Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   177 / 206
(#) bokor28 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Nov 10, 2015 /
 
Tonybácsi és DBThunder köszönöm a válaszokat!
(#) kissattila88 hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Hány bár nyomás van egy 50cm3 simson hengerben felső holtpont előtt?
(#) moltam válasza kissattila88 hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
Hát ezt elég bonyolult lenne kiszámolni. Vagyis talán annyira nem, de egyszerűbb ha rádugod a sűrítési végnyomás mérőt. Függ henger-dugó-gyűrű állapotától.
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Nov 11, 2015 /
 
10-nél kevesebb.
(#) Fodor Tomi hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Sziasztok Én most építek egy gyújtást 300ccm mz re,...Mellékelem a képet egy cdi gyújtás lenne,szerintetek jó lesz Etz re?A babszi gyújtótekercs bírná a 8000-10000 es fordulatot?Vagyis hogyan lehetne feltornázni a fordulatszámot? illetve hogy ne dadogjon le esetleg 9000 nél...Esetleg arra gondoltam a nagyon erős mágnesesség miatt Neodym mágnesre cserélném ki a gyári babetta mágneseket(persze a forgórészen)...Vagy csak a jeladó mágnest.....Mit gondoltok ezekről?Köszi üdv
(#) yoman917 hozzászólása Nov 11, 2015 /
 
Sziasztok
AC-CDI MCU vezérlet gyújtás nyáklapján lehet földkiöntést használni (autognd)? Jelenleg kétoldalas a nyákom, elég sok zavarral küszködök, remélem ez megoldaná a nagyja problémámat, vagy pont, hogy nem?
(#) nyemi válasza Elektro Boy hozzászólására (») Nov 13, 2015 /
 
Szia.
Egy képet kérnék ha lehet a CDI egységről. Mert a olyan előszokott fordulni hogy a CDI-ben a forrasztások a NYÁK lapon el szoktak engedni. Javítható de nem egyszerű.
(#) Elektro Boy válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 18, 2015 /
 
Megint átnéztem a motort, de sajnos észre vettem, hogy nincs benne CDI. Ez lehetséges? NS-1-nél hová szokták tenni? Mert sehol nem találom. Szerinted lehet ez a probléma oka?
(#) dB_Thunder válasza Elektro Boy hozzászólására (») Nov 19, 2015 /
 
Olyan lehet hogy egybe van a gyújtótrafóval! De ahogy nézem nem: Bővebben: Link

Keresgéljél légy szíves, mert nekem nem áll egy ns1 az udvaron!
(#) Elektro Boy válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 20, 2015 /
 
Ne haragudj. Meg találtam. A farában volt a tank alatt. Megpróbálom azt, hogy veszek egy af18-as honda dio-hoz való cdi-t és bele teszem.
Már csak egy kérdés maradt: a régi és új cdi csatlakozása ugyan olyan e. Bízom benne, hogy nem kell kábeleket vagdalnom.
(#) Pali79 hozzászólása Nov 23, 2015 /
 
Sziasztok!
Előre is bocsi, ha hülyeséget kérdeznék. Olvastam, illetve láttam több kapcsolást amiben egy inverter van, ezzel nem 12V-ról működteti a trafót, hanem akár 3-400V-ról is, ezzel növelve a szikra energiáját. Ezen a vonalon gondolkodva mi lenne akkor ha a 12V-os rendszerbe 6 vagy !v-os trafót tennénk? Persze nem gondolom, hogy olyan hatékony mint az inverteres megoldás, de működőképes?
(#) dB_Thunder válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 23, 2015 /
 
Megszakítós gyújtásnál füstbe ment terv lesz a trafó! Elektronikus gyújtásnál lehetne előnye, de egy jó CDI-vel (inverter) jobban jársz!
(#) Pali79 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 24, 2015 /
 
Hall szenzorral tervezem megoldani a jeladást. Átböngésztem a fórumot (persze nem olvastam el az egészet) és van pár megoldás ami tetszik, de igazából nem tudom eldönteni melyik lenne jó nekem.
Néztem nyemi inverteres gyújtását ami nagyon profi, de szerintem nekem szükségtelen. Láttam talán Masterfox (bocsi ha nem jól írtam) nagyon egyszerű megoldását. Ez is nagyon tetszik pont az egyszerűsége miatt, ehhez nincs trafóm még, ezért is gondolkodtam a fenti dolgon. Aztán vannak it azok is mint ami itt van pár hozzászólással fentebb, az is nagyon egyszerű, de nem tudom pontosan, hogy ahhoz mi kellene még.
A motor egyébként egy majd' 40 éves Simson. Tök alap, hobbi használatra (fiam megy vele oda vissza az utcában).
(#) k3gy3tl3n hozzászólása Dec 3, 2015 /
 
Sziasztok, tudnátok segíteni, hogy a következő CDI gyújtást hogyan kell bekötni? Hogyan lehet beállítani hogy hol fog gyújtani? (Az alany egy 125-ös csepel)
Bővebben: Link
Becsatolom a doksit is amit kaptunk hozzá, kék kábel nincs az egységen csak a fekete, zöld, piros és barna.
(#) sanyi70 válasza k3gy3tl3n hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
A piros kábel az alaplapra megy a tekercshez,és a gyújtás kapcsolóra.Leállításkor a kapcsolón keresztül testel.
(#) k3gy3tl3n válasza sanyi70 hozzászólására (») Dec 3, 2015 /
 
Szia, köszi a segítséget, majd lehet kérdezek még.
(#) zcs válasza k3gy3tl3n hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
Nem tudnál képet feltölteni a CDI gyújtásról? A jeladó tekercs érdekelne jobban.

Kösz.
(#) peter1995 hozzászólása Jan 17, 2016 /
 
Sziasztok. Adott egy olasz elektronikus gyújtás egy motorkerékpáron. Egyszerű tirisztoros gyújtás induktív jeladóval. A gond az, ha felkapcsolom a világítást kihagy a gyújtás terhelés alatt. Az elképzelésem a következő. A gerjesztő és a jeladó tekercsnek azonos a tekercselési iránya. tehát egyik tekercsvég testen, van egy tekercselési irány, másik tekercsvég az elektronikába. Na most a világítás tekercs tekercselési iránya pont ellentétes. Lehetséges az, hogy amikor felkapcsolom a világítást akkor ez miatt hogy a gyújtás és a világítás tekercsei ellentétes irányba vannak tekerve, valami gubanc támad?

Hogy honnan tudom, hogy fordított egyszerű, a jeladó újra lett tekerve, persze a gyárival ellentétel irányba, és egyszerűbb volt a gerjesztő test-elektronika kivezetését megcserélni, mint a jeladót újra tekerni. Világítás nélkül hibátlan a gyújtás.
(#) Bubu54 hozzászólása Jan 24, 2016 /
 
Sziasztok,

én is szeretnék építeni egy tirisztoros gyújtást egy Lombardhini 350ccm-is motorhoz, ugyanis a gyári gyújtó tekercse tönkre ment és 30 ropi felett mozog az ára. Próba képpen feltekertem 2500 menetet a vasmagra 0,20mm-es huzallal utána próbáltuk a főtengelyt megforgatni és kb 10V-ot adott. A lendkerékben 1 db mágnes van gyárilag és elég nagy az átmérője kb 150-170mm-es lehet. Szerintetek milyen megoldás lenne jó? Illetve milyen tirisztoros gyújtás lenne jó rá? A válaszokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Üdv.Itt a topikban a 158. oldalon van egy leírás,nézd meg jó lesz e neked.
(#) moltam válasza Bubu54 hozzászólására (») Jan 25, 2016 /
 
A gyári szerintem nem egy egyszerű mágnesgyújtás, hanem CDI, elektornikát tartalmaz. Igaz ez Tecumseh. de 27. oldal...
(#) Bubu54 válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 2, 2016 /
 
Hali,

Megépítettem a 158. oldal alján található kapcsolást működik is, olyan kérdésem lenne még, hogy hogyan állítsam be pontosan, hogy jól adja a szikrát? Meg ugyebár a lendkeréken a mágnesnál mind a két oldalánál van kb 1 centi hézag és annál ad szikrát és ugyebár mind a kettőnél ad az egyik az előgyújtás a másik meg az utógyújtás, hogyan tudnál azt ki küszöbölni, hogy csak előgyújtásnál adjon szikrát? Zárjam ott a mágneses erővonalakat egy vékonyka lemezzel esetleg?
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 2, 2016 /
 
Nekem is jól működik ez a kapcsolás.Az első impulzusnál keletkezik a szikra.Ha a terjeszkedési ütemben is van egy szikra,semmit nem zavar.Stroboszkóppal állítsd be az előgyújtást,és kész.Szerintem.
(#) Bubu54 válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Hali,

Nos egy kis fejlemény, de nem nagyon akarja az igazat, Zsiguli trafóval indul, Simson és Suzuki trafókkal meg se nyikkan a motor. Ha Zsiguli trafóval járatjuk akkor csak alapjárat van amikor próbáljuk nagyobb fordulatra emelni a motort akkor csak hebeg és visszalő, pedig 1-4mm-es előgyújtást is próbáltunk. Olyan mintha kihagyna a gyújtás és egyszer csak megjavul amikor elengedjük a gázt. Szerinted mi lehet a gond, vagy hol keressük a hibát?
(#) attika válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
A zsiguli trafó nem elektronikus gyújtáshoz van (attól függ milyen zsiguliból bányásztad )
Melegedni nem melegszik a trafó?
(#) Bubu54 válasza attika hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
Nem melegedett egyáltalán, az nem lehet hogy a lendkerék fel van mágnesezve körbe, mert eredetileg egy CDI gyújtás volt rajta. Az sajnos valamiért meg halt és nem indult mindig a motor és ezért kell egy uj gyújtást csinalnom rá.
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
E Z T csináltad meg?
Ha CDI volt rajta minek csináltál másikat??? Ez ai aCDI csak 12 voltról megy nem nagyfesztekercsről...
Egyszerűbb lett volna a gyári állapotot visszaállítani!
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
Hali,

nem ezt csináltam meg hanem ami a 158-ik oldal legalján találhatót csináltam meg. Az eredetit sajnos nem tudom megcsinálni ugyanis ki van öntve teljesen műgyantával.
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
Üdv.Nem kérdeztem még,ez egy stabil motor?Nem fűnyírótraktoron van?Aksi van mellette?
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
Belinkelnéd végre????
Egyszerűbb lenne mint találgatni!
Lehet ám ilyet venni is 3 forintért! Meg honnan veszed, hogy a CDI volt a hibás??
Következő: »»   177 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem