Fórum témák
» Több friss téma |
Egy autó átalakításának megtérülését mindig ahhoz képest kell kiszámolni, hogy ha nem alakítom át, mondjuk tisztán benzines üzemmódban használom, mennyivel lesz kisebb a fenntartási költsége. Pl. egy gázosítás 2 hónap alatt visszajön, egy elektromosítás csak 1-2 év múlva viszont utána akár havi 60ezer ft-okat hoz. Amennyi utat én most a benzinessel megteszek. De nagyon jól tudjuk, hogy a kisértés milyen. Ha Már elektromosom van sok olyan helyre is elmegyek, ahová a mostani autómmal nem. Pl. rokonokat látogatni más városokban hétvégén.
A Prius mindenképpen gazdaságos, hiába csak annyit fogyaszt, mint egy hasonló árú 1,4HDi Peugeot, viszont sokkal nagyobb élmény, és dinamikusabb is. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2014
Miért jó 324V-ból 40-60V, majd újra 300V?
100 cella Li akkut használnak a gyári autók is. Töltéskor-kisütéskor is kisebb a veszteség.
Az olcsóbb megoldást is rövid időn belül drágává teszik. Se olcsó akku, se olcsó gáz.
Nekem még az 5,2 is nagyon tetszik a cikkben. A 18 éves öreg dízelem is tudott 5,6-ot a városban, meg 4,8-at országúton. Pedig abban akkupakk meg villanymoci sem volt... Vicc.
Az akkuk egyre olcsóbbak, a gáz áremeléssel is !!évek óta!! riogatnak, felejtsétek már el az összeesküvés elméleteket, építeni kell, na hagyjátok, hogy a bonyodalmak elvegyék a kedveteket, a munka, és energia sosem vész el, bele kell kezdeni.
Szerintem az utóbbi időszakban nem követted pontosan az aksi árakat. És nem a használtan beszerezhetőekről innen onnan leesettekről beszélek.
Mind az li aksik, mind az ólom aksik nagyságrendben 10-15-20%-kal emelkedtek legnagyobb bánatunkra. Mint ahogy az ólom világpiaci ára is emelkedett, meg a Li alapanyag ára is. De aki olcsó meg egyéb aksikban hisz vagy gondolkodik.... az csak az álmodozása és vágyak kategóriája. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2014
Illetve pontosabban a környezetvédelmi díjak változtak ólom esetén. Illetve Li-nél sokkal összetettebb a helyzet (ritkaföldfémek uralma, bányászhatósága és itt is bejönnek a kö9rnyezetvédelmi kérdések).
De mindent egybevetve sajnos kúszik felfelé szépen az ár. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2014
Igaz. Jó hatásfokú és kedvező árú motort és vezérlőt kellene építeni összefogva.
A csodaakkut utólag is beépíthetjük. Addig körözünk az autóval gémeskútra kötött hosszabbítóról táplálva. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2014
Rákérdeztem, hány kW, nézzétek meg, lehet, jó-e vmire. http://olx.hu/hirdetes/nagy-evig-cnc-szenkefes-motor-beepitett-enko...omAd=1
Ha ezt az akkupakkra írtad, annak a lényege, hogy gyújtás esetén folyamatosan tölti az üzemi akkumulátort.
Gondolom a feszültség-konvertálgatás azért kell, hogy mindig meglegyen a töltőfesz, akár félig lemerült akkupakk esetén is.
Nagyobb fesz, kisebb attetel, kisebb veszteseg.
Tisztelt uraim
Ma leteszteltem az ubimobilom, azaz az elektromos szekerem. Még mindig nincs megfelelő eredmény. Kicsi a sebesség. Mellékelem a motor fényképét, ami mozgatja az egész tákolmányt. Ez a motor egyenáramú, tekercselt forgórészű. Több fezültség kellene a motornak. 36 volttal próbáltam, de nem elég neki. Ezt onnan tudom, hogy amikor mentem lefele a dombon, a motor töltötte az akkukat. Menet közben állandóan mértem feszültséget és fogyasztást is, onnan tudom. A feszültség növelésére megépítettem ezt az invertert, de azt tanácsoltátok, hogy ne foglalkozzak vele, mert sok lesz a veszteség. Megfogadom a tanácsotokat. Újabb ötletem az lenne, hogy nem e lehetne építeni egy trafó nélküli feszültségkétszerezőt, ami szolgáltatna vagy 70-80 voltot, legalább 6 amper árammal? Minden jó ötletért előre is köszönet.
A trafó nélküli inverterek csak kis teljesítményre valóak, az inverternél még lesz egy másik probléma is hogy a motor nem fog tudni vissza tölteni az akkumulátorba.
Köszönöm a gyors választ. Lemondok a visszatöltésről, mert vagy 30 percig lehetne hasznát venni, egy négy órás úton. Próbáljam meg az invertert újra? Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy 24 voltos inverterről volt szó, de átalakítva és a trafójának a primer tekercse is kétszer négy menetből áll. 36 volt bemenetnél kisebb lesz-e a veszteség, mint 12 voltnál?
Tegyél még hozzá akkumulátort 48V csak jó lesz, hiába a feszültség emelés ha az akkuk a nagy áram miatt le sem adnak akkora Ah-t, a visszatöltés hiánya más gondot is okozhat ha mégis invertert használsz kellhet a motorral párhuzamosan egy fékező ellenállás áramkör mely magas feszültségnél bekapcsol.
A fékező áramkört még egyenlőre félre teszem, van rajta mechanikus fék, csak az előremenettel van még egy kis baj. Kapok kölcsönbe egy 220 voltos áramfejlesztőt, készítek hozzá egy autotrafót, amelyikkel 10 voltonként emelni tudom a feszültséget. Amikor pontosan meghatároztam a működési feszültséget, jöhet az akku szerzés. 5-6 akkut nem adnak kölcsön efféle kísérletezéshez. Az eredményt megírom.
Kedves Mindenki!
Segítséget kérnék egy szabályzáshoz, adott egy 24vdc 2 kw-os motor (raklapemelő motor volt) és annak szeretném szabályozni a fordulatszámát, (egy gokarthoz szeretném, tudom hogy nem autó, de ti álltok a legközelebb a témához) még régebbről megmaradt egy ilyenem Bővebben: Link ezt át tudom valahogy alakítani hogy jó legyen vagy inkább keresek valami teljesen ujjat vagy tudna valaki ajánlani valami jó kapcsolási rajzott esetleg? Előre is köszönöm.
Szia.
Ehhez a feladathoz 8x erősebb teljesítményű vezérlő áramkör kell. A 24V-os motor, hogy le tudja adni azt a 2000W-ot, ahhoz 83A kell neki, a conrados linken lévő vezérlő pedig 10A-es. :/ Ha a conrad-os áramkörben gondolkozunk, akkor is fog kelleni a gokarthoz egy túláram védelem, vagy inkább lágyindító, ami 10A fölé nem engedi a motor áramfelvételét gyorsításkor. Így azonban nem lehetne teljesen ráadni a "kakaót" a gokartra. Így ez a vezérlő jó eséllyel nem lesz megfelelő. Tomi
Az én (gyári) gépezetemben 24 V / 736 W -os motor van, és a vezérlője 90 A -es. Akkor számolj.
Én úgy tudom hogy a szabályzó áramát illik a motor névleges áramának minimum a 3-szorosára méretezni, mert felvehet annyit a motor, ha mondjuk állóhelyből megpadlózod. Az elektromos rollerem 24V 250W motorja is bekajál hirtelen induláskor 25 ampert (250W-nál 10,valamennyi A). Neked a névleges 83A-ed van, én erre minimum egy 300 Amperes szabályzót építenék, de legyen 400 és akkor tuti nem az lesz a szűk keresztmetszet. 12V-ra építettem 200Ampert folyamatosan elbíró PWM szabályzót, ha gondolod előkotorhatom. (pár módosítást leszámítva gyakorlatilag multinormás, és csak a MOSFET-ektől függ mennyit bír, akár 1000Amperre is lehet) A kérdés viszont hogy lesz is akku ami egy ilyen motort tartósan ki tud szolgálni?
Sziasztok
Érdekelne, hogy az elektromos autók milyen töltő áram és feszültséggel működnek, illetve maga egy elektromos autó milyen teljesítményre képes, hogyan tölt vissza, létezik-e hozzájuk gyors töltő Magyarországon milyen elektromos autók vannak forgalomba? A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
titi52 vagyok.
Van egy piaggio ape 50 háromkerekű robogóm.Az a problémám,hogy sokat fogyaszt 8 uszkve 9 litert.Elhatároztam szerelek bele egyenáramú elektromos motort. A következők vannak már hozzá.Egy BALKANCAR 24 voltos 2800w-os,2800 ford, kefés szivattyú motor.Egy CURTIS vezérlő-de 72-120v, 275 A, egy TSK gyorsító,és egy 24 v,elektrómágnes kapcsoló. Olvasom a FÓRUMOT van aki azt írja,hogy ez a motor nem jó,van aki azt,hogy jó. Érdeklődnék ki tudna nekem abban segíteni,hogy-hogy álljak hozzá az egész összeállítás és beszereléshez.Elképzeléseim vannak.Kb 50km-es,sebességet és 40-50 km-er,hatótávot kellene kihozni belőle.
Első probléma hogy a vezérlőd nem jó a motorodhoz vagy a motorod nem jó a vezérlőhöz.
Ki kéne próbálni a vezérlőt elmegy e 24V-ról mert ha nem akkor nagyobb feszültségű motort kell választanod. A beépítés így távsegítségbe nem hiszem hogy menne minden motor és jármű más lehetőségeket biztosít. Az biztos hogy a difibe kellene valami módon belehajtani. Ha szükséged vanmotorra keress privátban. Valamikor feltöltöm az én kapcsolási elrendezésemet hátha segít, de első kötrben fizikailag kell elhelyezni az eszközöket.
Kedves borvendeg.
Köszönöm.azt tudom,hogy a kettő együtt nem megfelelő.arra szeretnék válasz kapni,hogy miként,és hogyan lehet a vezérlőt átvariálni 24 voltosra?Ha ez lehetséges úgy az lenne a legjobb megoldás.Én karikaturista vagyok és az elektromos dolgokat nem nagyon értem.persze ha leírják és lerajzolják valószínüleg el tudok igazodni rajta. A motor beszerelését meg tudom oldani.van elképzelésem arról,hogy cseréljem ki a benzines motorral.Azzal nem lesz probléma.Először a satupadon szeretném kipróbálni,vagyis összerakni. Már arra is rájöttem,hogy a szivat6tyú motor nem lesz jó.mert túlmelegszik majd. ezért szereztem egy meghajtó motort.24volt és kicsivel kevesebb 2400 wattos.ez megfelelő lesz.A vezérlést kellene összehozni. üdv TiTi
Belenyúlni egy gyári vezérlőbe valószínűleg bele lehet. csak nem biztos hogy célszerű.
Én ott kezddeném hogy kipróbálnám 24-ról. Ha nem megy akkor el kellene kezdeni keresni a logiikai tápjának(gondolom van). Ehhez kell aszaktudás. Ezt távgyógyításban nehéz leírni.
A soros motorra kapcsolt feszültséget lehet növelni, (bizonyos keretek között, utána kell olvasni) csak megfelelő áramkorláttal, esetleg plusz hűtéssel. Kipróbálnám mi az a min. fesz. amiről a vezérlő elindul, és a satupadon tartós tesztet végeznék.
Szia!
Nerm akarok beelszólni, de ezt a vezérlőt nem fogod tudni használni 24V-on. Az alsó lekapcsolási feszültsége ennek a vezérlőnek 39 V környékén van. Már csak azért sem tudod ezt a vezérlőt ennél kisebb feszről működtetni. mert rengeteg belsőleg előállított tápfeszültsége van. Azaz maga állítja elő, és ha nincs meg a kívánatos minimum tápfesz, akkor nem fogja tudni előállítani. Nagyon bonyolult lenne átalakítani, ez a vezérlő egy komoly alaktrésztemető, olcsóbb újat venni ha alacsony feszültségű kell. Egyébként egy elég korrekt kis analóg vezérlő, amit érdemes benne cserélni az a fet meghajtás (két BC tranyo van benne totem pole verzióban) és esetleg a fetek, mert ma már sokkal jobb típusok vannak (kisebb Rds on, gyorsabb SR, stb). Ha feltétlenül ragaszkodsz ehhez a párosításhoz, akkor a motor feszt kell megemelned monduk 48V-ra, és azzal már elmegyeget ez a vezérlő. Viszont vedd figyelembe, hogy ez a vezérlő jóval nagyobb teljesítményszinten dolgozik, mint egy segédmotorkerékpár, és azt meg is kell tudnod táplálnod valamivel, elég komoly LiFePo pack kell hozzá, hogy ne csak a sarki fűszeresig juss el a motoroddal. A vezérlő oldalán van két luk, ott lehet tekergetni két potmétert. Az egyikkel a max áramot állíthatod, a másikkal meg az áram felfútási sebesságát 0-max beállított áramíg.
Köszönöm a tanácsaitokat.
Arra jutottam,hogy veszek egy vezérlőt. találtam a vaterán egy 24V 335A Dc AC vezérlőt,melyet most fogok elhozni. szeretném megkérdezni,ezt mi módon lehet tesztelni.Töltök fel róla képeket. Tudnátok ötletet adni hozzá?
Ez csak akkor jó neked, ha a motort is cseréled, mert ez váltóáramú motorhoz van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |