A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Jelenlegi beállításban ennek a végfoknak hol kellene megszólalni az áramkorlátjának?
Annyi a válltozás nálam hogy a végtranyónál lévő r529-r530 0,47ohm.
Most teljes kivezérlésnél 7 A körül lenne az áramkorlátozás.
Miért cserélgeted az alkatrészeket ahelyett, hogy megkeresnéd az erősítő hibáját?
Nem cserélgetek csak olyant amit gondnak találok.
Mára amugy eltettem félre de ha tudsz jó tippet adni hogy hol keressem a krepegés okát azt megköszönöm. Amugy mint írtam is egy romhalmaz volt ahogy hozzám került igénytelen kezelés és na hagyjuk inkább nem is írom az állapotát. Ripityára lett szedve a lelkem és gondoltam a végfokját felélesztem hátha jó lessz. Így jelenlegi állapotában csak a trafó és az egyenirányító meg a végfokpanel van benne és működik. Végfokpanel is eléggé tré volt így biztitokot meg elko-t cseréltem illetve volt egy kormos 22ohm ami mérve még jó volt de inkább cseréltem illetve a kimeneti rugó ellenálást cseréltem 0,47ohm 5W-osra. Most hogy jobban belemélyedtem vettem észre hogy ez a két tranyó az áramkorlátozóban is eléggé szedettvedett így ha már kivettem őket akkor inkább tuti jó új párt raktam bele biztos ami biztos. Nos jelenleg ott tart a dolog hogy a kezdetekkori krecsegés mostmár csak tényleg nagy hangerőn jön elő. Az összes ellnálást kimértem , a kondikat cseréltem máramit kellett tranyókat még nem bántottam mert nem látom értelmét hisz akkor meg sem mukkanna. Kissé tanácstalan vagyok vele ami azt illeti. Amit észrevettem hogy a meghajtó tranyó kissé belangyosodik üzem alatt de a végfoktranyók hidegek hiába döngetem meg. Lehet hogy a nyugalmiárama sincs rendben (kitudja ki és mikor tekergette el) . Furcsa volt hogy amikor az áramkorlát tranyóit kivettem akkor nagyon frankón szólt de ugye az meg nem egészséges neki. Ahogy elnézegettem a rajzot felrémlett hogy annó volt egy vermona 1060-asom is és az is ugyanarról a feszültségről ment mint ez de jóval nagyobb teljesítménnyel. Ergo ebben a végfok kissé vissza van butítva hogy ne szóljon akkorát. Gondolom ezért is kellett a végfokban alakításokat közölni hogy menjen a dolog. Ami viszont engem zavar hogy komolyabb hangerőnél ilyen furcsa középhangon belekrecseg a hangba. Nemtudom hogy ez normális dolog-e vagy sem ennél a végfoknál de szerintem nem jó dolog. Ezért kérek segítséget mert tanácstalan vagyok hogy ez normális vagy hiba? Ha hiba akkor merre keressem a hibát?
Bocsi de mi az a kimeneti rugó ellenállás 0,47ohm ??
Ellenáláshuzalból tekert ellanálás ami úgy néz ki mint egy rugó.
Leírtam korábban, ha az a gyanú, hogy az áramkorlátozó túl korán avatkozik be, akkor kikapcsoljuk mindkettőt, majd az egyiket vissza.
Mikor tudjuk, melyik kör a hibás, három ellenállás, egy dióda és a közöttük lévő kapcsolat ellenőrzése marad hátra.
Ha nem vagy biztos a munkapontban .Mérj az Emiter ellenállás (Rugó) ellenállás 2 lábán milivolt álásban multiméterel. Vissza lehet számolni hány miliamper a nyugalmi áram.
Szia!
A végfokozat túláram védő tranzisztorok bázisa és a gnd között van egy-egy dióda+2,2kOhm soros tag. Ez felelős azért, hogy amíg kis kimeneti jelnél 1A körül van a küszöb, addig nagy kimeneti jelnél 7A körül. Ha ez a dióda+ellenállás soros tag hibás, akkor nagy kimeneti jelnél is 1A marad a limitálási küszöb. Ez az 1A amúgy elég nagy hozzá hogy viszonylag hangosnak tűnjön az erősítő, de valójában ez 4W körül történik. Ez tizede a maximális kimenőnek. A panel fóliáján lehetnek mikrorepedések, így bár az ellenállások jók, de az áramkör szempontjából mégsem töltik be a szerepüket.
Sziasztok!
Leszedtem az erősítőm tetejét (Emotiva XPA5), és azt látom hogy két pufferkondi teteje fura barnás, csatoltam a képet. Kérdésem az lenne hogy mi lehet ez, és érdemes e cseréltetni szerelővel? Köszönöm
Sziasztok
Ez a beültetésű rajz ismerős valakinek? Nyákterve lenne valakinek hozzá? Köszönöm előre.
Szia! Az valami szivacs lehetett. Gondolom az volt a szerepe, hogy az erősítő burkolata ne kocogjon a kondenzátorokhoz. Csak hát elporladt szegény. Ha valóban közel van hozzá a burkolat, egy szivacs lap, vagy inkább filc korong mehet a helyére. Egy takarítás viszont ráférne az erősítőre, mert a levegőben szálló por egy része villamosan vezető. Tartalmaz ugyanis kormot, fémporokat, meg sókat, meg egyéb ionos vegyületeket. Eleinte csak zajosodást okoz, de később akár munkapont vándorlás is történhet.
Azok az emiterellenállások, és ha nagy az induktivitása, az nem mindig jó, és vigyázni kell mert ha pl 0,33 helyett beteszel 0,47-et akkor hamarabb lép müködésbe a rövidzárvédelem mert az ezen eső feszültség hozza müködésbe, ha meg a kettő nem egyforma akkor féloldalasan korlátoz ami ronda hangot ad.....azaz legyen egyforma és a megfelelő érétkü, minőségü, én sok esetben fémoxidot használok akár vagy egyéb trükkök.
Sziasztok!
Boldog Húsvétot Kívánok Mindenkinek! Egy kedves kollégámtól kaptam egy (minihifi vagy mivót) panelt, - van rajta LCD kijelző SMD procféleség meg egyéb alkatrészek. A panelen levő szám : RJB1728AA alatta kisebb felirat :CMKM-P3X semmi google találatot (legalábbis értékelhetőt) nem ad. Ami engem érdekelne az a kütyü végfoka. A hűtőlemezen két IC van egymás mellett. Erről a melléklet szerinti kapcsolást találtam. Állítólag "H"osztályú 2x10W-os erősítő. Gyakorlati hasznosításra kérnék ötletet (készenléti üzem, némítás nélkül). A 2x10W most jól jönne aktív PC hangdobozhoz, de ha ezt macerás átalakítani, akkor marad a TDA 2030.
Szia!
A táp pufferkondik nem gyanúsak? Hány évesek? Egy cserét megérne. Vagy akár a diódahidat is. A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2019
Neki eredetileg 0,68 Ohmos volt benne. Ez egy 50W-os verzió, minimum 8 Ohmot fogad. A nagytestvére ugyanekkora tápfeszültség jár, viszont nagyobb végtranzisztor, dupla méretű hűtő, 0,33 Ohmos ellenállás, és nagyobb transzformátor biztosítja hogy 100W-os legyen. Az 3 Ohmot is meghajt.
Ha ellenálláshuzalból van tekercselve akkor csak pár menet, annak nincs jelentős induktivitása.
Ha viszont zománchuzalból van (több menet) azt BIFILÁRISAN tekercseljük, így nincs induktivitása.
Itt a többi is púposnak tűnik. De abbòl a képből nem sok minden derűl ki. Meg kellene mérni a kapacítást és az ESR értéket.
Miért is szedted szét? Előzmény? Működik vagy nem működik - ez itt a kérdés? Mit akarsz cseréltetni - kondenzátorokat vagy az erősítőt? Hibás egyáltalán? Esetleg sűrített levegővel kitakarítani!
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2019
Bocs hogy még visszatérek a pufferkondihoz ,de magnók esetében nem csak torzítást okoznak,hanem a hangerő növelésével (egyre jobban átvezetnek testre és beterhelik a tápot)
csökken a motor fordulatszáma is és nyááááávooooog a magnó.
Igen ezért cseréltem őket vadonatúj 0,47ohm 5W-os tégla ellenálásra.
Az emitterellenáláson mértem egyet és 7mv -ot mérek.
Az a tégla elenállás is huzal nincs baj vele
Mostmár egész jól szólna a végfok ha nem lenne max kivezérlés közelében az a kis krecsegés benne. Amit észtevettem hogy a panel hátoldalán van egy 47nf -os kondi rábiggyesztve a két áramfigyelő tranzisztor bázisa közé. Annak mi szerepe van?
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2019
Ha az áramfigyelő tranzisztorok össze vannak kötve ne csodálkozz hogy torzít!
Én azon csodálkozok hogy egyáltalán szól. Nem lehet hogy a tápod gyenge? Öreg ,áthúzó kondi is csinálhatja. A 47nanós kondit hidegítésnek (gerjedés ellen) tudnám elképzelni, de nem a külön csatornák közt! A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2019
A bázisai között semmi keresnivalója. A bázis és a kimenet, vagyis konkrétan a két áramfigyelő tranzisztor bázis emitter között lenne szerepe egy esetleges kapacitíc terhelés (piezó magas) esetén, sőt javasoltam is a lassítást, de ha a két bázis között van, akkor nagyfrekvencián a visszahajló karakterisztikát állító áramkörök a komplementer oldal tranzisztorát nyithatja, és viszont. Szóval vedd ki onnan.
Nos szétkaptam az egészet mint a fűrészbakot. Nem hiszitek el mi volt az egész baja.
Az alsó meghajtó kt816 c-e lába közé valami vezető retek volt beszorulva ami miatt c-e zárlatos volt. Nemtudom hogy ugyan ez így hogyan működhetett de szólt. Kitakarítottam újrapasztáztam majd mégegyszer átmértem és elindítottam . Krecsegés megszűnt teljesen.
Ennyit a kondicserés, meg egyáltalán a csereberés javításokról.
Nincs mese, meg kell keresni a hibát, már ha javításról beszélünk.
Valóban így ahogy mondod.
Nem hagyott nyugodni a dolog hogy ennyire nem lehet elbaltázva valami gyárilag. Mondjuk a kondicserék nem ártottak. Az a két tranyó meg az a 4 ellenálás amit cseréltem szerintem csak előnyére válik. De hogy egy kis vezető retek így megszívat még nem gondoltam.
Ahogy mondani szokás, ártani nem használ. De felesleges munka, és plusz hibát is könnyű okozni, amit aztán megint csak kereshetsz.
Sokkal jobban jársz egy módszeres (műszeres) hibakereséssel. Kisebb meló, eredményesebb is. Csakhát, kell tudni hozzá az áramkörök működést, különben sötétben tapogatózol. A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |