Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-fólia rendelés
Na volt ma időm egy kicsit fotózgatni.
Kipróbáltam a Hitachi dry fóliát, és az Octamex-es Lötstop-ot is. Dry képek alul.
Nem fűrészlappal vágom, hanem lemezollóval. Semmi baja nem lesz.
Aztán itt egy pár kép a Lötstopról is.
A Lötstop azt hittem meg viccel, mert nem látszott a levilágítás után semmi rajta, hogy sikerült, vagy nem. Semmi elszíneződés. Előhívtam, és jó volt. Az előhívás ideje is sokkal több mint a DRY fóliáé. Volt vagy 3-4 perc. Amit viszont el szúrtam, hogy nem lamináltam rá a nyákra. Ezért az egyik képen látszik is, hogy amikor a páka meg támadta, az fájt neki. Utólag meg próbálom laminálni, hátha jó lesz úgy is.
A 4-es levilágítási tesztnél látszik hogy az 1 perc 30 másodperc kevés volt neki. A következő lépés már a két és fél perces volt, az már tök jó volt, de tökéletes szerintem 3 percnél volt.
Azt írtam, hogy annak 3 perc kell, de végül is mindenki csinálja meg a levilágításos tesztet az a biztos.
Felhívnám a figyelmet, hogy ha valaki a cikkben leírtakból szerzi be tudását, ne kerülje el a figyelmét, hogy a levilágítástól rossz sorrendben van leírva a munkafolyamat. Az eltávolítás csakis a maratás után jöhet! Vagyis:
1. levilágítás 2. előhívás 3. maratás 4. eltávolítás Ráadásul a képen úgy van illusztrálva az eltávolítás, hogy a leoldott maszk alatt nem jelenik meg a rézfeület. Nyilván sokunknak ez evidens, de hátha ebből tanulna valaki...
Újabb észrevételem:
Sem az említett cikkben, sem Gulasoft leírásában nem találtam, - az Octamex oldalán lévő használati utasításban viszont benne van! (Persze lehet, hogy működik nélküle is...) Mármint, hogy az előhívás után még 30 perc UV lámpázás kell neki maratás előtt. A leoldás (maratás után!) néhány csepp nitro hígítóval is történhet. Ne a rongyra tedd a hígítót, hanem csöpögtesd a panelra! Folyasd össze! Várj egy percet, és töröld le egy ronggyal az egészet! (...és nem kell NaOH -t venned!) És egy tanács a vegyszerekhez... Lehet persze kanalanként szedni a zacsiból a NaCo3-at, de gazdaságosabb és könnyebb, ha készítünk 1 L 10% -os oldatot, aztán ezt hígítjuk a munkához 1/10 arányban. Vagyis a konyhai mérlegen kimérsz 10 dkg NaCo3-at, betöltöd egy műa. flakonba, és ezt vízzel 1 L -re egészíted ki. (Ez a pontosság nekünk itt bőven megfelel.) Hívásnál pedig akár a kupakkal ki tudod mérni. Egy kupi a töményből és 9 kupi víz hozzá..
Nyilván át kell számolni, hozzáigazítva a levilágító időhöz. Ahol ez 2-4 perc, ott jó a fél óra. Nálam a levilágítás 10 mp, az utóvilágítás meg 3 perc.
A P20 az 20 mp volt. Már nyertem 10 mp -et.
Nem. Feltettem a képet egy próbanyákról és a kliséről. Az ón bemászik a fedőréteg alá.
A közvetlen maratást még nem próbáltam, majd jön...
Kedves Laci!
A fedőfólia eltávolításáról van szó a cikkben és lövésem sincsen, hogy ha nem szeded le róla a fedőfóliát, akkor hogyan hívod elő és hogyan maratod ki A cikkben leírtakat mi végigcsináltuk, nekünk működik és a visszajelzések alapján azoknak is akik ezt a technológiát használják. Te kipróbáltad ezt vagy csak "fejből" írod a lehetetlenségeket? A képen amin szerinted nem jelenik meg a rézfólia, ott az a sárga alap az a rézfólia. Bocsásd meg, hogy az illusztráció kedvéért nem marattam ki a tesztpanelt...
Akkor olvasd el a saját cikkedet! Az előhívás után az eltávolításról beszélsz. Nem a védőfólia eltávolításáról, mert ahhoz nem kell a NaOH. Utána jön a maratás. (nálad!)
Azokat a képeket, amelyek nem tükrözik pontosan a munkafolyamatot, ezért megtévesztőek lehetnek, nem hagyjuk benne úgy egy cikkben, hogy nem hívjuk fel rá a figyelmet. Legalább a cikk képeinek készítésénél végig kellett volna csinálni, és akkor nem írnék "lehetetlenségeket". (...szerinted.)
Pontosan így van, mert a maratást már nem boncolgattam, feltételezve, hogy aki ezzel foglalkozik, annak már nem tudok újat mondani. De tudod, a legkönnyebb a másik munkájában hibát találni, belekötni.... ebben vannak páran itt nagyon is jártasak a HE-n... Már bánom egyébként az egész cikket, mert csak a baj van vele, meg a kötözködés megy állandóan.
Egyébként sehol a cikkben nincs leírva a munkafázisok sorrendje helyesen. Mindenféle vegyszer "fajlagos bekerülési költsége" 2,60 Ft -tól 4.30 Ft -ig ki van számolva, de a munkafázisok keverednek.
Azért legyünk pontosak! Én nem kritizáltalak!
Az imént nekem estél, hogy nyilván hülye vagyok, hogy a védőfólia eltávolítása nélkül akarok előhívni. Aztán kiderül, hogy magad sem ismered a cikkedet... Idézet: „a maratást már nem boncolgattam” A védőlakk/fólia eltávolítása után már ne is marass! Idézet: „Felhívnám a figyelmet, hogy ha valaki a cikkben leírtakból szerzi be tudását, ne kerülje el a figyelmét, hogy a levilágítástól rossz sorrendben van leírva a munkafolyamat. Az eltávolítás csakis a maratás után jöhet! Vagyis: 1. levilágítás 2. előhívás 3. maratás 4. eltávolítás” Ezt írtad, az általad linkelt rész meg pont a védőfólia eltávolításával kezdődik... így félreérthető, és ha én is félreértettem, más is félre fogja érteni. Azt gondolom, valóban nem oda való a végén az eltávolítás, de nem akartam már ennek egy külön menüpontot létrehozni.
emmzolee!
Nem tudom, milyen sűrűn találkoztál életedben gyári, akár frissen készült, vagy korábbi lötstop-pal kezelt NYÁK-okkal, de felteszem, néhánnyal biztosan. Ez a házilag felvihető, laminálható zöld réteg azokhoz a megoldásokhoz képest mennyire strapabíró? Csak azért kérdezem, mert gyárilag kezelt NYÁK-ból néhány tízezer darab már megfordult a kezeim között, mindenféle gyártótól és azoknál relatív nehezen lehetett eltávolítani ezt a zöld réteget. Egész pontosan csak erőteljes, ép élű csavarhúzós műveletekkel. Ha nagy RPG-fan lennék, úgy kérdezném, hogy jelen házi technológiának milyen szintű a "sebezhetősége"?
Beégetés után kevlar+helmet! Kemény mint a gyári.
A nyákfóliával nem vagyok megelégedve. Amit mutattam neked személyesen, (MQFP 44 -et) a fóliával nem tudom megcsinálni. A nagyobb dolgok elmennek, de a 0,15 mm vastag vezető ugyanilyen aurával egyszerűen nem megoldható. Mint P20- szal, mint műnyomópapírral simán megy. Itt a maratásig sem jutok el vele, a lgkülönbözőbb megvilágítási időkkel sem.
Hogy érted, hogy nem megoldható a 0,1 mm ? Nem kötött rá a hordozó?
Kaptam gulasofttól próbának fóliát, TQFP PT tokos ic vel próbáltam a nyákot simán ment, meg is lepődtem rajta. A felvitellel volt kis gond, de a levilágítás, hívás, marás része meglepően egyszerűen ment. P20-at 9 percig világítom, ez 2 percnél lett a legjobb ugyan azon körülmények közt.
Igazából csináltam egy tesztet az elején, azt nem uv-ztam meg miután el készült, és a pákesz tudta bántani. A csavarhúzót már akkor is bírta.
Azután úgy csináltam, hogy miután elő hívom, kiteszem a napra, mert ugye szépen süt. Meleg is, és UV-s is, ahogy pont kell a panelnak. Ezt nem mertem pákával betámadni, mert ez nem csak egy próba, hanem egy éles panel. Csináltam egy másik panelt is nap kúrával. Atz simán be tudtam ültetni sérülések nélkül. Ott se bántottam a védő réteget. Szerintem ha azt vesszük, hogy gyantás forrasztható lekk, vagy ez, akkor inkább ez, mert többet ér a védelme mint egy lakké. Viszont eddigi kevés tapasztalatommal azt látom, hogy a gyáriak talán erősebbek. Az elkészítés technológiáját lehet át kéne beszélni, mert szerintem ott nálam nem minden stimmel. Én módszerem: -Fölcsiszolom a nyákot fémgyapottal. -Lemosom palmatex oldó folyadékkal -megkezdem lehúzni a lötstop fólia matt oldalát -oda tapasztom a nyák széléhez, és ide-oda mozdulattal folyamatosan haladok a nyákom túlsó vége felé, és közben a másik kezemmel húzom folyamatosan a matt védő fóliát. Ilyenkor azért elég jól néz ki. -Aztán hajszárítóval meg melegítem, ésegy puha rongyal simítom. Ettől jól rátapad a felületre, viszont van, hogy a vezetősávok közel vannak egymáshoz, és marad köztük levegő. Az már soha nem jön ki alóla. Az kicsit bénán néz ki. Gondolkoztam, hogy mi lenne, ha víz alatt tenném rá, de szerintem akkor meg maradna alatta víz az se jobb. -Következő a levilágítás 3 perc. -Aztán 15 perc pihenő a sötétben -A végén mosószódában előhívás Szárazra törlés, és a legvégén kiteszem a napra. Jó ez így? Hogy tudom a légbuborékokat lekerülni? Remélem nem mindenki csak azt mondja, hogy laminálni kell, mert azt el akarom kerülni, ha lehet. Persze ha nincs más megoldás akkor veszek egyet. Nálunk a Tescoban 6500Ft lett a gazdaságos közkedvelt tipus. Ki hogy szokta? Tegyetek föl légyszi jó képeket is, hogy láthassam, hogy mit sikerült belőle kihozni. Tényleg kíváncsi vagyok.
Az MQFP -t meg tudom csinálni, azzal nincs probléma, de nem tudok a lábak között átvezetést elvinni, mint itt.
Nekem simán ment a 0,1mm vastag vezetősáv, de csak akkor, ha a vezetősávok között legalább 0,3mm hézag van. Ha közelebb mernnek a vezető sávok egymáshoz, akkor össze tudnak érni, és a vezetősáv szélei is csúnyák lesznek. 0.3mm hézaggal minden ok.
Értem, köszönöm, pont erre voltam kíváncsi.
És a Ki, Hogy Csinálja? Kérdésemre válasz?
Tényleg nem tudom, hogy lehet ez tökéletes. Most se rossz, de azt szeretném, ha tökéletes lenne.
Legyen...
Nyák csiszolás, zsírtalanítás. Víz alatt húzom le a védőfóliát, és víz alatt igazítom rá a lemezre. Kézzel (mert az kéznél van, nem úgy, mint a gumi,) rásimítom a lemezre a fóliát, majd átengedem a hideg laminálón. (Előtte a vizet lecsurgatom róla.) Aztán a meleg laminálón engedem át. 4 x 15 W -os UV -vel világítom meg 20 cm - ről 15 mp -re. A NaCO3 -at célszerű előre bekeverni 10% -os oldatnak, így munka közben könnyebb 1 és 9 részarányt kimérni.
Te. Én bekevertem kb:2-3 hete a mosószódából egy 7 decis befőttes üvegbe egy oldatot. Kb 2 csapott evőkanál mosószóda ment bele. Azóta is tökéletesen végzi a feladatát. Azóta a sok használattól a színe égszín kék lett.
Na de tényleg tudsz képet tenni róla, hogy a te lötstoppod milyen lett? Azért érdekel, mert nem tudom hogy lehet jobb, vagy egyáltalán lehet-e? Ja, és a laminálód milyen? Tescós? Vagy milyen? |
Bejelentkezés
Hirdetés |