Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   47 / 138
(#) Ricsi89 válasza levaitamas hozzászólására (») Okt 24, 2015 /
 
Bocs, hogy nem találtam ki, hogy ABS nélküli az autód.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2015
(#) Gyorg496 hozzászólása Okt 25, 2015 /
 
Sziasztok! G Astra-nal allo helyzetben, gyùjtàs nélkül vilagít a hàtsò ködlàmpa visszajelzö! Ha kinyitom az ajtòt elalszik! Mi lehet a gond?
(#) zoly15 hozzászólása Okt 29, 2015 /
 
Sziasztok!
Opel Astra F-ben a motor, vízhűtő ventilátornak van egy előtét ellenállása, ami a "kis" fokozat a hűtőrendszeren. Ez az ellenállás egy kerámia csövön van elhelyezve, valaki meg tudná mondani hány Ohm -os lehet és hány W-os? Az enyém sajna úgy szét van égve hogy mérhetetlen.
Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Csak tippelni tudok. 10 ohm alatti ellenállású és minimum 100W.
(#) zoly15 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Köszönöm!
Sejtettem hogy pár Ohm meg hogy 30W körül, de hogy 100W? :-O
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
A motor körülbelül 150-200W. Ha ezt mondjuk felezni szeretnéd kell az a teljesítmény. Közben jobban utána gondoltam, 1 ohm körül lehet az ellenállása.
(#) helektro válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 30, 2015 /
 
Csak G és H astrát tudok (kb. közös ez az alkatrész).
A háromfokozatú venti esetén az ellenállások értékek: 0,30 ohm; 0,69ohm

A venti teljesítménye 350-400W!
(#) zolika60 válasza helektro hozzászólására (») Okt 30, 2015 /
 
Az Unix program szerint ebben csak 160W. Tudom, hogy az újabbakban nagyobb. Itt csak két fordulat van, egy lassabb meg a gyors.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2015
(#) Georgee hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Üdv Mindenkinek!
Lenne pár kérdésem, amire eddig még nem találtam magyarázatot. A tompított fényszóró visszajelzés illetve a biztonsági öv visszajelzés ikon rajta van a műszerfalon, ezek mögött van LED? Vagy utólag be lehet építeni? Még nem szedtem szét az órát, ledezni szeretném, ezért érdekel.
(#) nzozz hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Sziasztok!
Az lehetséges egy 2007 -es Astra G (Z14XEP motor) esetén, hogy egy dugulás vagy bármi hasonló hiba miatt úgy melegedjen túl a hűtővíz, hogy az ne érzékelje a rendszer, ne mutassa a vízhőfok mérő?

Köszönöm
(#) zoly15 válasza Georgee hozzászólására (») Nov 1, 2015 /
 
F Astrában meg lehet oldani, sok be nem kötött visszajelző van, én is erre készülök most, pl:
- Nappali menetfény visszajelző
-Helyzet jelző visszajelző
- Tompított visszajelző
-Első ködlámpa visszajelző
- Hűtőventilátor visszajelző
- Ajtónyitás visszajelző
- Riasztó visszajelző
- Plusz még valami ha eszembe jut.
G Astránál nem tudom meg lehet-e ezt csinálni.
(#) Georgee válasza zoly15 hozzászólására (») Nov 2, 2015 /
 
A kábelezés benne van? Vagy azt is be kell kötni?
(#) zoly15 válasza Georgee hozzászólására (») Nov 2, 2015 /
 
Nincs benne a kábelezés ,sőt még a műszeregység csatijában a Pinek sem, de már beszereztem
(#) hobbyboby válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 3, 2015 /
 
Én csupán már csak azon csodálkozom, de persze néha azért mégsem ...
ezek a németek néha egészen jó dolgokat kitalálnak, néha meg annyira elpitiánerkednek túl egyszerű dolgokkal. Még az autókban is. (persze - a Trabanz is valamikor "német" volt, de annyira egyszerű, mint az ék ...)
A kocsi orrában a ventilátor fordulatszámát például mindenféle sorbakapcsolt előtét-ellenállásos feszültség/áram-ejtésekkel csinálják meg - a hűtők esetében.
Egyszer az Astra G-mben azért kellett komplett ventilátort cserélni, mert a fordulatszámát "lefelező" ellenállásnak az egyik lába eltörött. És akkortól fogva nem szabályozott.
(Persze utána éppen emiatt folytom kífőtt a légkondi rendszerből a lé ...)
Az Astra G ugyanis akként oldja meg egyetlen ventivel a motor és a légkondi hűtőinek fújását, hogy hol a fele, hol a teljes fordulatszámmal fújja.
(Az Astra F-ben még állítólag 2 venti volt ezen célra a motortérben ...)

De gondolatmenetem lényege.
Ellenállásos ejtés helyett nem lehetett volna oda egy triac-os vagy tirisztoros elektronikus szabályozást kitalálni s beiktatni?
Vagy ami valójában túl egyszerű - az lenne a nagyszerű?
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2015
(#) zolika60 válasza hobbyboby hozzászólására (») Nov 3, 2015 /
 
Nem az a baj, hogy nincs benne félvezető. Hasonlóan kéne megoldani mint az én autómban, vagy az ablaktörlő motorokban általánosságban. Kell egy harmadik szénkefe a motorba, ami kicsit eltolva egy két forgórész szelettel kevesebbnek ad áramot, így csökkentve a teljesítményt és a fordulatot. Sosem megy tönkre és nem kell hozzá semmi elektronika. Persze valószínűleg pont ezért nem így készült.
(#) Ge Lee válasza hobbyboby hozzászólására (») Nov 3, 2015 /
 
Ez a legtöbb autóban így van megoldva. Nem azért mert nagyszerű, hanem mert a gyártónak olcsó. Az sem lenne jobb megoldás semmivel ha be lenne öntve a motor házában műgyantával a félvezető, aztán a hibája esetén cserélhetnéd motorral együtt.
Napjainkban már ténnyé (meg kemény forintokká) vált hogy mennyire "nagyszerű" ha minél több félvezető van a kocsiban.
(#) BarnaPili válasza hobbyboby hozzászólására (») Nov 3, 2015 /
 
Az F Astra sorba,meg párhuzamosan kötögeti a ventillátorokat,így szabályozva a fordulatszámot.
Érdekes megoldás.
István
(#) hobbyboby válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
Mintha így, hogy nem működött teljesen jól a venti, nem az egészet cserélték volna ki a szervízben ...
Nanápersze, hogy egy az egyben a komplettet cserélték ki, mert úgy sokkal drágább lehetett a végösszeg!
Viszont utána én elkértem (el szoktam kérni) a kiszerelt alkatrészeket, s akkor jöttem rá, hogy HOPPÁ ember! - Ezt biza meg tudtam volna csinálni, ha már elsőre tudom - ez a baja ...

De hát - már csak ilyen az autós "elektronika" - kissé becsapós!
(#) hobbyboby válasza BarnaPili hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
Akkor azt egy relével csinálja?
(#) BarnaPili válasza hobbyboby hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
Nem eggyel,volt ott vagy 3 db. Mikor bekapcsolod a klímát,egyik relé elindítja az utastér ventillátort. A többi relék pedig a különböző gombáktól kapott kontaktok alapján vagy így vagy úgy kötik a két ventillátort.
István
(#) zoly15 válasza BarnaPili hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
Amint bekapcsold a klímát, már a venti forog lassú fordulaton.
(#) Hp41C válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 6, 2015 / 1
 
Idézet:
„Napjainkban már ténnyé (meg kemény forintokká) vált hogy mennyire "nagyszerű" ha minél több félvezető van a kocsiban.”

Tényleg "kemény forintok" kérdése: Opel Meriva: Motor házára felcsavart komputer. Cserélheted minden termosztát hiba után.
Miért kell 80 - 90 fokos környezetbe tenni a gyantával kiöntött elektronikát? Szinte borítékolható, hogy 4-5 év alatt tönkrmegy.
(#) Ge Lee válasza Hp41C hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
Hát pont azért. Ha megnézed a trendet, egyre inkább működni látszik a vedd meg -> dobd el és vegyél újat koncepció. Nézem a hirdetéseket, és csak tátom a számat mert a 3 éves autókban 190ezer km van. Meg persze vakarom a fejem, hogy élnek ezek az emberek, és pláne miből.
(#) (Felhasználó 46585) válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 7, 2015 /
 
Sok pénzt keresnek, de a rezsijük is nagyon magas. Ebből ered a stressz... sosem cserélnék velük.
(#) siletto hozzászólása Nov 7, 2015 /
 
Üdvözletem! Az autó, amiről beszélnék egy 1997-es Opel Astra F kombi, de szerintem nem típusfüggő a hibám.
Az a jelenség állt elő, hogy ha bekapcsolom a rádiót (gyári Blaupunkt Car 300 talán), akkor hangerő beállítástól függetlenül kattan, vagy dübben egy hangosat minden hangszóró a kocsiban.

De ha ez nem lenne elég, valamilyen módon, a motor(szerintem a gyújtás) hangja, egy ütemes kattogás is hallatszik a hangszórókban, kikapcsolt rádiónál is, bekapcsolva hangosabban, ha jár a motor. Gondolom összeszedi a zajt valahonnan.

És még ehhez jön, hogy hogyha rá van adva a gyújtás a kocsira, és úgy kapcsolom be a rádiót, akkor a középső kis kijelző( ahol a dátum, vagy rádióállomás neve is van) sötét marad. Mindez gyujtás nélkül nem történik, és a dátumot is jól kijelzi kikapcsolt rádiónál, csak a rádió adatait nem.

Csak ma állt elő a hiba, de nagyon idegesítő vele közlekedni, kikapcsolt rádiónál is úgy kattog mint a réi dízeles kocsik, csak ez a hangszórókból jön.

Nem szedtem még szét, de előtte megkérdezlek titeket, hátha van ötlet, mi okozhatja.
(#) BarnaPili válasza siletto hozzászólására (») Nov 7, 2015 /
 
Hello!
A testpontokat nézd át a műszerfal mögött,és a motortérben.
István
(#) siletto válasza BarnaPili hozzászólására (») Nov 7, 2015 /
 
Ez azt jelenti, hogy a földeléssel lehet gond?
(#) BarnaPili válasza siletto hozzászólására (») Nov 7, 2015 / 1
 
Én azzal kezdeném a hibafeltárást.
(#) sargarigo hozzászólása Nov 8, 2015 /
 
Sziasztok!

Én is kérdeznék! 2000-es Z14XE-m van, és az alapjárat elég fura. Hidegen szokott néha előjönni, de nem indításkor, hanem amikor elindulok egy pár perc melegedés után. Beindítom, kicsit járatom, kiállok a garázsból, eddigre kb lemegy 1000-re a fordulatszám, majd amikor elindultam és először érek egy kereszteződésbe és kirakom üresbe (kb 100méter), akkor a fordulat felugrik kb 2000-re, és hintázik 1000-2000 között. Olyan mintha lassan túráztatnám a motort. Ha megkapja a terhelést (sebességbe rakom kuplung fel), akkor minden normális és egy vezetési ciklusban csak egyszer fordul elő, akkor is viszonylag ritkán.
Szerelőnek mondtam hogy nézzen rá, talált egy elhasadt vákuumcsövet, meg kipucolta az EGR-t. Utóbbiról azt mondta hogy lezárt állapotban össze is van szorulva szóval hiába takarította meg. Úgyis le akartam vakolni, mondtam hogy akkor hagyja úgy. Abban maradtunk hogy kipróbálom csinálja-e még. Csinálja. Ezek után én az alapjárati motorra tippelnék, de miért csak hideg motornál csinálja? EGR belepofázhat (még nincs benne cheater)?


Másik kérdésem hogy van valami lista hogy hol találom a testpontokat? Szívesen átnézném őket ha nem kéne atomjaira szedni hozzá az autót, mert az óracsoport gyanúsan viselkedik olykor (gondolom egy kontaktspray nem ártana neki).
Köszönöm a válaszokat előre is!
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2015
(#) nzozz válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 8, 2015 /
 
Egy fojtószelep takarítást mindenképp csinálj. Valami hibakód van? Egyéb hibajelenség?
Következő: »»   47 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem