Fórum témák
» Több friss téma |
Szia,
ha kitekertél mindent, akkor óvatosan fesziteni kell a ventillátort és elvileg lejön. Ha nagyon nem jön szét, akkor próbáld meg kifújni süritett levegővel, ha az sincs, akkor kipiszkálni. Én szétszedés nélkül nyakon szoktam önteni wd40-nel, az is sokat tud segíteni a csapágyakon. Persze jobb lenne szétszedni, kipucolni. Idézet: „hogyan lehet az, hogy egy szakszerviz csak úgy tud levenni egy alkatrészt, hogy hozzáférjen egy másikhoz, hogy azt amúgy jó alkatrészt tönkre kell, hogy tegye. Kell lennie valami gyári célszerszámnak csak ennek a tárcsának a levételére.” Igazad van. És akkor most jobb neked? A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2016
miért lenne jobb most nekem? A szaki lyukat beszélt a hasamba és mire feleszméltem már ott hagytam a gépet javításra.
Köszi a rajzot, de még valamit nem értek: Végül is három helyzetről lehet itt beszélni ami a motort illeti:
1. álló motor, kábel kihúzva 2. álló motor, kábel bedugva 3. járó motor A kérdésem az, hogy ha a biztonsági fék jól működik, akkor akkor is nehéz forgatni a motort amikor a kábel ki van húzva, vagy mindegy, hogy a kábel ki van-e húzva vagy nincs, a fék mindig fog és csak a motor beindításával egy időben old a fék? Mert a jelen helyzet az, hogyha a kábel ki van húzva akkor is meglehetősen nehéz forgatni a motort. Ha a két álló helyzet között különbség kell hogy legyen akkor lehet úgy ellenőrizni a fék jóságát, hogy csak a féket áram alá hozni de a motort nem beindítani? Hogy lehessen tesztelni, hogy csak a fék mennyire fékezi az álló motort?
Nézd meg alaposabban a rajzot. Csak áram alatt old a fék.
Igazad van, köszi az infót.
Tegnap írtam a gyárnak németben, rákérdeztem, hogy a gyár szerint hogyan kell levenni a kést tartó lapátot, azt írták, hogy két csavarhúzóval kell befeszíteni, de néha valóban törik. Mivel én még nem láttam a mocit lapát nélkül ezért nem tudom elképzelni, hogy hogyan is néz ki közvetlen a lapát alatt, tehát lehet, hogy ők arra utaltak, hogy a két csavarhúzót be kell nyomni közel a tengelyhez és alatta néhány mm távolságra van a motor fém háza és ahhoz feszítve a csavarhúzó végét, esetleg csavaró mozdulattal fel lehet pattintani a lapátot? Mert a lapát szélén csak a fűnyíró sárga műanyag házának a pereme van, oda nem hiszem hogy bármit befeszítenék. (közben csak azon filózom közben, hogy elmegyek a szakihoz és elhozom a fűnyírót javítatlanul, amúgy is azt mondta, hogy csak jövő héten nyúlna hozzá.) A fölöslegesen kidobott pénz is bosszantana de az sokkal inkább, hogy bepalimadarazott engem.
Jobban jársz ha elhozod, és sk. megcsinálod. A csavarhúzós módszer jó, csak fokozott óvatosságot igényel. Ha netán megrepeszted a propellert, megragasztod, kapcsozod, és a másik oldalra kb. ugyanannyit elhelyezel (kiegyenlítésképp).
Cseréld ki a kondenzátor. Mostmár én is arra hajlok, hogy a fék fogja és felesleges szétszedni...
Ráérsz akkor küzdeni a szétszedéssel, ha jó kondenzátorral is csak búg, de nem forog.
Hozzd el, le tudod szedni Te is. Elötte fújd be alaposan valamivel (csavarlazító, wd40, olaj), és kézzel feszegetve minden irányban le tudod szedni. Ha meg törik sebaj, a mester se bánt volna vele másképp, főleg ha te fizeted. Ha nagyon nem menne, hétköznap délelőttönként Diósdon tudok neked segíteni (eltörni ).
Mindenkinek köszi a tanácsokat, elhoztam a fűnyírót, a kés tartó ventillátor már levolt nyesve róla sarokcsiszolóval, így vettem egy újat ott és majd hétfőn neki esek ugyanis ma már kondit nem tudtam venni egy közeli üzletben mert bezárt és amíg nincs kondi addig nincs mit ellenőrizni.
Majd hétfőn jelentkezem az eredménnyel. Ronin75: neked ez a szakmád, fűnyírókat javítasz vagy csak hobbyból vagy benne ebben a témában? Köszi egyébként, hogy felajánlottad a segítséged, Diósd valóban nincs messzi.
OK, a trafót ma fogok menni venni, de közben szétszedtem a motort és kiderült, hogy az alsó, a késhez közelebbi csapágy van megszorulva és ez okozta a főproblémát a tengely szorulását.
Milyen csapágyat (6203Z 17x40x12) javasoltok venni? SKF vagy mást? Mind a két csapágyat kifogom cserélni mivel a felső is már ad hangot. És még egy csapágy lehúzót is kell majd valahol szereznem. A ferodol fékpofák épnek néznek ki, ha netán ki akarnám iktatni a féket, akkor elég ha a négy fékpofát csak kipöckölöm a helyükről vagy a szerkezetet is megkell bontani hozzá?
Miért akarod kiiktatni a féket? Az a legfontosabb alkatrész az egész gépben!
Nem tennék bele SKF-et, mert ez nem preciziós gép. A fű, nedvesség és kosz hatására ugyan olyan gyorsan tönkremegy, mint az olcsó fajták. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2016
Ha lehet a féket ne iktasd ki.
Nekem (Alko) kiiktatta magát. Elhagyta a ferodol betétet. olyan hangja volt leállításkor mint egy vadász repülőnek közelröl. De ez is csak kb 4 alkalommal mert utána a betét helye valahogy összeakadt a pajzsal . Durván nézett ki utána. Bár most az enyémben nincs fék de úgy is lassan újat kell vegyek. Igen koros szegényke. De a fék nagyon fontos biztonsági okokból!!!
Igaz ami igaz, csak azért venném ki a féket, hogy emiatt ne kelljen megint szédszedni plusz, ha motornak van lehetősége kipörögni szabadon leállítás után, akkor már sokkal korábban észre lehet venni ha az egyik csapágy zajos.
De egyelőre csak érdeklődtem, nem akarom most kivenni, főleg mert nem az okozza a problémát. Ami a kosz elleni védelmet illeti, fém helyett nem védené jobban a a csapágyat gumi/műanyag porvédő lemez mindkét oldalán? Vagyis van jelentősége a fémnek a műanyaggal szemben ebben az esetben?
Nem tudom, most milyen van benne, de én műanyagot tennék bele. A kosz ellen kb. ugyan úgy véd mindkettő, de a műanyag legalább nem rozsdásodik.
Sziasztok!
Hát több okból kifolyólag csak ma tudtam befejezni az Al-Ko 38e Classic fűnyírónk végleges összeszerelését és kipróbálását. Visszatérve az eredeti problémára és a műveletekre amit ezen a fűnyírón csináltam: 1. A csapágyakat kicseréltem gumilappal tömített Pronto 6203 2RS típusúakra, kb. 500 Ft volt darabja, a késtartó lapátot is újat kellett vennem mert a régit csak roncsolval lehetett levenni, már azt is tudom, hogy miért: Az történt ugyanis, hogy 2007-ben amikor is gyártották a mi fűnyírónkat, az első generációs fűnyírókba olyan késtartó lapátot tett a gyár ami 100%-ig műanyagból készült, és az agy ami rácsuszik a motor tengelyére sem volt különösebben megerősítve, megvastagítva. Ennek az eredménye az lett, hogy a legelső megerőltetésnél a tárcsa elfordult a tengelyen és utána már csak roncsolva lehet az ilyen tárcsát lehúzni a tengelyről. A szaki, akihez a gépet egyik nap elvittem megjavítani, de másnap el is hoztam tőle, eladott nekem 4 rongyért egy olyan késtartó tárcsát amit szerintem nem is volt új, de a nagyobb probléma volt, hogy az agya is tiszta műanyag volt, ahogy az első generációban gyártották. Másnap visszavittem, hogy ez a tárcsa túlságosan lötyög a tengelyen, hogy fog ez működni így? A neten felfedeztem, hogy a 2. generációs tárcsa közepén már egy gyönyörű alumínium agy van ami már nem engedné meg azt, hogy a tárcsa elforduljon, tehát kértem a szakit, hogy rendeljen nekem egy ilyet, ez már két ronggyal többe került, de legalább ez nem fog elnyalódni egyhamar. Viszont az történt, hogy emiatt az aluminium agy miatt a kés kb. 5 mm-el lejjebb került, ami azt eredményezte, hogy a fűnyíró magasságát a legmagasabbra kellett állítanom, és akkor így tökéletes lett a dolog, így kb. 5 cm. magas füvet hagy meg. Egyébként nagyon jól működik most a fűnyíró, egy probléma van csak, a kés üt egy kicsit. Pedig egy krómozott 1/4 colos crova szárt tengelyként használva úgy tűnt, hogy kés általam történő élezése után sikerült kiegyensúlyoznom, de valószínűleg tévedtem. Eltudom képzelni, hogy ahogy gépjárművek kerekeinél is két féle kiegyensúlyozásra van szükség (statikus és dinamikus) így a fűnyíró késénél is ez lehet a helyzet, és hiába van egyensúlyban statikusan ha dinamikusan nincs. Úgyhogy el kell vinnem a kést megéleztetni de egy tartalék kést is akarok venni, hogy egy mindig legyen megélezve tartalékként. Egyébként lehet kapni olyan bizgerátot amivel gyerekjáték fűnyírókést megélezni hasonlóan a konyhakésekhez kapható asztali kés élezők? Mert ha nem túl drága vennék egyet és egy egyensúlymérleget is hozzá, mert az ideális az lenne ha magam tudnám élezni is és egyensúlyozni a kést. Most flexxel éleztem, de ezzel nagyon óvatosan kell bánni, jobb lenne valami fool-proof módszert alkalmazni a kés élezésére.
Üdv mindenkinek!
Adott egy elektromos fűnyíró, teljesítményét, típusát nem tudom, aszinkron motoros, kondenzátornak nincs baja. A tekercsek ellenállását megmértem, azok jónak tűntek. Indításnál búg (de nem úgy mint amikor megakad a fűben, hanem sokkal hangosabban), lekapcsolom csilingel/koppan egyet. Úgy búg akár egy elektromos csengő. A motor tengelyét lehet forgatni kézzel, nem akad. Próbáltam kondenzátor nélkül indítani, de úgyse működik. Minden ötletet szívesen fogadok hogy mi lehet a baja és hogy mitől lehet olyan hangja mint egy csengőnek.
Vedd le tola a kést és ugy probáld inditani kondival vagy anélkül kézzel pörgetve, ha nem megy rossz a motor ( zárlatos).
Két dolog jutott az eszembe, a HE történelemből:
Búgás, Remci: Idézet: „Én a csapágyakat is megnézném.Jártam úgy, hogy a tengelyt kézzel forgatva jónak tűnt, de ha el akartam indítani, akkor az egyik csapágy miatt, ami kicsit kopottabb volt, a tengely befeszült és nem indult el. Akkor adott ilyen hangot.” Csattanás, szicsu1007: Idézet: „A fékmágnes mintha csattanna, de aztán csak búg.”
Köszönöm a tippeket, közben képek alapján megtaláltam. FEVILL a márkája és így néz ki fedél nélkül: KÉP
Szia!
A fék hibátlan működését vizsgáld át alaposabban! Tipikus Fevill probléma hogy a fék bizonyos idő után ráfeszül a féktércsara s ezért nem tud a motor felpörögni, ilyenkor általában bizonytalan az indulás hangos csörömpöléssel kisérve, vagy egyáltalán nem is indul csak búg a motor. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2017
A motort négy csavar tartja torx fejű csavarhúzó ajánlott hozzá.Eléggé meg tudnak szorulni.A kés eltávolítása után a motor könnyedén kiemelhető a gépből. A fékrendszer a kés felőli tengelyvégen található. Az indítást, próbát ajánlatos munkapadon végezni, a motort stabilan rögziíteni! ha felpörög elég erő teljes tud lenni . Kb 1kW teljesítményű darab.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2017
Sziasztok.
Van egy régi Rotim fűnyíróm. Hidegen beindul, aztán egy idő után leállítom és nem indul be csak búg. ÉS látszik, hogy meg akarja forgatni a kést de nem tudja. Ilyenkor, ha próbálnám segíteni a kést akkor ellenállást lehet tapasztalni. Amúgy meg bekapcsolás nélkül szépen pörög. Ha kihűl akkor újra beindul. Régebbi kommentek közt olvastam hasonló tüneteket. Ebben az öreg masinában nincs fék így az biztos nem lehet. Kondenzátor cserével próbálkozzak előbb? Ha azzal sem javul akkor csak a tekercselés marad? Vagy lehet még más hiba is? Bár több alkatrész szinte nincs is ebben a gépben
Amikor meleg és egyébként nem indul el, kikapcsolt állapotban meg lehet forgatni kézzel a tengelyt?
Egy kondenzátorcserét megér a dolog, valószínűleg az a hibás.
Idézet: „Hidegen beindul, aztán egy idő után leállítom és nem indul be csak búg. ÉS látszik, hogy meg akarja forgatni a kést de nem tudja. Ilyenkor, ha próbálnám segíteni a kést akkor ellenállást lehet tapasztalni. Amúgy meg bekapcsolás nélkül szépen pörög.” Kondenzátor ilyet hogyan tud csinálni? Idézet: „Ilyenkor, ha próbálnám segíteni a kést akkor ellenállást lehet tapasztalni.” Remélem még megvan minden ujjad
Még megvan Egy vastagabb bot helyettesítette a kezem. De jó ötlet, lehet legközelebb a szomszédot kérem, hogy pörgesse
|
Bejelentkezés
Hirdetés |