Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Dobozom azonos a Marciéval és a trafók is, kivéve a táptrafót, mert ahogy elnézem a flata ugyanakkora vasra tekerte neki mind a 3 trafót.
Ha megnézed a MArci elrendezését, szerintem neked is feltűnik, hogy a kimenőre tette a végfokpanel (nincs szerelési se szellőzési hely) Hogy lehetne ezt a panelt szimmetrikusra tervezni, lehet csak nem látom a ftól az erdőt. Esetleg a V1 csőben lenne a fázisfordító egyiik fele? Csak ennyire tudtam megoldani a szimmetriát. Segíts ha van ötleted. Ha van szimmetriára ötleted tervezek másikat. A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
A hálózati trafó kb. dupla olyan magas. Van mégegy lehetőség: előre egysorba rakom a csöveket a táp fölé.
Hát jó, te tudod.
Érdekes, hogy ezt senki se vétózza, csak a teliföldet. (trafó szórás, hőelvezetés és egyéb okokra hivatkozva)
Sziasztok!
Tudnátok egy kicsit segíteni? Mi okozhatja a 82 Ohm -os ellenállás elégését? Talán a 2 db 10 nF-os kondi az Ez80 -nál?
Biztos, hogy nem. Az ezen eső feszültség adja a negatív előfeszültséget a fokozatoknak. Elko zárlat, végcső túláram. Ilyesmi okozhatja. Húzd ki az EBL21-et belőle és sorba kellene kötni egy árammérőt, hogy mekkora áram folyik az ellenálláson (persze csere után).
Meg van adva, hogy -5V az előfesz. Kb. ennyinek kellene rajta esnie (kb. 61mA a normál áram rajta). A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Szia!
A végcső csatolókondijának átvezetése okozza 10nF, vagy a gázos EBL21. A trafón lévőket sem árt megvizsgálni mert ezek hibája okozhat trafóleégést. A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Szia,
bármi okozhatja. Azon folyik keresztül az egész készülék tápárama a föld felé. 5V esik rajta, ezzel hozták létre a negativ rácsfeszültséget. A 2db 10nF-os kondira nézz rá, mert szeretnek elhasalni. Próbálj az ellenálláson feszültséget mérni, áramot számolni. Valahol valami sokat eszik. Csatolókondikat nézd át. De ezt inkább a muzeálisba kellene megbeszélni.
Erről az elrendezésről mi a véleményetek. Marad több, mint 2cm a panel és a kimenő közőtt. Ha jól tudom, a hő felfelé megy, tehát azzal sem lenne gond. A foglalatokat kintre szeretném helyezni. Amég nem döntöm el az elhelyezést, addig nem folytatom a nyák tervezését. Szerintem így sokkal jobban nézne ki kívülről, mintha nem lenne hátul semmi, csak elől lennének egysorba a csövek.
Nem ismerem a dobozod és a trafók méreteit.
Szerintem a nyák mögött elfér a 3db trafó. Képen egy lehetséges elrendezés, tervezni neked kell. Táp középen, előfesz a végcsövek között. A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Nekem sem lesz üres hátul, mert ott lesznek a trafók, alul a dobozon belül meg lesz rengeteg hely a szerelésre.
De most már tényleg kivárom más véleményét is.
Ez eddig OK.
Az első ugyanaz amit én is csinálok, a második meg ugyanaz mint az eredeti elrendezés. Nekem is így jönne ki, de már a GU és környéke légszerelt lenne, hely és hővezetés miatt. Én a 6H8C felépítmény szimmetria felépítésére gondoltam. (nézd meg a tervem, ugyan ez) Mi a véleményed a Marci elhelyezési módjáról? Doboz:42,8*80*24,5 (szél*mag*mély) Trafó:13*6,3 (táp) 9,4*4,7(kimenő) (nem akarok nagyon a dobozolásos techikára álváltani, mert nem ide illő és a modi is áthelyezi majd, csak hátha van jó elrendezési ötletetek, mert a NYÁK-tervet is ahhoz kell igazítani) A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Idézet: „Mi a véleményed a Marci elhelyezési módjáról?” Nem ideális. Idézet: .„Nekem is így jönne ki, de már a GU és környéke légszerelt lenne, hely és hővezetés miatt” Akkor még egyszerűbb a helyzet, légszerelni viszont nyitott dobozba lehet könnyen. Zárt dobozba csak akkor ha az alja levehető és belül van egy segédlemez a foglalatok rögzítésére. Idézet: „Én a 6H8C felépítmény szimmetria felépítésére gondoltam” Nem értem, hogy mi ezzel a probléma, szimmetrikusan felrakod köré az alkatrészeket és bekötöd ésszerűen.
Attól, hogy nem ideális, még működhet.
A doboz szétszedhető elő-hátlap-oldal-alja-teteje
Én sem tartom túl ideálisnak.
A doboz alja, teteje levehető. Doboz tetejét használnám sasszinak és az alját lebontva lehetne szerelni a belsejében. Mért nem jó a fogalaltot a tetőlemezhez rögzíteni esetleg távtartóval, hogy ne lógjon nagyon ki? (azért kérdezem, mert a "segédlemezt" ugyanúgy fel kell fogatni, ami meg szintén csavarozás... A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Müködni fog de meddig és milyen zajjal? Szerintem meg épìtsd meg ahogyan gondoltad és.majd beszàmolsz az eredményről !
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Magas dobozból kiálló csövek látvány nem esztétikus.
Ha már úgyis tervezel, mérd le mennyi a tiszta szabad hely a dobozban és azt állítsd be mint méret, már csak ebben kell mindent elhelyezni, egyébként én is jobban szeretem a szétbontott, moduláris elrendezést (könnyeb a hibakeresés, elégett NYÁK esetén kevesebbet kell utánépíteni), így nálam is 1 táp, 2 "előfok" és 2 légszerelt végfok lesz.
Pedig ez mindkettőnknél így lesz.
A kimenőktől lenne zajos? Miután DC fűtésre váltottam, egyáltalán nem volt zaj.
Ez a doboz nem igazán alkalmas rá, de úgy csinálod ahogy akarod.
Majd ha ebbe a dobozba betuszkolod, akkor térjünk vissza rá.
Ez is igaz, bár szerintem a 2U (8cm) még határeset.
3U-nál már kifejezetten csúnya. De sajnos mivel a cső magasabb mint a doboz, ki kell hogy lógjon, vagy fektetve kell a dobozba rakni, de ott meg már másik vita indulhatna (főtött katód még ha minimálisan is de deformálódik....) (ilyenkor mindig a Beag-ra hivatkozm, hogy ott is ment a dolog...)
Szerintem pedig jól fog kinézni, ezek ellenére is..
Miert kérsz segìtséget meg véleményt ha végén meg megtagadod a segitségnyujtast?
Kinézete kevésbé lesz problémás, mint a működése..
De ha meg előre rakom, akkor hogy néz ki, hátul nincs semmi, elől meg ott sorakoznak a csövek, mint egy kerítés.
Ki mondta, hogy elöl legyen az összes cső?
Dobozt kéne cserélned, vagy átalakítani megfelelőbbre.
Na, ez az amit nem akorok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |