Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Tettek bele pár trükköt! Vált a jeladó tekercsek közt..
De mit vársz a TCI-től?? Ekkora előgyújtás változást csak ilyen furmányos kapcsolással lehet elérni, vagy programozott gyújtással! Ráadásul tcinél a zárási időt is kontrollálni kell mert leéghet a trafó.. Még mindig nem tudom mi ment tönkre.. Ha a nagyfesztekercs még él, maradnék a CDI-nél, és maradhat az eredeti trafó is. Ha nem él, akkor meg csinálnák egy invertert ami adna nagyfeszt. A jeladó tekercsek csak épek.. Ha a CDI ment el vadászni, újragyártanám! Annyira azért nem bonyi..
A nagyfesz tekercs ment tönkre,nem sikerült újra tekerni.A CDI még jó,de ez egy 40 éves motor.A trafok is bármikor tönkre mehetnek,nem szeretek az út szélén vakarózni,már elmúltam 60.Egy jó inverter se egyszerű,fele kosszal egy PIC is megvan.'82-től a gyár is váltott TCI-re.Annyira jó,hogy még rajzot se találni róla.
Az inverter 2 tranyó meg 1 trafó szinte..
CDIhez pedig vödörszámra kapsz trafót, robogók 99% CDI, bármelyike jó lesz. Egyébként nálam is elpusztult a nagyfesz tekercs a robogómon, de szerencsére 10eFt-ért lehetett venni.
Hát ha mutatsz olyan trafot amit megkapok boltba akkor még esetleg,mert hogy én nem tekerek az biztos.Ifi koromban megutáltaták velem.
Puskás trafó 2x12v 1x220V pár VA, "visszafele" hajtva.
Köszi megnézem.
Betojsz de leírom.
Riga 16 állandó gyújtáshiba miatt már idegbajt kaptam. Világítás tekercsre egy 9V/230V 5VA-es puskás trafó, kívülre egy jeladó mágnes, és egy jeladó (valami suzuki robogóé volt). Ebay-ről megrendelt "cheap" CDI ami nem igényel akkufeszt csak gerjesztő feszt és jelet (valami 800ft volt ). Aztán már csak egy kis számolgatás kellet mivel a gyújtás fix 27° on gyújt a régi Riga gyújtás meg mikor milyen kedve volt , így könnyebb volt a CDI -hez számolni a gyújtáshelyzetet. Azóta már nincs nálam a gép így fotót sem tudok sajnos mutatni, de ismerős használja mind máig rúgásra ketyeg. Egyszer szétszedi akkor lefotózom. Talán a leg faékebb gyújtás,sose volt vele semmi bajom, bár a trafóra érzékeny kicsit milyet kap.
Sajna mint kiderült,nincs sok köze egymáshoz a 2 rendszernek.Az állórészről lejön 2 világítás,1 töltés és a 1 nagyfesz-ami a leállításhoz kell (testelve leáll).Be kell szereznem hozzá egy saját piaggio fesszabályzót amibe bekötöm ezeket együtt .külön-külön,akkor lesz stabil töltés,világítás.
Hát nézegetem,hátha kifogok valami bontottat,kábelköteggel,úgy jobb lesz bekötni,összehozni,nem gondoltam h. ennyi meló lesz belőle,de remélem megéri... A motor az önmagába indítható,mivel a saját cdi-je van a blokkon,aminek a csúszósarujai adottak a tekercs felől,jeladótól,így az indul,szépen jár,csak töltés,világítás nincs így pihen,míg össze nem áll,már csak annyi hibádzik.
A kínai villamosságról nincs rajzod?
Segítenék kitotózni...
Egyenlőre ennyit találtam,gy6 4t 50ccm
Sziasztok. Suzuki gemma questo 50. A CDI (és egyben trafó egység) egy Denso 129000- jelű kütyü. Amik mennek: blokkból feljön egy szálon (fekete-vörös) egy CD 483ohm ellenállású tekercsről egy szál vezeték, bele a CDI egységbe, majd fekete-fehéren át a motor testjére. A gyújtáskapcsoló csak a fekete-vöröset köti a gnd-re így lekapcsolva a motort.
Akkor jöhet a probléma: természetesen a CDI nem csinál semmit. Feszültség jön fel a generátorból minden működik a robogón csak ez nem. Hogyan tudom helyettesíteni? Ilyen 1 vezetékes CDI-vel még nem volt dolgom.... Mod.: egy ilyenről volna szó. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2019
Ez a CDI és gyújtótekercs egyben? Ez után már a gyújtáskábel és pipa van?
Pontosan ahogy a képen.
Bemegy az egy tekercsből jövő vezeték a CDI-be, majd ki a gnd. Na meg távozik a HV a pipa felé. Ennyi az egész. De mivel eddig ilyenhez nem volt szerencsém nem tudom mit kéne tennem hogy helyettesíteni vagy javítani tudjam.
Sziasztok.
Én Kymco Vitality 50 2T gyújtással szenvedek. Alapvető hibája az volt, hogy nincs gyújtás. Azért hoztam el, mert az előző tulaj már csak gyújtás alaplapot nem cserélt. Bontottan vettem egyet, kicseréltem. Nem lett változás, nincs szikra. Elkezdtem méricskélni a szervizkönyv alapján. Arra jutottam, hogy a CDI a hibás mert addig minden stimmel. Vettem egy másik CDI-t, lecseréltem, még mindig nincs eredmény, nincs gyújtás. A szervizkönyvben ugyan nem volt benne a gyújtótekercsre vonatkozóan semmi adat ezért összehasonlítottam a kettőt. A bontottan vásárolton mértem 1,5KOhm-ot, amivel elhoztam azon 500Ohm-ot. Megforgatva a főtengelyt a bontottan vásároltról alig jött néhány század volt fesz. Így visszacseréltem a gyújtás alaplapot a régire. Hurrá, van szikra. Gyertya helyére kis benzin, beröffen a motor. Karburátor kitisztítás után nincs szikra megint. Kizárásos alapon megint a CDI ment el. Létezik ilyen, hogy ilyen hamar megöli valami a CDI-t? Az előző tulajnak is meg nekem is. Feltételezhetően a bontott gyújtás alaplap tekercse nem jó, a régi viszont igen. A mérések alapján a többi lakatrész is jó, csak a CDI amit nem birok teszter hiányában kimérni. Pedig mostmár mindenképp érdekelne, hogy tulajdonképp mindhárom jó, mindhárom rossz vagy esetleg más baj (is) van. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2019
Én sem találkoztam még sok mindennel, de az alapvető működését értem és tulajdonképp ennyire le lehet egyszerűsíteni. Helyettesíteni szerintem nem igazán lehetne mással, esetleg ha megépíted a kapcsolását. Már a sajátom kapcsán én is ezen gondolkozok.
Akkor szerintem eladom a motort. Jól húzott hónolt henger méretezett dugó és gyűrű hozzá. Keveset evett városban gyors volt, felfüggesztése miatt irtó kényelmes (felfüggesztését a vespától örökölte. ) Kár érte de akkor itt az ideje váltani.
Elég régi motor ez,ennek a blokkja,több korabeli típusba is került,hát lehet hülyeséget mondok,de találkoztam írással,h a gyújtáskapcsoló,az szívatott pár embert,okozva sok bosszúságot.
Pont ez az hogy én a gyújtáskapcsolót itt (próbakor) kiiktattam , így elvileg menni kellet volna neki mégsem ment.
Az a baj hogy kotorászok a neten de egy értelmes kapcsolási rajz nincs ami alapján talán elkészíthető volna egy külön trafós ilyen 2 vezetékes CDI egység. A motor egyébként ugyan idős de nagyon jó állapotban van, tavaly kapott teljes generalt, itt nem csak a szimeringek, csapágyak, henger, karbi és hajtáslánc hanem szilentek, teleszkópok, kormánycsapágy, konkrétan minden felújításon esett át. Tavaly még mászkáltam vele a városban igen jól vezethető jószág, de úgy látszik a tavasz most nem az övé.
Úgy döntöttem nekiállok kísérletezni. A CDI áramkör szempontjából mennyire lényeges a tirisztor kapuárama?
NEC 2P4M tirisztor BT151-800-zal helyettesíthető?
Jó lesz az!
Tipikusan 2mA elég neki, maximum a kapu előtt lévő ellenállást csökkenteni kell. Rajzod van? A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2019
Van egy rajz, csatolom. Viszont ami eredetileg benne volt, szétszedtem és azt látom az picit különbözik, megfejtés után küldöm annak a rajzát is. Mégegy tirisztor van benne. Ez lehet a fordulatszám korlátozás?
Olvastam a gondodat, és én is kotorásztam a kb húsz éves rajzaim közt, Találtam egy DT elektronikát, amit javítottam és le is rajzoltam (szigorúan magamnak), de azért érthető. Érdemes lenne megépíteni, akár egy furatraszteres lapon próbának. A trafót sima robogótrafóval lehetne helyettesíteni.
Gondolom narancs a gyújtótrafó felé.
Már csak a tirisztorra kell egy helyettesítőt találni és szerintem a hétvégén össze is dobom.
Itt van amit abban találtam amit szétszedtem. Az összes dióda 1N4007 benne.
Ez így konkrétan értelmetlen, elrajzoltál néhány kötést..
Azért egy szakmai vitát szívesen olvasnák CDI kontra TCI , mert azért van előny-hátrány mindkét oldalon.
Sziasztok. Újra itt, na szétkaptam a gyári Denso 129000- jelölésű trafóval egybeépített "CDI" egységet. Amit itt láthattok alul az a visszafejtett kapcsolási rajz. Kicsit furának tűnik nekem de ha működik.....
2 Kérdésem volna rögtön: Az első hogy a tirisztor hogy lehetett bekötve? (Azért rajzoltam a tirisztor helyére egy golyót mivel nem tudom hogy lehetett pontosan bekötve.) Második kérdésem az lenne hogy a tirisztor 1-esnek jelölt lábától megy fel testre egy alkatrész amit nem tudtam meghatározni mi lehet (nincs jelölés), viszont mikor véletlenül megütöttem (mikor szedtem szét a CDI-t), akkor a lepattanó burkolata alatt látszott benne egy kis szürke golyócska. Nem tudom ez diac lehetett volna vagy micsoda pontosan? Nagyon kéne a hozzáértő és gyors segítség , ennek a motornak hétfőn ketyegni kéne....
Kis továbbhaladás.
A tirisztor lábkiosztása megvan, azt be is rajzoltam a kapcsolásba. A diódákat is megnéztem azért alkatrész vizsgálóval: Uf: 631mV C:40pF Az alkatrészvizsgáló ugyan be tudta mérni a tirisztor lábkiosztását, viszont az értékének/típusának meghatározásában sajnos nem nyújtott segítséget. Milyen tirisztor lehet ide jó? Megtaláltam a gyantában az utolsó alkatrészünk lenyomatát , az is egy egyszerű dióda volt csak. Kérdés hogy ez az egész amit visszarajzoltam így működhet? Milyen tirisztort tegyek bele amivel biztos jó? Valamilyen alap BTA151-xxx es jó lehet hozzá? A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2019
Szerintem a tirisztor katódját rajzold a primer tekercs aljához, a gate pedig a 7.8-10 ohm közösre menjen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |