Fórum témák
» Több friss téma |
Nyomógörgő csereSziasztok,van egy Akai GX-215D magnóm és nyomógörgőt szeretnék cserélni. Kérdésem hogy tudom levenni a régi, megkeményedett gumit a kerékről és az újat mivel tudom rögzíteni rá?
Az eredeti rá van vulkanizálva. Szerintem esztergán lehet maradék nélkül leszedni. Az újat hasonlóan kéne rásütni. De ha valamivel felragasztod, az is jó, de amikor fent van esztergán fel kell szabályozni, hogy jó legyen.
Akkor lehet, hogy marad szobadísz, mert egy kézben tartott fúrón kívül nem igen van más itthon. Működik ezzel is, csak a szalag utolsó 10 perce erősen nyávog.
Leereszto orso kuplung is okozhatja, ha szorosabb.
Ez az az orsó, amiről a szalag fut le? Az egy közvetlen motor nekem és ha szalag nélkül lejátszásra van kapcsolva az is forog. Olyat találtam, hogy a motorok indító kondenzátora is lehet kapacitás vesztett, ezért lehet a fordulatszámában eltérés.
Akkor az ok, filces kuplung esetén okozhat nagyobb feszítést, motor elektronikusan szabályozott.
Nyávogást nem okozna a kondihiba. Stúdiómagnó szervizelés Fostex 16-B ügybenTud-e valaki olyat, aki profi, nem önjelölt mester, és be tudna állítani egy Fostex 16-B 16 sávosstúdiómagnót. A készülék még érintetlen belsővel szervizelésre, élesztésre vár...
Én profi hangstúdióknál érdeklődnék, hátha van nekik bejáratott mesterük. De tartok tőle, hogy ez a szakma már kiveszett, és maradnak az önjelölt, többé-kevésbé kontár szakik.
Massawa mestert
![]()
Ezek a magnok már nem voltak aktuálisak az Ampex, Studer, meg a Lyrec 16 sávos 2 collos szalag mellett. Késöbb meg DASHra digitalizáltunk. Persze meg lehetne nézni, de 1/2collos méröszalagom soha nem volt.
Szíj szakadás, motor melegedésSziasztok! Adott egy Philips 4308 magnó. Tegnap gondoltam járatom egy kicsit, ment is kb. 3 órát. A szijak viszonylag újak, pár éve csináltam az újra szijazást. Szóval egyszer csak megállt a hajtás, elszaladt a hosszú szíj, ami felül hajt mindent. El se akartam hinni hogy mitől szakadt el: olyan forró volt a motor, hogy a szíj tárcsát nem bírta az ujjam. Végülis 2 kérdés lenne: normális az ilyen fokú melegedés? Esetleg van olyan szíj ami bír ennyire forró szíjtárcsát? Köszönet Mindenkinek!!(Fotó nem saját csak illusztráció) A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2025
Nem normális. Nem tudom milyen a motorja, de tán a kondenzátora hibás, esetleg szorul.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2025
Simán és könnyen fut a motor, semmi nyávogás nem volt. Ráadásul korábban is ment több órát. Viszont a kondenzátor nem rossz ötlet, köszönöm!! Megnézem....
Biztos, hogy nem szabad ennyire melegednie.. A kondenzátor a jobbik eset (és ha a Philips elkókból indulok ki, nem is esélytelen..), a másik a menetzárlat, aminek a javításához mestert találni, hát, tűt a szénakazalban..
Már ha a mechanikus szorulás tényleg kizárt. Nekem is van egy csöves Philips sztereo magnóm, ott mondjuk érezhető is volt a sebességen, hogy valami nincs rendben a motorral: kb. két-három óra után érte el azt az "üzemi hőfokot", ami után már nem volt lassú. Nem volt nagyon szorulós érzésre, de: mégis ez lehetett a gond, mert kipróbáltam, hogy hidegen kb. 3, jól bemelegedve 9 másodperc után állt meg a lendkerék forgása kikapcsolást követően. Ott a megoldás az lett, hogy a motor szétszedését követően alaposan ki kellett mosni a perselyeket. Ugyanis a "legendás" kátránnyá szétolvadó szíjakat kiszedte ugyan valaki előttem (hála az égnek, nem én lettem könyékig mocskos..), de a motor tengelyéhez behullott darabkát nem vette észre. Hidegen az fékezte a forgást.. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2025
|
Bejelentkezés
Hirdetés |