Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő DIESEL autóba
Lapozás: OK   5 / 6
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Kár. Akkor meg kell mérni. Az is jó lenne, ha meglenne a többi alkatrész értéke.
Ha rajta van a 12V váltó, akkor szkóppal négyszögjel lesz rajta.
Ha ráadsz 15...20V DC-t, akkor ami rajta mérhető, az a zener fesz.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Ezen az oldalon vannak értékek is.
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Nem sokkal több van ott sem felírva. Amúgy - ha csak a működését próbálnád, zárd rövidre C3-at, akkor mennie kell a 12V AC-vel.
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Az a baj, hogy nem bírtam még levenni a mutatót, és így nehezen látok bármilyen adatot is. Megpróbálom úgy.
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Az szerintem ugyanúgy van, mint az óráknál: axiális irányban le lehet húzni a tengelyről. Lehet, autóról lévén szó picit megragasztották...
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Sikerült leszednem. Kiderült, hogy nem teljesen ez a kapcsolása... Ezen a képen a bal felső sarokban levő van nekem. Tehát a C4 kondiig a bal felső rész szerepel. Ebben az esetben hogy tudom kipróbálni 12V-tal, hogy működik-e?
(#) danodano válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Az értékek:
R1:43k; R2:1,5k; R3:120(termisztor, külső hőmérsékletet kompenzál); R4:100; R5:73; R6:4,7k; R7:470; R8:2,7k; R9:560; R10:15k; R11:180
C4:10n; C5:220n; C6:100n
(#) Sebi válasza danodano hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Azt a 43k-t (amit pirossal átkötöttek a rajzon) kellene 1...3k-val áthidalni és őgy próbálni 12V AC-vel. Ez a részlet valószínűleg elektronikus gyújtáshoz készült módosítás.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
(#) danodano válasza Sebi hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
1k-val majd 500ohm-mal próbáltam. Utóbbi esetben egy kicsit megmozdul a műszer,de vissza is tér alap helyzetbe.
(#) mark.budai hozzászólása Dec 10, 2015 /
 
Sziasztok! Egy haverom megkért, hogy építsek fordulatszámmérőt az öreg dízel autójába, mert belekerült egy benzines autó óracsoportja, és szeretné használni a műszert.
A megvalósítás egész egyszerű, ragasztunk két mágnest a főtengelyen lévő szíjtárcsára, és elé rakunk egy Hall jeladót. Így fordulatonként két jelet ad, ami jó a fordulatszámmérőnek. Viszont itt megakadtam. Kapni unipoláris és bipoláris jeladókat is. Melyik kell nekem? A hestoreban kapható TLE 4905/35/45 L típusok valamelyikére gondoltam.
(#) Bakman válasza mark.budai hozzászólására (») Dec 10, 2015 /
 
Neked az unipoláris kell.
(#) mark.budai válasza Bakman hozzászólására (») Dec 10, 2015 /
 
Hú de jó, így már értem, köszönöm szépen!
(#) gabor0135 válasza mark.budai hozzászólására (») Dec 13, 2015 /
 
Ha összeállítod a kapcsolást,megosztanád itt a fórumon mert én is szeretnék egyet építeni a kistrakimra,de sajnos én nem tudom megtervezni.Vagy esetleg elküldheted privátba is a gabor0135@freemail.hu címre.
(#) steeve01 hozzászólása Jún 14, 2016 /
 
Sziasztok! csak pár kérdésem lenne felétek! Én is küzdök egy hajóval amibe gyárilag 5.7 corveette motor volt, de belekerült egy 2.5 dízel blokk! Szóval ott van a bengás fordszámmérő megy a az audi generátor W kivezetéssel, de a műszer valszeg a gyújtástrafóról kapta jelet! Át tudom alakítani a W-met, vagy tegyek fel Hall szenzort aa szíjtárcsa elé? És ha az utóbbi, akkor azzal csak meg kell szaggatnom a 12 voltotés kész? a Pozitívját vagy a negatívját? És a a két mágnes mindegyik motor esetében elég a tárcsára?
Jó lenne ha tudna valaki segíteni
(#) mark.budai hozzászólása Jún 14, 2016 /
 
Most látom, Gábort jól elfelejtettem.
Itt a kapcsolási rajz. A főtengely végére (a generátorszíj tárcsájára) 2db mágnest kell felragasztani, egymással szembe, így lesz a 4 hengeres motorhoz hasonlóan fordulatonként 2 jel a műszer bemenetén.
(#) blokkmetal hozzászólása Nov 3, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy olyan eszközön munkálkodnék, ami egy bizonyos fordulatszám (3000ford/perc) felett behúzna egy relét, ugyanazon fordulatszám alatt viszont elengedné.
Ezt egy 5-hengeres TDI-be szánom, ami a fordulatszám-jelet a 2-vezetékes főtengely-jeladótól kapja, ami ha jól tudom feszültséget indukál a főtengely elfordulása esetén.
Tudnátok erre javasolni egy erre a célra megfelelő kapcsolási rajzot?
(#) blokkmetal válasza blokkmetal hozzászólására (») Nov 3, 2016 /
 
3-vezetékes, sorry
(#) webinas hozzászólása Nov 23, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék ismét kérni.
Van 237Hz jelem (főtengely/generátor) amiből nekem csak 50 Hz kellene.
Hogyan lehetne ezt a 37Hz-et leszabályozni, hogy osztani lehessen 50Hz-re?
Gondoltam, hogy csak leosztom néggyel az egészet, de akkor kissé sok (20%) lenne az eltérés.

Köszönöm előre is a segítséget!
(#) kaqkk válasza webinas hozzászólására (») Nov 24, 2016 / 1
 
Öttel kéne osztani akkor 47,4 Hz lesz az eredmény az jóval közelebb áll az 50 hez . Pl a 7490 es ic ben ha jól emlékszem van egy 2 es -és egy 5 ös frekvencia osztó , nézz utána .
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2016
(#) webinas válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 24, 2016 /
 
Szia!
Utána nézek. Köszönöm!
(#) webinas válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 24, 2016 /
 
Szia!
Nem tudod véletlen, hogy mivel lehet helyettesíteni a 7490 IC-t? Nem kapható.
(#) webinas válasza webinas hozzászólására (») Nov 24, 2016 /
 
Elnézést, kicsit elkapkodtam. 74LS90 néven kapható.
(#) webinas hozzászólása Nov 24, 2016 /
 
Sziasztok!

Megnéznétek, hogy ez így működőképes lenne?
A generátorról érkező 237 jelet kellene leosztania hozzávetőleg 50Hz-re.
A 74LS90 IC ebben a formában 5-ös osztóként működik. (szerintem...)

FORDULAT.jpg
    
(#) dkarcsi73 hozzászólása Aug 31, 2019 /
 
Sziasztok,
adott egy zsiguli fordulatszámmérő ami egy hajóba lett beépítve, aminek a motorja egy 1,9TDi 1Z motor. Ennek a főtengely jeladója lett rákötve a műszer bemenetére ami kb. 3000-es fordulatig remekül működik, ezután elkezd hatalmas kilengésekkel dolgozni majd egy picivel továbbnövelve a fordulatot kb. 1500 -as értéket mutat. Hogyan lehetne normális működésre bírni?
(#) Gafly válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Aug 31, 2019 /
 
(#) dkarcsi73 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 31, 2019 /
 
igen
(#) Gafly válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Aug 31, 2019 /
 
Attól valószínűleg nem leszel boldog, ha azt mondom, hogy meg kellene nézni oszcilloszkóppal a jelalakokat. Szerintem nem akkora és olyan jeleket ad a jeladó, amit rendesen fel tud dolgozni a jelformáló...
(#) Uviktor válasza Gafly hozzászólására (») Aug 31, 2019 /
 
Szia,
Generátor w pont nincs kivezetve?
Annál egyszerűbb dolog nincs.
Csak egy Schmitt-trigger kell és kész.
Vagy a legegyszerűbb ez
az IC.
A jóisten (és a tervező)is fordulat mérésre teremtette.

Egy jó barátom anno a Trabantjába szerelte a Lada fordulatszám mérőt,pontosan ugyanezt produkálta.

Én lehet hogy szétszedném az órát,megnézném milyen fesz.tartományban működik a műszer benne,és a benne levő elektronikát kiváltanám ezzel az IC-vel.
Kipróbált,bevált.
(#) dkarcsi73 hozzászólása Szept 1, 2019 /
 
Köszönöm a válaszokat
(#) zamatőr hozzászólása Szept 2, 2023 /
 
Üdv!
Dízel motor (tz4k) fordulatmérőt készítenék a képen lévő kapcsolás alapján . A lendkerékre felfestettem 60 matt fekete és 60 fényes fehér csíkot és reflexiós elven mérném frekvenciamérővel (így már a fordulatszám jelenne meg a kijelzőn). Működhet a kapcsolás szerint?
Köszönöm.
Következő: »»   5 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem