Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Füstgép építése házilag
Az lenne jó pont akkora. Finoman bele lehessen nyomni vagy egy kis ütéssel berakni. Epyn azt mondta az eredeti se volt izomból bepréselve.
Megcsináltatom pont akkorára amekkora a belső átmérő és ha szorul akkor szépen csiszolgatok le az átmérőjéből.
A végét láttam ,hogy le van kerekítve.Azt kötelező vagy elég ha csak egyenesre van vágva a rúd?Illetve a Dugók a végén. A bemenetre kell egy átalakító ami a kazán menetkeresztmetszetet átalakítja a Bővebben: Link ilyenre A kimenetre is kell egy átalakító.Ott a kazánvastagság a külső méret ugye.És a belső furatnak mekkorának kell lennie a kimeneten?
Ha kerekítve van vagy csak a sarkai vannak eltüntetve akkor könnyebb a helyére tolni mert nem akad el.
A kimenete kb 0.8-1mm.
illetve még azon gondolkodtam ha beletolom a spirált és rátekerem a kimentet aminek a közepén van a lyuk akkor nem fog kimenni a füst ,mert elzárja a spirál vége.Tehát hagynom kell hézagot a spirál és kimenet között
Úgy is lehet. Vagy kifúrod egy nagy fúróval a lyukat, aztán megreszeled hogy ne legyen útban.
Bocs ,hogy ennyit kérdezek,csak aggódok,hogy vagy besül vagy felsobban a kis vagy helytelen méretezés miatt.
sziasztok ! az lenne a kérdésem hogy van egy MC crypt füstgépem 1000W os , sajnos a szivattyúja szétment ! szereztem bele egy EX4 Ulka rezgőszivattyút 48W 230V, ezzel meg az a baj hogy nem nyomja a készülék csak nagyon max 40 centire a füstöt, szerintetek mi lehet a baja? kevés a szivattyú? a készüléket úgy kaptam hogy kb 1-2 évet állt, vagy esetleg a kazán elején található fúvókát cseréljem kisebb méretűre?
Szerintem a szivattyúja nem véletlen ment szét, lehet hogy dugulás van valahol. Alaposan ki kéne takarítani.
Készen van a spirál és a dugók.
végül sárgarézből készültek el a darabok.(Eléggé húzós ára volt 20 cm hossuú 20mm-es rézrúdnak ) A bemeneten még csak egy lyuk van ,de majd vágok bele menetet , a kimenet 3mm-es. A spirál 2mm mély 2 mm széles és 2mm szünet van köztük. Remélem jó lesz,jövő hétvégén meg is próbálom beindítani. Desztillált vízzel ki lehet próbálni? A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2014
Tutin néz ki! Hát a réznek elég jó ára van. Első tesztelésre jó a víz. A dugóknál használj teflon vagy valamilyen tömítőt.
rendben köszi.
A spirál még a dugóval takar ,de kireszelem annyira ,hogy csak 2 láb marad a hengerből és így támaszt és át is megy a folyadék,füst. Egy ilyen kazán kb mekkora távolságra fúj el?
Sajnálom,de nem fogom csak a kedvedért szétszedni és megméregetni a spitálbetétet.
Amúgysem egyformák,szerintem. A menetek méretei nem kritikusak,minél több folyadékot képes befogadni,annál jobb. A betét nálam sem szorul,de nem is lötyög.Ha kell ki tudom tolni kézzel.
Sziasztok!
Ma délután végre volt időm összerakni a szerkezetet. Teszek fel videót a működésről. A kazánt 240C-ra fűtöttem a hőkapcsolóval. A szivattyú egy 50W-os ULKA. A baj pedig ,hogy csak ilyen pillanatnyi fújásokat bír ,mert hamar kihül és "köpköd" Mit lehet ezügyben tenni? (Hátul egy kicsit folyik ,mert ott még nincs teflon tömítés. Bővebben: Link
Tegyél szükitést a csőre mert hogy hallom a pompa jó erösen gyom.
hogyan tudnám elszorítani a teflon csövet? Illetve a szivattyúba bemenőt vagy elmenőt?
A pupma szivooldalára tegyél egy kisebb átmérőjű csődarabot. Mehet egészen a tartályba. Nekem ha jól emlékszem egy fecskendő kereszt alaku szára van beledugva
A kimenet maradt 3mm? Mert az nagy. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2014
a füstgép kazán kimenetem 2mm lett végül.
Okés köszi teszek egy szükítést a szívóoldalra. A füstöt szépen fújja ,de nem tudom ,hogy megoldható lesz-e a teljes fújás vagyis ,hogy nem hül ki annyira ,hogy köpködjön
Szerintem vastag az 2mm-is. Ha kisebb a lyuk akkor nem fog annyira köpködni sem.
mekkora legyen 1,5mm?
Egyébként a kazán bemenetén van egy kis kb 1 cm hosszan egy sűrítő rész és a spirálra csak egy 1,5mm -es lyukon át jut a folyadék
Én írtam, hogy nekem 0,8mm a kimenő. Azon simán kitalál a füst.
Félek ,hogy kilövi a dugót ,mert nem fog a legjobban.Sok a teflon rajta és csak úgy fog.
Sikerült beszerezni a gyári dugóit az előző tulaja megtalálta őket.
Igazad volt .0,8mm a lyuk . Hétvégén felteszem rá csökkentem a szívóág keresztmetszetét és felteszem rá a szigetelést is. Valami kőzetgyapot szerű anyag teflonnal körbetekerve
Felraktam a 0,8mm-es fúvókát és a fecskedős szűkítést.
Mostmár nagyon jól szuperál elég sokáig megy még ki nem hül. Valami távirányítós vezérlést tudnátok ajánlani?
Távirányítós dimmer
beszereltem a dobozba és feltettem rá az üveggyapot szigetelést is.
Desztillált vízzel hajtva 250C-on tudja az állandó üzemelést. A rendszeremnek 1 hibája van ez pedig a kazán és szivattyú közötti összekötés. A cső az tefloncső .a végek pedig ilyen forgó ,bajonettzáras csatlakozók. itt pedig szökik a víz.Gondolom ezek nem 200-300 C-ra lettek tervezve.Keresnem kell valamit ami nem engedi a folyadékot.
Levegős gyors csatlakozó, amibe csak bele kell dugni a csövet? Abban egy O gyűrű tömít. Esetleg azt kicserélni valami hőálló szilikonra. Vagy az egész csatlakozót kiiktatni és megcsinálni fixre.
Készen vagyok vele. Ilyen lett: Bővebben: Link
A nyomócső kérdésre hétfőn keresek választ.Meglátogatom az SKF-et
Helló!
A füstfolyadékokról szeretnék információt. Nem akarok házilag pancsolt lötyiket, ezért fontos a pontos üzemi hőmérséklet. Néztem a profibb folyadékok adatlapját, de a forráspont csak egy tartományt jelöl (pl.: Martin Pro Smoke High Density: Boiling point/range: 101.6 - 201.6°C). Ennek a két alkotóeleme a desztilált víz mellett, a monoproilén-gikol és a trietilén-glikol. Ezeknek külön-külön a forráspontja 190 C és 290 C-nál van. Nyilván a keveréknek máshol van, de a százalékos összetétel ugye titok. Az érdekelne, hogy ezeket forráspontig kell fűteni, vagy fölé, hogy kémiai bomlás is létrejöjjön.
Szia. Egy egyszerűbb kis gyári gép kb 230 fok köré van beállítva. Ha tudod állítgatni akkor ki kell kísérletezni, hogy az adott folyadékkal hogy a legjobb.
Miben jobb ez a martin mint a fele ennyibe kerülő eurolite?
Őszintén szólva nem tudom. Azt gondolnám, hogy egy nívósabb gyártó nagyobb hangsúlyt fektet a füstfolyadékok fejlesztésére is. Az Eurolite folyadékoknak teljesen más az összetétele (2,2`-Oxydiethanol; Diethylenglykol). Ezeknek jóval alacsonyabb a forráspontja. Igazából csak próbálom "tudományosabb" oldalról megközelíteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |