Fórum témák
» Több friss téma |
A gázkészülékekre fokozottan érvényes az ár / érték, minőség aránya.
Kondenzációs kazán?
Mert 2018-tól csak ilyeneket lehet használni. Vagyis venni, beépíteni. Lehet már megérné egy olyant venni..
Üdvözletem mindenkinek.
Nagy segítségre lenne szükségem egy szakvéleménnyel vagy tanáccsal. 2013-ban a lakásunkban fűtésrekonstrukciót végeztünk, a konvektorok helyett egy kombi kazán került beszerelésre. Nem volt eddig semmi baj viszont ma észrevettem hogy valahonnan csepeg belőle a meleg víz. Ez egy Westen Pulsar D kombikazán. Alánéztem és baloldalt van egy sárgaréz színű menetes csonk ahonnan a víz csöpög. Továbbá a nyomásmérő óra az eddigi normál zöld tartományból a pirosba a 3 bárig ment el. Nagyon nyugtalanít. 3 gyermekem van, nem szeretném ha felrobbanna a kazán és ezzel hatalmas kárt okozna. Kérem segítsenek, mi lehet a probléma ?
Szervusz! Minden bizonnyal a kiegyenlítő tartályból elszökött a gyári töltésű nitrogén és a helyét átvette a rendszer vize ami ha felmelegedik nem tud hová tovább tágulni és a biztonsági szelepen keresztül távozik egy része. Majd annyit kell tenni, hogy a tágulási tartályba pótolni kell a nitrogént levegőre aminek a nyomása 0.8-1bár és ehhez kell majd feltölteni a rendszert vízzel a nyomásmérő mutatója szerinti zöld sávjába. Ezt a műveletet a kazán áramtalanított és víztelenített állapotában lehet, (kell) kezdeni és elvégezni.
Szia Gombszem!
A 28 kW túl sok a 60 nm-re. Ha gyártó által javasolt szakszervízzel szerelteted, a garancia 3 év lesz. Nem javaslom a kondenzációst, mert igaz kevesebbet fogyaszt, azonban drágább és a kéményt jobban gyilkolja. Ami szintén drága. Üdv: m
Mi gyilkolja jobban a kéményt? Meg miért is? Valahogy nem értem az összefüggést.
Ha kellően vissza tud modulálni, akkor jó a 28 kW is. Csak kérdés, hogy tavasszal tudja-e a leckét.
Pont ezért kérdeztem.
isotwin F24E kazánom hol F9 hiba miatt áll vagy villog az f és a 14 tud valaki segiteni mi lehet az oka
A kondenzációs kazán. Alacsonyabb hőmérsékletű füstből könnyebben csapódnak le a kémény falát tönkre tevő anyagok.
Trabantba lehet tenni 200 LE-s motort, de minek...
Szia!
Amikor nem futesz es hideg a viz a vezetekekben(illetve a radiatorokban) akkor mekkora a nyomas? A vezetekben levo nyomast ugy tudod csokkenteni,hogy megengeded csavarhuzoval valamelyik radiator levegozteto szelepet es hagyod,hogy folyon ki rajta a viz,kozben figyeled a nyomasmerot es megvarod amig leesik a nyomas 1 bar ra,ezutan elzarod a levegoztetot.Ha ezutan meginditod a futest es ismet a csillagos egig ugrik a nyomas,akkor bizonyara valami gond van vele,talan az amit VIM kollegank emlitett az iment
Szia!
A kondenzációs kazánhoz szükséges kémény, a kéményben két egymásban futó csőből áll. Az egyik része, a belső műagyag cső, ami elvezeti az égésterméket. A külső rész, többnyire alumínium, melyen az égéshez szükségen friss levegő érkezik, értelemszerűen a két cső között. A hagyományosan megépített kéményeknél sem találkozik az égéstermék a kémény anyagával, tehát nincs mit tönkretegyen. A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
Csak annyi különbséggel , hogy a belső az alumínium, ami ugye meleg, és a külső a műanyag.
"A középső csőben, amely anyaga lehet speciális minőségű műanyag is,vezetik az égésterméket, a külső csődben vagy más alakú csatornában pedig ezzel szemben az égéshez szükséges levegőt."
http://www.kondenzacios.com/kazan-kemeny.html Nálam a belső cső műanyag, a külső eternit. A távozó égéstermék kb. 40-50 celsius fokos. "A kondenzációs kazánoknál kettős csövű rendszert alkalmaznak, mely biztonsági és energiatakarékossági szempontból is igen fontos. A legjobb megoldás a speciális, műanyag-csövek használata, ugyanis itt nem használhatóak a hagyományos, alumínium alapú turbócsövek." http://kemenyes.hu/kondenzacios-kemenyek/ A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
Ha ilyen spéci módszerrel készül, akkor tényleg nehezebben megy tönkre. Ez esetben a kivitelezés és az anyag ára akár a duplája a hagyományosnak. Hány év alatt térül meg a kondenzációs beruházása a hagyományozhos képest?
Kazán ára + 20 % Kémény + 100 % Karbantartás, alkatrész is drágább Fogyasztás - 10 % Biztos van akinek megéri De ami mindennél fontosabb: környzetvédelem, CO2 kibocsájtás
Én meglévő kéménybe húztam bele műanyag csövet.
A kémény közel 50 éve cserépkályhát volt hivatva szolgálni. Részese volt Héra fejnek is, akkor a gáz égésterméke szép kivirázást okozott a felső szomszédnál( társasház). Ekkor a felső lakó eternit csövet rakatott az én födém szintemig. A kémény "bélelése" anyagilag nem volt jelentős, szinte jelentéktelen a központi fűtés kialakításához. A kazán ára 230 e Ft. volt. Egyéb más költséggel kapcsolatosan nincs rálátásom, de szerintem az alkatrész és a karbantartás sem drágább. Eddig konvektorral fűtöttünk, ahhoz -50 %. Idézet: „Ha ilyen spéci módszerrel készül ...” Attól tartok, hogy a gázkémény nem szabadon választott gyakorlat. Nagyon szigorú előírások vannak a tervezésre, az anyagokra, tömítésekre, kivitelezésre (nem csinálhatja akárki, csak minősített szakember). A kész kéményt át is kell vétetni a kéményseprőkkel, addig nincs gáz szolgáltatás. Ha jól tudom, az alumínium már nem használható, a vakolt vagy cement kéményről már nem is beszélve. Használható anyagok: rozsdamentes acél, és speciális műanyag (cső, vagy burkolás)
"Attól tartok, hogy a gázkémény nem szabadon választott gyakorlat" tény!
Nem csak a kéményesek lobbija érte el, h parapetes kazánt betiltják (ha meg nem tették meg).
Vagy nagyon nagy a lakásod, vagy nagyon vastagon számoltak neked a 230 EFt-os kazánt. A 24 kW-os parapetes kombim 100-zal olcsóbb volt (leszállítva).
Ariston Clas Prémium Evo - 2013-as ár volt. Most 20 e. Ft-al olcsóbb.
Lakás nem nagy. Teljesítményben elég lenne egy 12-15 KW-os is, ma már tudom, és olyat választanék, amelyik lejjebb tud modulálni.
Sziasztok! Új vagyok itt ezen a fórumon és máris kérném a segítségeteket. Saunier Duaval Combitek f24 kicsivel több mint 1 éves(dec22) kombi turbós kazán F 05 hibakódot ír(Differenciál nyomáskapcsoló hiba).
A kéménye szerintem átjárható, nincs eldugulva a kimeneti nyílása sem (lentről látom az égéstermék füstjét/gőzét amikor megy), 2db 45fokos idom van benne, egyből az indítóprofil után, mert a padláson pont egy gerendának ment volna így el kellett húzni. Indítóprofil gyári, 45 fokos elem viessmann(Ez volt a szerelő kocsijában amikor kiderült hogy kell), majd 1m-es cső és a tetőkimeneti rész valami univerzális (nevére nem emlékszem de olcsóbb mint a gyári). Méretileg megegyeznek szerintem 60/100 as mind. Azt vettem észre mintha csak nagyon hidegben -10 vagy ez alatt jönne elő a hiba (nehéz ezt megállapítani mert jelenleg nem lakjuk a házat). Szerelőt hívtam aki persze megállapította, hogy dec 22 ig garis a készülék és utána 30 nappal még meg lehet csináltatni a szervizelését a +1év garihoz, ami csak a főalkatrészekre jó(megcsináltattam). Kiszerelte a diferenciál kapcsolóhoz menő átlátszó kis csövet, megfújkálta, de semmi hibát nem látott rajta......kicsit rozsdás volt a vascső amire rá volt húzva, kéménybe megy. Amikor elment (szerinte 99% nem készülékhiba) a rozsdásodás szöget ütött a fejembe és megnéztam az indítóprofilon lévő kondenznyílást és el volt zömődve. Dróttal kipiszkáltam az ott lerakódott savas iszapot vagy mit, így elég sok víz kifolyt, ezért a padlástéren leszigeteltem üvegszálas kasírozott csőhéjal. Mit gondoltok lehet ez volt a baj? Találkozott már valaki ennél a tipusnál F 05 hibával és ha igen mi volt a megoldás? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
No az idő eldöntötte, sajnos maradt a hiba. Viszont egyre több a tapasztalat:
Módszer 1: termosztát kikapcsolva, fűtés inaktív. Melegvizes csap megnyit - hiba előjön. Módszer 2: termosztát kikapcsolva, fűtés inaktav. Termosztát bekapcsol - hiba előjön. Sajnos egyik módszert megismételve sem lehet stabilan reprodukálni a hibát, csak néha-néha akad ki a kazán.
A kondezvíz, vagy annak elvezetés hiánya mindenképp okozhatja ezt a hibát ha visszacsöpög a kapillár érzékelőbe. Minél hidegebb van, annál több a kondenzvíz.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Igen, erre gondoltam én is ezért is szigeteltem le, de mivel nem lakunk ott, inkább megkérdezem nehogy szétfagyjon a rendszer. Szerencsére nincs most hideg, de így tesztelni sem tudom, hogy bevált-e a szigetelés vagy más baja lesz.
Megoldás lenne még, ha az indítóprofil kondenzelvezető csonkját gumicsővel összekötöm valami szifonnal. Az ott a felgyülemlett víz, vízzárként működne(nem engedné a füstgázt kiáramlani), ellemben a kondenzvíz el tudna távozni a gyűjtőperemből. Szerintem!? Sima kéményes FÉG kazánt cseréltük le Combitekre (őrláng miatt) nem gondoltam hogy sima turbós kazánnál is szükség lenne condenzvíz elvezetésére, illetve nekem kondenzációs van ahol evidens hogy kell. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
isotwin F24E kazán a fűtőköri szivattyú állandóan megy ha nincs fűtési parancs akkor is ha a radiátor vize már teljesen lehűlt ha a melegvíz fütés beindul akkor leáll tegnap cseréltem benne fűtőköri NTC mert nem is tudott fűteni most van fűtés csak megy a szivattyú tud valaki segíteni mi lehet az oka esetleg nem jó karakterisztikájú NTC
Sziasztok!
Váltószelep problémám van, azt mondták a rendszert ki kell tisztítani vegyszeresen, mert ha nem bármikor ismét elszennyeződhet.Nekem erre 50.000- mondtak+10 a szelep tisztítás, ha nem oldja fel magától a szennyeződést.Ez reális? Valóban ez a jó megoldás? Azért kérdezem, mert ha a szennyeződést feloldja, nem ragad meg a kazánban keringetés közben?/azt mondták egy hétig vegyszerrel kell a rendszert használni/ Magam is nekifognék, de a vegyszert,hogy juttassam be a rendszerbe?/zárt/köszönöm a választ.
Immergas Zeus Maior tip cirkóm van. Hasonló hibajelenség volt vele mint a fórum tagok szerkezetén. Elkezdtek csattogni benne a relék, ki-be kapcsolgatott a szerkezet.
Vettem a fáradságot és letöltöttem a netről a használati utasítást. Benne találtam egy fontos részletet ami a nyomásra vonatkozik. A gyári értéket a leírás 1-1,2 bar-ban adja meg. Az mérőórám 0,9 bar értéket mutatott. A cirkó elindítása után a szerkezet alján lévő feltöltő csap eltekerésével a nyomást 1,2 bar értékre állítottam. A cirkó tökéletesen működik. Megszűnt a relék őrölt játéka.
Szia! Erre van egy speciális pumpa. Biiztos meg lehet mókolni valahogy mittudomén egy hosszú slagba beleöntöd majd az egyik végét csapra teszed(ionvíz esetén valami szivattyúra) a másik végét meg a rendszerre kötöd ...így a víz tolja maga elött a szert GONDOLOM ÉN. Szerintem komfortosabb ha megnézel egy kisgépkölcsönzőt hátha van nekik.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |