Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Biciklilámpa / bringalámpa
Lapozás: OK   16 / 17
(#) Karoly1981 válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 13, 2023 /
 
Tegnap még méregettem multiméterrel, és az IC Vout(+) lábán negatív feszültséget mértem.
Ezt nem nagyon tudom értelmezni.
A fenti 6-os tüskesor 3. lábát mérve nem (+) hanem (-) feszültséget mutat a multiméter, ez wtf??!
Fogalmam sincsen, hogy hova lehetne csatlakoztatni, itt sokkal mélyebben kellene hozzá érteni.
(#) Karoly1981 válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 13, 2023 /
 
Most letöltöttem több kapcsolási rajzot is a benne lévő IC mintájára, még az is lehet, hogy rossz helyen mértem. Nem igazán egyértelmű...
Majd holnap teszek vele még egy próbát, ha nem akkor marad így és veszek egy külső akkusat a bringára.
Ez a sz*r meg jó lesz ilyen házi mindenes lámpának.
(#) Karesz 50 válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 13, 2023 /
 
Tényleg felháborító, hogy ennyi pénzért ilyet mernek eladni jó nevű(?) gyártók.
Az adatlapja szerint 4/8/16 órát tud a fényerő függvényében.
Nem lehet, hogy mély kisütésbe került az akku néhányszor és tönkrement?
Ha így vetted nincs rá garancia, hogy kicseréltesd ? (Persze ha szét nem szedted volna.)
(#) Macsek71 válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 13, 2023 /
 
Ha megengeded saját példám :

Ha veszel, gyári kerékpárlámpát válassz. A klasszikus dinamóhoz tervezettek vidáman mennek USB 5voltjáról
Kölköm bicaján egy AXA Pico szolgál, az enyémen egy AXA Luxx... mindkettő egy-egy kicsi powerbankról megy ~2,5-3 órát ...

Ok nem pírít 1200Lm , de nem vakítja el a szembejövőket és mégis jól megvilágítja az utat...(Bő sáv szélesen, 20,illetve 50 méter hosszan)

Ha Te földúton, vagy magánterületen vereted akkor nem szóltam
(#) Karoly1981 válasza Karesz 50 hozzászólására (») Nov 13, 2023 /
 
Megvettem original újonnan a boltból.
Hazafelé világítottam vele kb. ~5 km-en keresztül, ment nem volt vele baj, minden okés volt.
Majd amikor hazaértem mondom na akkor próba, rátettem a power bankra és akkor szembesültem vele, hogy ez vagy töltődik vagy világít a kettő együtt nem megy.
A töltési ideje horror, kb. ~70% -ig viszonylag "gyorsan" felmegy, utána pedig órák telnek el mire eléri a 90% feletti értéket, egyszerűen röhej ez a sz*r.
Ha mind a két fény rá van kapcsolva akkor kb. 15km után le is merül.
Tehát senkinek nem ajánlom ezt a gyártót és a sz*rjait, bár az is sokat mondd, hogy minden magyar kerékpárbolt ezzel van megtömve, szinte mindenhol csak ez a sz*r kapható.
Kerüljétek messzire.
Az én megoldásom/választásom szerintem egy Solarstorm lesz, csak és kizárólag külső akkucsatlakozási lehetőséggel.
Minden ilyen beépített, egybeöntött, összeragasztott borzalmat messzire el kell kerülni.
Ráadásul már annak intő jelnek kellett volna lennie, hogy ez power banknak is használható, mintha annyi energia lenne benne, hogy még azt is kiszolgálja, tiszta vicc, komolytalan.
Drága, sz*r, gyorsan merül, évezredekig töltődik, töltés közben használhatatlan.
(#) asch válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 14, 2023 /
 
Kellene csinálni egy open source biciklilámpát, ami minden követelményt tud és minden alkatrésze cserélhető és javítható. Szerintem az optika rész a legnehezebb, minden mást el tudok képzelni, hogy hogy csinálnám, de optikát csak venni tudnék. Nem tudom létezik-e külön vásárolható optika?
Meg sem tudom már számlálni, hogy hány biciklilámpa "fogyott" már el nálunk mindenféle apró hibák miatt, amik nem javíthatóak könnyen alkatrész hiányában, de a lámpa kis részét érintik. Van például egy gyártótól több lámpám is, aminek a tartó része tört el, azon kívül tökéletes. Ahhoz tervezek éppen 3D nyomtatni javítást, és akkor ezeknek legalább adok még egy életet.
Ugyanennek a lámpának a világítótest részéhez csináltam egyszer egy generátoros, szuperkondenzátoros áramkört mikrovezérlős vezérléssel. A világítás tekercsen keresztüli áramgenerátorral működött, és a fájdalmas tapasztalat az volt, hogy a kellő frekvencia eléréséhez a mikrovezérlőt is magas frekvencián kellett járatnom, úgy viszont jó sokat fogyasztott. Szóval a vezérlést igazán jóra megcsinálni sem gyerekjáték. De azért elérhető célpont.
Az általad leírtba például kellene csinálni másik elektronikát, ami képes arra, hogy power bankról is világítson. Az érthető, hogy az akksit miért nem terhelhetjük töltés közben. De miért ne lehetne átállni a külső 5V-ra, hogy onnan világítsunk? Biztosan meg lehet oldani, csak jobban neki kell feküdni a mérnöki tervezésnek nem pedig összedobni kész modulokból és az első működő változatra rámondani, hogy kész.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2023
(#) Karoly1981 válasza asch hozzászólására (») Nov 14, 2023 /
 
Vettem egy faék egyszerűségű LEd lámpát még az Ósanban, kb. 4-5 éve.
3000 ft.-volt, az ment ott nem voltak kérések.
Most ment tönkre sajnos és azt akartam lecserélni erre a borzalomra.
Az tudott 3 fokozatot + villogást, ment a saját belső akkujáról és ment a külső powerbank-ról is.
Ez a Solarstorm tűnik most a lejobb választásnak 10k körül már elérhető és egy egész egyszerű történetnek látszik, nem kell több.
A töltést és akkuzást azt én oldom meg ahogyan akarom, ne korlátozzon már le a gyártó.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2023
(#) asch válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 14, 2023 /
 
Neked mi az elvárásod egy biciklilámpától? Igazán nagy fény kell, mert kivilágítatlan sötét erdőben közlekedsz? Vagy csak azért kell, hogy lássanak és megfelelja KRESZ-nek? Mennyi ideig kell működnie egyszerre? Elég sokféle használat létezik.
(#) Karoly1981 válasza asch hozzászólására (») Nov 14, 2023 / 1
 
Semmi komoly, lássak vele a sötétben.
Néha megyek teljesen kivilágítatlan full sötét erdő közepén keresztül is, tehát kell, hogy legyen rajta erős fény is.
Én mindent bringával oldok meg, mint másnak a kocsi nekem a bringa olyan.
Nyáron megyek vele napi 80-90km-t is (ebike)
Igen tudom, hogy van kimondottan a bringa akkurendszerére köthető lámpa is.
Természetesen az kizárva, az ebike akkuja csakis a hajtásra mehet semmi egyébre.
Van powerbankom arról menjen a világítás, mint eddig is, ezután is.
Meg nem mertem volna álmodni, hogy egy k*rva lámpánál ennyi mindenre kell most már figyelni, mert egy zsákbamacska.
Ma holnap megyek és megnézem azt a Solarstorm-ot, az szerintem teljesen rendben lesz, az ára sem egy hatalmas összeg, meglátjuk.
Ha az is ilyen kérdéses, akkor lemegyek az Ósanba és keresek még egy ilyen noname lámpát, minden felesleges sallang nélkül, az legalább megy.
(#) Karesz 50 válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 14, 2023 / 1
 
Nekem minden biciklim agydinamós. A pedelec-em is. Nincs ennél jobb. És én is autómentes tanyasi vagyok, tudom milyen a koromsötétség.
(#) Kovidivi válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 16, 2023 /
 
"Természetesen az kizárva, az ebike akkuja csakis a hajtásra mehet semmi egyébre." - itt a legnagyobb probléma. Miért szivatod magad?
Tudod milyen egyszerű egy lámpát az akksira bekötni? Csak hozzá kell férned a bringában eldugott vezetékekhez, és azonnal találni fogsz egyet, amin csak akkor van feszültség, amikor a bicikli be van kapcsolva.
Még gyári kapcsolókat is kapsz pici pénzért, amit csak fel kell a kormányra rögzíteni, összekötsz néhány vezetéket, és annyi fényed van, amennyit akarsz. Én az E-scooteremre felraktam 2db lámpát, amik nem vakítanak, nagyon erősek, és távolra látok velük, és egyet, ami mint reflektor világít, ez full sötét erdőben kell, hogy látszódjanak a futó, meg kutyát sétáltató emberek is. Kaptam még egy markolatfűtést is, ha már úgyis kábeleznem kellett. Ezek a terhelések elenyészőek a motor 300-600W-jához képest. Nálam egy lámpa 3-8W-ot fogyaszt, ha világítok plusz fűtök, van kb. 20-25W plusz fogyasztásom.

Ha belegondolsz, az is butaság, hogy ha hamarabb lemerül a lámpád, és a koromsötétben akarsz tovább biciklizni, és nem látsz semmit.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2023
(#) Karoly1981 válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Egyáltalán nem elenyésző a mostani modern 1200 - 2000 lumenes lámpák fogyasztása, HAHA jó vicc! Bárcsak elenyésző lenne.
Szó sem lehet arról, hogy az ebike akkujából a hasznos kis kraft másra is elmenjen mint a hajtásra, még viccnek is rossz.
Így is 2 akkuval van megoldva a bringa.
Inventorban terveztem 1 spéci konzolt amivel a két akku össze van fogatva, ez leszedhető és elforgatható, így menet közben ha az egyik lemerül akkor stop, majd átfordítom és go tovább.
A gen2-es active line motort is cseréltem már benne egy gen2 CX-re, és keményen zabál.
+VOLspeed V2 chipet is tettem bele.
Dinamikus rásegítéssel megyek, minden kis cseppnyi kraftot kisajtolok belőle.
Akkor ezt még megterhelném egy 2000 lumenes spéci lámpával, hát az katasztrófa lenne.
Biztos, hogy nem.
Van, hogy megyek vele napi 80-90km-t is.
Na most abból a távból legalább 50km-t egy 2000 lumenes lámpát csutkán járatva megyek, hát el lehet képzelni mennyit vesztek a hajtásra szánt teljesítményből.
Kb. az egész bringát én építettem meg, csináltam egyedi átalakítókat benne.
2 motorom is van hozzá, az egyikben a hajtásnak a fogaskereke kettérepedt, oda is terveztem ferdefogazású fogaskereket, ki is nyomtattam.
PETG anyagból kb 50m-t bírt
Polikarbonátból kb. 70km-t.
Így az Active Line-ból szereltem át ideiglenesen a fogaskereket.
Csepelen is kértem a gyártására árajánlatot, de 60-70 ropit adtak ajánlatnak, na azt elengedtem.
Ezt csak azért írom le, hogy félreértés ne essék, nem azért nincsen a hajtás akkukra kötve a világítás mert nem tudom bekötni.... (Az eddigi legkisebb átalakítás(ok) is jóval mélyebb hozzáértést követelt(ek) meg mint egy kábelezés)

,,Ha belegondolsz, az is butaság, hogy ha hamarabb lemerül a lámpád, és a koromsötétben akarsz tovább biciklizni, és nem látsz semmit." <--- Ez valóban egy nagy butaság, de ilyet szerintem épeszű ember nem is szeretne csinálni, ilyenekbe én bele sem akarok gondolni.
(#) Karesz 50 válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Megmutatod a bringát?
(#) Karoly1981 válasza Karesz 50 hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
A komplett bicóról nincs most fotóm, de csinálok róla természetesen.
Ide a fórumra már töltöttem fel az elejéről fotókat, már az is sokat elmond róla, milyen első teleszkóp van rajta, egy KTM vázon......
Ez a link egyenlőre: https://drive.google.com/drive/folders/1dKBwkg3il3C8_SevaCex4ReeBI3SWLSd
Továbbá lehet látni a Rohloff agyváltóm elektromos vezérlőjének a prototípusát is.
Annak a vezérlőszoftverét és az elektronikájáról készült kapcsolási rajzot azt én is találtam a neten.
De a mechanikát, a dobozokat, a felfogatásokat mind mind én terveztem meg és nyomtattam ki 3D nyomtatóval.
Nekem kellett megoldani, hogy hogyan csinálok egy ~180fokos szervomotorból 360fokosat és ilyen finomságok...
(#) Karesz 50 válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Megnéztem a képeket. Ez a "félkarú" villa a tárcsafék csavarónyomatékát hivatott ellensúlyozni? Mintha valami ilyesmit olvastam volna róla, de nem emlékszem pontosan.
A Rohloff váltót nagyon irigylem tőled. Mindenféle váltóm volt már de ez még nem. Meg Pinion sem. Az is jó lenne : )
Ügyes vagy, szépen megoldottad azt a vezérlést. Már csak világítás kell rá : )
(#) Karoly1981 válasza Karesz 50 hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Az első teló egy ilyen spéci elképzelés a Cannondale-től a Lefty típus.
Elsősorban a könnyebbsége miatt van szerintem, meg egy ilyen futurisztikus kinézetet kölcsönöz.
Az biztos, hogy amikor fékezek az elsővel, vagy satuzok ez nem csavarodik semennyire, de tényleg semennyire.
Minden kavicsot kimozog, vajpuha, ez teleszkóp, és mivel acélrugós nem pedig légrugós így a mozgása és csillapítása is jóval lágyabb és kellemesebb.
Voltak levegős villáim is, szerintem az egy tévút, a légrugó nem rugó!
Foxom még nem volt, sokan esküsznek rá, azt még ki akarom próbálni hátha megváltoztatja eme véleményem, de egyenlőre sajnos rosszak a tapasztalataim a légrugóval.
A Rohloff automatizálást már leszereltem mert macerás volt az akkukat cserélgetni, tervben volt egy kisebb, egyszerűbben cserélhető kivitel, de elengedtem.
A gyári manuális váltókarját tettem vissza nem kell több vagy másabb.
(#) Kovidivi válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 20, 2023 /
 
Régebben én is elektromos járgánnyal jártam dolgozni, 25km oda-vissza, 2 naponta töltöttem az e-scootert. Én megoldottam okosba, raktam bele akkora akksit, ami még belefért, így kaptam 60km hatótávot 30km/h mellett. Ha nem lett volna elég, akkor pakoltam volna akksit még bele.
Ha te építetted a bicajt, és ennyire szűkös az akksikapacitás, hogy egy 3-5W-os lámpára sajnálod az energiát, akkor ne haragudj, de nem tudok tovább segíteni. A biciklid 300-600W-ot vesz fel folyamatosan... Én inkább élek "luxusban", melegítem a kezem, ha úgy tetszik, bevilágítom az utcát, hogy lássak és látszódjak, de akksival én sosem spórolnék. Ha kevés, akkor bővíteni kell.
(#) Kovidivi válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 20, 2023 /
 
Azt gondoltam, hogy annyira gyári a bringa, hogy nem mered/akarod megbontani, de ahogy látom a képet, hogy vezetékek lógnak ide-oda, meg nyomtatott alkatrészek tartanak egy házi nyákot, nem értem, miért szórakozol külső akksis lámpával, de oké, csináld, ahogyan szeretnéd.
(#) Karoly1981 válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
A bringában 250W-os motor van az hogyan tud folyamatosan 300 - 600W -ot felvenni?
Ez a matek hogyan jött ki?
Az 1200 Lumenes lámpa pedig a táblázat szerint 20W körül zabál......
A segítséget arra vártam volna, hogy amit belinkeltem lámpát azt hogyan lehet átalakítani külső akkusra, avagy töltés közben használhatóra, erre nem kaptam választ.
Köszönöm a javaslatokat, de kérem inkább olyasvalaki írjon aki az eredetileg feltett kérdésre tud használható megoldást.
Ki mit köt meg hova a biciklijén, vagy én mit kössek és hova ez nem érdekel köszönöm, ezt megoldom.
(#) pipi válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Parasztos módon kivezetném a cellá(ka)t pl hüvelysoron, és akkor mehet rá külső töltőáramkör...
Vagy cella ki, külső akku bemadzagol+külső töltő
(#) Karoly1981 válasza pipi hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Nem nagyon tudom tovább bontani mint ahogyan a képen van.
Attól félek, hogy ha elkezdem felnyitni vagy vágni megsérül a lítium akku és bumm.
A képeken látható áramkörből nem lehet megállapítani azt, hogy hova kell és mit kötni?
Ha szét tudnám bontani a lámpát akkor nem lenne több kérdés, de sajnos nem tudom/merem jobban.
(#) pipi válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
A hatpólusú csatin ott lesz szerintem direktben az akku... Ha mégsem, akkor megkapargatnám a nagy egybefüggő rézfelületeket, lehet a túloldalról van beforrasztva az akksi.
Jobbról a második láb eléggé gány forrasztás... nincs az elválva?
(#) Kovidivi válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Honnan tudhatnám, mekkora motor van a bringádban? Nekem volt e-bike-om 1500W motorral, húzott is rendesen, 50km/h-ig bírta
20W? Egy jó, hatékony lámpa pár Wattal olyan fényt csinál, hogy kiég a szemed. Ha a mostanival elégedett vagy, az megsúgom, hogy max. 3-4W-ot fogyaszt, egyrészt mert nem tudna lehűlni, másrészt mert nem bírna 1 órát. Ha ebből kettőt bekötsz akksira, lesz plusz 6-8W fogyasztásod. Ez a motor fogyasztásának a kb. 3%-a. (amúgy én hajtottam már 250W-os motort 1kW-os ESC-vel, és sokkal jobban gyorsult, meg jobban is melegedett, de bírta).
Kaptál is tippet, miszerint keresd meg az akksi kivezetését, és ott be tudsz táplálni. Ha nem találtad meg, arról mi nem tehetünk, képről semmi sem látszik, mérni pedig mi nem tudunk.
Vagy ha a LED-re rá tudsz csatlakozni, akkor csak egy külső áramgenerátor kell.
Azért nem haladsz tovább, mert nem tudod a tippet a valóságban implementálni.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2023
(#) Karoly1981 válasza pipi hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Közben még nézegettem ezt a kis hátsó elektronijkáját, de én ezt elengedem.
Jó lesz ilyen kis udvari zseblámpának, vagy a székláb alá.
Veszek egy Solarstromot kb. ~10k, és akkor tudom használni a külső powerbankommal, nem bonyolítom tovább, nem ér több szót.
A lábaira már én forrasztgattam/gányoltam kivezetéseket, próbálkoztam, de semmit nem értem el vele, de már elengedtem.
Köszi a segítséget!
(#) Alkotó válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 21, 2023 1 /
 
Annyiszor leírtad a "szart", hogy én már unom -persze már az elsőt is untam-. Javaslok egyéb minősítést használni.
Nem igazán értem, miért lenne szükség arra, hogy egy lámpa töltés közben is világítson?
Nekem van egy "fogalmam sincs milyen" lámpám, kb. 3 éves, talán 10 ezer körül vettem, havonta töltöm egyszer -igaz nem használom sokat-, iszonyatos fénye van (ha akarom) -200 m-ről még simán megvilágítja a közlekedési táblákat-, és még soha nem volt olyan igényem, hogy világítson töltés közben az asztalomon. Persze fogalmam sincs milyen akku és milyen vezérlés van benne, mert nem is kell tudnom, elég ha világít.
Szintén nem értem ezt a "powerbankos" ügyet sem. Kinek jutna eszébe külső forrásról drótozni egy bringán, mikor elég megnyomni egy gombot és máris dől a fény?
Mi az a körülmény ami elkerüli a figyelmem, ami miatt az említett sajátosságok indokoltak?
(#) Karoly1981 válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 21, 2023 1 / 1
 
Egyszer sem írtam le a "szart" javaslom pontosabban elolvasni amit írok, és helyesen idézni.
Én is sok mindent unok, főleg az értetlenkedőket, és a megmondóembereket.
Elengedtem ezt a lámpát, mert már itt teljesen másfelé ment el a dolog.
(#) erbe válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Senki nem veszi a fáradságot, hogy utánanézzen, csak találgatnak a teljesítményt illetően. A középső XP-G3 max. 6 (5,4) W, a két szélső XT-E max. 4,5 (4,15) W. (a zárójelben 85 fokon!)
Cree X... adatlap
A 3 LED egyszerre nem vílágíthat, mert az már ~2000 lumen lenne. A két szélső ad le ~1200 lument, a középső ~750-et
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2023
(#) Alkotó válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Én nem mondtam meg semmit, kérdeztem. És továbbra is szeretném tudni miért elvárás a töltés közbeni világítás képessége, és miért lehet indokolt a menet közbeni külső táplálás.
Szeretném hangsúlyozni, egyáltalán nem minősítettem a témát, sőt éppen azt tételeztem fel, hogy jogos a felvetés csak én nem értem miért (erre várnék választ).
(#) Alkotó válasza Karoly1981 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Kimentem a nyakig érő tejföl ködbe, és behoztam az én kommersz lámpámat. Lefotóztam. Direkt kipróbáltam, és töltés közben ez sem világít, nem reagál a gombnyomásokra. Ha kihúzom a töltőt, akkor azonnal képes világítani. Az adatait is próbáltam lefotózni, de ez még olyan régi, hogy itt nem lumen-ben gondolkodnak, hanem 3W-os és 3,7V-os LED-ben, ami egy tükörre világít rá felülről. Ilyet már gondolom csak antikvitásként lehetne venni.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2023
(#) Busz hozzászólása Dec 1, 2023 /
 
Sziasztok!

Vettem egy használt agydinamós kerékpár lámpát. Átvertek mert hibás. 1 perc tekerés után zárlatba megy át, aztán addig világít amíg a benne lévő kondi le nem merül. Mi tud ezen zárlatos lenni?
Következő: »»   16 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem