Fórum témák
» Több friss téma |
Valószínűleg relé probléma és még a kábeleket is nézd át, mert kábel szakadás, törés is okozza.
Relé. Ettől féltem, mert a vezetékek jók. Azt honnan tudom melyik relé és hogy behúz-e? Gondolom ilyen relét nem kapok minden sarki autós boltban... Köszi a választ!
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy Golf4 1,9PDTDI 2002 evjaratu autom,amin ugymond fura dolgot tapasztaltam mostanaba.uresben olyat csinal /valamikor / a motor mintha kiakarna ugrani a helyebol,vagy 15 masodpercig szepen megyen ugy olyan rangato,szaggato rezgest vegez 2 rangatas es vege , es ez megy korbe korbe , mindezt erezni az egesz autoban// megjegyeznem a kuplungom nem csuszik ,nem ordit a motor finoman kikot//. voltam vele szervizbe ott rogton kiszurtak es azt allitottak lendkereket kell cserelnem . ami 500euro es allitottak h minnel hamarabb mert kiuthet csapagyakat . Azt szeretnem megkerdezni h volt-e mar valakinek hasonlo, rogton cserelte-e,komolyan nagy karokat okozhat?vagy csak nagyon ram akartak ilyeszteni h minnel hamarabb vigyem az autot az az erdekes h nem mindig csinalja ,menet kozben meg apszolut nem erezheto semmi.
Közvetlenül leállítást követően nem szoktál-e egy kisebb fémes csattanásszerűséget hallani, ami az utóbbi időben egyre jobban hallható?
Igen ebben kettős tömegű lendkerék van. Az sajnos tönkre tud menni, tehát el is romlik. Az autógyártók újabb találmánya a költségesebb javításért. Bővebben: Link Általában a kuplunggal egy időben megy tönkre. Létezik helyette kiváltó szett, ami tartalmaz hagyományos lendkereket és kuplungot. Olcsóbb és strapabíróbb.
Helló
Ha a lendkerék tönkremegy, akkor azt általában menet közben is lehet érezni! Bizonyos fordulatszámtartományban elég jól berázza az egész kasznit. Ilyet nem tapasztaltál?
Szia!
Ha már menet közben is érzed, annak már teljesen vége(és valószinűleg gyorsdarabolóval kell leszerelni). üdv: hp
kosz hogy valaszoltatok
leállítást követően nem hallok semmi valtozast 1enlore,fogom figyelni.mostanra mar hallottam hasonlo eseteket volt olyan akinek total szetesett lendkerék es ugy vitte szervizbe utanna a verdat mint aki 1 elsogeneracios diesel autot vezet , meg menet kozben is rangatozott a motor.azt mondod zolika60 akkor jo lenne az a csere?
nem erezni semmit menet kozbe,nagyon szepen ,csendesen megyen nincsen gond a valtassal sem,csinalok majd 1 videot es valahogy felteszem
A lendkerék alapvetően leállítás után hallható, mivel a laza alkatrészei összekoppannak, amikor a motor megáll. Nyilván amikor már nagyon rossz állapotban van, menet közben is rázni fog. Nem 100%-osan biztos felismerési módszer, de aki már hallott ilyet, az fel szokta ismerni a leállításkori hangjelenséget.
Ezeknek a lendkerekeknek nem a km-ek, hanem a leállítások "tesznek be". Azaz sok apró városi útra használt autóknál (pl. taxiüzem, amikor napjában 30-40 alkalommal is leáll a motor) akár pár év elég lehet neki, hogy csereérett legyen. Ha kinyomott kuplunggal nem remeg, csak felengedett kuplunggal, akkor az akár kuplung is lehet. Igazán biztos diagnózishoz ki kell venni a váltót (úgy lehet hozzáférni a lendkerékhez). Cserénél szinte biztos, hogy csak kuplunggal együtt van értelme, és ebben az esetben én fontolóra venném azt is, hogy ne kettős tömegű lendkerék (plusz a hozzávaló kuplung) menjen vissza, hanem rögtön csere egy mezei lendkerékre (plusz a hozzávaló kuplung). Árban picit kevesebb is lehet, plusz cserébe nem fog szétmenni olyan hamar legközelebb. Ha tényleg a lendkerék a probléma, nem javaslom, hogy nagyon sokáig húzzad, mert ha szétszaladnak az alkatrészek, akkor az aktuális fordulatszámtól és a leszakadó alkatrészek tömegétől függően simán ki is üthetik a váltó házát, és az könnyen új (bontott) váltó beszerzésébe torkollik.
egy lendkerekest ajanlotta szinten nekem 1 itthoni szerelo is//nem marka szervizes// 1 az 1be ugyan azt elmondta amit ti leirtatok ,legalabb tudom h nem akar velem kitolni KOSZONOM MINDENKINEK, azt is mondta h kezdostadiumu nalam a dolog.
Hát szerintem meg a sportos vezetés, hirtelen gázadások sokkal károsabbak a lendkeréknek, mint az indítás-leállítás!!
Láttam már jónéhány lendkereket, aminek alapjáraton, leállításkor semmi hangja nem volt, és rázni sem rázott alapjáraton, de amikor megkapta a terhelést menet közben, akkor szépen berázta az egész kasznit!!!
allitolag valamilyen szinten ovhato ha leallitas elott uresbe teszem,nem kuplungal doglesztek,
+informalodtam es ha jo az infom a 2 lendkerekes es az 1 lendkerekes kozott a kulonbseg az h a 2es finomabb ,na most erdekelne mennyivel? ha valaki atesett ilyen cseren vagy van benne tapasztalata jo lenne ha hozzaszolna
Sziasztok, 99-es golf 4 variant, 1.6 8V, Climatronic-kal, hasznaltan vettem. A climatronic kvarc kijelzoje nem mutat semmit, rajta keresztul allitani sem tudok semmit. A futes allandoan be van kapcsolva, es felul fujja ki a meleg levegot. Hogyan alljak neki a hiba keresesnek? Elso korben mar az is boldogga tenne ha a futest ki tudnam kapcsolni es akkor a szellozes csak a kinti levegot fujna. Koszi elore is!
Hello! Első körben ellenőrizd a biztiket. Aztán hogy maga a vezérlő kap e áramot. Nincs e lecsuszva elvágva elrágva egy vezeték. Esetleg eladás elött visszatették a régi magnót vagy csak betettek egyet eladásra és lehetséges széthuztak, kiakadt hátul valami. Háttérvilágitás ellenőrzés. Bontóban egy kölcsön vezérlővel kipróbálod tiédnek a kijlzője rosz vagy mélyebb a probléma?
Biztositekok jok, ellenoriztem oket. A vezerlo panel labkiosztasat nem ismerem. Melyik labon kapja a tapot? Letezik kapcsolasi rajz a csatlakozokhoz (kb. 40 vezetek)?
A csatlakozok rajta vannak rendesen, ellenoriztem, de a vezerlo panel hattervilagitasa sem megy.
Szia! Rajz az volna, de nem tudom melléírni az egységek nevét, mert nem fogod látni a fától az erdőt. ....igen és előbb a biztosítékokat kell leellenőrizni, majd azt, hogy van-e benn gáz és annak a nyomását.
Koszonom a segitseget! Az elso kepet (kapcsolasi rajzot) fel tudtad tenni nagyobb felbontasban? Sajnos nem tudom elolvasni rajta a cimkeket.
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem. Van egy 98-as Golf IV-esem, 1.9 TDI. A gondja az, hogy a teljes beltér világítás vagy működik ajtónyitásra, vagy nem. Ha nem működik, akkor akármelyik ajtó nyitására sem kapcsol fel, ha meg működik, akkor pedig bármelyikére. Akkor szokott ez a jó és rossz periódus váltakozni, ahogy a központi zárral nyitom és zárom az ajtókat, de igazából csak ritkábban van az, amikor működik. Mi lehet a gondja? :/ Nagyon tanácstalan vagyok hol kezdjem el.... Előre is köszönöm a válaszaitok! Üdv. Ádám
Hasonló problémám volt nekem is egyszer. A bal első vezető oldali ajtózárt kell kivenni és a forrasztásokat a benne lévő elektromos panelon átmelegiteni megerősiteni. Azóta az ilyen gondom megoldódott.
Üdv
Nagyon szépen köszönöm a tanácsot, utána nézünk a problémának! Ezer köszönet!
Sikerült megjavítani a csomagtartó távnyitást. A probléma a nyitó fogantyú volt(rendszám feletti gumis dolog) ami egy mikrokapcsolót működtet. A kapcsoló is jó volt de a mechanika nem nyomta meg a mikrokapcsolót mert kijött a helyéről. Egy rugós megoldás tartotta helyén ez esett ki belőle. Új mechanika 18e Ft(gyári) így sk. oldottam meg egy pici rugó segítségével. Azóta szépen működik a csomagtartó távnyitással! Köszönöm annak aki próbált segíteni!
Sikerult talalnom egy olvashato kapcsolasi rajzot. Ez alapjan kimertem a Climatronic vezerlo panel tap csatlakozot es 4 kulonbozo fold csatlakozasat. A foldek jok, de a tap +5V helyett +0.4V-ot mutat (ha pedig lehuzom a vezerlo panelt, akkor szakadast). Kozben a vezerlo panelen levo ventillator kap 12V-ot es szepen porog.
Innen fogalmam sincs, hogy tudnek tovabb menni?! Ha valakinek van otlete, kerem ossza meg!
Beszereltem egy masik climatronic vezerlo panelt, es ez mukodik, legalabbis a szellozes es a futes. Most mar "csak" a legkondit kell majd megjavitani. Koszonom mindenkinek aki tanacsokkal segitett.
Sziasztok!
Van nekem egy 1998-as évjáratú, 1.9-es TDI 4es golfom. Nem rég vásároltam, és lenne egy olyan gondom, hogy elég sűrűn magától leriasztja az autót, ajtókat bezárja. Egyenlőre semmi összefüggést nem találtam hogy mikor csinálja, mert ha az első ajtók be vannak csukva de a hátsó ajtó ki van nyitva akkor is bezárja az ajtókat. Ha a 4 oldalsó ajtó közül van nyitva valamelyik akkor nem csinálja. Ha be van téve a kulcs, akkor semmi esetben sem riasztja le. De érdekes hogy nem mindig. Volt esetleg valakinek ilyen gondja? Előre is köszi a segítséget! Üdv
Nekem hasonló volt. A vezető oldali ajtózárat kellett szétszedni a benne lévő elektromos panelon a forrasztások engedtek el azt átforrasztani azóta jó. Vagy vannak benne microkapcsolók azokat is átnézni. üv
Sziasztok,
van egy '99es 4es Golfom és azt szeretném megtudni, hogyan tudom levenni az első ajtókrol a lámpaburkolatot (ami akkor gyullad ki, mikor kinyitom az ajtót), akárhogy húzogattam, feszegettem nem jött le, eltörni meg nem akarom, nem erőszakoltam nagyon. A napellenzőket ha lehajtom, felettük is van világítás, azt hogyan tudom felkapcsolni? A belsővilágítás felkapcsolóra tippeltem, de az nem kapcsolja őket. Válaszotokat köszönöm előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |