Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Az ellenálatokat már egyszer átnéztem, de akkor majd megnézem mégegyszer. A kapcsoló tranyók lábait felcserélgettem, de uccse jó
Ha tudsz akkor küldj egy képet azt alkatrészek felőli oldaláról! Sokat segítenél nekünk,hogy mi is lássuk..
Egyébként a BD249-es 250-es Emitter kollektorra közé rakd a műszert és nézd meg a tápfeszültséget,hogy stimmel-e! Féltápfesznek kell lennie... Föld és a +/- ághoz képest egyező értékkel... Ha ezek nem stimmelnek akkor nézd át az emitter köri 5W ellenállásokat! A nyugalmi áram beállító potit meg óvatosan csavargasd mert ha hirtelen fullra rányitod és úgyhagyod egy picit akkor tranyó olyan gyorsan felmelegszik,hogy a borda nem fogja tudni elvinni a hőt és elszáll a tranyó... A másik meg,hogy a biztosítékok helyére köss be izzókat! 60 vagy 100W-ost! és akkor nagyon nem ronthatsz el semmit. Nyugalmi áramot is izzóval állítsd be és ha minden stimmel utánna rakd csak a biztosítékot a helyére!
Üdv
Az emitter-kollektor közti feszt majd kicsit későb tom csak lemérni, viszont itt egy kép a beültetésröl. A nyugalmi áram beálítását izóval dolgot kifejtenéd bővebben?
hát így ránézésre minden oké!
De akkor mérni kell... Ha majd megvagy amit írtam azokat lemérted akkor írd meg a számadatokat! De előtte tekerd le a trimmert ne legyen nyugalmi áram beállítva....
Hello ismét
Itt valami nagyon de nagyon nagy galiba van A két bd249 C-E szakasza között 1.5V van a két bd250 C-E szakasza között pedig 32Volt Ez felettéb kölönös.... sajnos mostis elmék nemsokára(mint mindig ), de majd átnézem huszadjára is hátha lesz valami. Esetleg ez alapján vmi ötlet hogy hol keressem a hibát?
Hat ez nagyjabol sejtheto volt, hisz a kimeneten 15VDC van, a tapfesz ha jol tudom +/-17V, szoval muszaj, hogy kb. olyanok legyenek a feszultseg viszonyok amiket mertel. Legyszi a kovetkezoket merd le ha lesz idod:
1. T3, T7, T8, T11, T12 bazis-emitter feszultsege 2. T4 kollektor-emitter feszultsege 3. R4-en eso feszultseg 4. T5 bazisfeszultsege a negativ taphoz kepest 5. R11-en eso feszultseg 6. es nezzuk meg T1 es T2 bazisfeszultseget is a foldhoz kepest! Ja es legyszi ellenorizd le a visszacsatolo 15k-s (R6) ellenallas forrasztasat is. A fenykepen eleg csunyanak latszik, de lehet hogy az is csak optikai csalodas
és még ezt a forrasztást is nézze meg... (bocs ha volt már) sztem KH-s látszatra.
Szo se rola, lenne meg egy par forrasztas amit szivem szerint leellenoriznek, de sajna a kep eleg rossz minosegu, nem lehet igazan eldonteni hogy mi a kosz rajta es melyek a jo vagy kevesbe jo forrasztasok. Topi irt egy jo kis cikket hogyan erdemes aramkoroket fotozni ... erdemes megsasolni!
Hát az már igaz!
Bár a cikket nem ismerem (jó lenne egy link a többiek kedvéért) , de már ismerkedem vele!. Mert szerintem ott lesz a gubanc.
Sztem meg alapvető probléma van,hogy ha a C-E nincs feszültség Mert az szinte közvetlen van a tápra kötve ott kéne lenni feszültségnek... Nem árt megnézni az 5W ellenállásokat hátha szakadt az egyik.. Jártam már így azért mondom!
Sőt lehet,hogy hülyén hangzik de rámérnék a biztosíték foglalat után a tápra Mert volt olyan ennél a bizti tartónál,hogy nem érintkezett rendesen pedig rendesen benne volt a bizti és el nem tudtam képzelni miért nem jó a cucc... szval nézzél rá arra is... Aztán írjál ha jutottál valamire.. Meg mérd meg azokat is amiket Lalamas írt.. csak vigyázz mérés közben ne zárj rövidre semmit
Uhh jó sokat írtatok ez jó
Majd holnap megnézek mindent :yes: Átnézem a forrasztásokat, mondjuk már mindet átvizsgáltam szakadás vizsgálóval 3szor és azok jók, de megnézem mégegyszer Az idáigi fáradozásaitak és segítséget is köszönöm majd írom amiket lemértem, lassan sírba visz ez a végfok Idézet: „mondjuk már mindet átvizsgáltam szakadás vizsgálóval 3szor és azok jók, de megnézem mégegyszer” NEM, forraszad át! az a tuti! üdv
Ok majd átforazdgatom a dolgokat, lemérem amiket írtatok/kérdezetetk és ha nemlessz semi akkor kifrasztok belőle mindent majd újra össze, az jó szokott lenni csak sok alkatrész van benne és elég gányul néz már ki olyankor a nyák is, de hátha jó lsz (bár bizok, hogy ezt nemkell megtennem )
Nem nem! Nem kell kiszedni az alkatrészeket!
Csak a forrasztásokat szépen újra megmelegíted, mert lehet,hogy jópár helyen hidegforrasztottál... Azaz ott van az ón az alkatrész lábán csak nem volt elég meleg az alkatrész lába és nem futotta be rendesen... Szépen forraszd át újra az egészet de ahova nem kell oda nem rakj plusz ónt... "A kellő hőmérsékletre fel nem hevített elemet forrasztáskor burokszerűen vonja be az. ón, de ahhoz nem tapad fémesen, tehát csak hidegforrasztás keletkezik, mely rossz kötést ad." Lásd hobbielektronika Lexikon..
Nah megnéztem amiket írtatok:
MInden forrasztás újra forrasztottam, szépen nehogy összeérjenek, majd a vezetősávok mentén szikével körbe vagdostam, hogy véletlenül se legyen rövidzár. A bizti foglalat jó. Az 5wattos ellenállások jók. És itt van lamas kérdéseire a válaszok: 1.T3: 630mV, T7: 630mV, T8: 427mV, T11: 585mV, T12: 238mV 2.T4: 1,878V 3. R4-en 333mV esik 4.T5: 1,26V 5.R11: nah ez lehet a gond, mert nemmértem rajta semmit, nullát mutatott a multi!!!!! 6. T1: -30mV, T2: 16V (T2 se tetszik nekem) R6-on mikor benne van a nyákba 10kohmot mértem. Kicseréltem és mikor benne volt a panelba azon is 10-11kohm volt.(amit kivettem naturba 15kohm). R11-et is kicseréltem, de utánna se volt jó. A nyákot már százhuszontötször átnéztem, és sztem valamelyik alkatrész lehet a hibás... Nemtom már mi lehet a baj, pedig nemnézett ki bonyolultak, mondom ez lesz az első ranyós végfok, és a kihívás az let volna hogy szkóp nélül beállítom, de odáig else jutok
Hmmm, ez feletteb erdekes. A T5 aramgeneratoron ezek szerint nem folyik semekkora aram, hisz R11-en 0V-ot mersz. Ez azt jelenti, hogy a tr. le van zarva, de ez lehetetlen, ha a bazisan a negativ taphoz kepest 1.26V van. Ki tudnad cserelni azt a T5-ot egy uj tranyora?
A T5ös tranisztor áramgenerátorként működik!
Ha a bázison valóban 1.5V és az R11-en abszólut nem esik feszültség akkor valószínű,hogy az a bc547 nem jó! Ezért nem stimmel a T2 feszültsége. Próbáld meg azt kicserélni és utánna mérjél Rá az R11-re. Ha valamennyi esik rajta akkor utánnna mérd meg a többi feszültséget is.. ha nem akkor más hiba is van...
Sziasztok!
Proksa ajánlott nekem egy 300-as rajzot, na ehhez kókánykodtam egy nyáktervet, több kevesebb sikerrel, igaz még van rajta mit simogatni de felteszem hátha hasznos lehet! A végtranyók lábai biztos nem stimmelnek mert ugyis kivezetősre terveztem ja és a rajzon szereplő mjl hejett a TO-3 as mj-re gondoltam, várom a véleményeket, toom nem nagy szám de elég amateurs vagyok viszont lelkes!! üdv: Doncso
Még jó hogy (a végtranyókon kívül) mindenből többet vettem Nah majd kicserélem és írok
Valamit tisztázzunk már, amit megfigyeltem.
Vegyük példának a T5-ös tranyót. A képen látszik hogy a lapos vége néz kifelé, a félköríves meg befelé. A mások által épített st151-eken is így volt megcsinálva és a beültetésen is így van rajzolva. De én ezt vettem meg és ha megnézed akkor a collectror néz jobbra az emmiter balra.De a kapcsoláson az emmiter néz R11-re és akkor a beültetés szerint ahol R11 jobb oldalt vann akkor nekem az a collector. Nemtom sikerült-e elmondanom mire gondolok, de akkor elvileg fordítva kéne belerakni a tranyókat vagy hogyisvan ez most?
Az teveszt meg teged, hogy a HQ-s rajz alulnezetben abrazolja a bekotest! Erre figyelni kell. Szoval az st151 beultetesi rajzon jol van feltuntetve.
jaaa értelek, ezt nemtudtam akkor megnyugodtam, az alkatrészt meg majd mingyárt kicserélem
Érdekes az oldal!
Lamalas és az én írásom között 5perc különbség van.. Pedig mikor én beküldtem az írásom lamalas írása még nem jelent meg nekem... De legalább jó tudni,hogy egyre gondoltunk
Kicseréltem T5-öt és mostmár R11-en esik fesz, méghozzá 600mV. De a kimeneten ott van a 16V
Most lemérjem mégegyszer az összes dolgot amit az előbb?
Hat sztem mericskeld vegig megint uagyanazokat a feszultsegeket amiket korabban. Ez mar jo jel, hogy folyik aram a generatoron keresztul, de ha meg mindig 16VDC van a kimeneten az baj.
Sziasztok!
Építettem egy erősítőt a RT ÉK 2000 évkönyvből a 251oldalon megjelent LM386-tal csak én duplán. A számító géphez akarom használni. A gondom vele hogy gerjed ha mind a két csatorna potija aktív.Ha csak az egyik(lényegtelen melyik)akkor tökéletes.Ez igaz akkor is ha a gépen álítom a kimeneti szintet.Van ötletetek?Köszi előre is!
Potik nélkül gerjed?
Üdv.
Lemértem megint ugyanazok, ahol (nagyobb) változás van oda felkiáltó jelet rakok. 1. T3: 630mV, T7: 630mV, T8: 413mV, T11:580mV, T12:220mV 2. T4: 1,837V 3. R4: 294mV 4. T5: 1,17V 5. R11: 593mV !! 6. T1: 7,7V !!, T2: 16V Háát nemsok változás van benne, bár t1 is változott. Jobb lett valamival így?
Egy jótanács a differősítő tranyóit ragaszd össze valamivel, meg válogasd össze bétára, ezt akármeik egyszerű multiméterrel megtudod csinálni. A nyák sztem jó lesz ha ugyis vezetékezed a végtranyókat.
Alapban nem gerjed csak ha bemenő jelet adok neki.
De kínomban rákötöttem egy mono kis rádióra és ott tökéletesen üzemel mind a két oldal. |
Bejelentkezés
Hirdetés |