Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
De a feliratok nem a bordánál vannak, hanem a kimenetnél. Mi köze lenne a hűtőbordán (amiből kettő is van) lévő alkatrészhez? Akkor a GND a bázisfeszültség?
Egyébként a tápfeszültség jelölésénél is alkalmazzák ezt a jelölést. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2021
Sziasztok!
Az M083B1 típusú IC-re lenne szükségem.Kapni nem igazán lehet.Milyen készülékekben lehet ilyen IC amiből ki lehetne bontani, találkozott-e már valaki vele, vagy van esetleg valakinek elfekvőben otthon?
Helló! Van egy villanymotor, forgásirányt szeretném megfordítani, min változtassak? Jelöltem hová volt kötve fázis és nulla. kép
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
A kérdésem igen egyszerű: ha a villamos áramszedője rendszeresen szikrázik ezáltal az utastérben a világítást befolyásolva és egyúttal a kábelnek sem tesz jót, miért nem használnak 2 áramszedőt? Mert amikor az egyik épp ívet húzna, nem fog, hiszen a terhelés a másikra kerül, ami még érintkezik a felső-vezetékkel, azaz az áramellátás folyamatos lenne (nem villogna semmi) és a szikrázás is megszűnne ezáltal, ami a kábel és áramszedő élettartamát is növelné. (Talán jobban növelné a kábel élettartamát annak ellenére, hogy dupla súrlódás/kopás lenne az eredménye a 2 áramszedő miatt.)
Szóval mi abban a logika, hogy mégis 1-et használnak az esetek 90%-ában... illetve olykor miért használnak a megszokástól eltérve 2-t azon a maradék 10%-on?
Van saját témája, ott mindent megtalálsz.
Sajnos nem találtam meg a megfelelő választ, ezért ide írtam.
Szerintem egyszerű hanyagság miatt. A nagyon régi villamosok kivételével, párhuzamosítható az áramszedő.
Szia! Tedd át az összekötő lemezeket függőlegesre (a kép alapján)!
A vezetékek maradjanak eredeti helyükön! A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
Ennél azért kicsit bonyolultabb a dolog.
Például: váltóállítás áramfelvétellel megy egy külön kiszakaszolt részen. Más: ha áramtalanítani kell a szerelvényt, nem elég egyik a szedőt lehúzni (időtényező). Megint más: a teljes vonal szakaszokra van osztva, két szedő nem lesz ugyanazon a szakaszon. (és még pár oka van)
Még egy kis adalék: az áramszedő nem fémesen érintkezik a felsővezetékkel hanem egy spéci grafitbetét van benne, ezáltal csökkentve a kopást. Ezt szokták cserélni ha szükséges.
Ha van még kérdésed, tedd fel nyugodtan. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
És azt megfigyelted, hogy ha egy egyenes szakaszon végignézel, a felső vezeték nem egyenesen megy, hanem cikk-cakk-ban?
Az áramszedő áram-átadó képessége katalógus adat, amiből következik, hogy a szerelvény stabil ellátásához mennyire van szükség. Természetesen ez ideális körülményekhez van megállapítva, tehát a csúszólapok és az átvezető rézsodronyok adott keresztmetszete alapján, stabil érintkezést feltételezve. Ha nagyon szikrázik, az műszaki hiba. Ilyenkor javítani kell, nem az áramszedőt duplázni. Lehet hibás szedőlap, berágódott/lógó csapágyazás, helytelenül beállított rugóerő. Újabb kocsikon nagy probléma, ha a szikrázás a világításra is kihat, mert akkor döglött a hálózati kondenzátor… Egyébként általános szabály, hogy több áramszedős szerelvénynél, ha az üzemszerű működéshez egy is elég, az elsőt kell használni, a hátsót pedig le kell vezérelni, illetve kötni. Kivéve, ha a vonal sajátosságai lehetővé teszik a hátsó szedővel való közlekedést.
Ez meg egyrészt a hőtágulás kompenzálása, másrészt a szedőlapok egyenletesebb kopása miatt van.
Ma bent autóztam a városban, és direkt figyeltem a villamosok áramszedőit. Kettő szedőlap van párhuzamosan, úgy kb egy arasznyi távolságban egymástól.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2021
Jó a megfigyelésed, az induláskor felvett párszáz Amper átviteléhez kell az érintkezési felület.
Üdv a fórumozóknak! Azt kérdezem tisztelettel,lehetséges-e egy másik infrás távvezérlőt ráhangolni egy kis játék drónra,amelynek az eredeti infra távvezérlője nincs meg.? Jó lenne ha működne.
Elvileg működhet, gyakorlatban nem szokott, túl sokféle az adó/vevő páros frekije, kódolása.
Az infrákon általában van egy A/B/C választó. Ha azon túl vagy, tovább nem érdemes erőlködni. A kódolás más és más. Tehát hallod, hogy a kínai beszél hozzád, de nem érted. Ja, biztosan infrás? Mert a drónok többsége, amit láttam, rádiós volt. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Hát, az eredeti távirányító hiányában eléggé lutri ráhangolni másikat, sajnos ismerni kellene, hogy melyik gombra mit adott az eredeti. Ha ér annyit a játék drón (kétlem) akkor lehetne másik vezérlőt tenni bele...
Köszi a választ. Nem gond,bár egy eléggé ritka kis Star Wars szerkezet. Biztosan infrás .Üdv
Az lenne a kérdésem, hogy pl a 74HC sorozatú IC-k hány MHz frekvenciáig használhatók?
Pl. PCI busz jeleit tudnám velük kezelni?
Tehát ha jól értem, túl lassú a PCI buszhoz?
Köszönöm szépen.
Sziasztok!
Szerintetek ez, hogy működik? Ugyanis a töltő kimenetén min 18Vdc van amit ugye rákötök a savas autóakkura amikor töltöm. Ezt a kapcsolást rátettem de állandóan zöldet jelez a led hiszen a töltő kimenetét is érzékeli, tehát pirosat soha sem fog mutatni. Vagy valamit rosszul kötöttem volna be, vagy nem jó a kapcsolás? A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |