Fórum témák
» Több friss téma |
Az edzést illetően, ismerni kellene az anyagot. Egy másik (vele azonos!) anyagon lehetne kipróbálni, hogy milyen edzés lenne jó neki. Arra kicsi az esély, hogy az anyag pontos összetételét megismerd. A köszörülés (szikra színe) sokat elárul annak, aki jártas ebben. (Lehet, hogy ilyen "szaki" már nincs is.)
Köszi a fáradozást, sok hasznos információval áldottál meg! (amiket a következő hegynél fel is használok majd )
Egyenlőre tesztelgetem azt, amit csinálta, hogy mennyire bírja az anyag. Egy 50x40-es nyákot már martam vele, és eddig nem vettem észre kopást, ez gondolom jó jel. Llaci56: Nem tudom mond-e valamit, az anyag színe világos szürke (majdnem mint az alumínium), a szikra szine pedig a citromsárgához közelít, apró szeműek a szikrák.
Jó a megfigyelésed, ezekből a képekből tudják megmondani az öreg "szakik" az anyag jellemzőit. De én - sajnos - nem tudom.
Fogj egy másik (ugyanolyan!) anyagot, cseresznyére izzítsd fel, majd dugd hideg vízbe! (Az lenne jó, ha hirtelen melegítenéd, vagyis a belseje nem melegedne annyira, inkább csak a külső felület.) Előtte és utána reszeld meg az oldalát, és a két reszelés közötti különbségből érezheted, hogy változott-e a keménysége, - és milyen irányban. Utána illik visszaereszteni egy keveset. Cca. kék színűre melegíteni ismét, és hagyni kihülni magától. Elég "póri" megoldás, de házilag, és egyéb tapasztalat nélkül nehéz ettől jobbat...
Optikai mérőgép, pl hommel (típus passz, mi tengely méréshez használtuk) Szerintem a 0,01 pontosságot felejtsd el ezzel a módszerrel, de ez gyorsabb mint a tapintó, tapintót is cnc mérőgépnél le szokták hitelesíteni mérés előtt, tehát ahhoz neked még egy hitelesítő golyó+ hitelesítést támogató sw is kell.
A tapintós megoldás a legjobb, igaz drága ha már te 0.01 mm ben gondolkodsz, jó gépednek kell lenni hozzá, ügyesen kell megírni a mérőprogramot, de nem lehetetlen. Érdekesnek tartom "házi" építésű gépen ezt a pontosságot mérés terén. A saját építésnél (és a gyáriaknál is) a legnagyobb hiba a gépburkolat, ha valaki használni is akarja a gépe előnyeit muszáj a jó burkolat, bár ez nem csak neked szól. Én nem a mechanikát vagy az elektronikát tartom a legproblémásabbnak egy házi építésnél, hanem a burkolatot, azért a drága golyós orsót jó védeni a forgács ellen.
Szaisztok!
Elképzelehető hogy ilyen egyszerű vezérlővel működésre tudom bírni a motorokat? http://www.instructables.com/id/SKIQ5CUFROAAGT7/ Mach3 szoftverrel vajon tudom használni???
Ez nem vezérlő!
Ez egy sima tranzisztornak felel meg, azaz arra való, hogy ne a nyomtatóportodat terheld. A képeken látható szoftverrel működik, de ezt akár pascal alól is "futtathatod". Mach3-at ennyire még nem ismerem, de szerintem nem támogatja ezt a vezérlési módot. Ez nem vezérlő, ez sima gányolás, arra jó, hogy megmozgasd a motort.
Erre nem találok kifejezéseket, ez csapnivaló.
Valamirevaló vezérlő IC-k, amik step-dir rendszerűek kis unipoláris motorokhoz L297 páros, vagy nagyobb bipolárisokhoz Toshiba TA8435. Én az utóbbira esküszöm! A linket meg a LINK gomb használatával szúrd be legközelebb!
Üdv!
Lenne pár kérdésem a tapasztaltabbakhoz elektronika, illetve léptetőmotor témában: -mekkora a minimális léptetési idő? Én 1ms körül hallottam, de nem vagyok benne biztos. -nyomtatóporthoz nem tudtok valami leírást, hogy melyik láb használható kimenetként, és melyik bemenetként? optócsatoló iránya miatt kéne ezeket tudni. -Érdemes optocsatolót használni? duplájára növeli az áramkör méretét -Érdemes buffer IC-t használni? Köszönöm!
LPT porton PIN2 és PIN9 a kimenet (ez 8db) a bemenet, azt hiszem az összesen 4db, de nem tudom melyik 4.
Google segítségével könnyen kideríthető lenne. Szerk.: 2 perc keresgélés után: Bővebben: Link
Tiszteletem!!
Némi segítségre lenne szükségem.Van nekem 1 mocim aminek 8 kivezetése van 4tekercsel,10ohm/tekercs, 12x10cm amotor a tengely 8mm.Az érdekelne kb mennyi lehet a nyomatéka és hány vattosak.A másik probléma hogy a vezérlőm a másodpercenkénti 10-15 léptetésnél ha gyorsabban halytom kihagy sípol.A logika a fetektől optóval van leválasztva,de a táp az közös,lehet ez a baja??
Üdv!
Az az érdekes, hogy annak a 15 step/sec-nek a kétszerese is csak 30 Hz, ami közel sincs a sípoláshoz, inkább csak kattogás lenne. Mivel vezéreled a motort? Ha Mach3-al, akkor a Config / Motor Tuning menüben lehet beállítani a sebességét. Le kell mérni, hogy 1 mm hány lépésből áll, és ez alapján lehet kikísérletezni a max sebességét a motornak.
Szerintem nem progi hiba hanem a vezérlőre gyanakszom(2 ttl optó és 4 irf520 fet)
,mert sima port meghajtó progival(futöfény) aminek tudom változtatni a kimeneti frekit azzal is próbálom.kis léptetéseknél jó,de ahogy emelem a step jel sebességét akkor csinálja ezt,hogy 1 biz freki fölött elöször forog aztán ahogy növelem a frekit,először lépéshiba aztán rángás,majd pedig áll és sípol
Ha nem melegszik a motor, esetleg megpróbálhatod emelni a tápfeszt.
Az IRF520-nak mennyi gate feszültséget adsz? Adatlap szerint 4.5-5V között csak 3-4 A-t enged át, 8V-nál viszont már 17-et.
szerintema baj eddig az volot hogy az egész 1 tápon volt és a motorrol visszajövö indukciós fessz (nincs dioda rajt)lökdösi a feteket vagy a ttl-eket.mit gondolsz róla??
Az IRF520 ban alap benne vannak a védődiódák szóval az nem lehet gond!
Egyébiránt szerintem valahol 1Nm körül lehetnek a mocik, de így ez erős saccolás! Gondolom unipoláriasn hajtod! És, hogy forgatod? Úgy értem, hogy mondtad, hogy bizonyos freki feltt csak sípol! De ugye a kezdő freki az mindig ugyanaz és folyamatosan emeled? Mármint nem megküldöd rögtön, hanem gyorsítod a motort!
Biztos nem a közös táp a baj, és az a dióda ott van, csak nem látod. Nézd meg a FET adatlapját, 1. oldalon az Internal Schematic Diagramot. Tudod az a jó a FET-ekben, hogy még az is bennük van.
nem küldöm meg a frekit.folyamatosan állítható.fokozat nélkül 1hz tüől kb 100hz ig.szépen lassan emelem.a meghalytóm 74191és 74139 ből van 4-es számlállóm utána optóval invertállom a fetek vezérlését
Rakhatnál fel kapcsolási rajzot és egy képet a vezérlőről, hogy hogy van bekötve!
Na megnéztem az irf520n adatlapot igazad volt,de még mindig nem tudom mi lehet a balya.Már nagyon halytanám a gépet ,kész a mechanika és kivagyok tőle.semmi ötlet mi lehet a balya??A valóságban pont invertáltva van a kimenet.(az izzok 1enként kapcsolódnak be)
Azt a .TSC-t nem tudom megnyitni azt nem tudom mi, de a kapcsolási rajzot nézve, nem tudom, mekkora áramokat kapcsolnak azok a tranzisztorok, de minden esetre kipróbálnám a helyedben, hogy külön veszem a tápokat.
Mivel úgy is optóval van csatolva én teljesen elszeparálnám a két földet és a két tápot is! Próbáld meg, hogy ideiglenesen egy elemről üzemelteted a digitális részt! Én félévig szenvedtem ilyen hiba miatt, mondjuk nekem 6x3,5A-ről volt szó.
A tápod hány voltos, és mekkora teljesítményű?
Lehet, hogy a motor nagyon leterheli a tápot, ezért a gate-ek nem kapnak elég feszültséget, ezért keveset engednek át a FET-ek.
Számítogép táp 400wattos régi ritkaság .ok megprobálom,itt van melletem az egész.
no megpróbáltam külön 5v és 12v táppal aksival,ugyanaz,nagyobb stepp jelnél rángatózik később csak sipol
Mekkora a motor feszültsége/árama?
nincs adatom róla találtak.10 ohm 1 tekercs ennyi
Akár 24 vagy 48V-os is lehet...
no mindjárt kiprobálom.Előveszem szörnyeteg quad 405 tápját 300w 2x40volt
Na azé nem azt mondtam, hogy pusztítsd el!
Felelősséget nem vállalok! :no:
na ez sem jött be.csak melegszik a fet meg a moci.tettem 10k ellenálást a minusz és a gate közé is
Keress valami motortipust, mert a feszültség ismerete nélkül nem merném tartósan vezérelni...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |