Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Az Üzemmód1 a legegyszerűbb, ezt normál lamináláshoz találtam ki. Ez csak annyit csinál hogy bekapcsolja a motort és bekapcsolva is tartja a végtelenségig (amíg vissza nem lépünk a menübe).
Az Üzemmód2-nél a motor bekapcsol az egyik irányba X ideig, majd kikapcsol Y ideig. Ez ismétlődik mindaddig, míg a nyák ki nem jön a hengerek alól, mert akkor visszatolja az egészet és kiadja a kész nyákot. X és Y értékek az EEPROM-ban vannak tárolva és a beállítás menüben tetszés szerint megváltoztathatóak 0,1s-os lépésekben. Az Üzemmód3 folyamatosan bekapcsolja a motort addig, míg a nyák át nem megy a hengerek közt. Ha átért akkor visszahúzza megint addig, míg végig nem ér, aztán megint előre, megint vissza... Az hogy ezt hányszor csinálja meg, beállítható a beállítás menüben. Az Üzemmód4 már izgalmasabb, itt két érték állítható be: hogy mennyit menjen előre a nyák és hogy mennyit jöjjön vissza. Ezt 1mm-es léptékkel lehet beállítani és a visszahúzás értéke nem lehet több vagy egyenlő az előretolás értékével (így írtam meg a programot). Beállítható például, hogy 10mm-t menjen előre a nyák, majd 9mm-t vissza, aztán megint 10mm előre, 9mm vissza... Mindezt addig csinálja, míg a végére nem ér a nyáknak (mikrokapcsolókkal figyeli a henger megemelkedését), ekkor pedig kiadja azt. Az Üzemmód5-öt még nem írtam meg. Ez hasonló az Üzemmód4-hez, annyi a különbség hogy itt az előre és a visszatolás ugyan az az érték (beállítható), de ezt X alkalomszor megismétli. Azt hogy hányszor, természetesen beállítható. Az Üzemmód6-hoz nem tartozik grafikon. Az egy teljesen manuális üzemmód, a motor bekapcsolását és irányát a FEL és LE gombok megnyomásával tudjuk elérni. --------------- Ezek csak a fő üzemmódok. Minden üzemmódnak több üzemállapota van. A legelső az "Üzemi hőmérséklet elérése" állapot amikor felfűti a hengereket és ha elérte az üzemi hőmérsékletet akkor a következő üzemállapotba lép. Ez pedig a nyákra várás. Ekkor folyamatosan bekapcsolva tartja a motort és várja a PIC hogy a mikrokapcsoló jelezze a henger megemelkedését. Ha ez megtörtént (betettük a nyákot) akkor a következő üzemállapot az előmelegítés, amikor gyakorlatilag a 3-as üzemmódhoz hasonlóan működik. (A hármas üzemmódnál épp ezért nincs előmelegítés üzemállapot., mert felesleges lenne.) Aztán továbblép a tényleges nyák-készítő üzemmódba, amikről a grafikont mutattam. Ha ezzel végzett, akkor visszatolja az egész nyákot és kiadja. Nem minden üzemmódban található meg mindegyik üzemállapot, mert nem mindegyiknél van értelme.
Szia! Hat sebességes PWM vezérelt 24V-os motor van benne. Megpróbálom a legkisebb sebességen mégegyszer, bár akkor az érzékelő hiába mér 160 fokot, ahol a nyákhoz hozzáér már csak 130 fokos. Maratás előtt és után alkohollal mostam le, még így sem tapadt meg rendesen. Lassú sebességen rosszabb volt, a papírral együtt lejött néhol a festék is.
Gondoltad volna, hogy ilyen szintű programot fogsz írni, mondjuk 3 hónapja? Az biztos, hogy ragad rád, mint a bogáncs! Nem semmi munkát tettél bele, és szerintem nagyon jó lesz!
Hi!
Vas-kloridnál gyorsabb (hasonló koncentrációt feltételezve), és nem lesz rozsdaszínű minden, ami kilötyögéskor a közelében van. A FeCl3 és a H2O2-HCl maratóból is távozik sósavgáz, ami hajlamos megtámadni a környező fémtárgyakat. A perszulfátos marató ebből a szempontból tisztább. Az sem utolsó szempont, hogy könnyen adagolható szilárd anyagról van szó. Kezelésekor ugyanúgy kell eljárni, és hasonló eredményekre lehet számítani, mint a peroxidos marató esetén. Képlete Na2S2O8, az ammóniumsó ugyanúgy használható: (NH3)2S2O8.
Én azt gondoltam anno hogy három hónap múlva még LED-eket fogok villogtatni.
Off. Szia! Itt szedted fel a programozást vagy tanultad? Lehet én is nekiállok van jópár kontrollerem csinálok egy próbapanelt talán jutok valamire én is!
Autodidakta módon tanulgatom, de persze rengeteget segítenek itt a fórumon.
Valószínű én is nekiállok a tavasszal mert jó lenne! Egy éve azt sem tudtam mi a PIC
Azt szeretném kérdezni, hogy hogy kell egy .brd eagle nyáktervet átmenteni úgy képbe, hogy a képből való nyomtatáskor a megfelelő méretben maradjon a nyákterv.
Előre is kösz a választ.
Nyomtatáskor rányomsz a pdf-re.
Ha mégis képet akarsz: Egy képnél van pixel/cm szám is. Így ha van pl egy 800*600pixeles képed, ahhoz kell egy pix/cm szám. Ha ezt beállítod egy képkezelő progiban, már nyomtatható is valós méretben. De ez inkább az eaglés topicba tartozik.
Szia
Amikor exportálod képbe, akkor add meg neki a nyomtatód felbontását, valószínű 600DPI lesz. Javaslom, hogy monokromba mentsd el. Ezután ha akrod még tudod javítani az EAGLE hibáit pl rajzprogrammal... sőt logót is tehetsz rá. Ha vasalod, akkor tedd át neatívba, majd tükrözöd és nyomtatod Ha lavilágítod, akkor nem kell.
Ma betette a kaput az OKI-m. Tervezem az új nyákot a laminálós cikkhez, kinyomtatom, és 286mm helyett 289mm hoszúra nyomtatta a nyákot. Totálisan használhatattlan, mindent eltol hosszában(keresztben tökéletes!)! Próbálok firmwaret keresni(eddig nincs), és felveszem a kapcsolatott a gyártóval. Nagyon kifele áll a rúdja ennek az ócskavasnak!
Ugye csak viccelsz? Mások meg visszatorzítják? Meg micsoda számolás egy ilyen művelet!?
100mm-en 1mm-t téved! Ez nagyon sok! Nem néznétek megy egy 200x100mm-es keretet, mekkorára nyomtatja a tietek?
Megnéztem kíváncsiságból, de nem látok eltérést (vonalzóval)
Viszont hogy így felhoztad, tényleg kíváncsi lettem torzít e valamerre, és ha igen, akkor állandó e a torzulás. Estére kinyomok egy lapot ás rámérek koordinátáira. Egy 10 mm -es rács mondjuk hozná az eredményt?
Nálam hosszanti irányban a 25cm-ből lesz 25,1cm, keresztbe pedig a 18cm-ből 17,5cm.
Üdv!
Valahol olvastam, hogy először üresen be kell engedni a lapot a nyomtatóba, ekkor megnyúlik a lap és utána kell élesbe nyomtatni. Gondolom ez ilyen méretben, mint a Tiéd is jelentős a nyúlás.
Nálam AutoCAD-ből nyomatva annyi amennyinek lennie kell. Bárhogy nézem pont ugyanakkora HP nyomtatóval.
Igen, ha 10x10-es rácsban nem látsz vonalzóval eltérést több hosszabb szakasz összehasonlítása után, akkor az jó.
Én sem emllékszem, hogy találkoztam-e már ilyen rossz nyomtatóval! Egy firmware segíthetne, de ez nem vonja le azt a tényt, hogy a gyártáskor nem ügyelnek rendesen a részletekre. Én nem ajánlom egyelőre senkinek az OKI-t!
Igen, ezt én szoktam mondogatni. De ez inkább a műnyomóra értendő mert annak szokása a megnyúlás...
Watt nem műnyomóra nyomtat?
De, csak feltételezem tud a műnyomó megnyúlásáról és az hogy mégis ide írta a fórumba ezt azt jelenti hogy tényleg a nyomtatójával van gond.
Nem, sima papírra nyomtattam. De a műnyomó sem nyúlik meg 3mm-t!
Kelle írni egy kis programot PC-re, ami átméretezi a képfájlként lévő nyákterveket az adott nyomtató és műnyomó megnyúlását figyelembe véve.
Ki kellene nyomtatni egy tesztoldalt és lemérni rajta két vonal hosszúságát. Ezt a két számot be kellene írni ebbe a programba egyszer, utána az megjegyzi és minden nyáktervet már úgy nyújtana el hogy ezt a két értékből kiszámolja a nyújtást. Így nem csak a nyomató hibája, de a műnyomó megnyúlása is kompenzálható lenne. Ennek igenis komoly jelentősége van nagy lábszámú IC-k, illetve kétoldalas nyák esetén... Szerintem ezért mindenképp nagyon hasznos lenne ez a program. Ki tud megírni egy ilyet?
Nekem sima papírra a 160X250-ből 159X250-et nyomtat a HP1010
Azt szerintem levilágításhoz történő fólianyomtatásnál olvastad. AutoCad-ból a méretek tökéletesek, Eagle ből is DipTrace viszont kicsinyít picit.
Laminálás során viszont műnyomó nyúlik kicsit, szikével belevágtam ref pontokat, nyomtattam meg rálamináltam egy a4 es nyákra. Nyomtatás nem rontja el, de ha laminálom 25 cm en nyúlik 1,2 mm-t az azt hiszem 90g os műnyomó. ( az 50 pines tüskesor 0,9mm-es fúróval gond nélkül betalál sűrűbb lábszámú ic-k meg alapból rövidebb távokon vannak )
Szia!
Két nyomtatón (OKI Page 14EX és OKI B2400) is megmértem (sublerrel) a normál és 135g-os műnyomó papírra nyomtatott ábra méreteit. A méretek tized miliméterre egyeznek a programból leolvasható méretekkel mind a két nyomtató típusnál. --- Történelmi okokból a HP LaserJet III meghajtó programját használom mind a két nyomtatóhoz. (Az OKI Page 14EX -hez csak Win2000 driverem van, az XP nem szerette). Szia
Érdekes, hogy neked keresztben kicsinyít, és hosszában tökéletes! Nekem pont fordítva. Egyébként az-az 1mm 160 hosszon nem kritikus és mérési hiba is ott van, hogy 0,8 vagy 1,2? Köszönöm, hogy megnézted!
Ja igen, még annyit, hogy én Word-ben is teszteltem, ott is ugyanúgy csal, tehát nem a nyáktervező miatt torzít! Idézet: „HP LaserJet III meghajtó programját használom mind a két nyomtatóhoz.” El tudnád küldeni, vagy belinkelni a letölthetőségét ennek a drivernek(hogy-hogy működik vele?)? A B2400 ha jól tudom azonos mechanikával rendelkezik, mint a B2200! Persze a firmware-je más, és ez a hiba csak attól függ! Vagy a drivertől?
Én Sprint Layout-ból nyomtattam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |