Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
A függőlegesen segít a véső + kalapács.
Üdv
Feladott egy cég nekem valamit MPL üzleti csomagban, amire fizettem 1450 Ft postaköltséget. Az eladó másnap írt egy levelet, hogy mivel a csomag túlment a súlyhatáron (9 helyett 13 kiló lett), ezért kellene még utalni és küldött egy képet egy postai számláról, ami tényleg 550 Ft-tal magasabb összeget mutatott (2000 Ft). A csomag megérkezett, a dobozon lévő feladóvevényen viszont 1450 Ft van! Most akkor melyik az igazi? Ugyanaz a csomagszám, ugyanaz a postai kezelő, a dátum 2 perccel tér el. Megnéztem kalkulátorral, ott 2145 Ft a csomag 15 kilóig. Megnéztem korábbi feladóvevényeket, van 10 kilós 1415 Ft-ért is. Vádolni sem akarok senkit, de érteni se értem a postai díjszabást vagy számlázást, miért szerepel X összeg a feladóvevényen és Y a számlán. Aki tapasztaltabb ebben az felvilágosíthatna...
Ha cég adta fel, milyen eladóról van szó? A kép a számláról egyértelműen a feladott csomaghoz köthető? Lehet, több csomagot adott fel és másik számlát mutogat.
Csak úgy, mellékesen, milyen hülyeség ez már? Gondolom valamilyen formában előre megegyeztetek az árban és a szállítási költségben. Ha a vételárat és a postaköltséget már átutaltad egy számla alapján (tehát létrejött a szerződés), már nem variálhatnak utólag ilyen indokkal.
Üdv!
Sajnos a postai, de más szállítói díjszabás sem egyszerű. A díj függ a súlytól, az utánvét vagy előre utalás mikéntjétől, a csomagért fizetendő összegtől. Ráadásul a túlméretes csomag duplája a normál csomag díjnak. Valószínű, hogy a feladó a számla kiállítása után vette észre a szállítási összeg eltérést- ezért kérte a különbözetet. A különbözetről (550.-Ft) utólag számlát kell küldjön. Idézet: „Megnéztem korábbi feladóvevényeket, van 10 kilós 1415 Ft-ért is.” Lehet azóta változott a postai feladási díj és mint írtam, nem mindegy az sem, hogy előre utalásos vagy utánvétes a küldemény. Valószínű, hogy elkészítették a szálát és csomagot. Utána készült a postai csomagfeladás és a súly miatt lett az eltérés. Ilyen esetben vagy lenyeli a cég a hibáját, vagy jelzi a megrendelőnek. Innentől a többi megegyezés kérdése. Üdv. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
Most érkezett be a magyarázata, ami viszont hihető (nekem):
Előre kinyomtatott Vaterás címiratot vitt a postára, viszont mégsem fért bele a megadott súlyhatárba, így lett 9 helyett 13 kiló. A postás átküldte a gépen a hibás összegen feltüntetett címiratot, így került rá a 13 kilós súly, de fizetnie a tényleges összeget kellett, amiről elküldte a számlát is. Vagyis nem nyomtatott új címiratot és emiatt lett hibás az egész. Azt nem értem, hogy az otthon nyomtatott címiratra miért kerül előre összeg, ha a súly csak becslésen alapul és a postán akár teljesen más összeg is kijöhet?
Idézet: „Megnéztem korábbi feladóvevényeket, van 10 kilós 1415 Ft-ért is.” Nem becslésen alapul! A jó adatokkal jó lesz a postai díj is. Az otthoni/irodai címiratkitöltő kéri a csomag méreteit, súlyát, értékét, fizetés módját ( utánvét - utalás, kiszállítás vagy postán maradó, stb.) - és ez alapján automatikusan számolja ki a postának fizetendő feladási összeget. Valószínű, hogy a feladó rosszul adta meg a súlyadatot amit a posta korrigált. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
És akkor még van az a része, amikor csomag automata, és önbevalláson alapul a dobozméret és súly. Akkor mit csinálnak, ha a fürdőszoba mérlegem nem hiteles?
Küldtem fóromtársnak bazi nehéz trafót, csomag automatán keresztül, de nem házhozszállitással. Rendben megérkezett, de kigyeztünk abban, hogy remélem te is akkorát szivtál a hazacipeléssel, mint én az odacipeléssel. Postát én nem nagyon kedvelem, régen tönkre kellett volna mennie amennyire élhetetlen és bakafántos cég. 750 Forint egy A4-es folyóirat elszállitása Budapesten belül XI -> III kerület között? És akkor még járt a 86-os busz...
Így volt, de emiatt nagyon félreérthető az egész. Meg is sértődött az illető, pedig csak annyi történt, hogy ő szúrta el a becslést én meg simán rákérdeztem, hogy miért szerepel a számlán X, a feladóvevényen Y összeg. Szerintem a legtöbben rákérdeztek volna.
Ettől függetlenül most rosszul érzem magam miatta.
Egyetértünk, igazából egy következmények nélküli cég.
Ha bármi baj van vagy bármit összetörnek, lehetetlen belőlük kártérítést kiszedni. De ez a súlybecslés ez katasztrófa, az összegnek ott helyben kellene rákerülnie, nem otthon. Idézet: „Postát én nem nagyon kedvelem, régen tönkre kellett volna mennie amennyire élhetetlen és bakafántos cég. 750 Forint egy A4-es folyóirat elszállitása Budapesten belül XI -> III kerület között? És akkor még járt a 86-os busz... .” Nem védem a postát, de mindenki választhat kivel szállíttat. Ha elviszed busszal mennyivel jársz jobban? Amúgy cégesen sok csomag megy és időben kézbesítik. Régóta nagyon sokat javult a szolgáltatás színvonala. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
Idézet: „De ez a súlybecslés ez katasztrófa, az összegnek ott helyben kellene rákerülnie, nem otthon.” A feladó döntheti el, hogy otthon készíti el a címiratot -vagy a postai alkalmazottal készítteti el . Utóbbi esetben nincs tévedés csak plusz idő és néhány forinttal több a költség a kitöltés miatt. Hidd el, hogy esetedben a feladó hibázott. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2020
Ne Te érezd magad rosszul!
Simán be kellett volna ismernie, hogy hibázott és elnézést kérnie. Ez lenne a fair. Nem vagyunk egyformák. Ennyi.
A fő aggályom az, hogy engem sokkal rosszabbul érintene egy negatív értékelés a 30 tranzakciómmal, mint őt az 1000-rel, pláne, hogy nem is 100%-os, én meg igen.
Ez a fő baj a Vaterával, a kishalak sokkal kiszolgáltatottabbak ha vitás ügybe futnak, ezért hajlamos az ember hagyni a fenébe a dolgot. Na mindegy, megint tanultam valamit. Kösz mindenkinek a válaszokat!
Én sok csomagot adok fel, mint magánszemély. Ha véletlenül elszámolom a postaköltséget, akkor is tartom magam a megbeszéltekhez. Ez becsület kérdése. Ha az én hibám, akkor nekem kell benyelnem a különbséget. Ez írd le az eladónak.
Igen. Én is így járnék el(volt már ilyen esetem), de nem mindenki gondolja így!
Sajnos. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
Idézet: nekem 25 éve csomagok nagy mennyiségét vitték hozták, semmi gondom velük. Ha választhatok, akkor a posta.„Postát én nem nagyon kedvelem, régen tönkre kellett volna mennie amennyire élhetetlen” Esetleg az adott helyi posta nehézkes helyenként. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
Felénk az idősebb női alkalmazottaik meglehetősen undokok szoktak lenni.
Én kérek elnézést, hogy meg merem zavarni őket...
Nálad idősebbek? Az undokságot el kell ereszteni a füled mellett.
Amióta nyugdíjas vagyok, minden nőnek azt mondom: Kedves, ezt meg ezt szeretném! Ez még az sorban következőnél is kihat rájuk. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
Nem értek veled egyet, régóta sok csomagot küldünk, kapunk és nincs gond.
Esetleges helyi problémák nem biztos, hogy a posta rendszerhibájából adódik. Egyikünknek sem lehet mindig jó napja!
Milyen rögzítési módja van egy középen megreccsent gerendának? Vettem egy 15x15-ös gerendát amihez átfúrással akartam rögzíteni. Már fent van a padláson.
Nekem rossz a tapasztalatom velük. Már nem merek külföldről rendelni a címemre, mert nem kapom meg. Az egy dolog, és eleve felháborító, hogy meg sem próbálják kézbesíteni (holott a feladó ezért fizetett), de még értesítést sem dobnak be. Persze azt hazudják, hogy megpróbálták kézbesíteni (de ez nem igaz), és persze az értesítést is behazudják. A követési számok sem mindíg működnek. Volt ami a követési szám alapján a helyi postán volt, onnan meg állítólag visszaküldték, "nem kereste" megjegyzéssel, mondván, hogy sikertelen volt a kézbesítés (valójában meg sem kísérlik), és nem jelentkeztem a cuccért. Persze nem is lett meg... 2019-ben 6db külföldi csomagom tűnt el. A reklamációt lesz@rják, semmilyen következménye nincs, válaszként idéznek a szabályzatból: "A nem értékbiztosított küldemények esetén nincs anyagi felelőssége a postának" és ennyivel le is van zárva az ügy. Akkor is ha ez sorozatosan előfordul, és többszörösen megkárosítottak.
A múltkor a postán láttam egy elég ideges embert, nem tudom pontosan mi miatt reklamált, de valami olyasmi volt, hogy rengeteg pénzt kifizet a cége postafiókjáért, és mégis problémák vannak vele, és keresni fog mást, aki ennyi pénzért normális szolgáltatást ad.. Az alkalmazottak meg simán kiröhögték. Ennyit a postáról. Manapság ha bármit feladok postával, akkor kizárólag értékmegjelöléssel (és a valós értéknél magasabb összeggel) teszem, de leginkább igyekszem másképp megoldani (valamelyik hárombetűssel: GLS, DPD, stb...) Ha pedig vásárolok valakitől, akkor mindíg kikötöm, hogy posta nem jöhet szóba, csak valamelyik futárcég. Akinek még nem veszett el cucca, és/vagy nem rontotta a hírnevét a posta, a szolgáltatás minősége miatt, az nyilván azt fogja írni, hogy minden ok. a postával, hiszen nem tapasztalt problémát. Viszont a facebook-on külön csoport is létezett egyes kerületekben, ami a posta hanyagságával foglakozott, sőt volt egy FOSTA.HU weboldal is ahol összegyűjtötték a tényleges reklamációkat (ahol nem a posta mutogatta saját statisztikáit - ami szerint minden a legnagyobb rendben van) Persze ezt az oldalt sikeresen kinyírták, gondolom megfenyegették/beperelték a készítőjét. Viszont attól hogy egy problémát a szőnyeg alá söprünk, az még továbbra is probléma, és feltehetőleg lesz is következménye. Pl. a Posta tagadhatja ugyan a hibákat, de sok-sok webshop (vagy ezek zöme) valamiért mégsem postával szállít, és esetleg a magánszemélyek közül is egyre többen pártolnak át alternatív küldési megoldásokra. Az esetleges külföldi rendeléseim meg egy vidéki barátom címére mennek, hozzá többnyire megérkezik, ő pedig elküldi nekem (természetesen futárral, és semmiképen sem postával) Persze ez drágábbá teszi a dolgokat, de így legalább megérkezik amit rendeltem. A posta esetében pedig: semmi bajom sem lenne velük, ha normálisan működnének a dolgok, sőt akár még felárat is fizetnék azért, hogy biztosan megkapjam (kihozza a postás, stb..) amit küldenek nekem, de sajnos ez sem megy... A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2020
Vásároltam ilyesmi fióksineket: Bővebben: Link
Kérdezném, akinek van tapasztalata ezekkel: - Az egymáson gördülő szélesebbik sínen van egy nyíl alakú kivágás. Ennek mi a funkciója, merrefelé kell mutatnia a nyílnak? - A sínek használhatók-e fekvő pozicióban? Tehát úgy mintha nem a fiók oldalára, hanem az aljára vagy a felső részére lennének szerelve? Nem fiókhoz akarom használni, hanem egy, a polcról az asztal fölé kihúzható lámpa mechanikájaként lenne felhasználva.
Akkor gondolom valamilyen körzetenként lehetnek nagy eltérések a működésben.
Talán Budapest lehet kritikusabb, oda sosem küldök. Nekem kb. 23 éve veszett el egy csomagom, több nem, akkor simán kifizették a ráírt érték összeget. Pedig évente száznál több csomagot adok fel 25 éve, minimum 30-at kapok. Előbbin kívül semmi probléma nem volt még. Csak országon belüliek. Az ország minden pontjára küldök, nagy valószínűséggel másnap mindig ott van, mivel még nem kaptam reklamációt a késésről. A futárral az a gond, hogy otthon kell ülni várni. Némelyik megad érkezési időintervallumot, az nekem vagy jó, vagy nem. Ez akkora probléma, hogy nem tudom áthidalni. Nem tudok választani a futárnál, a feladó dönti el, melyikkel küldi. Posta bármikor hozza, a postán vehetem át amikor nekem jó. Feladni meg nekem sokkal egyszerűbb a postán 1Km-re, mint futárnak 6Km-re. Hozzáteszem, a helyi postán nagyon jó, szinte munkatársi viszonyban vagyok az ott dolgozókkal, de nem hiszem, hogy ezen múlik, másoktól sem hallottam problémát.
Ne fúrd. Az gyengíti.
Pánttal fogatnám hozzá, de inkább beszélj egy áccsal. Amit láttam, ott kissé megemelve alátámasztották az összes keresztgerendát. Kivették a mestergerendát és felvitték a padlásra, a gerendák fölé. Ott pántokkal fogatták fel a gerendákat és csak azután vették ki az alátámasztásokat. Ezt a gerendát 90°-kal elfordítva nem használható?
Itt, ha be kell menni a postára egy küldeményért, akkor sorszámot kell húzni, majd kb fél - egy óra sorbanállás/várakozás. A feladás gyorsabb, az külön ablaknál megy. A dolgozók hozzáállása olyan amilyen (gondolom) a fizetésük. Értékmegjelöléses csomagom még nem veszett el, de ha azt vesztik el akkor nyilván fizetniük kell. De ez egy külföldről rendelt, relatíve kis értékű küldemény esetén nem járható...
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2020
Én függőlegesen is használom ezeket, de csak addig jók, míg egyszer szét nem esnek (a lényeg, hogy a végében lévő határolónak ne essen baja)
Kb. mindegy milyen pozícióban helyezed fel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |