Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
A gerjesztőtekercset, amennyiben jó állapotban van, és gyári, hagyd meg. Ha utángyártott, vagy rossz állapotú (a cséve lötyög a vasmagon), akkor kuka. Utángyártott gerjesztőt nem javaslok, kb 1 éven belül megadják magukat.
A legegyszerűbben úgy tudod kiváltani, ha szerzel komplett babetta alaplapot kisvasmagos világítótekercsekkel (ezek kb 11mm vastagok, majdnem triplája a gyári gerjesztőnek). Egy tekercset kiválasztasz, lebontod róla a huzalt, és szétszeded a csévét, az oldalfalakat meghagyva. A vasmagot, és a cséve oldalfalait megpucolod a lakktól, és a dzsuvától. A vasmagra kétkomponensű ragasztóval (Patex Repair Epoxy Universal, Extra Stong. Dupla kinyomós tubus, ~400Ft) papírból (prespán) csévét készítesz, majd erre "ráhúzod" az oldalfalakat, és azt is a vashoz ragasztod. (Szétszedésnél figyeld meg, hogy a papír az oldalfalak alatt is ott van.) Egy nap után lehet tekercselni. Én 0,17-es zománchuzalból tekerek rá amennyi ráfér alapon, majd a végén elkészítem a kivezetést a gyárihoz hasonló módszerrel, majd prespán szigetelés a végére. A lényeg, hogy lehetőleg soronként lakkozd! (Ecsettel pl...) Ha mindent jól csináltál, akkor egy megbízható gerjesztőtekercshez jutottál. Világítás, töltés: nekem 2 db nagyvasmagos (kb 22mm vastag) gyári világítótekercs van sorba kötve. ~50W-nyi terhelést visz, és olyan 6-7000-től már megvan a teljes fesz (ha nem lenne izzóőröm, akkor vagdosná az izzókat). Alatta is egész jól látni. Ha ez kevés, akkor kb 0,8-as huzallal újra lehet tekerni a vasmagokat (szintén amennyi ráfér alapon), vagy 3 tekercset bekötni. Ki kell kísérletezni, hogy itt mi a jó neked. Nem éri meg új magokat legyártani, hiszen a babettának voltak "megfelelő vastag" vasmagjai. Börzéken, vaterán innen-onnan olcsón hozzá lehet jutni. Vasmag keresztmetszetet amúgy sem igazán tudsz növelni, mert nem fér el a dekni alatt a cséve...
Sziasztok
A következő gondom lenne. A simson és a babeta gyújtás nem fog ki rajtam de most egy ismerősöm hozott egy neve sincs robogót. Úgy nézem honda dió kínai változata. A kérdésem hogyan tudom leellenőrízni a jeladót, tekercset, cdi-t, trafó? Mik az ohm értékek gyújtáskapcsolót hogyan tudom kiiktati, ill közvetlenre kötni. A jeladó hány tizedre van a lenkeréktöl? Kívül helyezkedik el. A cdi hat lábas. Előre is köszi a válaszokat.
Még volna pár kérdésem. Az előző kérdésem óta kiderítettem hogy kymco a motor Az ellenállás mérőt melyik értékre állítsam. 2k ; 20k; 200;
Ezeket az értékeket mértem gyújtótekercs 534 kΏ 2kΏ álláson jeladó 115 kΏ 2k álláson trafó 2,96 20kΏ álláson A gyujtótekercset testhez érintettem szikrázot. Digitális mérőműszerrel mérhetek e gyujtótekercs feszültséget? Van még valami amit nem értek A trafóhoz vezető kábel a( fekete-sárga )és a motor között nics test. A jeladó 1 vezetékes. Mex azt írta Mikulamotornak, hogy a zöld-sárga vezetéket testelje le Ugyanakkor azt írja a fekete sárga és a fekete fehér vezetékek is test 3 test egy cdiben? továbbá próbáltam csipogóval, az utóbbi két vezeték és a váz között nem találtam kapcsolatot. Másképp működik a testelése vagy hibás valahol a csatlakozás? Köszi a válaszokat.
Szia! Az Általad csatolt képről ítélve ez a motor egy Kymco ZX Fever. Onnan tudom hogy nekem is ebből van két darab és a CDI mindkettőn cserélve ill. pótolva lett. A második ilyen robogómon nem volt szinte semmi elektronika csak a gyujtásalaplap, igy két hónapig vezetékeltem és terveztem.
Innen megtudod az értékeket: http://manuals.wotmeworry.org.uk/Kymco/werkplaatsboek_zx.rar[/url] A szinek ne zavarjanak össze több tipusnál más és más lehet.A CDI hat száljából csak 5 kell a világoszöld szálat nem kell sehova bekötni-azzal lenne a fordulatkorlátozás bekapcsolva ha testre huzod. A jeladó egy vezetékes mert a testen van a másik fele az alaplapon. A trafóhoz vezető kábel a CDI kimenete 200-300 v a trafóhoz. Az eredeti cdi kb25e ft,ha rossz,vagy csak a próba erejéigi éptsd bele a honda dió af-18 ét azt 3 e ft ért megkapod. A mellékelt sémán még a szinek is passzolnak a ZX hez. Jó szerelést!
Ahogy látod a CDI rajzán,a sárga-fekete vezetéken gyakorlatilag a kondira mérsz rá,ezért nincs test.
Kedves Tom52 köszi a választ. Valószínű a cdi vel van a gond. Feltettem a kályhára és utánna egy darabig adta a szikrát. Lehet hogy bepárásodott.
Akkor nyugodtan cseréld ki az AF-18 CDI-re,csak egy közdarabot kell csinálni a csatlakoztatáshoz,vagy a a motor kábelkötegéről levágod a cDI csatlakozót és helyére minden vezetékre raksz kis csuszósarut,az passzol a Honda cdi re.A sémarajz szerint feldugdosod rá, lerögzited gyorskötözővel és kész.Nekem mindkét motoromon ilyen van ,kifogástalanok.
Helyesebben a világoszöld vezetéket nem kell bekötni,azt csak szigeteld le.A maradék ötöt kell bekötni. A cdi elhelyezést a szervizleiráson láthatók szerint is meg lehet csinálni az akku tetején a pánt alá rögzitve. A szinek a cdi1a rajzon passzolnak a fever bekötéséhez! Sok sikert!
Szia!
Olvasd el a (#886973) tól ,sztem a Tiédre is jó a honda,bár lehet még sok más probléma is a cdi -n kivül.Jeladó,stb.Egy próbát megér!
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket: egy honda sky 50 es robogóm van. Eleinte tökéletesen működött a motor csak néha azt produkálta mintha kihagyna a gyújtás egy pillanatra. De mára már teljesen elment a gyújtás. Elvégeztem egy pár mérést. Sajnos nem találtam bekötési rajzot hozzá. Így rajzoltam egyet és feltüntettem a mért értékeket. A generátortól két vezeték jön az egyik a jeladóé a másikon az áram megy. (a mérés alapján egyiknél sincs szakadás). A jeladó vezetéke a gyújtótrafóval egybeépített gyújtásmodulba csatlakozik (itt mérhető AC 0.2-0.3 V). Az áramszál pedig a fesszabályzóba megy oda megérkezik (AC ~ 16-19V) a fesszab-ból továbbmenő áramszál becsatlakozik a gyújtásmodulba. (ott is ez a feszültség mérhető). Kérdéseim a modulba menő feszültség megfelelő e? Ha igen akkor valószínűleg a modul a rossz. És még egy ha a modul rossz akkor helyettesíthető e egy másik robogóba gyártott típuséval ha a megfelelő szálakat a megfelelő helyekre kötöm?
Sziasztok!
A motormban egy háromfázisú generátor van és azt szeretném ezzel kapcsolatban kérdezni, hogy tudom megérni, hogy termel e áramot és hogy vissza tölti e az akkumulátort? Előre is köszönöm: Jani
Álló motornál megméred az akku feszültségét, majd beindítod a motort, és akkor is mérsz. Utóbbi eredménynek nagyobbnak kell lennie.
Üdv mindenkinek! Tudom hogy nem ide illik a kérdés de hátha valaki tud segíteni. Volna egy kérdésem. Most lett kicserélve a motoromon a blokk. A régi blokk alaplapjából 2db sárga vezeték és a test jött ki a mi egy ducati feszültségszabályzóba megy. Az új blokkból csak egy szál jön ki plusz a test.Be lehet valahogy kötni hogy töltse is az aksit? üdv Ottó
Sziasztok!
Adott egy Pitbike gyújtás. Egy gerjesztő, egy jeladó, 3 mágnespólus a lendkeréken. Az elektronikája behalt, szétbontottam, meg is van a bűnös alkatrész, a kisebbik tirisztor ment át zárlatba. Csatolom a kapcsolási rajzot, valamint a tekercsek elvi elhelyezését. Az lenne a kérdésem, hogy ez az áramkör hogy működik pontosan? Addig eljutottam, hogy a kis tirisztor csak a gerjesztőtekercs negatív hullámában engedi nyitni a nagyot. (Gondolom hogy a kondi töltése esetén ne maradjon tartásban a kisütő tirisztor. ? ) Szkóppal szórakoztam egy kicsit (kézben húzogat a mágnes a tekercsek előtt... ), arra jutottam, hogy egy fordulat alatt csak 1 negatív félhulláma van a gerjesztőnek, a többi pozitív. (DE erre nem esküszöm meg.) Vajon helytálló a gondolatmenetem, és így oldották meg, hogy csak egyszer gyújtson fordulatonként? Vagy más miatt van így megoldva?
A gerjesztőtekercs negatív félhullámában nincs konditöltés, ellenben a tekercs majdnem rövidzárban van a D2 miatt. A mágnesek számát, és polaritását figyelembe véve:120° pozitív-120° negatív irányú a gerjesztett feszültség a testhez képest, és 120°-ban nincs gerjesztett feszültség. Tehát a kis tirisztor kisöntöli a gyújtásjelet a gerjesztőtekercs pozitív-kondit töltő periódusában, majd a negatív periódusban engedélyez. Üzem közben kellene megnézned, hogy a gerjesztőtekercs negatív periódusa végén (amikor a D2 megszűnik vezetni) jön-e létre egy kis pozitívba tartó tüske, a létrejövő fázistolás miatt, ami a kondi töltését előnyösen befolyásolja.
Aha, kb erre jutottam én is, ezek szerint.
A gerjesztő jelalakját nem bírtam elképzelni, így kb világos. Gondolom akkor van az üres, amikor D-D pólus van a gerjesztőn. Viszont a jeladón ekkor is megjelenik egy tüske, ami gyújtja a tirisztort nem? (Mondjuk ha nincs a kondiban semmi ? , akkor hiába...) A rajz kicsit csalóka, mert a jeladó inkább 10 órára áll, nem 9-re. A mérést nem tudom elvégezni, mert sajnos nincs forgatóm, de érdekes amit mondasz. Ez a gerjesztőben jön létre?
Találkoztam már hasonló szkópképpel. Mérd meg az üzemelő motoron.
A motorom sajnos jelenleg nem üzemképes, valamint a lendkereket is át kell kúpoltatnom még.
A másik érdekesség: Ugyanezen a gyújtáshoz létezik "Race" elektronika is. Kínai szintén, kékre (jelen esetben legalábbis) eloxált alu bordás házban, egy LED jelzi, ha jeladás van. Elvileg úgy árulják, hogy tolja a gyújtási időpontot, fordulaton csökkenti. És valóban, volt szerencsém látni is, tényleg visszahúzza nagyobb fordulaton, nem is kicsit. Viszont szöget ütött bennem, hogy a bekötésnél minden jel szerint felcserélték a gerjesztő-jeladó bemeneteket, valamint testet nem kötöttek... De működik nem is rosszul (bár a szikra szemre gyengébb, mint a gyári elektronikával, és persze teljesen máshol is adja a szikrát). Lényeg a lényeg, hogy kíváncsiságból szétbontottam az enyémet, és meglepődtem. (kapcsolás) Kapcsolástechnikailag egy "hagyományos" CDI egység, annyi különbséggel, hogy a jeladó bemeneten van egy LED az ábrán látható módon. Jól sejtem, hogy rendesen bekötve ez nem igazán húzogatja semerre az előgyújtást? Vagy a Gate körben elhelyezett párhuzamos ellenállás-elkó páros, esetleg a későbbi 1k-100n párosok miatt kialakulhat némi eltolódás a Pit rendszerben? Viszont a két szememmel láttam, hogy nem keveset visszavesz a cucc, ha fordítva van bekötve. Gondolkoztam rajta, és vázoltam az általam vélt áramutakat. Ez így helytálló lehet? Tényleg így van (kapcsolás fordítva)? Hogyhogy nem megy tönkre az áramkör? A gyertya milyen potenciálhoz képest sül ki? Érdekes...
Haverral leköttettem a jeladót, és az elektro addig oda menő vezetékét lehúzta testre. És beindult...
Tehát a LED-en keresztül töltődik a kondi... Érdekes...
Üdv.
2 ütemű, 6V-os, tirisztoros motoromra szeretnék szabályzást csinálni, ha lehet akkor olyat amit lehet állítani, hogy mikor szabályozzon le. Amikor eléri a beállított fordulatszámot akkor ledadog, mint a nagyok. Ha valaki tud segíteni vagy esetleg van már kész ilyen kapcsolás osszátok meg velem pls. Köszi
Sziasztok!
Ezt a CDI gyújtást szeretném megcsinálni a motoromra (http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm). Kérdésem a következő: az Alternatornál milyen tekercset kell beépítenem, illetve hogyan tudnám kiszámítani, hogy nekem milyen lenne a megfelelő. A kapcsolásnál 200-300 vac-ot ír. A válaszokat Előre is köszönöm!
Kiszámolni úgy tudod, hogy egy meglévő tekercsen feszültséget mérsz, majd megszámolod a menetszámát és ehhez arányítva ki tudod számolni a neked szükségest. Esetleg a világító tekercset letekered, megszámolod hány menet. Az olyan 12v körüli. Tehát neked körülbelül ennek a hússzorosára lesz szükséged.
Ez egyenáramról megy, a másik kapcsolásban pedig váltó feszültség van. Szerintem csinálj egy tekercset.
Köszi!
Még egy kérdés. A mostani gyújtásalaplapom jó lenne erre a feladatra?
Szerintem igen, ha van hely a tekercsnek.
Sziasztok!
Van egy CDI gyújtásos robogóm ,de valamiért nem ad szikrát . Az a gyanúm hogy a tekercsről nem megy elég áram a CDI hez , ez megközelítőleg ~18-20V. Ez szerintetek kevés lenne? A tekercs nem szakadt , az ellenállása 0.8 Ohm .Menetzárlat?? A válaszokat előre is köszönöm!
Valószínűleg menetzárlat, ugyanis rúgásra is illene már 80-100V körül mérni (lehetőleg analóg műszerrel, a digitális erre nem jó).
Szerk: Most látom, a 0.8 Ohm rettentő kevés. Több száz Ohm-nak kellene lennie.
Ez a 0.8 ohm valóban kevés, ha nagymenetszámú a tekercs. Viszont, ha kissebb menetszámú, vastag huzalból készült, és más rendszerű a cdi, akkor nem biztos a tekercshiba.
Köszi a választ
Sajnos nekem csak egy sima multiméterem van. De nagyon gyanús volt a 0.8 Ohm , mert a jeladónak is kb 180 ohm volt. Köszi még egyszer! Még egy olyan kérdésem lenne, hogy egy régebbi típusú motorra szeretnék tenni egy ehhez hasonló robogó gyújtást , csak az lenne a gondom hogy ez a motor a másik irányba forog. Ennek a dolognak van jelentősége az előgyújtás állítás szempontjából? Vagy itt ez úgy működik ,hogy megkapja a jelet és egy bizonyos idő múlva gyújt és a fordulatszám növelésénél növeli ezt az időt? |
Bejelentkezés
Hirdetés |