Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
A VR150 "hideg" cső, Glimm, nincs fűtése, üzemi áramfelvétele 5-10 mA vagyis nem melegszik. Ezért visszaragaszthatod pillanat ragasztóval is, amíg meg nem szárad szigszalaggal lehet rögzíteni.
Köszönöm a segítséget, a vízüveg és samottliszt könnyen beszerezhetőek.
Hmm valami nálam rossz lehet, mert kb 55-60 fokos a cső üzem közben 10k ellenállással 260V-ról stabilizálva. 5mA áramkivétellel.
A képlet szerint 150V X 0.005A= 0.75W vagyis fele egy skálaizzó fogyasztásának. Mi melegszik?
Maga a cső.
Az, hogy mennyi az áramkivétel, az egy dolog, de mennyi áram folyik be a stabilizátor előtt? Lehet, hogy a feszültségejtő ellenállás nem megfelelő?
A gázkisülés is hőleadással jár, még ha jó esetben csekéllyel. Viszont ha sokáig túl van terhelve a cső, tönkremegy.
Jó estét mindenkinek!
Elkészültem (majdnem) az Orion AG 604-essel. Bár korábban megoszlottak a vélemények, az eredetiség okán lecseréltem az utólagos tápját egy AR 604-ből származó eredeti csövessel, a varázsszemet is egy erősebbel, pótoltam a réz díszkeret sarkát, az URH-n is több adó fogható. Két dolog maradt, amitől csak majdnem kész. A lemezjátszó hangszedője megpusztult, szépen cincog, de hang nem jön ki belőle, a vezetékek és az erősítő jó. A másik, hogy egy "szakember" megjavította a lemezjátszó kapcsolóját, mert nem lehetett a karral kikapcsolni, úgy, hogy belefaragott a dobozba egy busz kapcsolót, pedig a lényegesen egyszerűbb megoldás a kar kapcsolójával párhuzamos zárlatos 4,7 nanos cseréje lett volna. Az új kondit Janó bácsitól tanult módon eltüntettem, de maradt egy befoltozandó lyuk. Képek, mint ígértem: A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Szép lett ez biza. Gratula. Amit megjegyeznék még, az a kákán is csomó keresésének a tipikus esete. Szóval ha jól emlékszem a skálaizzókon felül volt valaha egy takaró lemezke, hogy az izzó felfelé ne világítson, vagyis a fénye ne jöjjön ki a hangszín-nyomógombok között, meg ne világítsa meg a varázsszemet. A kapcsoló helyét el talán lehetne takarni, egy a 45-ös lemezekhez használt betét-karikával, ez nem tűnne idegennek az összképhez. Eredeti PU betétet már nem kapsz, ha van valahol, annak is már tönkrement a piezzó lapkája. Lehet kapni újabb fajta kristály betétet, ami némi átalakítással felrakható, csak az ára horror. Üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
Üdvözlök mindenkit!
Egy Orion 602-es a legújabb szerzemény. A hullámváltó csúszkáinak tisztítása, és jusztírozása után a készülék az URH kivételével szépen működik. Jelenleg a káva van felújítás alatt. Az URH elvileg CCIR normás, és nem tűnik úgy, hogy valaki bele piszkált volna. Az ECC 85-ös cső lábain nagyjából a rajz szerinti feszültségek vannak, kivéve a 6-os láb feszültségét, ami 112 V helyett 173 V. Komolyabb műszerezettség híján tudtok e ajánlani egy egyszerű hibakeresési módot, hogy vajon miért kuka teljesen URH-n? Üdv.
Egy ohm-mérővel meg kéne győződni az ellenállások (4 db) megfelelő értékéről.
Aztán a kondikat kimérni zárlatra, bár ennek kicsi az esélye. De lehet valamelyik kapacitásvesztett, főleg ha régi csillám (szögletes lapos). Aztán lehet ellenőrizni a forrasztásokat, átforrasztani őket. Tekercsek épségét lehet ellenőrizni (szakadás). Lehet kontakthibás a foglalat is, tehát a foglalat lábán ott a tápfesz, de a cső már nem kapja meg. De ez bármelyik lábon előfordulhat, akár a katódokon is. Így a cső nem vezet, nem működik, szakadást mutat, így feszültségesés sem keletkezik. Erről az anódellenállások (10k, 33k) két végén a földponthoz képesti feszültségméréssel lehet meggyőződni. Ha az ellenállások két kivezetésén egyforma a feszültség, akkor áram nem folyik az ellenálláson, így a csövön sem.
Köszönöm.
Ezen a takaró lemezen már én is gondolkodtam, mert gyerekkoromban AR 604-esünk volt, órákig ültem előtte esténként és nem emlékszem, hogy a felső gombok így átvilágítottak volna. Mindazonáltal van még két AR 604-esem és egyikben se láttam ilyen takarást. A gombok megvilágítása nem is zavarna igazán, a varázsszemé inkább és az, hogy nincs középen a középső izzó Idézet: Ismét egy zseniális ötlet. Körülnézek, lehet, hogy találok egyet. „A kapcsoló helyét talán el lehetne takarni, egy a 45-ös lemezekhez használt betét-karikával” A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
Köszönöm, megpróbálom ezeket a lépéseket!
Üdv.
Jó reggelt, szép hetet mindenkinek!
Idézet: „van még két AR 604-esem és egyikben se láttam ilyen takarást” Nos, jobban megnéztem és az egyikben megtaláltam. Egy 12-13 mm átmérőjű vékony alu cső hosszában kettévágva és ráhúzva az izzóra.
Talán egyszerűbb 0,5mm.-es alulemezből hajlítani.
Tisztelt Urak!!
Lenne valakinek a képen látható potméterből 1-2 felesleges darabja? 250K, 500K vagy 1M-ohmos érdekelne. Nem muszáj kapcsolósnak lennie. Valamit keresek Orion Nieder-trafót. Az utolsó képen lévő rádióba. A segítséget előre is köszönöm. Üdv: Krisztián A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2014
Ha csak úgy nem
Üdv Mindenkinek!
Régen jelentkeztem már ezen a fórumon, és most is egy nagy kéréssel kezdem. Tudna e valaki segíteni egy régi Lengyel Eureka TAS 21-es szignál generátor felélesztésében? Sajnos semmi dukumentációm nincs hozzá, de szeretném beüzemelni. Néha kiad rádió frekit a kimeneten,de van mikor teljesen "süket". Egy kapcsolási rajz elérhetőség sokat segítene. Sajnos a Google pajtás nem segített. Előre is köszönöm a segítséget.
Ezek alapján bizonyosan kh.-d van. Szerintem a legelső jelölt a sávváltó kapcsoló, aztán a szintváltó kapcsoló - és potméter.
Köszönöm a tippeket, de valami más bibi lehet. A felsorolt alkatrészeket a jó öreg módszerrel próbáltam javítani, (sávváltó tekergetés, szintváltó tekergetés, potméter tekergetés, + ugyanez WD40-el,-de semmi eredmény. Jó lenne mérni, de mit,-és hol,-és mennyit?
Kellene egy rajz. Szép a belseje, jó lenne ha szépen is működne. Azért még egyszer köszönöm!
Csőfoglalat (-láb) is lehet kh.-s. A WDF VHF-en szerintem nem jó ötlet.
Az öreg szerkezetek meghálálják a gondoskodást. Kis simogatás,-tisztogatás,-szeretgetés,-és máris működik. Mondja valaki hogy a műszernek nincs lelke! Szerintem van,-úgy ahogy a növények is megérzik a szerető bánásmódot, úgy az elektromos berendezések is.Ez legfőképp a csöves készülékekre igaz. A probléma megoldódott a gép működik,-de ha agyon vernének sem tudnám elárulni hogy mi volt a hiba. Köszönöm szépen a segítőkész hozzászólásokat.
Papimanó
Üdv, egy kis történetem van erről a mellékelt képről. Milyen típusú TV készüléknek lehetett ez a doboza?
Passz, talán Orion. Hány cm a képátló?
Sajnos semmi infó nincs róla csak a helyszínen megtalálták a rajzot és beszkennelték nekem. Átnéztem egy rakás régi TV-t az interneten kutakodva, de érdekes mód nem találtam olyat aminél a képcső mellett pont így lenne kialakítva a hely a gomboknak.
Üdv Mindenkinek
A mai napi szerzeményem. Már csak a rádiót kell megszereznem hozzá! A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2014
Szép. Csak azt lenne jó tudni, hogy adtak - e ilyet valamihez, vagy árultak -e? Az is elképzelhető, hogy házilag készült, bár ha csak kísérletezett vele valaki, nem bíbelődött volna a talp kiesztergálásával, a fakeret pácolásával, stb. Azt tudod, hogy a keretantenna is csak akkor ér valamit, ha benne van a rezgőkörben, mint a ferrit antennák? Én annak idején hiába próbálkoztam mindenféle csöves rádiók antennahüvelyébe dugdosni a magam készítette keretantennákat és csodálkoztam, hogy annyit sem érnek, mint egy sima egyméteres huzaldarab? Csak akkor van ezeknek érzékenysége, ha benne van a rezgőkörben, és ki van hangolva. Ahhoz viszont az antennaköri forgókondenzátor két vége kell a hüvelyeken kint legyen, és nem a szokásos induktív, kapacitív antenna csatoló dolgok.
Ezt jó tudni. Ugyanis én is akartam egy ilyen keret antennát készíteni magamnak. Így már nem is fárasztom magam miatta.
Inkább húzz ki 30-40 méter hosszú vezetéket, az már többet segít.
Azzal nincs baj. A keret antenna viszont szép és mutatós , korban hozzá illik egy csöves rádióhoz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |