Fórum témák
» Több friss téma |
Vagy eleve olyan tukrot hasznalni a kijelzo es a szelvedo kozott.
Újabban a BMW is tesz ilyen kijelzést egyes tipusokba. Ismerősöm szerint ott prizmával vetítik ki a kijelző képét a szélvédőre. Az lehet igazán gyönyörű! Feltételezem, hogy az egész technológiában a "vetítővászon", tehát a szélvédő bevonata lehet a legfontosabb alkotóelem. A BMW biztosan külön gyárt hozzá megfelelő üveget, a Conrad ezt 1 öntapadós fóliával próbálja helyettesíteni. Érdemes lenne megpróbálni valami tuningcégnél beszerezni maradék sötétítőfólia darabokat, hátha valamelyik megfelelő erre a célra. Ha megtalálnád az igazit, azzal az egész első szélvédőt telibe lehetne fóliázni. Persze valami halvány színűre gondolok, ami a KRESZ előírásainak is megfelel.
Történt valami előrelépés kivetítés ügyben? Én most kényszerből félreraktam a projektet, annyi a kiadás, hogy dolgozom látástól mikulásig.
Egyelore csinaltam egy-egy kis PIC-es cuccot, ami kepes megjeleniteni szamokat piros LED kijelzovel, illetoleg a regi zsebszamologepekbol ismert piros vekony palcikas kijelzovel. Aztan ezeket a falra sikerult vetiteni mindenfele lencsekkel. Erdekes, de ha tukrot is hasznalok, az nagyon levesz a fenyerobol...
Nalam meg az a gond, hogy a garazs messze van es este mar keson van sotet es nincs kedvem lejarni oda probalgatni. De mindket cucc mukodik szivargyujtorol. A tukrozodesuk TOKELETES, csak a kep a szelvedon jelenik meg, tehat fokuszalni kell ra. Majd kiprobalom lencseken at is, hatha akkor 'tavolodik' virtualisan.
Szia
a mociba a kijező megoldáson nem gondolkodtál még? Előre is köszönöm a választ!
Eddig addig jutottunk, hogy az LCD kijelzo jelenleg tul nagy hozza, nem fer bele az oradba.
Itt akadtunk el.
Hali! Nézegettem lcd-ket és találtam olyat ami 8 karakteres 1 soros. és ha egy olyat ösze lehetne párosítani valahogy egy 3 karakteres led kijelzővel az nekem már tökéletes lenne.
OK, adatlap?
Hali! Találtam 8karakteres 2 sorost.Bővebben: Link Ez nem lenne jó?
Szia Balázs!
Én is összedobtam egy 3 digites kis panelt a hét végén. Le is vittem a kocsiba 1 éjszakára. Remekül tükröződik a szélvédőben, bár a fényerejét figyelmetlenségből kicsire méreteztem. A program még a jövő zenéje, ritkán érek rá a tanulásra. Azt is eltoltam ma, ami már megvolt. Próbálgattam a PK2 PC nélküli üzemmódját, utána meg nem leltem a kijelző eredeti programját. Valószínűleg tervezek majd hozzá rendes panelt, hogy ne kelljen gányolni a próbanyákon. Kis piros háttérvilágítást akarok még a 7szegmensesek mögé, hogy a Fiat műszerfalához jobban passzoljon ( + előtétek cseréje ). Te már jutottál valamire az optikáddal?
De jo lenne. Ha befer.
Annak idejen en is alulmereteztem, de sajnos kijelzovel es multiplex meghajtassal sem nagyon eleg nappalra. En mar ott tartok, hogy nagy fenyereju ledekkel megcsinalom magamnak hazilag...
Optikaval jutottam, valamit lehet is latni, de szakertelem hijan csak probalgathattam sacc/kb modon. Most epitem a muszerfal tetejebe a kis LCD TV-t, annak a hatuljaban (elore nezoen) lesz az eyewitness WEBkameraja, s ha odafer meg, akkor megprobalom beepiteni abba. Ha nem, akkor valoszinuleg hagyom az egeszet, mert a muszerfal tetejet nem akarom kilyukasztani. Nalam egyebkent a legnagyobb problema az, hogy a tulsagosan lapos szelvedoben nagyon tukrozodik minden, ami a muszerfal tetejen van, s ha barmi kiallo van, akkor a szembejovo fenyszoroja megvilagitja, a hata mogott arnyekot vet ra, igy megjelenik az orrom elott egy targy... De el kellene menni egy BMW szalonba es megnezni, hogy azok hogyan csinaljak, illetve hogy mennyire elol latod virtualisan a kepet, meg foleg, hogy ejszaka mit tud...
Már értem, mi a problémád. Ezek szerint nekem azért tűnt jónak minden optika nélkül, mert ez 1 teherautó ( Doblo ). Ebben kb. 60 fok meredekségű a szélvédő és viszonylag sík. Különben a fényerőt eredetileg sem akartam nagyra belőni több ok miatt sem:
egyrészt éjszaka fogom használni, nem lenne jó ha vakítana; másrészt nem akartam alkatrész-temetőt, így a pic meg bírja hajtani a kijelzőket önállóan. Persze, aki nappal használja, az nehezen tudja elkerülni a nagy áramfelvételű kijelzők miatt a szegmensenkénti tranyós meghajtást és célszerű fényerőszabályzást is belerakni. Esetleg, ha a fényérzékelőt a kocsi orra felé pozícionálnád, szembe jövő reflektoros gk. esetén a kijelző felerősödne, mint nappal.
Nem-nem. Szerintem azert tunt jonak optika nelkul, mert nem tavolra neztel, hanem a cuccra.
Probald meg azt, hogy mondjuk 10m-re allsz egy tablatol, bekapcsolod a cuccod es a tablara nezel a szelvedon keresztul, MIKOZBEN megprobalod leolvasni az erteket. Mert ugye az lenne az egesz lenyege, hogy mikozbennezed az utat, le tudd olvasni a sebesseget anelkul, hogy a szelvedore fokuszalnal. Nalam ez csaknem lehetetlen, kiveve, ha optikat hasznalok, de az meg kiforratlan meg... Nalam a ferde szelvedo a csillogasok es a cuccok elhelyezese miatt problemas egyelore, mert kikapcsolt allapotban is megcsillannak rajta a lampak, stb. Olyasmire gondoltam egyebkent, hogy pl. vekony barsonnyal bevonom, alulrol atvilagitom eros leddel. Akkor a barsony elnyeli a kivulrol beszurodo gyengebb fenyt, de az alulrol jovot atengedi.
ugyan ez nem teljesen ebbe a témába vág, de emiatt nem akartam új topikot nyitni...
szóval adva van egy fiat punto 2-es, amibe beleraktak egy modernebb óracsoportot. minden remekül is működik, azonban a digitális kijelző ami ebben az új óracsoportban van, villog! fiat fórumokon is felvetődött már ez a gond, és az a megoldás született rá, hogy össze kell hangolni az ecut a kijelzővel. (proxy alignment-ként hivatkoznak rá) sőt mi több, valahol azt említették, hogy elég egyetlen diódát beforrasztani az ecuba, és megoldódik ez a villogó probléma. valaki esetleg tudja (vagy utána tud nézni) mégis milyen diódát és hova kell beforrasztani?
Helló
Egy LCD kilóméterórát szeretnék építeni motorra Több funkciósat például .: kilóméteróra,megtett kilóméter számláló,napi kilóméter,fordszámmérő,hőfok,óra,stopper,index fényszóró,üressebesség jelző,és hogy lehetne az üzemanyag szintet mérni vele hogy gyárilag nincs a motorban képek mellékelve a motorról és az elképzelésekről
igazából ez simán elfért volna ebben a topikban...
több kérdésedre van is ott már válasz, csak olvasgatnod kell
de itt legalább kapok választ a kérdésemre meg hátha valaki megtudja mondani mik kelenek hozzá esetleg meg is tudja csinálni
Sziasztok !
Érdekelneengem is a dolog csak kellene valami amin el lehetne idulni. A masik topikot végigolvastam, bár az 7 szeg. kijelzövel van itt pedig jo volna még plusz dolgokat is kiiratni a kijelzöre. A km számlálo nem lenne nagyon gáz. mivel inpulzus produkál a jeladó. Ám a többi müszer vezérléséhez jeladokra van szükség. Sztem mindenképp ezzel kellene kezdeni, hogy amit mérni szeretnél, annak be tudod szerelni a megfelelő méröszondáját.Az üzemanyag tankod gondolom müanyag ezért csak kapacitiv szonda lehetséges, de a tank alakja miatt sose lesz pontos és nem tudod leolvasni csak annyit hogy van benne vagy már igen csak kevés a nafta. Szerintem
nem müanyag a tank hanem fém ez a baj
ezért nem tom hogy lehetne de ugye kéne megtett kilóméter számláló hogy eddig hány kilóméter ment a motorom meg kéne napi számláló hogy tudjam kb mennyi benzin van ha nem lehetséges az üzemanyagszint mérése
Nem vagy túlzottan kisigényű! Az a fő gond, hogy az általad mutatott műszerek kijelzői egyedi gyártásban készülnek, tehát kiskereskedelmi forgalomban szerintem gyakorlatilag beszerezhetetlenek. Előnyük a jó áttekinthetőség és a kis erőforrás-igény. Mert ezeket úgy kezelik programból, mint a karakteres kijelzőket. Viszont a boltban kapható karakteres kijelzőkkel nem mész semmire, a kis karakterméret miatt menet közben nem lenne jól leolvasható a sebesség, ez alkalmasint balesetveszélyt is okozhatna. Ezért csak grafikus kijelzővel lehetne megoldani. Ilyen sok adatot mérni, tárolni és grafikusan megjeleníteni nem kis feladat és kell hozzá számítási teljesítmény is bőven. Ahogy az előttem szóló írta, a jeladókkal is adódhatnak néminemű problémáid, kiváltképpen az, ha nincsenek.
én is valami grafikus kijelzőre gondolnék azt tudom hogy kéne pár érzékelő de megoldható nem?
meg a funkciókhoz úgy gondoltam hogy funkció gombok lennének hát nem egyszerű
Lehet, hogy egy akár más tipusból származót aplikálnál az eredeti helyére olcsobb és gyorsabb lenne.És talán hiteles is.Nem beszélve a jármüelektronikák kivitelezési sajátosságairól...
Ez jó ötlet, csak annyi a gond vele, hogy nincsenek egységes szabványok még gyártókon belül sem. Mondjuk, személyautóknál az 1 km-re jutó inpulzus mennyiség eddigi tapasztalataim szerint 625 és 25500 között változott. Motoroknál sem hinném, hogy jobb a helyzet. Lehet, hogy a meglévő jeladók illesztése közel akkora feladat a másik órához, mint új műszert építeni. Talán el lehetne gondolkozni 1 olyan kompromisszumon, hogy a sebességet ledsorral mutatná, a többi adatot pedig karakteres lcd-n jelenítené meg.
hát akkor nehéz fába vágtam a fejszémet kár mert én csak lcd szeretném megjeleníteni mindent ilyen érzékelőket hol tudok beszerezni és az lcd kijelzőhöz mit szóltok http://www.vatera.hu/nagymeretu_grafikus_lcd_kijelzo_97700029.html
Izlés és pénztárca dolga ez a kijelző. Ahogy én ismerem az árakat, a minimálár kb. az új értéke. Chipcad oldalán néztem: 128x128 nettó 7950; 240x128 11350. Több helyen is érdemes körülnézni. A jeladóval végülis nincsen olyan nagy gáz. A távolság-, és sebességméréshez csak 1 darab szükséges. Amennyiben ez gyárilag mechanikus (spirál-hajtású), érdemes 1 hall-jeladót felszerelni pl. a kerékagy környékére, ill. bárhova, ahol a fordulat a megtett úttal arányos. Ha nem drótküllős a kerék, lehet opto-kapuval is próbálkozni. Elektronikus útjeladónál csupán a jel feszültségszintjét kellhet a műszerhez illeszteni. Ha ezek megvannak, meg kell mérni, hány jel esik 1 kilométerre. Az üres sebességfokozatot csak akkor tudod kijeleztetni, ha az ehhez szükséges kapcsoló gyárilag be van építve a váltóba. Ez többnyire testet kapcsol. A szükséges hardver nem túl bonyolult, a működtető szoftver megírásához viszont komoly tudás kell. Ha lesz belőle valami, a dobozolásnál ügyelni kell az időjárás-állóságra.
Figyelni kell a méretre is, mert általában az olcsóbb grafikus kijelzők mérete nagyon kicsi. Egy kültéri használatra tervezett cuccnál szerintem még ez a 8x10 cm látható méret is határeset, de mondjuk talán bevállalható.
Mindenképpen reflektív, illetve transzreflektív, fekete-fehér kijelzőt kell megcélozni, LED-ek, illetve LED-es kijelzők szerintem semmit nem érnek nappali fényben, ugyanúgy a színes LCD, TFT kijelzők sem.
Mivel olcsón beszerezhető mindent tudó bicikli komputer, így egy ilyennek a megépítése kizárólag hobbi célzattal történhet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |