 1 nem szól rendesen. Bár ha a világítás szálat valaki a hangszóró kimenetre kötötte lehetnek érdekes dolgok.
Hangszóró kimenetét használom a fejegységnek,de azt már megfigyeltem,hogy ha melegebb az idő akkor hamarabb eltűnik a magas hang.
Én inkább egy elkötésre tippelek. Vagy egy olyan pontról kap testet, ami nem az, csak annak látszik, pl. világítás izzója, vagy egy olyan pont van rossz helyre kötve, ami alap helyzetben nem okoz gondot. Az ISO csatlakozóban van világítás szál, kapcsolt 12V kimenet, stb.
Meg kellene mérni, hogy meg van-e az állandó +12V, a gyújtás, a test. Majd bekapcsolni a világítást és ugyanezt még egyszer...ekkor megnézni, hogy a fej ISO csatlakozójában a kapcsolt kimeneten (kék, remote felirattal) van-e feszültség? Az ISO bekötési leírása fenn van a neten és ebben a topicban is párszor.
Miért kellene ennyire masszív legyen? De, ha ez kell, használhatod ezt is, csak felesleges...ha tranzisztoron keresztül kapcsolod, akkor jó lesz.
Igen tranzisztoron keresztül lesz.
Szeretem kicsit túlméretezni a dolgokat hogy biztos ne keletkezzen kár sehogyan sem, tudom hogy ez már brutális de 30A-nél kisebb relét nem találtam ami ilyen kivitelezéssel rendelkezne. Azért lenne fontos a masszív külső mert autó csomagtartójában lesz elhelyezve a csavarral felfogathatóság is kapóra jön és ellen áll a nagyobb behatásokkal szemben is legalább. Környéken még körülnézek pár elektrós boltba hátha tartanak kisebb terhelhetőségűt hasonló tokozással de ha online shopban nem találtam akkor nem tartom valószínűnek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |