Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Tonybácsi és DBThunder köszönöm a válaszokat!
Hány bár nyomás van egy 50cm3 simson hengerben felső holtpont előtt?
Hát ezt elég bonyolult lenne kiszámolni. Vagyis talán annyira nem, de egyszerűbb ha rádugod a sűrítési végnyomás mérőt. Függ henger-dugó-gyűrű állapotától.
10-nél kevesebb.
Sziasztok Én most építek egy gyújtást 300ccm mz re,...Mellékelem a képet egy cdi gyújtás lenne,szerintetek jó lesz Etz re?A babszi gyújtótekercs bírná a 8000-10000 es fordulatot?Vagyis hogyan lehetne feltornázni a fordulatszámot? illetve hogy ne dadogjon le esetleg 9000 nél...Esetleg arra gondoltam a nagyon erős mágnesesség miatt Neodym mágnesre cserélném ki a gyári babetta mágneseket(persze a forgórészen)...Vagy csak a jeladó mágnest.....Mit gondoltok ezekről?Köszi üdv
Sziasztok
AC-CDI MCU vezérlet gyújtás nyáklapján lehet földkiöntést használni (autognd)? Jelenleg kétoldalas a nyákom, elég sok zavarral küszködök, remélem ez megoldaná a nagyja problémámat, vagy pont, hogy nem?
Szia.
Egy képet kérnék ha lehet a CDI egységről. Mert a olyan előszokott fordulni hogy a CDI-ben a forrasztások a NYÁK lapon el szoktak engedni. Javítható de nem egyszerű.
Megint átnéztem a motort, de sajnos észre vettem, hogy nincs benne CDI. Ez lehetséges? NS-1-nél hová szokták tenni? Mert sehol nem találom. Szerinted lehet ez a probléma oka?
Olyan lehet hogy egybe van a gyújtótrafóval! De ahogy nézem nem: Bővebben: Link
Keresgéljél légy szíves, mert nekem nem áll egy ns1 az udvaron!
Ne haragudj. Meg találtam. A farában volt a tank alatt. Megpróbálom azt, hogy veszek egy af18-as honda dio-hoz való cdi-t és bele teszem.
Már csak egy kérdés maradt: a régi és új cdi csatlakozása ugyan olyan e. Bízom benne, hogy nem kell kábeleket vagdalnom.
Sziasztok!
Előre is bocsi, ha hülyeséget kérdeznék. Olvastam, illetve láttam több kapcsolást amiben egy inverter van, ezzel nem 12V-ról működteti a trafót, hanem akár 3-400V-ról is, ezzel növelve a szikra energiáját. Ezen a vonalon gondolkodva mi lenne akkor ha a 12V-os rendszerbe 6 vagy !v-os trafót tennénk? Persze nem gondolom, hogy olyan hatékony mint az inverteres megoldás, de működőképes?
Megszakítós gyújtásnál füstbe ment terv lesz a trafó! Elektronikus gyújtásnál lehetne előnye, de egy jó CDI-vel (inverter) jobban jársz!
Hall szenzorral tervezem megoldani a jeladást. Átböngésztem a fórumot (persze nem olvastam el az egészet) és van pár megoldás ami tetszik, de igazából nem tudom eldönteni melyik lenne jó nekem.
Néztem nyemi inverteres gyújtását ami nagyon profi, de szerintem nekem szükségtelen. Láttam talán Masterfox (bocsi ha nem jól írtam) nagyon egyszerű megoldását. Ez is nagyon tetszik pont az egyszerűsége miatt, ehhez nincs trafóm még, ezért is gondolkodtam a fenti dolgon. Aztán vannak it azok is mint ami itt van pár hozzászólással fentebb, az is nagyon egyszerű, de nem tudom pontosan, hogy ahhoz mi kellene még. A motor egyébként egy majd' 40 éves Simson. Tök alap, hobbi használatra (fiam megy vele oda vissza az utcában).
Sziasztok, tudnátok segíteni, hogy a következő CDI gyújtást hogyan kell bekötni? Hogyan lehet beállítani hogy hol fog gyújtani? (Az alany egy 125-ös csepel)
Bővebben: Link Becsatolom a doksit is amit kaptunk hozzá, kék kábel nincs az egységen csak a fekete, zöld, piros és barna.
A piros kábel az alaplapra megy a tekercshez,és a gyújtás kapcsolóra.Leállításkor a kapcsolón keresztül testel.
Szia, köszi a segítséget, majd lehet kérdezek még.
Nem tudnál képet feltölteni a CDI gyújtásról? A jeladó tekercs érdekelne jobban.
Kösz.
Sziasztok. Adott egy olasz elektronikus gyújtás egy motorkerékpáron. Egyszerű tirisztoros gyújtás induktív jeladóval. A gond az, ha felkapcsolom a világítást kihagy a gyújtás terhelés alatt. Az elképzelésem a következő. A gerjesztő és a jeladó tekercsnek azonos a tekercselési iránya. tehát egyik tekercsvég testen, van egy tekercselési irány, másik tekercsvég az elektronikába. Na most a világítás tekercs tekercselési iránya pont ellentétes. Lehetséges az, hogy amikor felkapcsolom a világítást akkor ez miatt hogy a gyújtás és a világítás tekercsei ellentétes irányba vannak tekerve, valami gubanc támad?
Hogy honnan tudom, hogy fordított egyszerű, a jeladó újra lett tekerve, persze a gyárival ellentétel irányba, és egyszerűbb volt a gerjesztő test-elektronika kivezetését megcserélni, mint a jeladót újra tekerni. Világítás nélkül hibátlan a gyújtás.
Sziasztok,
én is szeretnék építeni egy tirisztoros gyújtást egy Lombardhini 350ccm-is motorhoz, ugyanis a gyári gyújtó tekercse tönkre ment és 30 ropi felett mozog az ára. Próba képpen feltekertem 2500 menetet a vasmagra 0,20mm-es huzallal utána próbáltuk a főtengelyt megforgatni és kb 10V-ot adott. A lendkerékben 1 db mágnes van gyárilag és elég nagy az átmérője kb 150-170mm-es lehet. Szerintetek milyen megoldás lenne jó? Illetve milyen tirisztoros gyújtás lenne jó rá? A válaszokat előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Üdv.Itt a topikban a 158. oldalon van egy leírás,nézd meg jó lesz e neked.
A gyári szerintem nem egy egyszerű mágnesgyújtás, hanem CDI, elektornikát tartalmaz. Igaz ez Tecumseh. de 27. oldal...
Hali,
Megépítettem a 158. oldal alján található kapcsolást működik is, olyan kérdésem lenne még, hogy hogyan állítsam be pontosan, hogy jól adja a szikrát? Meg ugyebár a lendkeréken a mágnesnál mind a két oldalánál van kb 1 centi hézag és annál ad szikrát és ugyebár mind a kettőnél ad az egyik az előgyújtás a másik meg az utógyújtás, hogyan tudnál azt ki küszöbölni, hogy csak előgyújtásnál adjon szikrát? Zárjam ott a mágneses erővonalakat egy vékonyka lemezzel esetleg?
Nekem is jól működik ez a kapcsolás.Az első impulzusnál keletkezik a szikra.Ha a terjeszkedési ütemben is van egy szikra,semmit nem zavar.Stroboszkóppal állítsd be az előgyújtást,és kész.Szerintem.
Hali,
Nos egy kis fejlemény, de nem nagyon akarja az igazat, Zsiguli trafóval indul, Simson és Suzuki trafókkal meg se nyikkan a motor. Ha Zsiguli trafóval járatjuk akkor csak alapjárat van amikor próbáljuk nagyobb fordulatra emelni a motort akkor csak hebeg és visszalő, pedig 1-4mm-es előgyújtást is próbáltunk. Olyan mintha kihagyna a gyújtás és egyszer csak megjavul amikor elengedjük a gázt. Szerinted mi lehet a gond, vagy hol keressük a hibát?
A zsiguli trafó nem elektronikus gyújtáshoz van (attól függ milyen zsiguliból bányásztad )
Melegedni nem melegszik a trafó?
Nem melegedett egyáltalán, az nem lehet hogy a lendkerék fel van mágnesezve körbe, mert eredetileg egy CDI gyújtás volt rajta. Az sajnos valamiért meg halt és nem indult mindig a motor és ezért kell egy uj gyújtást csinalnom rá.
E Z T csináltad meg?
Ha CDI volt rajta minek csináltál másikat??? Ez ai aCDI csak 12 voltról megy nem nagyfesztekercsről... Egyszerűbb lett volna a gyári állapotot visszaállítani!
Hali,
nem ezt csináltam meg hanem ami a 158-ik oldal legalján találhatót csináltam meg. Az eredetit sajnos nem tudom megcsinálni ugyanis ki van öntve teljesen műgyantával.
Üdv.Nem kérdeztem még,ez egy stabil motor?Nem fűnyírótraktoron van?Aksi van mellette?
Belinkelnéd végre????
Egyszerűbb lenne mint találgatni! Lehet ám ilyet venni is 3 forintért! Meg honnan veszed, hogy a CDI volt a hibás?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |