Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hétvégiház áramellátása ( nincs a környéken elektromos hálózat)
Témaindító: Bártfai Ferenc, idő: Júl 5, 2008
Témakörök:
szia!
ilyenre gondolsz? Most látom hogy a link nem változik a lap alján ott van kékkel hogy "Engines " és utána ott lesz a listában hogy "CO2" üdv!
Szerintem kb 150=200 euróért lehet kapni kb 200 wattos,12 volt napelemet.Evvel már napi 4-5 orán -t nyugodtan tölthetsz egy kb 12O Ah ás akkut,ami könnyen meghajtja az 55O wattos inverteredet.
Hosszú fejlesztésen ment át ez a „szekér“. mert úgy nevezem. Most megírom neked a fejlődés menetét.
A csibekeltetőmhöz áramfejlesztő kellett, hát összehoztam egyet. Ha már megvan az áramfejlesztő, miért ne tegyek alá kereket. A terv az volt, hogy az áramfejlesztő működtet egy villanymotort, amelyik össze van kapcsolva egy fogaskerék áttétellel, és a forgás tovább megy a hátsó hídhoz. Ez a konfiguráció azért volt így szükséges, mert a mezőn is lett volna 380 voltos áramom. A generátor túl gyengének bizonyult. Ha dombnak kellett menjen, a generátoron annyira leesett a feszültség, hogy a szekér megállott. A hálózatot kellett segítségül hívjam, hogy be tudjak jönni az udvarra. A hálózat akkorát rántott rajta, hogy féltem, megmegy valamelyik fogaskerék. Most van egy járművem, meg egy félkész aggregátorom. Küldöm a képét. Eljátszanál vele? Hát gyere el ! Az ügyesebb gyerekeknek is néha megengedem, hogy vezessék, mert nem fogyaszt sokat, „pokolgép“ nevet adták neki. Egy egész nap vályogot szállítottam, és nem fogyott több mint 5-6 kg pb gáz.
Mennyi az élettartama egy ilyen napelemnek, és mennyire sebezhető?
Ezalatt jégesőt, ráfagyott havat, rövidzárlatot stb. értek, esetleg valaki megparittyázhatja vagy kővel megdobja.
jó nagy az a generátor mégsem olyan erős
Az viszont tetszik hogy 5-6 kiló gázzal elmegy
A generátor azért gyenge, mert én tekercseltem át, és nem tekercselő a mesterségem. Eredetileg valahol, valamikor juhnyíró gépeket üzemeltetett. 3000 fordulaton működött. Én áttekercseltem 1500 fordulatra. Ilyen fordulatnál nem mindig elég a gerjesztés. 50 volt van, de egy 5 kW-os motor indításánál több kell. Ha trafóról adok neki 80 volt gerjesztést, szinte úgy indul a villanymotor, mint hálózatról. Kénytelen leszek a gerjesztés növelése érdekében, ékszijal meghajtatni egy másik generátort, amelyik rásegít a gerjesztésre szükség esetén. Arra nem vállalkozom, hogy az egészet átalakít(tat)sam 3000 fordulatra, és mindenféle elektronikus ketyeréket szerezzek be, ami a gerjesztést vezérli. Reménykedem, hogy ritkán kell majd használnom és arra a kis időre mellette is állhatok.
Épitő kritikát szivesen fogadok !
Nemrégiben láttam a National Geographic tv-ben egy fagázzal működő kisteherautót. Két fickó épít mindenféle áram-előállító készülékeket környezetbarát technológiával. Nagyon sok hasznos ötletet lehet tőlük meríteni. Akit érdekel, nézze meg a sorozatot, a címe: "Bolygónk a zöld". Készítettek napelemmel működő gondolát velencében, ugyanott motorcsónakot, szarvasmarha-trágyából energiát, és kiaknázták az ár-apály energiáját is.
Én a hétvégi ház energia-ellátására egy diesel-aggregátort használnék, (valami kifuserált kocsi motorját felhasználva), használt étolajjal üzemeltetve. Ez elég olcsón állítaná elő a kívánt áramot. Mindenképpen érdemes lenne egy fedett-védett helyet kialakítani neki, ezzel elkerülhető lenne a lopás, és zajmentessé is lehetne tenni.
Azt a műsort én is láttam. Itt írnak is róla, és az is ott van, hogy mikor ismétlik.
Sziasztok!
Itt egy kis csemege a fagáz autó kedvelöinek! Finnül van, de sok a kép. Rendszeres fagáz auto találkozók is vannak! Régen a háboruban használták a fagáz kocsikat. Volt szerencsém muzeumban is megnézni párat, könnyen átalakitható fagázosra egy kocsi. Egy normál személygépkocsi normál méretü fagáz kazánnal, egy töltésnyi fával 40 kilométert tudott megtenni. Láttam fagáz motorkerékpárt is! pici aranyos fagáz tartállyal. Van egy nagy kazán, utánna pár menet csö, amiben hütik a gázt, aztán szürö, a szilárd dolgok kiszürésére. Ezután egy pici szivo turbina vagy ilyesmi, amivel elinditják a folyamatot. Ez csak kis ideig uzemel, ha már izzik a fa és jön a gáz akkor engedik a motorba a gázt. üdv http://www.ekoautoilijat.fi/index.htm
Szia!
Igen, pontosan erre gondoltam, csak CO2 helyett gőzzel hajtva!
Én már régóta szeretnék csinálni egy gázos kocsit csak az a problémám hogy nem tudom hogy a gázt kell e keverni levegővel és ha igen hogy?
Gondolkodjunk el egy kicsit, kinek van szüksége (kihívás kizárva) olyan áramfejlesztőre, amelyik olcsó üzemanyaggal működne. A szegénynek? Az megvárja, amíg az üzemzavart elháritják.
A gazdag vállalkozónak? Neki van pénze normális üzemanyagra. A kisvállalkozónak? Annyi ideje sincs, hogy egyszer egy hónapban normálisan kipihenje magát, arra végképp nincs ideje, hogy zöld energián törje a fejét. Mi azért nem adjuk fel. Valami eredménye KELL hogy legyen annak, ha ilyen sokan összedugjuk a fejünket. Azt hiszem, hogy az energiagondomat szinte teljesen megoldaná az, ha valaki egy egyszerű biogáz-cseppfolyósító berendezés elkészítésének a dokumentációját közölné a topicban. Hathétig termelődik a biogáz, még ha fele el is fogy a cseppfolyósitásért, de a másik felével az év hátralévő részében el lehetne vegetálni. Működtethetne áramfejlesztőt, akár a hétvégi házban, ahol nincs elektromos hálózat, járművet, mint az enyém stb. A lista hiányzó részét egészítsék ki tetszésük szerint.
Sajnos nem tudom, hogy kell e keverni.
Megpróbálok utánnajárni! Egy pár nap és remélhetőleg lesz biztosabb infó!
A fagázzal hajtott motor realitásához annyit mondanék, hogy a németek II. világháború alatt legnagyobb sorozatban gyártott teherautójának, az Opel Blitz-nek is volt fagázas változata (a németek sem dúskáltak az olajban). Illetve a mi falunkban is fagázas motor hajtotta a malmot, nagyszüleim elmondása szerint, és az eléggé működőképes lehetett, mert onnan volt a kenyér, amit ettek . Engem is foglalkoztat a dolog, hiszen ez 100% környezetbarát megoldás és ugye ez "mellékesen" fűtéskisegítésre is használható. Gondolatom szerint az égetéskor felszabaduló hő a fagázas motornál is "kijön" a fából, tehát nem fog kevesebbet fűteni, mintha csak simán eltüzelnék. Tehát szerintem ez igen hasznos megoldás lehet, akár háztartási szinten is!
Oxigén nélkül nincs égés. A gáz-levegő keverék beállítása a nehéz, mert csak csak szűk tartományban használható.
Sematikus ábra: http://www.ekomobiili.fi/Tekstit/principle.pdf
Igazad lehet, noname!
EGyébként mi a véleményetek arról, hogy a fagáz szűrését egy olajos légszűrővel kellene megoldani? Olyannak, ami pl. a régi traktorokon van! Szerintem az kiszűrné belőle a kormot, meg minden káros anyagot, és üzemszerűen jobban használható lenne a parányon való kiégetésnél.... Vélemények?
Nézzék el a kíváncsiságomat, de szeretném tudni, mire haladt Bártfai úr a hétvégi háza áramellátásával.
Egyetértek, de még mindig szeretném tudni, sikerült-e Bártfainak megoldania a helyzetet. Ha igen, az jó, de ne titkolja el. Én is drukkoltam neki.
"hanem csinálok egy csőoszlopot, hogy csak létráról tudják megközelíteni akkor hátha nem csórják le.. "
Ellopják azok az oszlopot is, annyival több pízt' kapnak érte a méhtelepen... :S
A fagázos auto nekem is megnyerte a tetszésemet, csak hála a magyar bürokráciának, az ember a gatyáját is ráköltené, mire hivatalosan is engedélyeznék...
Munkagépekbe, vagy otthoni áramtermelésre viszont ideális . A legötletesebb megoldás szerintem a ciklon szűrő volt! Ennél jobbat álmodni sem lehetne. Az említett "bolgónk a zöld"című műsorban azért nem tudták elindítani a kocsit, mert: 1. Nem volt megfelelő a gáz/levegő keverék aránya, 2. Nem vették figyelembe, hogy CO, illetve H2 gáz, meg H2O keletkezik, aminek az égési sebessége jelentősen eltér a benzinétől.... Következés képpen az előgyújtást meg kell változtatni! Ha csak H2-t használnának (ennek a leggyorsabb az égése, akár 2000m/s is lehet), akkor szinte 0 előgyújtás szükséges, és így tovább. A másik fontos dolog a méretezés. A motor által igényelt gázmennyiségnek folyamatosan rendelkezésre kell állnia. Ha többet termel az nem baj, mert, ha kevesebb gázt szívunk el a fejlesztőből, akkor az "égés" is lassabb lesz, így valamennyire kompenzálja magát. Hirtelen gázadáskor viszont szükség van a gáztöbbletre... Remélem valaki sikeresen épít egy házi generátort
Gyerek koromban volt egy ilyen fagazas auto nallunk, lattam is es akkor mondta az edesapam, hogy fatuzelessel mukodik.
Egyszer a kezembe kerult egy konyv, ha jol emlekszem: A Technika Vivmanyai 1915-os kiadas amiben leirja eleg reszletesen a kulonbozo motrok mukodeset. Tobbek kozt a faszengazas (talan igy nevezte) mukodesi elvet rajzokkal egybekotve. Az Opel Bitz : link A kepet innen vettem: Bővebben: Link
szia,hutot nem tudom talasz e-12voltosat de nemejik kemping kocsiban vanak kiseb frizsiderek hutok amik gazal dolgoznak (egszeru butanal) az aramra ha nemtalalsz valami megoldast probalkoz a napelemekel szerintem job mint a szelgenerator ..igaz picit dragab de biztosab.....
Csak méregdrága, soha meg nem térülő megoldások vannak. ( az állam NEM támogat semmi megujuló energia felhasználást.)
Adatok / árak: http://www.permanent.hu/napelem.php Püski
Sziasztok....
Hát a 12Db réz cső és cink rúd sorba kötve csinál valamennyike töltést.. elégséges, de még nem elég.... többre lesz szükség. de ez kivitelezhető!(valami föld elem vagy mi a neve)de van rólla anyagom, szívesen közzé teszem. Ha érdekel valakit a megoldás szóljon és leírom
Igazából a fagázzal semmire se jutok... kevés az infó. pl a karburátor átalakítása ilyesmi.. mert tuti azt is át kell variálni
Engem érdekelne.
Oké...
lessz egy kis időm, és fel teszem ide a leírásokat ok?
http://www.instructables.com/id/Convert_your_Honda_Accord_to_run_on_trash/
ezek ezzel foglalkoznak megtalalod a leirast teljesen meg a websitukat meg tobb infoval, szerencsere a nallunk is kedvelt mi akad a haz korul recycling modszet reszesitik elonyben (amugy az instructablest nagyon ajanlom), biztos nagyon segitokeszek elegge jofejnek tunnek ha nem beszelsz angolul a translate.google.com respekta es legjobbakat mi is ilyenen kattogunk http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&u=http%3A%2F%2F...&tl=hu
Szia!
igen a föld elemed érdekelne ,,,,,köszi Attila
Szia Anti!
Az ilyen cuccokról itt olvashatsz, nagyon részletes leírásokat: Föld-elem, ingyen energiagépek. Respect Pájer Tibinek az oldaláért. |
Bejelentkezés
Hirdetés |