Fórum témák
» Több friss téma |
Írtam 3-al feljebb, nem lehet olyan bonyolult, ha teszel fel képet a vezérlőről!Ha a Goggle nem segít a múzeumban próbálkozz, lehet még nem szkennelték be....
Szia!
Lehet, a segítő szándékot, a HE tagoktól, nem is sok minden tartja vissza! Lehet, hogy segítene a kérdezőnek a "Használati útmutató és szabályok" átolvasása és alkalmazása. Igen a Google segítségével pillanatok alatt szinte minden utolérhető volt, még a huzaltovábbító motorhoz tartozó nyomtatott áramkör is, és az abból visszarajzolt kapcsolási rajz is.
Szia, Így Húsvét táján nem volt időm, hogy keresgéljek helyette, van most "házi feladatom"
bőven, a francos u-contrelles vezérlőkkel. Különben is, ha mindent a szájába adunk, sose tanulja meg, hogyan kell a "sült galambot" levadászni!
Sziasztok!
Sikerült a hibás diódákat kicserélni és a távtartó-átvezetőket is visszaforrasztani és megerősítenem, amihez ebben a hozzászólásban kértem segítséget. Ehhez ugye el kellett távolítani azt a sziló-szerű anyagot. Mivel tudom azt pótolni, ami nem károsítja a nyákot és az alkatrészeket? (tudom, hogy már volt itt is róla szó, de nincs lelkierőm visszaolvasni 50+ oldalt)
Most mondhatnánk joggal, ha nincs kedved visszaolvasni, akkor használd a topikban a Keresőt.
De ha csak sziló vagy sziloplaszt szavakkal keresel, hoz eredményt. De nem leszel boldogabb tőle. Mert találsz bár javaslatot, de rosszat. Én csak annyit tudok mondani ez miatt, Ne használj Ecetes Szilót, a kötéskor kiváló ecetsav nem barátja az elektronikus dolgoknak. A boltba mész, Neutrális - semleges típusút vegyél. Vagy valami lakkozáson törd a fejed. Plastik70, vagy körömlakk, al legalább acetonnal lejön, ha kell.
Sziasztok, Én előbb lakkoztam, utána szilóztam. De állítólag a "penészmentes" nem bántja.De ezt nem tudom, eddig nem volt vele gondom. Gondolom mikor az oldószer elpárolog már nincsen maró hatása.
Üdv :
Látom hogy neked is van egy ESAB géped . Nekem is van egy ESAB Buddy 180 -as tipusu csupasz panelom ventivel komplett müködöképesen zsir uj . Mi a terved vele ugyan is nekem csak a doboza kelllene ha eladnád ? .Ha igen akkor küldjél már róla néhány képet meg a belsö befoglaló méreteket ha lehetne ? De eladás is szóba jöhet ha érdekel . .Várom válaszod Üdv : Jóska
Sziasztok,
Múltkoriban már szórakozott egyszer a Gorilla 165-ös hegesztő kütyüm. MMA megy, a CO2 rész nem pirít rendesen. Egyet gondol és csak köpköd egyet-egyet vagy felizzítja a huzalt és annyi. Múltkor már majdnem ráálltam hogy szervizet keresek, de végül szétszedtem, kifújkáltam, minden érintkezőt lehúztam, visszadugtam... és jó lett. Ritkán használom, most éppen egy nagyobb dologba fogtam és a munka felénél (2-3 napos használat után) megint ugyanezt játssza. Megismételtem a múltkori dolgokat, de most nem segített, pedig biztosan valamilyen érintkezési gondja lehet. Melyik részére kellene vajon koncentrálni? Esetleg Pesten tudtok ajánlani olyan embert, akihez érdemes volna elvinni? Köszi.
Szia.
Nemrég említette itt a fórumon mpisti, hogy ezt akár a CO munkakábelen belüli vezetőszakadás is előidőzheti . Ha van egy másik és hibátlan CO munkakábeled, vagy tudsz kölcsönözni egy próba erejéig, lehetséges, hogy használhatóvá válna a géped, vagy kizárásos alapon szűkíteni lehetne a lehetséges hibahelyek számát.
Köszi, igen ez a múltkor is felmerült, de kölcsön kérni nem nagyon tudok.
Azt hiszem veszek egyet, egye meg a fene és remélem hogy tényleg az szivat. Most már az a kérdés, hogy MB 15 AK nevű Binzel típusút vegyek-e , vagy igazi Binzelt ugyanazokkal a paraméterekkel 2,5 ezerrel drágábban?
Vettem egy olcsóbbat, mert csak az volt kéznél, de nem ez volt a baj.
Levettem újra a burkolatot, és megcsináltam újra, minden csatit szétszedtem, kontakt sprayvel befújtam és összeraktam. És jó is lett. Egészen 10x 1 cm varratot sikerült normálisan megcsinálni, majd ismét csak kis göböket tudtam rakni az anyag felületére. Dühítő, hogy nem tudom melyik kis bizbasz csatlakozó szivat. Mechanikus alkatrész ebben nem nagyon van, talán csak egy relé félét láttam benne. Sajna az elektronikához teljesen laikus vagyok. Csipet, kondenzátort már cseréltem alaplapon és sikerült is, de azokon látszott jól, hogy rosszak. Méregetni, meg kitalálni hogy melyik lehet a hibás, ha nem látszik rajta lyuk... ez nem megy nekem. Holnap - egye meg a fene, tart ameddig tart - megpróbálom behatárolni.
Arra jutottam, hogy az egyik panelen lévő 4 db nagy kondi alá befújok kontakt sprayt, akkor rövid ideig jól működik.
Szóval gondolom vmelyik láb. nem érintkezik. Ez jó gondolat lehet érdemes lehet tovább bontani ebben az irányban? Azok a kondik az MMA rész munkájában nem vesznek részt? Mert az megy...
Sziasztok!
Javítok egy mastroweld mma-140 di hegesztőt, a segédtáp elfüstölt benne. Ha külső tápról megtáplálom akkor fel éled, de a primerkörben a 4 db rjh60f5 is elment. Segítségeteket szeretném kérni mivel lehetne ezt a típusú igbtket helyettesíteni? Válaszokat előre is köszönöm!
Szia, Az is lehet, valamelyik forrasztás engedett el, s mikor megmozgatod, kicsit javul, majd újta beég. Érdemes lenne átforrasztgatni a csatikat, a kondit.
Köszi, de úgy néz ki feladom. Túl nagy feladat ez egy ilyen kis állat számára.
Kivettem a kondis panelt, szépen le van szigetelve a hátulja, a forrasztások mind böszmék és stabilak. Nem láttam értelmét belebarmolni a pákával. Összeraktam és megint jó volt pár percig. Akkor a toldott testkábelre terelődött a gyanúm, szétszedtem a toldást és a tolómotorra menő kábel csatlakozásokat is szétszedtem. Na, azokat elég oxidáltnak láttam, megcsiszoltam, visszatettem és pakk! ment mint az álom. Na, örültem. Felmentem ebédelni, utána le a műhelybe, hogy végre csináljam a melót. Hát, persze hogy már nem ment ez a sz@r. Szét tudtam volna verni fejszével, de túl sokért vettem. Sajna itt mérni kell és érteni a dolgot, a találgatás nem gyött be. Be kell adnom egy szervizbe, ha nem akarok tőle a falra mászni. Nem sokat használtam amúgy összesen sem. Mások dicsérik az Iweld-et, én nem tudom dicsérni, igaz valahogy mindig ilyen selejtes darabokat fogok ki mindenből.
Mondjuk abból is kiindulhattam volna, hogy a bevont elektródás üzemmód jól működik.
Csak nem tudom melyik része az, amelyiknek csak a CO2 höz van köze. Talán az a felső panel, amelyikre a tolómotor, meg a pisztolykapcsoló csatlakozik. Vagyis ha így nézem lehet hogy azon a panelen kellett volna keresni a hibás elemet?
Ne add fel még. Ami érdekes, ha gond van és mozgatod a gépet, tehát a test kábelt, a belső kábeleket, csatlakozásokat, és ki tudja még mit nem, helyre áll egy időre az egész. Amit kellene keresni az lehet egy laza kábelpapucs, vagy egy (sárga)réz és alumínium találkozás, egy fellazult csavar, tehát egy olyan dolog ami el tud mozdulni. Az a toldás a testkábelen mi módon van kivitelezve? Milyen kábel lett felhasználva? Ha van módod tegyél fel egy pár képet. Ha újra beindulna a géped és egy rövid leállítás után megint jönne a bosszúság, próbáld a testkábelt megmozgatni teljes hosszában(ha lehet a gép ne mozduljon). A szervizben is valószínűleg ezekkel kezdenének.
Köszi, kicsit félreteszem, mert ma majdnem agyvérzést kaptam tőle.
A toldás úgy nézett ki, hogy egy puha réz csőbe bele lett dugva mind a két réz kábel vége és el lett kalapálva. Először megmértem, jónak látszott, de végül szétszedtem és biztos hogy nem az volt a hibás. Már vagy tucatszor az hittem hogy sikerült rátapintani a hibás pontra, de mindannyiszor lukra futottam. Minden mozdítható dolgot már átmozgattam többször de nincs egyértelmű eredmény. Végül nem került olyan pont amit mozdítva határozott változás lenne. Tényleg valamelyik forrasztás lehet rossz, vagy esetleg ha van ebben mechanikus alkatrész, akkor az . A nagy kondik alatt (amikre gyanakodtam egy körben) van egy SLA-24VDC-SL-A jelű kék relé, még az lehet egy ilyen hol működik hol nem alkatrész, mint mechanikus építőelem. Próbáltam a fedelét lepattintani, de nem jött, úgy látszik nem szétszedhetős. De meg abban sem vagyok biztos, hogy érdekes lehet-e ebből a szempontból. (Mert hogy a pálcás üzemmód hibátlanul megy)
Szia, Sajnos nem találtam róla rajzot sehol. Ezért jó lenne, ha tennél fel pár képet, hogy képben legyünk! Nem ismerem ezt a típust, csak a villanyt, érdekes lehet hogyan kapcsolja át MMA-ról MIG-re, mert valahol ott lehet a probléma gyökere, ha ívvel var rendesen.
Üdv,
Köszi, hogy gondolsz rám. Csináltam pár képet, hogy tudjam mi hol volt pontosan, de csak mobillal tudok fotózni. Azért feltöltöttem. Egyébként úgy néz ki, hogy végre tényleg megtaláltam a baját. Valójában a Co2 munkakábel érintkezése szar. Hiába van tökig rátekerve a hollander, a tövénél akkor is mozog egy kicsit. A gyári és a most vett olcsó új is ugyanolyan. Ha rátartok és feszítem egyik felé, akkor mindig megjavul és működik, ez most már reprodukálható. Még nem volt időm jobban megnézni, hogy lehet-e valamit tenni, hogy hol fekszik fel a hollander, vagy miért ilyen. Ha nem tudom megoldani, akkor az újan vett kábelt visszaviszem és rendelek helyette egy valódi Binzelt, az biztos jó lesz.
Hello! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok , hogy kaptam egy weco discovery 140-es inverteres hegesztőt, de sajnos hibás . Olyan mindha nem lenne ereje begyujtani a pálcát, tehát szikrázik mikor a fémhez érintem , de nem gyujt és elég fura búgó hangja van akkor , nem olyan mint egy jó inverternek. Olyan mindha csak "nyögne" . Lenne ötletetek , hogy mi a hiba ?
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2017
Mindent lefotóztál, de a legfontosabbat,-a huzaltoló felőli oldalt azt nem. Ugyanis a problémádra ott kell megoldást keresni -és találni. A valódi BINSEL kábel sem lesz jó, azt sem fogja felszorítani a hollandi. Fel kell lazítani a tolómotornál a centrálcsatlakozó rögzítőcsavarját és kifele kell rajta állítani annyit,hogy a hollandi ne tudjon befeküdni a műanyagba. Ha a centrálcsati nem állítható, akkor az egész tolóművet fel kell lazítani és előbbre állítani , hogy a centrálcsati sárgaréz menetes része a gépből jobban álljon ki mint ahogy most van.
Üdv,
Hát, ma reggel ezt megtettem, amennyire csak lehetett előre állítottam a tolómotort (ilyen hosszúkás furata van) és mivel úgy sem szorult fel, a régi munkakábel hollanderéből is lefaragtam 2 millimétert, hogy jobban tudjon húzni. De akkor is mozog, ellenben ma már hiába feszítettem meg, nem lett jobb. Sőt, még olyan se, gyakorlatilag most éppen annyit csinál, hogy felizzítja a huzalt és ezzel vége is a tűzijátéknak. Szóval a reprodukálhatóság megint elveszett. Tele lett vele a hócipőm, beadtam egy szervizbe lesz ami lesz. Még csak kb. időt sem tudtak mondani, aszondik hegyekben áll a javítani való.
Akkor a probléma mégsem a csatlakozó hanem talán az a pont, ahol az áram a csatlakozóhoz van vezetve. Írtad,hogy a hollandit is megrövidítetted, mégis mozog a kábel. Nem lehetséges hogy maga a hollandi hibás? Konkrétan arra gondolok hogy rövid a menete,és nem lehet feltekerni a centrálcsatira annyira hogy rögzítse a kábelt megfelelően. Vagy a centrálcsati menete hibás, nem engedi rendesen feltekerni a hollandit akár menethiba, akár odakerült szemét miatt.A felizzó huzal mindenképpen arra utal,hogy a huzaltovábbító görgő és a hegesztendő anyag közt történik meg az áramátvitel,nem pedig az áramátadó fúvóka és a hegesztendő anyag közt.
Vettem új munkakábelt és az is mozog. Szerintem amúgy új korában is ilyen volt és akkor azért működött. (bár konkrétan nem emlékszem rá, mert nem figyeltem meg, de nem változott semmi, tehát ilyen kellett hogy legyen) Többször szétszedtem, megcsiszoltam a csatlakozást, annak is jónak kell lennie. Mértem ellenállást is, nulla volt ahol annak kellett lennie.
Én is kíváncsian várom mire jut majd a szaki. Elvileg hívnak majd amikor tudják a javítás módját és árát. Megírom majd hogy mi lett a diagnózis.
"Mértem ellenállást is, nulla volt ahol annak kellett lennie." Gondolom multiméterrel mérted. Ahol 100+ Amperek szaladgálnak ott a multiméteres mérés csak szakadás kimutatására alkalmas, kontakthibát csak véletlenül mutat ki az efféle mérés. A hibát legegyszerűbben úgy tudtad volna behatárolni, hogy terhelés közben(hegesztés közben) mérsz feszültséget a testcsatlakozó és a huzaltoló fém része közt. Ha a huzaltolónál vagy utána van hiba akkor a feszültség szinte azonos az üresjáratival,vagy csak kevéssel kisebb. Ha a gépben van a hiba(a toló előtt illetve a szabályozással) akkor a feszültség nagyon leesik, akár néhány voltra is leeshet. No de majd a szervizben megmondják a tutit.
Na, hívtak a tegnap a szervizből. Azt mondták, hogy semmi baját sem látják, szépen működik.
Mondtam használgassák még egy kicsit, ha nem találkoznak a hibával akkor pár nap múlva elhozom. 25-ért tudnának panelt cserélni, no de ha nem is biztosan az a rossz, akkor azt minek? Felhívom az Iweldet.
Elhoztam tegnap a gépet, azt állapították meg, hogy valszeg nem tudok hegeszteni. Tettek rá egy másik új munkakábelt, de a régebbi újjal is jól működött mondták.
Ma használtam, kb. 2 órát volt bekapcsolva és tényleg teljesen jól működött, kb. 1 métert varrogattam vele összesen. Aztán megint se kép, se hang. Csináltam két videót, igaz inkább a mobilra figyeltem mint a kezemre, de a lényeg látható... Ezek a varratocskák ma készültek. http://www.habfarago.hu/egyebek/gorilla/gr1.jpg http://www.habfarago.hu/egyebek/gorilla/gr2.jpg http://www.habfarago.hu/egyebek/gorilla/gr3.jpg és ilyen, amikor hibás http://www.habfarago.hu/egyebek/gorilla/gr1.mp4 http://www.habfarago.hu/egyebek/gorilla/gr2.mp4 Fél óra kikapcsolás után sem változott semmit, ugyanilyen maradt. Írtam még egy szerviznek és pár napja az Iweld-nek is, de még semmi reakció nem jött. Ha valakinek van ötlete, mit mérjek, mit fotózzak, vagy hová vigyem...
Hát én azzal kezdeném, hogy újraforrasztanám a felső panelt és kicserélném az összes CapXon márkájú elkót rajta. Nagy az esélye a forrasztási hibának, ami a melegedéssel összefüggésben van. Amikor nem hegeszt, akkor újraindítás után sem megy, vagy várni kell, aztán megint hegeszt?
Ne vidd máshova a gépet, mert a kereskedők azt csinálják, hogy elvállalnak minden gépet, aztán elküldik a saját szervizébe, majd azt a javítási költséget, amit Te fizetnél a szervizben sokszor simán megduplázzák. Az emberek többsége meg azt hiszi, hogy akkor jár jól, ha kis cégekhez viszi javításra. Az a baj, hogy egy nagy forgalmú szervizben nincs idő ilyenekkel foglalkozni ha 20-30 gép vár javításra. Én sem vállalnék el ilyen gépet, mert ezzel napokig lehet szívni, azt meg senki nem fizeti meg. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2017
A felső panel amire a tolómotor is csatlakozik, meg a potméterek... gondolom a boltos is arra gondolt panelcsere alatt...jobb híján kénytelen leszek magam szenvedni vele. Még csak a kihűlés, melegedés sem annyira releváns. Ma 2 óra normális üzem után megállt, de teljesen. Ahogy a videón látható egy pakk után csak a tolás maradt, semmi kraft.
Fél óra állás semmit nem segített rajta, egy óra elteltével valami bánatos pattogást produkált a korábban jól működő beállításokkal... a voltot maxra tekerve már már sercegett, de nem olvadt be úgy sem rendesen. Csomót keresgéltem már a neten valami doksit hogy vajon melyik része mit csinál, de semmit nem találtam. Mivel pálcával jól működik egy csomó részt kizárhatnék, csak nem tudom melyikeket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |