Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Nagyáramú DC-DC konverter
Szia!
A kondenzátorok feszültsége nem számít mennyi csak nagyobb legyen mint bemenő feszültség értéke és a kimenő feszültség értéke. Tehát a te estedben jó a 35V-os. Szerintem tehetsz egyformát ha az jött ki a számításokból és akkor lehet mind a kettő 35V-os. Be/ki kapcsolás: én úgy olvastam hogy 0.1V-6V ig kell adni tápot a be/ki kapcsoló lábra hogy működjön. Szerintem nem feltétlenül kell stabil feszültség. Hűtőfelület: Hát ha ki akarod használni az 5A-ert akkor szerintem elég sok hőt fog termelni, ezért szerintem ne spórolj a hűtéssel. Üdv : Dempsey.
Szia!
Hát ha jól számoltam annyi,csak szeretem túlméretezni feszültség tűrésre a kondenzátorokat.Csak ezért félek a bemeneten,de akkor rakok olyat,nem lesz baj. A be/ki kapcsolóhoz mit ajánlasz akkor? Méretezzek egy ellenállást úgy hogy a maximum bemenő feszültségnél mondjuk 5 V maradjon az IC bemenő lábára? Milyen áramerősség mellett? Hűtés : Hát 3.42 A elméletileg a felvett teljesítmény,egy laptop menne róla. Az a baj hogy ezt az ic-t hogyan tudom hűteni rendesen? Mert a hűtőfelület a hátulján van,amit csak egy nyák fóliára tudok forrasztani. (TO220as kivitelben nem találtam,HQ csak ilyenben árul.) Üdv Kicsa
A kondenzátor tuti hogy jó lesz a 35V-os amiatt ne aggódj.
A be/ki kapcsoláshoz mondjuk akkor csináld meg 5V-ra ahogy írtad ellenállással is meglehet de 7805-el is (a melegedése nem csak attól függ hogy mennyi áramot veszel ki belőle hanem hogy mekkora feszültségről konvertálod le az 5V-ot). Nem foglalkoztam még soha ilyen IC-vel, de a meglátásom az hogy ez az on/off láb olyasmi mint a Mute (némítás) az erősítőknél és ott sincs ugye nagy áram felvétel a némítás bekapcsolásánál. Szerintem max 50mA körül kell gondolkodni sőt lehet annyi sincs. Nem tudok pontos mA-értéket mondani az ellenállásos megoldáshoz. Hütés: Néztem én is a Hq-t tényleg olyan van csak. Valami frappáns kialakítás kéne ehhez a felület szerelt IC hez. Mert tuti hogy 3.42A -en is melegszik elég keményen. Vannak valamilyen ragasztók is ilyen célra nem tudom mi a neve az a baj. Azzal esetleg bordára és úgy levezetékezni a lábát (nem valami szép megoldás) esetleg.
Rendben,kondenzátor megoldva!
![]() A bekapcsolás : ez a baj,adatlapban sem találtam felvett áramot ,mert akkor lehetne méretezni hozzá egy ellenállást. Ezért is gondoltam a 7805-re,a melegedés miatt pedig azért írtam hogy maximum feszültségre számolva : 28-5 az 23V és akkor mondjuk 50 mA-t feltételezve 1,15 W teljesítmény. Azért azt még el lehet fűteni szerintem egy bordával.Csak akkor az egész hatásfoka romlik le szóval nemtudom ![]() Hűtéshez pedig most nézegettem egy két bontásra ítélt pc alaplapot,ott mindenhol csak a kis felületre vannak forrasztva és kész. Ha 92 % hatásfokot tud (adatlap szerint) Akkor ezt úgy értelmezem hogy 28-ból csinál 19-et 3.4 A mellett. Ez akkor kb 31W veszteség a teljes eletronikára nézve : Ha 92 % hatásfokkal dolgozik akkor ebből kb 3 W megy el a 'fűtésre'. Jól gondolkozom szerinted? Igazából nekem is a kivezetékelés jut eszembe,illetve az alapalpokon a chipset megoldás,csak nem tudom hogy ezt a tokot mennyire lehet elölről hűteni. Üdv Kicsa
Szerintem azért nincs az adatlapon ilyen áramérték megadva mert nagyon alacsony lehet.
Hát igen nekem is van egy olyan tápom hogy 20V-ból csinálok 5-öt egy hőmérőhöz 7805-el és igen csak fűt. Szóval akkor 23V-ról a te esetedben még jobban fog fűteni. Egy ellenállás esetében 5V-ra tervezve meg mondjuk 50mA-ra kisebb a veszteség jóval. Hütés: Igen jól gondolod. De hogy 3W-nak mekkora hűtés kell azt nem tudom. Azt tudom hogy az IC tokra is szoktak ragasztani kisebb lemezt hűtésnek például. Itt hobbielektronikán talán volt olyan topik ahol a borda méretezésről volt szó, utána nézek.
Megnézem,köszönöm szépen!
Jah és még egy fontos dolog lenne : Széles bementi feszültséget lehet ráadni. A számolásnál is Vinmax -szal indul,ha 24 Vba dugom akkor ugye step down lesz belőle. Kérdésem ha bedugom egy 12 V-os aljzatba,akkor 'átkapcsol' step up -ra? Tehát 19 V-nál alacsonyabb és magasabb feszültségből is képes tartani a 19-et? Üdv Kicsa
Most találtam valamit.
The LM2678 series also has built in thermal shutdown, current limiting and an ON/OFF control input that can power down the regulator to a low 50μA quiescent current standby condition. Eddig ez elkerülte a figyelmem. Ezek szerint ez az On/Off csak egy készenléti állapot kapcsoló szerűség. Ezt te mindenképp fel akarod használni mert nem feltétlenül szükséges.
És ez mit is jelent pontosan? Sajnos nem vagyok tökéletes angolból...sőt
![]() És akkor ez annyit jelent hogy bekapcsolásnál is csak 50 μA áramfelvétel van ezen a lábon? Közben átolvastam a cikket,sajnos nem sokra megyek vele. ![]() Úgyhogy szerintem marad a ráérzéses - bizakodásos dolog ![]() És akkor ha 12V-ba dugom és 19-re van beállítva akkor kiadja magából a 12 körüli értéket és kész? (veszteségeket levonva) Gondolom akkor baja sem esik
Én se vagyok nagy sztár angolból de azt jelenti:
Hogy az LM szériába be van építve egy hőkapcsoló (ha túlmelegedne lekapcsol és megvédi az IC-t), egy áram korlátozó (ez azért ha átléped az 5A-ert megvédi az IC-t), és egy be/ki vezérlő bemenet amivel készenléti állapotba állíthatod az IC-t akkor az egész cucc 50uA ert fog fogyasztani. (olyan mint bármely készenléti állapotú eszköz akár a TV hogy világit rajta a kis led hogy be van dugva és a távirányító jelére kapcsol is tehát készenlétben van) Szóval ez az on/off dolog ez neked nem is kell. Szerintem nem lesz baja ha 12 be dugod de szerintem nem lesz belőle 19V mert ez csak Step Down konverter.
Azt hiszem,megvan!
Találtam egy másik,kisteljesítményű step down convertert,szintén LM sorozat,itt meg van adva külön az adatlapon az ON/OFF láb áramfelvétele OFF módban (30 μA ) illetve ON módban (10 μA). Ha hasonló értékekkel számolok,marad az ellenállásos verzió,egy fél W-os típus bőőőven elég. ![]() Erről van szó : LM2574 (6. oldal) Igazából nekem az lenne a jó ha egy kapcsoló lenne az egészen amivel ki/be tudom kapcsolni. Jó ez a stand by is,ha sokáig nincs használva,úgy is ki lesz húzva.
Igen bőven elég annyi ha mindenképp akarsz rá készenléti állapotot.
Ha kész lesz teljesen a cuccod és jól is működik majd tegyél fel képeket ebbe a topikba meg majd leírást is.
![]()
Hát ha működik akkor mindenképp!
![]() Köszönöm szépen a segítséget,azért ha van valami kérdésem még akkor jövök! ![]() Üdv Kicsa
Oké!
Nagyon szívesen. Ha tudok akkor én meg segítek ![]()
Üdv!
Szükségem lenne 5V mellett 8-9A-re 7,8V vagy 15V-ról. Van itthon 3db kész step-down konverter LM2576 icvel (3A). Ezeket lehet valahogy párhuzamosan kötni? Vagy túl nagy lesz a zavar? (Esetleg el sem indulnak mert annyira zavarják egymást.) Másik lehetőség hogy akad pár MC34063-as icm, és több 9/7A-es N/P fetem. Talán ezekkel megoldható lenne.
Sziasztok!
Szeretnek egy Dc feszultseg csokentott, kb 15V -rol kellene 13-12V ra csokenteni, 25A kellene elbirnia, a legegyszerubb megoldas kellene, en peldaul egy zenner diodara gondoltam, csak nem tudom abbol letezike ilyen nagy teljesitmenyu....kerlek segitsetek
3 SI dióda sorban, hűtőbordákon? Rectifier 50A a google-n...
Csak 15A es diodakat kaptam, 6drb vettem,
Ha ket 15A diodat parhuzamoson kotok akkor elmeletileg engedi a 30A , s amellet meg van az a bizonyos feszultseg eses is ugye?
Sokszor egy diódahíd olcsóbb, mint a dióda, ki érti? 75%-át nem használod. Nem elegáns, de olcsó megoldás. 35A 600V
Sziasztok segítség ,ötletek kellenének ..
A helyzet : van az autómba egy lejátszó meg vinyó + monitor aminek kell összesen 12v+5v max 4/4A ...Ezt megoldottam egy panelon hogy stabil legyen 78t12 és 78t05-el ...stabil is mindaddig míg nem indítom az autót ...vagyis a fesz leesik indítás alatt ..pffff nem tudom mennyire de leáll a rendszer !! És ez a bajom ..mondjuk nem is csodálkozom mert a 12V stab ic 10V-ból nem tud stabil 12-őt ![]() Nos mivel ezek az ic-k bemenője max35V -ot visel el ,jött az ötlet mi lenne ha felturbóznám a feszt ,és ha indítom az autót ,akkor is még 12V felett lennék .. Ezután vettem egy 80W-os autós laptop konvertert beállítom 20 V-ra ..összerektam ,de mikor indítom a kocsit ,vagyis önindítózok ,akkor ez is kikapcsol ....na most jöttök ti ![]() Mit tegyek ,hogy önindítózás alatt is legyen stabil 12V-om 4A -el ,mert az 5 V az OK akkor is !
Sajnos megoldhatatlan a problémád, mert akár 5mp is lehet az önindítózás, Ha kevesebb áram kellene, megoldható lenne egy soros dióda, meg a gépkocsi erősítőkhöz használt fél farados kondi. Az önindítózáskor a dióda miatt nem sülni ki a kondi. Egy próbát azért megér, ha van valamelyik ismerősödnek....
estleg egy második kisebb akksi...
Ne keseríts el !!
Egyébként próbáltam ,mert van egy 1F-os kondim is ...Bekötöttem a rendszer elé ,de ugyanaz ...ki is kötöttem .. ![]()
Egy zselés akkumulátort köss be kondenzátor helyett. Természetesen Schottky diódával, hogy ne szívja le az önindító.
ÖÖÖÖ ...ok... kérhetek egy típus ajánlást, és ,hogy is kötöm be ??
Ha menetközben gondjaid támadnak, a 78T12 helyett LM 2940 CT-12V jobb lehet.
Az ellenállás egy csepptöltést ad a zselés akkunak.
köszönöm ezt így fogom megépíteni ...
De az az 1A az egy kicsit kevés ...
volt soros dióda is? mert ha nem akkor tényleg semmi eredmény
|
Bejelentkezés
Hirdetés |