Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Azért, nem olyan bonyolult kapcsolás ez. A cellák sarkait vagy a szomszédos cellákhoz (soros), vagy a kimenetre (párhuzamos) kötöm.
Tölteni cellánként fogom, külön-külön (már meglévő töltőben). A lustaság (amellett hogy fél egészség) pénzbe is kerül (legalábbis ebben a helyzetben).
Nem azt írtam, hogy mennyire bonyolult, csak szebb lett volna, ha TE rajzolod le az összes általad gondolt szituációt és ne másnak kelljen rajta jojózni..
Ha szuper a töltőd, akkor oké, nem szóltam.
Amúgy nem is látom ennek a "szétszedésnek" a létjogosultságát.
Egy digitális áramkört se rajzolsz le minden lehetséges állapotában, maximum igazságtáblát készítesz hozzá. Egy 1 digites számlálót 16(hex) rajzban kellene ábrázolni...
Jó, azért azt ne keverd ide.. ott szabályok is vannak ám, tőled függetlenül.
Ha feltöltött cellákat számolsz, 16,8V körüli feszültséget kapsz 4 sorba kötött cella esetén, amit sokallok, ha olyan ventilátorról van szó, amit a számitógépekben is használnak.Ugyanez a ventilátor 4,1 V környékén mozdul meg,az alatt nem működik.( A "kempingezős" ventilátorom 2 db sorbakötött celláról megy,pont kellemesen kavarja a levegőt)
Igen-igen, azt én is sokallottam, meghajtva, ~900mA-ről, ~1200mA-re nőtt az áramfelvétel. Ezen még gondolkodom és utána olvasok, hogy konkrétan ezek a ventik mit bírnak.
Legrosszabb esetben 1 akkuval kevesebb lesz a körben. A minimális indulófeszültség megvan, még 3,4V-nál is (1 cella mínusz schottky) mind a 4 ventilátor 'stabilan' indul.
Hello
Remélem jó helyen kérdezem. A régebbi (csere miatt) Cd-s autórádiómat összekötöttem egy új hangszóró párral. És megtápoltam egy 230V/ 12 V-os 4A elválasztótrafóval amit a kivezető sorkapcson egyenirányítottam egy Graetz diódával. Működik gond nélkül, de bekapcsolva ad egy alap búgó zörejt, és elégé hallható. Hogy lehetne ezt kiszűrni, hogy ne legyen? Köszi
A leválasztó trafó 50Hz-ét hallod, az búg. Egy nagyértékű elkót köss a tápra. Kb.4700uF,25V jó lesz.
Köszönöm a segítséged.
Akkor jó helyen kapiskáltam, csak én egy 1000 µF 25V (kaptam) kötöttem be a negatív kivezetésre majd a test kábelre sorba. És ekkor nem kapcsolt be a rádió. Rossz volt az érték vagy rosszul kötöttem be?
Rosszul kötötted be. Az egyenirányítóra kösd. A kondi plusz lába a pluszra, a mínusz lába a mínuszra. Fordítva felrobban! Óvatosan.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
Ja értem párhuzamosan kötni a két egyenirányítót lábbal, és a neg jel ezért van rajta.
Köszi figyelek majd, a kis biszti elsütése a rádióban és a rövidzárlat után már jobban.
Sziasztok!
A következő lenne a problémám: van egy ventilátor vezérlő áramkör, ami hőmérséklet változásra ki-be kapcsolgatja a ventit, továbbá a fordulatszámát is szabályozza a hőnek megfelelően. Na most én azt szeretném, hogy legyen érzékenyebb pl. a kézmelegtől gyorsuljon fel, majd elengedve álljon le. Na most eddig csak a forrasztópáka hőjétől sikerült elérni ezt (nem érintettem meg a pákával az érzékelőt, csak a lábához értem), hogy elinduljon, majd mikor kihűlt, akkor leállt. A hőérzékelő NTC thermisztor, ami környezeti hőmérsékletnél 10,5kohm-os, kézmelegnél 8,4kohm. Próbálkoztam NPN tranzisztorral is, amit mellékeltem, hogy hátha sikerül erősíteni, de sajnos még gyengébb lett. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
Hello! Egyszerűen egy tranyóval nem fog menni. Az adatlap szerint a minimum és maximum PWM változáshoz, 40% változásra van szükség. Nálad az NTC ellenállás változása a kívánt tartományban csak 20% körül mozog. Leginkább egy műveleti erősítővel lehet az erősítést növelni, és a kívánt tartományba helyezni.
Van egy kis probléma a kapcsolással. Az első, ami nem olyan kritikus, a mikrofon electret, vagyis a munkapont miatt be kell tennem egy pár ceruzaelemet a végegységbe. A másik, a becsatolt DC konkrétan lelapítja a mikrofon jelét. Összedobtam egy szimulációt, ami ugyanazt csinálja. Ezek mellett amikor kapcsolom a led jelét, egy nagy kiugrás van a jelben, ami a füles viselője számára igencsak kellemetlen.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
Ha jót akarsz, az árnyékolt kábel mindkét erén legalább nagyjából azonos szintű jeleknek kell lenni.
Ez azt is jelenti, hogy a mikrofon jelét erősítened kell. A fejhallgatóét is. Ha pedig erősítők ki-, és bemeneteit kötik össze a kéterű árnyékolt vezeték erei, akkor elég kisértékű csatoló, leválasztó kondikat lehet használni, ezen pedig nem jönnek át az egyenfeszültség kapcsolgatásának tranziensei.
A tranziens még nem is akkora probléma, a nagyobb gond, hogy a rákapcsolt dc miatt a jel megszűnik létezni.
A tranziens a kattanás. Ha a hangutat, és az egyenfeszültséget kondenzátorral szétválasztottad, nem lesz gond. Azért kell a mikrofont, és az erősítőjét helyben táplálni, és kondival elválasztani.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
Szerintem elbeszélünk egymás mellett. A csatolt képen látszik, hogy miként van felépítve a kapcsolás. A dc betáp értéke 5V, az ac jel a szimulációban 3V. Amikor rákapcsolom a dc-t, az alsó ábrán látható, mi történik a 100k-s ellenálláson.
Mert ez így helytelen. A DC jelforrás ellenállása zérus!
A DC ágba betehetsz fojtókat is, így nem söntöli ki a hagfrekis részt.
Összeraktam szimulációban, "A" jelűn az általad rajzoltat, a "B" jelűn pedig a visszirányt. A "B" jelű a mikrofon esete. Így kell kinézni a jelnek?
Bizony így. Szóltak, hogy lesz tranziens benne. De ha lassan kapcsolod be a Led-et, akár "el is maradhat"..
Összeraktam a mikrofonos részét a dolognak. Amikor a kapcsolót átkapcsolom(kábelt átdugom) hallom, hogy kattan, majd kb 2 másodperc után meg is jön a hang, elég zajosan, és kissé torzítva is. Ha a kapcsolót lebegve hagyom, normális a hang.
Mert a tranziens túlvezérli az erősítőt, ami nehezen tér magához. Ha lehet limitert kell alkalmazni az erősítő bemenetén. Ha zajos, akkor zajos a DC, vagy a DC szintre a bementi kondi szivárog. De mindennek ára van..
A tápot szumma 8000uF+100nF+10nF szűri, a bemeneti kondit pedig hiába cserélem nem változik.
Ha mind a két oldalon lenne táp, akkor lehetne valamit trükközni, valami műveleti erősítős dologgal akár, hogy valahogy máshogy működjön? Például, a dc ofszettel rendelkező jelből kivonni az offszetet egy műveleti erősítővel, ez lenne tisztán a hangjel, és az offszettel rendelkező jelet pedig a ledre kötni? Tehát, mint az előbbiekben, de a be és kicsatolást műv.erősítővel, tranziensmentesen?
Sziasztok!
RC modell távirányítom 27.045 MHz-es. Szeretnék venni bele egy 27.145 MHz új kristályt az adóba és vevő be is. Az adó AM -es. Ahonnan rendelni szoktam RC modell webshopból alkatrészt ott csak FM kristály van, de másik áruházban van AM kristály, de innen nem nagyon szeretnék rendelni alkatrészt. A kérdésem az lenne, hogy van különbség az AM és az FM kristály között? Jól gondolom, hogy nincs? Köszönöm a segítséget!
Persze, egy ilyen van rajta, elég lesz ?
Idézet: „Bár nem kérdezted, de Az adatlapja szerint RDS(on)=0,11 Ω . Innen rövid számolással: P=R*I2=0,11*3,52=1,348W. Ennyit kell minimum elfűtenie, HA teljesen kinyitott.” Köszönöm BEMcorp.
Elvileg elég hát.. de nem idézned kellett volna, hanem Ug és szinkronban Uds értéket beírni, mert az Rds(on) és a Pd csak akkor érvényes az adatlap szerint.
Ott láthatod a karakterisztikákból, mekkora gate-fesznél mekkora az Rds(on) és már mérheted is a rajta eső voltot, ebből pedig számolhatod a melegedést okozó wattot. Ha folyamatosan nyitod, DVM elég, különben csak szkóppal nézheted.
Üdv mindenkinek:
Kaptam egy bontott házimozi panelt amin volt 5db LM3886-os, ebből egy szénné égett. A többiről szeretném megtudni, hogy működik-e. Miként tehetném ezt? Előre is köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |