Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm mindenkinek az építő hozzászólásokat, sikerrel bekötöttem a PT-102-est
Sziasztok!
Egy Junkers Ceraclass ZW 24-2AE típusú kazánon szeretném a Junkers TR 12 sima termosztáto lecserélni egy Computherm Q8 RF Multizónás ,vezeték nélküli,programozható szoba termosztátra. (Szét akarom bontani a padlófűtést a radiátoros fűtéstől, persze kellenek zónaszelepek is.) A kérdésem az, hogy ennek a termosztátnak a vevő egysége beköthető-e és hogyan ebbe a kazánba? Itt olyanokra gondolok mint feszültég szint (a CT 230V-ot ad ki, a kazánról nem láttam infót mennyi kell neki), 3 vs 2 vezeték (mit hová kell kötni), valamint hogy nem fog-e a moduláció rovására menni (már ha tud ilyet a kazán), ha lecserélem a termosztátot. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv, Péter
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Vettem egy Nova Florida Vela CTFS 24 kombi gázkazánt. Ehhez szeretnék csatlakoztatni egy HT-CS01 típusszámú színes érintőkijelzős termosztátot. Csatolom kazán és a termosztát leírását is. Problémám, hogy a kazán M11-es (TA) szobatermosztát csatlakozási pontján DC 26V jön ki, a termosztát NO és COM csatlakozási pontjai között pedig fűtésre kapcsolt állapotban AC 230V, a COM-on fázissal. Félek, hogy ha bekötöm agyonvágja a kazánom vezérlését. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv, Árpi
Ha jól látom, több kivitele van, lásd Wiring Diagrams fejezet.
Neked szerintem a "Water Heating System", vagy a "Voltage-Free System" kell, de a kettő is teljesen különböző bekötést kér. Találd ki, hogy neked melyik van... Problémám, hogy a kazán M11-es (TA) szobatermosztát csatlakozási pontján DC 26V jön ki, a termosztát NO és COM csatlakozási pontjai között pedig fűtésre kapcsolt állapotban AC 230V, a COM-on fázissal. Félek, hogy ha bekötöm agyonvágja a kazánom vezérlését. Igen, ettől én is nagyon félnék. Ha az általad leírtakat jól értelmezem, akkor neked valoszínűleg "Water Heating System"-ed van és ebben az esetben COM és a NO pontokat kell a kazán TA bemenetére kötni (polaritás mindegy), az NC pedig marad szabadon. Ha jól látom, akkor viszont a működéséhez kell a 230V, ami viszont az "L" és "N"pontra kötendő. Jó kérdés, hogy a "Water Heating System" esetében miért nincs védőföld és miért van kettővel több ámde nem használt pont a sorkapcson... A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
Szia!
A termosztát csatlakozási felülete így néz ki, lásd csatolt kép. Igen elviekben a "Water Heating System" rész lenne a rám vonatkozó, gázkazán radiátorokkal. Igen a működéshez kell 230V, anélkül nem indul a termosztát. Ahogy megkapja a 230-at bootol és már megy is. A probléma ott jön, hogy amikor a szobában pl. 20fok van és "feltekerem" 21fokra a termosztátot, a relé kattanása után a COM-on megjelenik a fázis és a COM és az NO között a 230V. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
Hello! A képen a segge nem azt mutatja, hogy neked "VHS" típusod van, hanem "EHS".. Hol van itt COM-NC-NO? üdv!
Sziasztok,
Van egy Beretta Junior 24CSI kazánunk,a leírásban DC 24V jelöl meg a termosztát feszültségeként(működtető fesz.szerintem).A fűtészerelőnk meg hozott egy Siemens RAA termosztátot annak a leírásában 24...250V AC!!! jelöl meg ,a rajzon is "L" és "N" jelölés van ,nem+;- ! Most akkor én vagyok tudatlan ,vagy ez a termosztát nem jó a kazánhoz(már ha annak jó a leírása). ????? Valaki homályosítson fel )
Szia!
Ez egy mechanikus termosztát, tehát nem fog megharagudni az egyenáramtól. És nyilván nem kell olyan nagy áramot kapcsolnia, hogy az egyenáramú terhelés bármilyen kárt tenne az érintkezőkben.
Hát ez szívás akkor, mert nem olyan a termosztátod ami közvetlenül használható a kazánodhoz. Lehet visszamenni az eladóhoz, vagy indul a barkács szakkör...
hát akkor tényleg szívás, de én a leírásból azt értettem, hogy többfunkciós a termosztát.
Bővebben: Link Nem lehetett választani, hogy VHS vay EHS termosztátot kérek, nekem úgy tűnt, hogy tudja mindet. de ha mégsem, akkor milyen barkács megoldást javasoltok? köszi!
Vélhetően ugyan az a vacak van benne, csak a relé érintkezője be van kötve a 230V-ra. Azt kellene függetleníteni a hálózattól. A két sorkapocspont elég benne, mert csak egy független záró kontaktusra van szükséged. Ha szerencséd van (mert nem ismerem) akkor itt a sorkapocs körül/mögött van a relé, és valami csatlakozóval megy a vezérlése főpanelre. Mert gyártás szempontjából ez lenne a leglogikusabb a különböző típusok kialakításánál. De cseppet érteni kell hozzá, meg az érintésvédelem, és a kazán élete miatt is fontos a jó átalakítás.. üdv!
Sziasztok!
A következő problémám lenne, kérném a szakik segítségét: A régi MMG 5013 termosztátunkat cserélném le egy új, programozhatóra. A probléma a következő: Az MMG-hez három kábel jön az 1,2,4 . pontra bekötve sorban: barna, zöld-sárga, fekete. Viszont az újnak csak 2 csatlakozási pontja van, belső áramellátással (elem) rendelkezik. Típusa: Nimbusz HP-510. Hogyan kellene ezt bekötni, hogy működjön? Csak fűtés van, hűtés (klíma) nincs. Mellékeltem az MMG bekötési rajzát, és a tényleges bekötést a termosztátban. Sajnos a kazán bekötését nem tudom megnézni, mert háromszor körbevizslatva sem találtam meg, hogyan férnék az elektronikájához. Egy Hőterm 29 kazánról van szó! Előre is nagyon köszönöm! MMG Bekötési rajz MMG bekötés
Hello! A 2-re és a 4-re menő vezetéket kell kötni az új termosztátodba. Az 1-est meg vagy leszigeteled, vagy inkább kikötöd a kazánnál, mert abban várhatóan nulla van. üdv!
Igen mindegy, mert ahova kötöd, az egy független kontaktus. (Írhattam volna)
Köszönöm szépen!
Megcsináltam, úgy néz ki, rendben működik...
Szia! Nem akarok beleszólni de szerintem nem lesz jó ez a termosztát a Te kazánodhoz, mert eleve villanykályha fűtéshez van kialakítva a kimenete, másrészt ha a kazánod 26V-t ad ki, ami 24V lenne és "kommunikálnia" kellene a termosztáttal ami őt szabályozni tudná, többek között a lángmodulációt, szivattyúfordulatot stb. Szerintem. Ha meg is lehetne oldani a kimeneti kontaktust mint zárást, szerintem az sem fogja működtetni a kazánodat, de ne legyen igazam.
Hello!
- Látható, hogy mi van itt, és átalakítani sem gond. Mindössze a sárgával jelölt helyen át kel vágni a fóliát, és a pirossal jelölt pontokat átkötni egy huzallal. - De amit VIM ír, átalakítás előtt, nagyon meg kell fontolni. Én nem ismerem a kazánokat, de láttam több rajzot, ahol a termosztát intelligens, kommunikál a kazánnal. Pont ezért is ad ki pld. 24V feszültséget a vezérlőpontra, mert azzal táplálja is közben a termosztátot. Így már számtalan funció vezérlése oldható meg. Vagy is nem csak egy kontaktus zárását várja a termosztáttól, mint mezei kollégái. - Viszont valami olyasmit is olvastam, hogy vannak azért olyan típusok, ami mellett (vagy itt, vagy másik sorkapcson) kontaktust is tud fogadni. De ehhez kellene keresni a gázkazános topikban egy szakértőt, aki konkrétan tudja mi a helyez ennél a kazánnál. Ott szerelők is vannak, akik szerintem tudják hogy hány óra van. üdv! A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
Üdvözlöm az Urakat!
Egy kis segítséget szeretnék kérni ósdi termoszról programozható termoszra való átállásban. Az alábbi kazánom van: Fég C-12H model Bővebben: Link A mostani termosztát két kábelt kap: feketét és kéket a 8-9-es bekötési pontokból (14.lap 2 táblázat). Csatolva a mostani termosz bekötési rajza: fektete megy a 4-be, kék a 3-ba A piros nullvezeték nincs bekötve a termosz felőli végen, a kazánban a bejövő piroson van. Jól sejtem-e a következőket: -ha jót akarok magamnak akkor egy elemes kétbekötési pontos termoszt veszek és kalap kabát. -ha mégsem akarok annyira jót magamnak akkor ilyet hátulja (a második csatolmány) és bekötöm az alábbi módon: Itt az N és az L kapja a tápot (amit akár nyerhetek az 5-6 bekötési pontokból a kazánból is) és az N1-L1 kapja a mostani kék fekete párost ami a kazánból jön? T1-T2 gondolom a külső szenzor ahonnan a jelet akarom kapni ha nem a termosz saját mérőjét akarom használni. Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
Sziasztok!
Tegnap délután pont ezt tettem és működik. (Annyi kiegészítéssel, hogy a nyák másik oldalán is át kellett vágni a sárgával jelölt helyeken.) VIM által írtaktól azért nem féltem, mert alapból a kazánban lévő termosztát fogadó sorkapocs is csak egy mezei kábellel volt rövidre zárva és úgy lehetett a kazánon lévő gombokkal vezérelni. Nagyon köszönöm a segítségeket! Üdv! Árpi
Szia!
Ha egyszerűen akarod, akkor maradj az elemes verziónál... A 220-assal ha jól látom a csatolt képen ugyanúgy járnál, mint én. Ez a 220as termosztát is alapból elektromos padlófűzéshez van, ami az N1-L1 lábain bekapcsolt állapotában továbbtolja a 220-at, ami bizony nem túl jó a kazánnak. A kazán leírásod szerint neked is sima rövidzár kell a 8-9-es pontok közé. Vagyis ha ezt a 220ast választod, akkor hozzám hasonlóan barkácsolhatsz Te is. Persze kérdés még itt is, hogy mennyire átalakítható... nekem szerencsém volt, mert viszonylag kevés melóval megoldható volt. Üdv, Árpi
Köszönöm, akkor maradok az elemesnél. Esetleg a Computherm Q7-en kívül tudtok normális áron ajánlani valamit? Előbbiről olvastam elég rossz véleményeket (is).
Hello! Nekem is Q7 RF van, több mint egy éve, és nincs vele semmi gondom. Azon kívül, hogy ha piszkálni akarom, elő kell venni a gépkönyvét. Meg kell szerintem ismerni a működési logikáját, akkor érthető mit miért tesz. Egy használt elemet tettem bele (az volt) amivel egyből Low-Bat jelzést adott. Azóta is az van benne és működik. Igaz a világítást nem nyomkodom benne. A vevő egységet nem a pincébe, hanem a régi helyére tettem. Avagy az is a szobába van. De így messziről látom a piros Led-et, mikor működteti a szabályzó. üdv!
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A padlófűtést jelenleg egy régi egyszerű ki/be termosztát kapcsolja, bekötést mellékeltem (2 vezetékes bekötés). A termosztát két pontja között 230V-ot mértem.Ha bekapcsol akkor egyszerűen kapcsolja a keringetőt, és a kazánt. 3-4 éve így üzemel, de kicsit komfortosabb megoldást szeretnék. Egy TR3100-ás Bővebben: Link termosztátot néztem ki, de kicsit elbizonytalanodtam, a bekötést illetően. Mivel két vezeték van csak a kazántól kihúzva, szükséges e még kettőt behúznom? Mielött megvenném szeretném letisztázni ezt a kérdést, és lehetőleg nem elfüstöltetni a kazánt, bár automatával le van választva a két eddig bekötött termosztát, és keringető is. Köszönöm! üdv!
Sziasztok!
Annyi kimarad,hogy a jelenlegi termosztát 1-3 lába van bekötve, és két láb között mérem a 230V-ot. Ha jól gondolom akkor csak "simán" 230V-os tápellátást kell adni a termosztátnak(5-ös, 6-os láb) és a jelenleg használt két vezeték ami a kazánhoz megy lesz bekötve, (3-as, 4-es láb), a padló érzékelő pedig (1-es, 2-es) Köszönöm!
Egyszerűbb, ha olyan termosztátot veszel, amelyik elemről működik. A régi le, az új fel és kész.
Hello! Ez azért egyáltalán nem biztos. Mert ez a termosztát, mint itt is, alapvetően villamos fűtéshez van. Vagy is bemegy a 230V és ki jön belőle, ha fűteni kell. Mellesleg a 230V megtáplálja a termosztátot is. (Mert az elem, amit egyébként aksinak írnak, az óra folyamatos működéséhez kell, hálózat kimaradás esetén.)
A kazánok, pedig általában nem 230V-ot várnak, hanem egy zárókontaktust. Régi kazánnál megoldható, hogy egyből a kazánbetápot kapcsoljál, de újaknál szerintem ez nem célszerű, vagy ne megoldható. Tehát ha ragaszkodsz ehhez, valahogy a link szerint kell eljárnod. (Ami a garancia elvesztésével is jár.) De olvass egy kicsit a link körüli hozzászólásokba. üdv!
Olyat termosztátot amit elem/aksi lát el, és padló+levegő hőmérséklet mérésre is alkalmas tudsz ajánlani?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |