Fórum témák
» Több friss téma |
1 kW körüli motorra emlékszem, és ha ebben nem tévedek, akkor ennek nem kellene 8,5 A-t felvennie terheletlenül.
Valamint vedd figyelembe VIM-nek ezt a válaszát is.
Egy 10A üzemi áramú motor nyugalmi áramfelvételének nagyon magas a 8-8,5A (még akkor is, ha egy lakatfogó nem ad pontos értéket). Általános "képlet", hogy egy mezei egyfázisú aszinkronmotor nyugalmi áramfelvétele az üzemi áramfelvétel 25%-50%-a (a mechanikai jellemzők függvényében). Ez 10A-es, így max. 5A lehet a nyugalmi áramfelvétel. Ez a motor terhelve simán 10A fölé megy, amíg le nem ég.
Szia! Azért nem akartam visszaírni, mert szerintem ez a motor már át lett tekercselve és azt nem tudni, hogy az 1100 wattos hornyaiba belefér e az 1500 wattos tekercseinek menetszáma és akkor már nem is olyan sok az a 8.5A az 1500-as 12 amperéhez. Persze benne van az is, hogy a főfázis menetzárlatos lehet de az ilyen áramoknál hamar kiderül ha csak üresben van is járatva.
![]() Ő miféle villanymotor lehet?Sziasztok! Őt felismeri valaki, hogy milyen villanymotor lehet? És hogy tudnám őt elindítani?Sima drótkorongot tennék rá. Előre is köszi, Laci!
Valószínű, hogy neked van igazad, mert azóta is dolgozik.
Régi terménydarálókban volt ilyen villanymotor, csak nem ilyen "ékszíjtárcsával". Azokban közvetlenül a tengelyre szokták tenni a darálótárcsát. Attól még lehet darálóból, de valószínűleg 3 fázisú lehet.
Szia! Kommented alapján elkezdtem keresgetni, úgy néz ki a motor, mintha az FV-III-64 nevezetű terménydarálóból való volna. Viszont ezek elvileg 220-asok. Van esetleg valakinek ötlete, hogy milyen kondenzátorral próbálkozzak? Elméletileg 600W-os. Holnap rámérek a tekercsre.
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
20-25 µF 450 V-os állandó kondenzátorral. Nem tudom a gyári eredetit, de talán más tudja.
Nem vagyok benne biztos, hogy 220V-os darálóból lenne. Ha az a szíjtárcsa eredeti, akkor egy áttételes, várhatóan erősebb darálóban volt. Ami 3 fázist feltételez.
Szerintem biztos, hogy az a szíjtárcsa nem gyárija.
Szia! A motortest az több mint valószínű, hogy a VFIII daráló valamelyike lehet és a kivezetések is gyárinak néznek ki, még a sorkapocs is. A szétszedéshez használatos összejelölés arra utalhat, hogy vagy csapágy csere volt vagy tekercselés vagy mindkettő, mert a tekercsfej tiszta a darálóban uralkodó állapotokhoz képest. Az előzőekben ajánlott kondenzátor értékekkel próbáld meg bekötni állandó üzemire ha a tekercsek értékei "jók" lesznek. A főfázis az kisebb ellenállású mint a segéd (szerintem), mert ennek a gépnek határozott irányba kell forognia ha darálóban volt használva és a kivezetései ennek megfelelően vannak közösítve. A kisebb ellenállású tekercs kapjon fázist-nullát (középső és "valamelyik" szélső kivezetés) és a két szélső sorkapocsba kösd a kondenzátort (ha minden igaz).
![]()
Hello!
Azért az érintésvédelme csúcs.. Főleg, hogy egy darálóban még robbanásveszély is fennáll. ![]()
Ezek a darálók kettős szigeteltek voltak, tilos volt földelni. Gondolom a háztartásokban hiányzó vedőföld miatt gyártották így. A motor is műanyag bakokon állt( mint a keverőtárcsás mosógépé) és a darálókalapácsok tartója is műanyagban volt a tengelyen.
De szerintem ezekből volt nyomógombos indítású, sőt mintha indítórelés is lett volna. A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2025
Idézet: „Azért az érintésvédelme csúcs.” Szerintem olyan nincs neki. ![]()
Ez az eredménye, ha valaki szakmai ismeretek nélkül kiszed kettős szigetelésű szerkezetből motort és X célra hasznosítja. Mennyi kukoricamorzsolót láttam mosógépmotorral. Eredeti kábellel, kapcsolóval faládára szerelve. Néha még be is tekerték szigszalaggal a kapcsoló hátulját, mechanikai érintésvédelem céljából.
![]() ![]()
Én is kaptam anno egy kukorica morzsolót. Barátommal rá akartam szereltetni egy mosógép motort. De lebeszélt róla, mert csak "szétszórja". És milyen igaza volt! Csinált hozzá egy állványt és a kb. 5 éves unokám egy zöldségesládán állva lemorzsolta vele a 2 mázsa kukoricát. Ha elakadt, csak vissza kellett mozdítani, a motor meg megszorult volna. Néha a kevesebb a több..
Nem közvetlen szokta hajtani a motor. Akinek volt hozzáférése, lábhajtásos varrógép nagy szíjkerekét rakta fel, akinek más lehetősége volt, rétegelt lemezből vágott tárcsákat ragasztott össze, abba vágtak ékpályát. Legalább 6-8-as áttétellel készültek. De láttam már 10-est is. A szórást meg felrakható palánkokkal akadályozták.
Bekötöttem a leírásod szerint, de magától nem indul sajna, behajtóval megforgattam a tengelyét, úgy megy. Amúgy hálózatra téve csak búgott. Szerintem ez nem jó sajnos. A tengelye is üt egy kicsit, lehet ezért nem indul magától.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |