Fórum témák
» Több friss téma |
Multicopterek, nulláról az UAV-kig I. - Alapok
Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok
Szerintem akkor sem lenne életképes, mert a benzinmotor nem reagál elég gyorsan. Néha másodpercenként többször is kell a fordulatszámot változtatni!
Maximum talán egy olyan megoldás lenne használható, amikor a benzinmotor egy generátort hajt, és akkor az itt termelt energiával lehetne hajtani a motorokat. De itt meg a súly lenne nem kevés, így az életképessége kérdéses lenne.
Nem érti senki, nem a "benzinmotor" reagál hanem a villanymotor, úgy kell elképzelni mintha a villanymotoron a légcsavar terhelése nem érződik.
Amit írtál egy 500W os belsőégésű motor hajtotta generátor olyan 500g súlyból lehetne kihozni, tényleg nem könnyű főleg ha még hasznos súlyt is kell cipelni, de a repidőt meg lehetne növelni, kb 1,5kg géphez kell 500W hogy repüljön, itt a legnagyobb gond a vibráció amit a videófelvételeknél még nehezebb lenne csillapítani.
Tegyünk igazságot: Jók a hibridek, ne itt ne keverjük a két technikát. Vagy ez, vagy az.
Ezt nem egészen értem. A benzinmotor hogy veheti le a terhelést a villanymotorról, ha az 5-10-szer gyorsabban forog? Szerintem ez így elég életképtelen, bonyolult megoldás.
Mind a két motor fajta 10000rpm körül forog ebben a mérettartományban.
Az autós metiles motorokat szokták pörgetni 30000rpm -mel, a repülő metiles motor csak 10000 rpm. Én azt nem értem hogy indítják be, egy ekkora villanymotornak nem hinném hogy van akkora nyomatéka hogy át tudja pörgetni a másik motort 1:1 áttétellel (azonos tengely).
Sziasztok!
Erről kit ről mi a véleményetek: Bővebben: Link Quadot szeretnék vele építeni? A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2015
Sziasztok, mit érdemesebb veni? Quadcopter vagy rc repülő?
Mind a kettőt, de ezt a két kategóriát nem lehet csak így összehasonlítani.
A quad nem olyan látványos, de nagyon könnyű vezetni és nagy hely sem kell neki. A repcsi látványosabb, de nem tudod használni az udvaron sem, jóval nagyobb térre van szüksége. És az elsőt úgy válaszd, hogy szinte biztos hogy földhöz fogod csapni.
Egyébként úgy van ahogy előttem írták, jó ha van mindkettő. Pl. most csak a quad-ot tudom használni, mert a repcsi elkapott egy kukoricaszárat és eltört a csűrő szervokarja. Kb. 10Ft-os tétel lehet, de persze sehol sincs, és ahány gyártó annyi féle méret, ráadásul ez noname, így még inkább beazonosíthatatlan.
Attól függ hogy mire kell, mert nagyon másra jó a kettő. Persze ha csak röpködni akarsz akkor mindkettő kell.
És ahogy előttem is írták, az első repülővel lesz pár kemény leszállás, szóval nem árt ha bírja. Vagy nagyon olcsón javítható, pl habgépek.
Jó választás. Itt találsz jó néhány fajtát. Styroman
Egy rc repülő hány grammot bír felemelni?
A 168cm fesztávú hab Skywalker repülőm olyan 300g - 500g hasznos terhet bir el.
Nekem egy Discus van, alapból 125cm fesztávval, ami 2m-re bővíthető. Sosem próbáltam mekkora terhet bírna el, de a motorral porszívózni is lehetne, olyat nyom. Persze nem tudom mi köze van ezeknek a dolgoknak a quad-os topikhoz.
Sziasztok!
Még nem olvastam végig a szakirodalmat, de egy hirtelen ötlettől vezérelve szeretném tudni. (hátha tudja valaki) hogy technikailag lehetséges-e (vagy már megcsinálták-e) hogy egy quadcopter GPS alapján körülbelül fél méteres pontossággal egy bizonyos pályát végigpásztázzon. (mint egy cnc) A pálya előre beállított lenne, de szükség lenne arra, hogy a gép érzékelje és kikerülje a tereptárgyakat is (ütközés nélkül) A drón egy keresődrón lenne amit az erdészetben, mező, tógazdálkodásban használnánk. Nagyon bizarr ötlet, de nagyon fontos lenne számomra! A víz alatti típus gondolom hasonló elven működhetne mint a légi, csak ott a szél helyett az áramlásnak kellene ellen állnia, viszont nagyon fontos lenne hogy pontosan végigpásztázza a terepet körülbelül 1 méteres magasságból, vagy víz alatt kb fél méterrel a fenéktől. Itt gondolom szükség lehet szonárra, esetleg ultrahangra, víz alatti kamerára, , illetve egy víz fölötti antennára, a GPS hez. Itt előny, hogy a jármű lebeghetne, ezért nem kell neki folyamatosan a levegőben tartani a saját súlyát, viszont súlyos programozást igényelne. Nagyon jó lenne ha a dolog lehetséges lenne! Amennyiben az, rögtön neki is állnék az építésének!
A pálya pontossága annyira lényeges, hogy 1 méteres sugárban nagyobb területeken is át tudjon vizsgálni.
Ez utóbbit úgy értem, hogy "végigszkennelné" a talajt, illetve a folyómedret. (akadók és egyéb nem oda való tárgyak után kutatva)
Technikailag bármi megoldható, viszont ha nem szánsz rá elképesztő pénzösszeget akkor nem lesz belőle semmi. Olcsóbb ha valakit megbíztok azzal hogy repülje be a területet egy egyszerű fpv-s géppel.
Amit leírtál tudást, azt mire így össze van állítva, leprogramozva, az rengetek idő, és szerintem milliókba kerülne egy komoly rendszert összehozni.
Sziasztok,
vettem egy GY-85 nevű IMU egységet, ADXL345 gyorsulásmérő és IGT3200 giroszkóp van benne (meg egy iránytű, de az most nem olyan lényeges). A kérdésem pedig az lenne, hogy a gyorsulás- és giroszkóp adatokból hogyan tudom kiszámolni a kopter szögértékeit? Kipróbáláskor tudatosult bennem, hogy a giroszkóp nem is szöget mutat, hanem szögsebességet. Nyilván a gyorsulásmérő adataiból ki tudom számolni a Pitch és Roll tengelyeket, de ez csak addig ad használható eredményt, amíg nem halad (gyorsul) valamilyen irányba a gép. A Yaw tengelyhez a gyorsulásmérő már kevés, ehhez esetleg integrálhatnám a szögsebességet és megkaphatnám a szöget. Legalábbis én így gondolom, de valószínűleg rosszul. Tehát valaki le tudná írni ennek a mikéntjét? Nincs szükségem konkrét kódra, csak hogy hogyan kéne használnom az IMU méréseit, mert jelenleg elég haloványak az elképzeléseim. Előre is köszi!
A legujabb quadokhoz már jár olyan SW amivel pontosan meg tudod irni a berepülendö pályát. Azaz ez már nem probléma (Pl. RCLogger).
A viz alatti repüléshez ez persze nem jo, és még kevésbé a fenék pásztázására. Arra inkább valami tengerelattjáro kéne.
Szia!
Ezt nézd meg: Arducopter Olcsó, opensource (megapirateng), nagyon jól dokumentált, elég megbízható. Én szeretem A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
Keress open source kopter programokat, pl multiwii Arduino-ban (C -ben) megírva, vagy schrediquette basic nyelven (Bascom AVR hez).
A módszert mikor a két szenzorból szöget számolnak complementary filter néven ismert algoritmus de van bonyolultabb is. A gyroszkóp jelének integrálásával pontos gyors szabályozásra alkalmas jelet kapunk, (acro módban a kopterek csak ezzel számolnak ilyenkor nekünk kell vezetni a gépet), de idővel eldriftel, a drift kinullázására van a gyorsulásmérő, ez nem ad szabályozásra alkalmas jelet nem csak a mozgás hanem a rezgés miatt is, az algoritmussal viszont a gyorsulásmérő segítségével ki lehet nullázni a gyorsulásmérő driftjét. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
Az AeroQuad C++ kódját próbáltam, de én az az ember vagyok, aki más kódolását képtelen megérteni
Viszont a szűrőalgoritmusnak utánanézek, köszi!
Találtam is egy rövid, de annál hasznosabb cikket a témában. Akinek a google nem a barátja, annak ITT a link (angol).
Építeni egy quadcoptert Az alkatrészek már megvannak (bluetooth modult leszámítva, de jövő héten elvileg az is megjön), össze is van szerelve a gép. Már "csak" a programozás része hiányzik. Open source kódot használni nem akarok, inkább saját erőből oldanám meg. Egyelőre megelégszem annyival, hogy képes legyen repülni, aztán később szó lehet komolyabb manőverekről, Matlab Simulinkben való modellezésről, stb.
Olvasd vissza e topikban a hozzászólásaimat hogy miért nem ajánlom ahogyan gondolod.
Lehet jól programozol de az még kevés. Kell gyakorlat a vezetésben meg a mechanika beállításban, honnan fogod tudni hogy azért nem repül mert programhibás vagy csak a szenzorról nincs jól felfogatva ráz a légcsavar és a rezonancia miatt hibás adatot ad? Először vegyél 10000Ft körül egy készet és azon tanulj meg repülni. Ha mégis saját kódot használsz úgy tervezd meg a hardvert hogy rá tudj tölteni open source programot is. Milyen mikrokontroller lenne benne? |
Bejelentkezés
Hirdetés |