Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Köszi a tippet. Mondjuk attól nem félek, hogy elhallgattatnák. Akkor akárhova is kötnéd ha nem lenne pót akkud akkor a saru levételével elhallgatna. Amúgy meg nem a kocsi ellopásától félek hanem puszta utcai vandalizmus ellen akarnám, hogy elriassza a huligánokat, akik csak heccből rongálnak. A probléma az, hogy a tűzfalon szerintem még nehezebb átvinni valamit. Inkább tennék mindent a motortérbe mintsem megosztva a tűzfalon keresztül. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2015
Sziasztok!
2003 - as 1.6 - os Astra G Caravan - nál mi generálhat P1481 illetve P1482 hibakódokat illetve hogyan lehet ezeket megszűntetni? Fan relay 1/2: circuit high /circuit low/open circuit amúgy a kódok jelentése. Köszönöm
Szia!
Hűtőventilátor-relé és motor jó, vezetékcsatlakozások rendben vannak? A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2015
Nekem is ezek jutottak eszembe, holnap tudom majd ellenőrizni, mivel nem saját autó, de gondoltam megkérdezem, hátha van ennek valami jellemző kiváltó oka.
Kontakt hiba akárhol ebben a körben, vagy a relé megfáradt -> csere.
Mely relé(k) tartozik/tartoznak ehhez a rendszerhez? Sejtem hogy melyik lehet, de mégis jó lenne biztosra tudni, egyrészt a helyét másrészt a típusát.
Sziasztok!
Egy régi hozzászólásban, Dempsey fórumtárs feltett egy adatlapot egy opel elektromos gázpedál ellenőrzéséről. Erre lenne szükségem nekem is, de egy Opel Merivához. Típusa: Opel Meriva A 1993 Motorkód: Z16XE Gázpedál cikkszáma:GM93335443 Kérem akinek megvan segítsen! Üdv:Csabi
Sziasztok! olyan problémám van hogy hoztak nekem ide egy F es Opel Astrát.. 94 es évjárat csapotthátú. Probléma a következő.. Tulaj ma vette, ment vele 80 kmert .. leállította , 10 perc múlva tovább ment.. volna.. kb 40 m után elkezdett rángatni. leállt... nem indult többet.. Teker ... de nem indult.. benzin van stb...Itthon rámértem a gyujtótrafóra rámenő fekete és kék vezeték.. 0 volt van rajta indítózáskor... ha lehúzom a gyujtótrafóról a sarukat a kettőt rámérek . gyzujtáskor 12 v.. visszarakom trafóra semmi 0 volt.. Néha kb 10. indítózásra ráküld az ECU 5 voltot és elindul de a fesz esik le.. és jár a motor! kb 10 mp után leesik a fesz és leáll... utána semmi megint...Gyujtótrafón mértem tekercseket.. 1 Ohm körüli és a nagyfesz meg 6000 Ohm..Ötlet?
Szia!
Csatoltam a képet. Elvileg le van írva hogy milyen értékeket kell mérni.
Sziasztok.Nekem egy 94 es opel corsa b van és nem mutatja a műszrfalon az irányjelzőt a relé kattog meg körbe működik is csak nem tudom miért, relé vagy indexkart vegyek.
Szia! Kiégett az izzó a műszerfalon. Ha jó a relé és mennek az index izzók rendesen akkor csak az lehet.
Szia.de mind a két irányba egyszerre kiégett volna,a vészvillogóm ki van támasztva.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2015
Sziasztok!
Remélem sikerült megtalálnom az első ablaktörlő motor mágnestörésének a vélhető okát. Több F Astra ablaktörlő motorját szétszedtem azóta. Mindegyiknél a motorba víz jutott, és az állórész alja rozsdás volt a két mágnes között, a forgórész lemezei is erősen rozsdásak voltak. A mágnestörés vélhető oka: a levált rozsdadarabokat szépen összeszedték a mágnesek. Ami esetleg a felgerjesztett forgórész és az állandómágnes között éket képezhetett az erővonalak mentén, és kitörhetett egy darabot a mágnesből. Tudom, hogy ez csak egy hipotézis egy igen ritka meghibásodásra, de ettől jobb nem jut az eszembe. Ezt apukámmal is megbeszéltem, akinek több mint 4 évtizedes gépjármű villamossági és erősáramú tapasztalata van. Hasonló hibával korábban nem találkozott. Neki sincs jobb ötlete. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Sziasztok!
A Zafirám a "Thermostat fűtés kontroll áramkör nyitott" hibát jelzi már több alkalommal. Tud-e valaki segíteni abban, hogy mi lehet a gond. Csatlakozók, vezetékek rendben. Van- e valamilyen jeladó, vagy egyéb, ami ezt a hibát okozza? Előre is köszönöm: grafi
Szia! Nem ismerem az opeleket de mivel ez is német kocsi, a megoldása hasonló lehet. a termosztát betétet fűtik a különböző üzemállapotokhoz, hogy a hűtés a legkedvezőbb legyen a motor számára. A fűtőszálhoz bejut a hűtővíz (felkeményedő tömítés és tömítetlenség miatt) és azt "megeszi". Bővebben: Link Nem találom azt a képsort ami éppen erről a meghibásodásról mutat részleteket.
Üdv!
Astra H-nál lenne szükségem segítségre. Érintkezési probléma a gond. Az ECU elveszti a kapcsolatot a gázpedállal és letilt a motor pedig relantinba marad világító szerviz kulcsal és ESP hibával. Idág mindig kitakarítottam a biztosítéktáblát mert azt ajánlották és a probléma el is múlt 2-3 hónapra aztán utána megint visszajön. Azt szeretném kérdezni, hogy a gázpedál csak a biztosítéktáblán halad keresztül? A probléma mindig akkor jön elő ha áthaladok valami rázós részen vagy hirtelen gyorsulok. Vagyis a motortér rezgésekor, mozgásakor. Kicsit kezd agyamra menni ez a biztosítéktábla takarítás és szerintem nem is maga az oxidálódás a gond hanem amikor azt kiveszem és visszateszem megint összeér valahol a fő kábelköteg. Sajnos semmiféle lábkiosztást nem találtam a 3 kábelköteghez amire a biztosítéktábla rákerül.
Maga a gázpedál illetve az ECU rendben?
Gázpedált leszedtem, szétszedtem, kitakarítottam szóval az kiütve. Az ECU nem tudom, hogy hol van szólva elég elérhetetlen helyen lehet. Ami az érdekes, hogy mindig miért javul meg ha az UEC-nél piszkálok. Arra is gyanakszom, hogy ki van csúszva a csatlakozóból a szál de mivel nem kaptam még lábkiosztást mind a három csatlakozóhoz ezért elég vakon tapogatózás az egész.
Szervusztok!
Olyan miatt érdeklődök, hogy 2003-as évjáratú Opel Astra G autómnál nem fűt a hátsó ablakfűtés. Tegnap megvizsgáltam lapos elemmel és égővel, a biztosíték (panelban 3-mas számú, 40 A, narancssárga) illetve a hátsó vezetéknél is kap áramot. Akkor mi lehet a baj?
Talán maga a fűtőszál szakadt. Azon mértél ellenállást? Valamint a test vezeték rendben van?
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2015
A motorházat szintén le kell védeni - magával a riasztóval, mert az ügyesebb autótolvajok alantas ügyködésüket általában úgyis az akkumulátor lekötésével kezdik.
Mi lehet a jó megoldás? Az a riasztó mindenképpen külön akksiról menjen! Egy kismotor vagy számítógépes szünetmentes táp akksija elég jó szolgálatot tehet és jól el is lehet rejteni.
A riasztókkal mindig kerülőutakon kell járni, mert a gyári típusokat ismerik a tolvajok. Amikor pl. a haverom fullos Octavia-jat (gyári riasztó, immo) ellopták, akkor a rendőr még azt is elmondta neki hogy hogyan, és hogy ehhez csak 50 másodpercre volt szüksége a tolvajnak.
Ezért vallom én azt, hogy egy banális 50 Ft-os gomb elrejtve jobb lopásgátló mint az XY 100e Ft-os termék. Mindig a legbiztosabb az egyedi, eltérő megoldás még ha az olcsó és banális is. Amúgy mint mondtam, nem a kocsi ellopásától félek, hanem a vandalizmustól kik csak úgy részegen a kocsit meg akarják rongálni hazamenet. A riasztó már megvan amúgy (stand alone).
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2015
Sziasztok!
2002.11-es G Astránál, ha bekapcsolom a hátsó ablakfűtést akkor elhalványodik belül a világítás.. Annyi, hogy az akku kb 4 éves.. létezik, h akksi csere megoldja a problémát vagy vmi test kábelt kell megnézni esetleg?
Az akku negatív kötésponttjait vizsgáld meg. Töltés mennyi? Kormány tekergetésre is halványabb?
István
Kormánytekerésre nem.. ha bekapcsolom a hátsó ablakfűtést akkor halványodik el..
Típushiba.
Az UEC-ben vannak összekötve a gázpedálból jövő vezetékek a motorvezérlőbe menő vezetékekkel. Az UEC alatt össze kell forrasztani. A takarítgatás nem a megoldás. A neten számtalan leírás van róla.
Szia,
Elég kevés leírást kaptam róla, ezért is kérdeztem itt. Kerestem angolul, magyarul, románul de nem sok találat akadt. Amúgy nagy nehezen megkaptam a TIS2000-ben a bekötést és beazonosítottam a lábakat. A kérdésem: Hogyan forrasszam össze és hol? Az UEC-nél vagy maga a kábelkötegnél? Esetleg az UEC-ben? Szét lehet jobban szedni? A kontakt hiba melyik résznél jelentkezik? Azért kérdem mert félek attól, hogy utána mikor visszanyomom az UEC-et akkor nehogy az elválasztó falak elvágják az általam rövidzárásra használt kábeleket. Nagyon szépen köszönöm válaszod, eddig te vagy az első ki tudja miről van szó. A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |