Fórum témák
» Több friss téma |
Kicsit lecsökken, de így is jóval a kimeneti feszültség fölött van.
Mennyivel? Az LM2576-ban BJT van, 3A-nál pl. 1.4-2V a szaturációs feszültsége az adatlap szerint...
Nem, egy sima elkót raktam a kimenetre. Neten utánanéztem, ez egy kis soros ellenállású kondenzátor?
Nem használtam még ilyent, ez miben más mint a többi, és itt miért kell ilyent alkalmazni? És akkor lehetséges, hogy emiatt csökken ennyit a feszültség? _vl_: Írtam, hogy 0.5A estén 1.7V körüli fesz. esés, amit azért soknak tartok. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
Ha megnézed az adatlapot, a fix kimenetű, 3.3V-os verziónál 3A áram esetén 6V-os bemenő feszültségtől felfele garantált a működés (alatta vagy összejön neki, vagy nem). Azt ne gondold, hogy a nem fix kimenetű nagyon más belül...
Nem egészen értem, hogy ezt mire írtad.
18V bemenő feszültséget használok, kimenő feszt pedig 3.7V-ra állítottam be ellenállásokkal. Üresjárásban tökéletesen kiadja ezt a feszültséget, leterhelve viszont leesik 2V-ra a kimenő fesz. Meg sem fordult a fejemben hogy a nem fix kimenetű más lenne.
Félreértettük egymást... Nem azt kérdeztem, hogy mennyivel csökken a kimenő feszültség, hanem hogy mennyivel van a bemenő feszültség a kimenő feszültség felett. Erre az 1.7V elég sovány lenne.
18V bemenő feszültséggel ennek mennie kéne. Hogy a "mezei" kondik mennyire játszanak be az eredménybe, az kérdéses. Gondolom nem szkóppal nézted az eredményt, így viszont nem tudni, hogy nem arról van-e szó, hogy nagyon nagy a hullámzás, esetleg emiatt gerjedhet a szabályozó áramkör is, ami tovább rontja a helyzetet.
Ja igen, így már értem.
Amint szkóp közelébe jutok megnézem a kimeneti jelalakot, de gyanítom akkor az lesz a gond, hogy 10et vettem 1 áráért.
Megnéztem szkópon a kimenő jelet, így néz ki mint a képen. +-10mV-os ugrások vannak benne, a vízszintes részen pedig némi zajos jel. Normális ez így?
A kimenőfeszültségnek (pufferkondi sarkain) eléggé sima feszültségnek kellene lenni és nem ilyen fűrészjelnek. Ez a 10mV a képen látható jel nagysága?
Csatolj egy nyáktervet, rákukkantunk, azt könnyű elrontani.
Igen a képen látható 20mVpp a terhelésen mért jel.
Egyenlőre még csak próbapanelen raktam össze.
Dugdosós próbapanelon? Ha igen, akkor már meg is találtad a problémád okát.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
Igen, mert a hosszú elvezetések megölik az áramkört a rengeteg parazita induktivitással meg kapacitással.
Hogy tényleg ennyire befolyásolná, ez eszembe sem jutott. Remélem akkor tényleg ez a probléma, és legközelebb már erre is odafigyelek. Nyákon hogyan rendezzem el az alkatrészeket meg a huzalozást, hogy ne legyen ilyen probléma?
Itt van néhány iránymutató kép meg rajz.
Összeraktam próbanyákon a kapcsolást, és most tökéletesen működik, köszönöm a segítséget!
A 2 képen látszik a különbség (sajnos a szkóp már nem mai darab, elég homályosra sikerült). A multiméter a kimenő áramot mutatja. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2012
Teljesen logikus, akkor ezért szívtam régebben egy csomót egy mc34063-mal.
Amikor csináltam nyákot, akkor jól ment, a dugdosósban viszont meg meg sem nyikant.
Örülök a sikernek! Régebben nálam váratlanul tönkrement egy ilyen IC és valószínű, hogy a saját kezűleg megtervezett nyákrajzolat okozta ezt. Tehát nem szégyen, ha bevált megoldásokat emelünk át a saját műhelyasztalunkra.
hello!Szeretnék építeni egy dc-dc konverter ami 12V-ról 20V-ot csinál(kétszer ha ez lehetséges)
A téma képeit nézegetted már?Nem tudjuk milyen alkatrészek állnak rendelkezésedre (hátha nem kell bevásárolni). Minimum egy tucat van ebben a kategóriában.
Pláne, ha még azt sem tudjuk, hogy vajon 10mA, 100mA, 1A, 10A, vagy 100A terhelhetőségű kell-e...
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2012
5A lenne.
5A lenne.hi
Korábbi hozzászólásom alapján:
Van itt néhány. Keresés google-lel: 12to20v A harmadikat már kipróbáltam és működik is, bár én a fet meghajtásához MC34151 -et használtam. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
Egy nyáktervet tudsz adni hozzá?
A mellékelt képeken látható, hogyan készült el.
Üdv mindenkinek!
Egyelőre elméleti lenne a kérdésem: hogyan lehetne összehozni egy 500 V/24 V-os DC/DC átalakítót (egyszerűt, olcsót)? A 24 V-nak nagyjából stabilnak kéne lennie. Most van folyamatban egy hálózatra tápláló 3.5 kW-os napelemes rendszer telepítése a családi házunkra, de már most azon jár az agyam, hogy hosszabb hálózat kimaradás esetén (világvége, trafóház robbanás, ELMŰ csőd, stb.) esetén hogyan lehetne legalább nappal némi 230 V AC-hez jutni? Akkumulátorok kizárva a közismert gondok miatt. Elképzelésem szerint szigetüzemben a napelemek 4-500 Voltjából csinálnék stabil 24-et és innentől már csak egy 10-20 eFt-os autós inverter kéne, ami már 1000-1500 W-os kivitelben is kapható. Várom a jobbnál-jobb ötleteket ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |