Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ok, kimértem. Mindkettő csőnek ugyan az a két lába között mérek 14 ohmot. Akkor a két csövet sorbakötöm, és ráeresztek 15 voltot.
Sorosan alig világított, így maradt a párhuzamos bekötés (belül sorosan, így 14 ohm).
Nem sok egy kicsit neki a 15V? Kössek sorba egy 4,7ohm ellenállást?
Ha dekorációra kell, akkor izzítsd fel rendesen. Nyugodj meg, nem fog kiégni.
A 4-5 láb között alapból sorba kötött fűtéssel találkozunk. Ahhoz. hogy 6,3V-ról fűthessük a csövet, a 4-es és 5-ös lábat össze kell kötni. Ez a közös lesz az egyik fűtés bemenet, a másik pedig a 9-es.
Üdv.
Létezik olyan kapcsolás amelyik a hálózati váltakozófeszültségből mindenféle transzformátorok nélkül a kívánt stabil egyenfeszt szolgáltatja? Persze normális kereteken belül csakis a realitás talaján mozogva?
Szia.
Ez Skori weblapjáról van.Bővebben: Link
Szia!
Egy reális megoldás a közvetlen hálózati táplálásra:Bővebben: Link Egy másik IC-vel: Bővebben: Link
Van még egy Ebben még tekercs sincs. Az ellenállások növelésével és nagyobb feszültségű FET-el 230V-ra is elkészíthető.
Off line supply
Üdv!
Előlap készítésben vagyok csak megakadtam egy ponton, egy kapcsolót kéne bele raknom egy 1mm vastag fém lemezbe, kapcsoló 1.30 x 0.87 cm tehát elég kicsi, na most egy ekkora téglalapot kéne kivágnom/fúrnom ennek hogy kezdjek neki?
Volna egy triviális kérdésem:
Adott 2 cmos IC, 4016 és a 4066. Mindkettő analóg kapcsolóként van van definiálva, azt hiszem talán még a lábkiosztás is ugyan az, szóval mi a különbség köztük?
Idézet: „hogy kezdjek neki?” Óvatosan! Amúgy fúrógép és reszelő lesz a megfelelő hozzá. Vagy pici fúróval körbefúrkálod, és aztán átszakítod a szomszédos lukakat, vagy fúrsz egy kb 8-as lukat és sokat reszelsz rajta.
Rendbe megpróbálom a sok kicsi lyukasat az jobban hangzik!
Szia.
Így raktam be a két ellenállást. Bővebben: Link A csengés kitűnő tehát elértem azt a hatást amit szerettem volna csak amit lent mondanak a kaputelefonban azt nem lehet fent hallani(gondolom még se jó a kapcsolás) ,akkor hogyan?
Hello!
A 4066-os kicsit jobb. Kisebb a bekapcsolt állapotban az ellenállása, és a kapcsoló digitális bemenetet is, (ha jól emlékszem) "megerősítetek" inverterekkel. De azért ez nem egy spéci valami, csak valami... üdv! roli007
Köszönöm a választ, akkor 4066 lesz használva.
Hello!
Elviekben jó ez az egyszerű megoldás, csak gyakorlatban használhatatlan, mert a platina ellenállás változása (hőmérséklet együtthatója), meglehetősen kicsi.. (bár ha jól meggondolom, nem írtad az igényeidet, követelményeket) - A hőérzékelőn, nem lehet akármekkora áramot átvezetni, mert fűteni fogja és így mást mér mint amit elvárnál. - Ha a PIC AD referenciájához, a tápfeszültségét használod, akkor a 10 bites AD, 1024-részre osztja az 5V-os tápot. Így egy bithez, 4,88mV feszültségváltozás fog tartozni. - Ha a Pt1000-el egy 1kohm-ot kötsz sorba, akkor 0°C-on az osztó feszültsége 2,5V lesz. Mivel 100°C mellett a Pt ellenállása 1385ohm lesz, az osztó feszültsége itt 2,9V-ra módosul. Ez 400mV változás. Ha ezt elosztod a 4,88mV-al, akkor közel 82 bit változás lesz 100°C változásra. Ez még az 1°C/bit-et sem éri el. Egyszóval illeszteni kell, a Pt által leadott feszültséget a PIC AD bemenetéhez. Tehát minimálisan egy hidkapcsolást kell készíteni, és ennek hídátlójának feszültségét felerősíteni. Ha 4,7kohm/1kohm-ból áll a híd két ága (egyik 1k a platina), és a különbségvonó erősítő erősítése 10-szeres. Akkor az 5V referencia mellett, kb. 500 bit lesz a felbontás (0..2,44V), 0..100°C között. Ez 0,2°C/bit-et jelent. (De még így is fűtheti a platinát az áram..) üdv! proli007
Igen, ez probléma. Csak a dallamgenerátor kimenőjelét kellene csillapítani, a hangfrekis erősítőjét nem. Konkrétan ismerni kellene a kaputelefon kapcsolását. Gondolom rajz az nincs hozzá.
Hát rajz az nincs de ha gondolod lefotózom mindkét oldalt ha az esetleg segítene.
Mert ugye szerintem potméterrel is ugyan ez lenne,(de azzal már nem próbáltam ki).
Milyen típus a kaputelefon, ill. hány vezetékes. Ha 5 akkor tudod külön is ha kettő, vagy három akkor sajnos nem olyan egyszerű. Azt is jó lenne tudni, hogy (ha nem digitális, mert ha az akkor elég bonyolultan lehet, kell plusz kapcsoló, ami érzékeli fel van e véve) "folyton nyomós", vagy csak a csengetés idejére kell nyomni a gombot.
ui.: bár digitálisban is van amit meg lehetne egyszerűen mókolni, az iq120, annak a készülékei sima analógok.
Most megnéztem Codefon Digital System ezt írja rajta.
4 vezetékes vagyis ami a falból jön ki és megy be a telóba. De mindjárt csinálok képet és belinkelem. Amúgy nem folyton nyomós (ez az újfajta új építésű lakásokba rakják).
OK. Nos ez egy kicsit macerás, a 4 vezetékből kettő (a jobb oldali) csak az ajtócsengőd gombja. A bal oldali kettőn jön a táp, és ráültetve digitálisan a hívás, és a beszéd, egy pic van benne, nincs külön generátor. Azt tudod vele tenni, hogy ami a hallgató mögött van rács a készülék alján, azt leragasztod, ha nem vették le s szerelők, akkor van is már egy darab cellux rajta gyárilag. (én mindig lekapom mert halk vele ) A hang csengetéskor átmegy a készülék testén,így lefojtod. Vagy teszel az ellenállással párhuzamosan egy kapcsolót ami rövidre zárja, ha felveszed átkapcsolod. Esetleg beépíted úgy, hogy magától kapcsoljon. Tudom, egyik sem egy elegáns megoldás. De sok más lehetőséged a codefonal nincs. Hangosítani egyszerűbb lenne
Építs be egy kapcsolót, amivel a beszélgetés ideje alatt rövidre zárod az ellenállást, utána pedig nyitod, és így újra hatásos lesz az ellenállás egy következő csengetésnél.
Itt vannak a képek.
Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link A négy szálból a sárga és zöld van bekötve egyre(ott megjelölték hogy mínusz, a piros és fehér az meg a + hoz amint a képen is látszik.
Most, hogy néztem a képeid, lehet a bontóvillád egyik érintkezőjét fel lehetne használni. Persze akkor az ellenállást is át kell tenni a készülékbe a kagylóból. Ha érdekel, akkor holnap kipróbálom, itthon nincs, hogy most megnézzem.
OKÉS persze hogy érdekel.
A másik kapcsolósról lemondtam,mert ha elfelejt(em)jük kikapcsolni akkor lent mondják a magukét fent meg senki nem hall semmit.(igaz jó lenne ha csöngés hangerején tudnék állítani) Na de megvárom hátha holnap tudsz valamit mondani. Üdv.
Szia!
Idézet: „A hőérzékelőn, nem lehet akármekkora áramot átvezetni, mert fűteni fogja és így mást mér mint amit elvárnál.” Hűha ezt nem is tudtam Amúgy napkollektor vezérlést szeretnék csinálni, PIC16F877-t használnák hozzá és kb. 5 db Pt1000-t akarok rárakni a PORTA analóg lábaira és 0,5°C-os felbontással szeretném megcsinálni. Hídkapcsolásról tudnál csinálni egy kapcsolási rajzot, hogy lássam hogy néz ki, nagyon megköszönném. smrtln
Hello.Szerintetek a 2 TDA7294 es 200W-os erősítő aktív hangváltóval mennyire tudja ezt meghajtani?
Majd proli007 is válaszol, de addig is egy kis elmélet, és egy kis gyakorlat.
Összefoglaló elméleti doksi: Ellenállásmérés Wheatstone híddal
Sziasztok!
Az érdekelne, hogy hogyan kell az árnyékolt vezetéket használni. Tegyük fel, van egy két eres árnyékolt vezetékem. Egyik ér a jel, másik a föld. Az árnyékolást nem kell a földre kötni? Köszi előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |