Fórum témák
» Több friss téma |
Hi!
Egyenlőre ott tartok hogy lebontottam. Nem nagyon látok semmit, ránézésre jónak tünik. Ki is próbáltam, ment közbe is, már a ház elött mentem pár kört és akkor is nyitott, csukott párszor magától(Pl 1-1 kanyarba vagy akár egyenes szakaszon is.). Pedig stabilnak tünik teljesen. Úgytünik nem lönyög sehol... Képek nem full jó minőségűek, de szerintem ebből ugye tudnátok megállapitani. (Ha másnem, nem rakom vissza a boritást és holnap elviszem szakemberhez..) Üdv John
Ezek jó, használható képek.
Húzd le a fehér, a barna és a fekete vezetéket! Menj egy kört így is...ha így is kapcsol magától, akkor nem ez a motor csinálja. Nézd meg, hogy a jobb elsőről is vezérlődik-e? Akkor azzal is el kell játszani... Szerelésre nem tűnik gáznak, hacsak az nem, hogy nem látszik, mi nem engedi a motort elforogni azon az egy csavaron...belül rögzítve van valahogy? Tudod mozgatni le-fel valamennyire? Lehet, hogy ettől billen át, ha épp ott kapcsol a mikrokapcsoló benne... Üdv Inhouse
Ettől függetlenül lenne még 2-3 kérdésem ehhez a riasztómhoz hogy be lehet-e állitani ill milyen nehéz-e:
Állitolag ezt ki lehet kapcsolni majd hogy ne zárja be az ajtókat amikor elinditom a motort... Ezt hogy lehet vajon nem tudjátok? Thunder ca103 ahogy feljebb irtam, van hozzá használatim, de erről nincs benne semmi... Másik hogy távkapcsolón Nyit, zár, néma zár, és még 1 villám gomb vagy mi. Na szóval az lenne a másik kérdésem hogy némán be tudom zárni, de némán nem tudom kinyitni, csak a sima nyitással nyitja és az tök hangosan pittyeg kettőt, elég zavaró, ezt nem lehet valahogy beállitani? Vay túl nehéz lenne? Illetve mégegy lenne: az is zavar benne hogy kinyitom, berakom mondjuk a táskám mögém, elzavarom mondjuk a kutyát az ajtótol, vagy valamit ki is veszek a kocsiból, és ülök be és vissza is riaszt kb 30-40 mp után, hiába nyitom ki az atót... Pedig a használati utmutatóba azt irta, ha nem nyitom ki ajtot 40 mpig akkor kapcsol vissza a riasztó.. Ez is elég zavaró hogy kétszer kell kinyitni néha mert visszariaszt. (Sőt amig még viccesebb, volt olyan eset, hogy pont akkor inditottam a kocsit amikor már riasztotta vissza és elkezdett szirénázni ) A legjobb az lenne ha 30-40 mp-n tudnék állitani, vagy ha tényleg észlelné hogy nyitva az atjó... Sajna nem észleli, csak ha elforditom a kulcsot gyujtásra viszonylag gyorsan akkor nem zár be. Amúgy persze ha nincs cuccom, amit ki vagy be kell pakolni, akkor nem szokott bezárni, csak ha tényleg szöszmötölök Ja tegnap amikor nézegettem a kocsit este, még durvább volt ez a funkció meghülyült... Akkor is visszazárt 40 mp után ha elforditottam gyujtásra.. Sőt utána a motort elinditottam, mondom ne riasszon már be, aztán majd leállitom a motort... Inditom a motort, erre hallom igyis visszariasztott a kocsi, csak néztem... Járó motorral visszakapcsolta a riasztót 40 mp után. Enyhén húztam fel maga.... :\ Hál istennem ma nem csinálta ez a hülyeséget, reméltem hogy ez csak valami véletlen volt, de elég durva.....
Ja de előző üzenetedre visszatérve, nem lötyög, elég stabilan van ott, nem tudom mozgatni.
Kössz az ötletet, megnézem majd fehér, fekete, barna vezeték nélkül. Idézet: „Állitolag ezt ki lehet kapcsolni majd hogy ne zárja be az ajtókat amikor elinditom a motort... Ezt hogy lehet vajon nem tudjátok? Thunder ca103 ahogy feljebb irtam, van hozzá használatim, de erről nincs benne semmi...” Ha jól emlékszem ez egy ilyen riasztó, sok mindent nem lehet rajta állítani...sajnos a másik rossz hírem, hogy meg is szokott hülyülni... Javaslom a cserét, Spal, Prestige, Piranha, GT, vagy hasonló nevesebb (egyben nívósabb) termékre...azoknál talán nem jön elő olyan kívánság, amit nem tud a riasztó, és nem fognak önállósodni... Üdv Inhouse
Végre a vezetőoldali kárpitot is sikerült leszednem!
Tehát: barna fehér és barna fekete a mikrokapcsoló két érintkezője, a fekete pedig a kapcsolt szál (legalábbis gondolom). A motor működtetés pedig a piros és a zöld vezetékekkel valósul meg. 5db vezeték feladata tehát tisztázva, még van 5db: - fehér-zöld - fekete-kék - kék - kék-fekete - piros-kék Ezek mik lehetnek? Szedjem le az anyósoldali burkolatot is hogy megtudjuk? (Gondolom 3db vezeték az anyósoldali mikrokapcsolóé és 2db pedig a táp lesz, így jön ki a 10db vezeték.)
Szétszedtem az autóban lévő gyári központizár-vezérlőt és azt a távirányítósat is amit vettem. A kettő panelja alapvetően teljesen más természetesen, de ami engem leginkább aggaszt az az, hogy a gyári vezérlőben a két relé érintkezői nincsenek közvetlen kivezetve, a távirányítósban amit vettem viszont a két relé 3-3 érintkezője úgy ahogy van ki van vezetve a csatlakozóra. Ez nem lesz gond?
Most visszagondolva, a behúzótekercsek két vezetékét csak kell valahova kötni! Hová?
Üdv.!
A gyári elektronikát hagyd meg ( békén) azt ne piszkáld, arra csak kösd rá az utolagost. A két vezérlőszálra ha adsz probalámpán keresztül testet akkor a zár dolgozik ki-be. Ide kösd az utolagos távirányítómodult, mikor behuz a záró vagy a nyitó relé benne akkor ide erre a két szálra adjon ki egy-egy impulzust. Ha az ember átlátja a müködést akkor ez egy ujjgyakorlat csukott szemmel.
Szuzkinál az A oszlop aljánál a lábadnál minden vezeték ott van ami kell . ( +, -, index, kp vezérlés, gyujtás, ajtó).
Na hát ez merőben más megvilágításba helyezi a dolgokat, így már értem...
Kapcsoltam testet minkét szálra, de nem történt semmi. Rámértem digimultival és kiderült hogy a kasznihoz (testhez) képest +12V lesz vagy az egyik, vagy a másik szálon egy pillanatra. Tehát nem testet kellene kapcsolni hanem 12V-ot! 12V-ot viszont nem találtam az autóban, így ezt kipróbálni nem tudtam. Pontosabban biztos találtam volna, de benéztem az A-oszlop és a kormány alatti részre és borsódzott a hátam... Atyaúristen! Ennyi vezeték van egy autóban?!! Hihetetlen... Hogy találjak én itt meg bármit is (index, állandó 12V, gyújtás, féklámpa)? Én ebbe bele nem merek nyúlni egyedül, az tuti...
Nagyon szeretném a holnapi nap folyamán beépíteni a távirányítós központi zárat. Leginkább azért, mert az autó belseje apró darabokra van szedve és ha esetleg kell menni valahova akkor így elég gáz...
De látva hogy mi van a kormány és az A-oszlop alatt, nem hiszem hogy ez önerőből egy nap alatt menne. Szóval, van esetleg valaki pesti aki segítene nekem bekötni a távirányítós vezérlőt? Természetesen ezt anyagilag honorálnám is. (Vagy lehet vinni ingyen a panelmérőimből ha esetleg az kell valakinek.)
Na elvittem szakemberhez, jól tettem mert 2 gond is volt vele am. Egyik oldalon központizárvezélő hülyítette meg a rendszert.. Azt kivette ugyhogy most kulcsal csak egyik oldalrol lehet vezérelni a központit azt mondta. Nembaj
Plussz a riasztóba bemenő egyik csatlakozó szar volt, érintkezése. Az meg a riasztót hülyitette. Aztmondta a szerelő úgy van behányva ez a riasztó... Éreztem hogy nem oda kell vinnem aki beszerete.... Ezért irtam fentebb hogy nem akarom oda vinni, láttam hogy dolgozott. Idézet: „Rámértem digimultival és kiderült hogy a kasznihoz (testhez) képest +12V lesz vagy az egyik, vagy a másik szálon egy pillanatra. Tehát nem testet kellene kapcsolni hanem 12V-ot!” Ebben nem lennék olyan biztos. Ha egy pillanatra van csak, akkor az motorszál. Ahol fixen van vagy az egyiken, vagy a másikon valami, az a mikrokapcsoló. Tényleg jobb, ha elviszed ott helyben valakihez... Üdv Inhouse Idézet: „Egyik oldalon központizárvezélő hülyítette meg a rendszert.. Azt kivette ugyhogy most kulcsal csak egyik oldalrol lehet vezérelni a központit azt mondta.” Központi zár vezérlő csak egy van benne, az amire te gondolsz, az a működtető motor, 5 vezetékes. Abból kötötte ki a mikrokapcsolót, és maradt a motor, mintha 2 veztetékes lenne. Nem igazán szokott a mikrokapcsoló tönkremenni bennük, állíthatott volna rajta, de így is jó. Örülök, hogy jó lett és segíthettem. Üdv Inhouse Idézet: „Ebben nem lennék olyan biztos. Ha egy pillanatra van csak, akkor az motorszál.” Persze, én is ezt mondtam! Vovozs ezt írta: Idézet: „A két vezérlőszálra ha adsz probalámpán keresztül testet akkor a zár dolgozik ki-be.” Gondolom itt a "vezérlőszál" alatt ő is a motorok vezetékeit értette. Én ide kapcsoltam a testet, nem ide kellett volna?
Megvan, a mikrokapcsoló két végére kell kapcsolnia testet. Kipróbáltam, így nyit meg zár. :yes:
Már 'csak' a kormány alatti kábeldzsungelben kell kiigazodnom valahogy. Arra gondoltam hogy megkeresem azt a relét amelyik akkor kattog amikor kinn van az elakadásjelző, és a távirányítós vezérlő reléjének munkaérintkezőit egyszerűen párhuzamosítom vele. Csak tudnám hová bújt.
Mint már írtuk többször az indexrellénél nem tudod bekötni a jobb és bal oldalt mert ott még csak a közös szál van jelen az indexkapcsolónál és az elakadásjelzőnél tudod bekötni a két oldalt de ez a két szál megy hátra az A oszlop aljánál is.
Ha egy szálat itt, a másikat ott, kötöd akkor úgy fog kinézni mint egy pókháló ,és erre mondják a szakemberek hogy be van hányva. Kötéseket forrasztani illik, a gyorscsatlakozó hosszú távon kontakthibát eredményez
Nyugi én nem gányolok! Az autórádiót is tegnap (vettem egy újat) forrasztva kötöttem be aztán zsugorcsövet húztam rá. 5db hosszabbítót dugtam össze hogy kiérjen az ablakon a kocsiig a forrasztóállomás.
Tehát akkor az index-kapcsoló érintkezőit kell párhuzanosítanom a vezérlőben lévő relé munkaérintkezőivel? Viszont az autóban gondolom elektronika végzi a villogtatást, viszont a vezérlőben a relé szintén szaggatva működik, szóval a szaggatás lesz szaggatva, mintha ki-be nyomogatnám kézzel az elakadásjelző gombját... jó lesz ez így?
Van egy jobb és egy bal oldali köröd ezeknek a vezetékeit megtalálod egymás mellett az indexkapcsolónál az eladasájlező kapcsolónál és a hátramenő vezetékkötegbe. De elfüzheted és bekötheted a jobb első indexnél a jobb oldalit és a bal hátsó indexlámpánál a baloldalit közvetlen is.
Idézet: „Persze, én is ezt mondtam!” Nem ezt mondtad...a motorszálra hiába adsz testet... Idézet: „Gondolom itt a "vezérlőszál" alatt ő is a motorok vezetékeit értette. Én ide kapcsoltam a testet, nem ide kellett volna?” Nem, nem oda. Írtuk, hogy a mikrokapcsoló testet kapcsol ide, vagy oda. Annak az egyik lába test, a másik kettőre kell kötni... Idézet: „Megvan, a mikrokapcsoló két végére kell kapcsolnia testet. Kipróbáltam, így nyit meg zár. ” Örülünk, hogy azt csinálod, amire kértünk... Idézet: „Nyugi én nem gányolok! Az autórádiót is tegnap (vettem egy újat) forrasztva kötöttem be aztán zsugorcsövet húztam rá.” Mégis, mit kellett forrasztani? Lehet kapni Suzukihoz ISO átalakítót. Vagy közvetlenül ISO csatlakozót forrasztottál rá? Meghalok, amikor meglátok egy ISO csatlakozó nélkül beleforrasztott rádiót...tegnap is szívtam, levágták róla... Keresd meg az oldalsó index szálát, ha jól emlékszem az könnyebben hozzáférhető. A riasztóban levő relé is csak villogtatni fogja, párhuzamosan kapcsolódnak, az eredeti funkció marad. Ha nincs 2 külön érintkező az indexeknek, akkor meg kell diódázni, különben nem fogsz tudni csak vészvillogózni! Üdv Inhouse Idézet: „Mégis, mit kellett forrasztani?” Kontakthibás volt a hangszóró-csatlakozó ezért levágtam és ráforrasztottam helyette az új (teljesen ugyan olyan) csatlakozót amit az új rádióhoz adtak.
Bekötöttem, most nyit és zár távirányítóról. Az index villogtatásáért még meg kell küzdenem valamelyik nap. Nagyon köszönöm a segítségeteket, nélkületek eddig se jutottam volna az biztos.
Viszont megnéztem hogy a csomagtartó-nyitó motort hogyan kell majd bekötni. Ha a távirányítón a csomagtartó-nyitás gombját nyomom, akkor a vezérlőben nem hallom hogy relé kapcsolna mint nyitáskor és záráskor. Rámértem a piros/fekete és a rózsaszín vezetékekre, mert a bekötési rajzon azt írja hogy ezek nyitják a csomagtartót. A rózsaszínen 0V, a piros-feketén pedig 12V van folyamatosan, ha nyomom a csomagtartó-nyitás gombot, ha nem. Hogy van ez? Itt van a vezérlő rajza: Bővebben: KÉP
Sikerült bekötnöm az indexlámpákat is!
A neten keringő pdf-ben megnéztem az elakadásjelző-irányjelző kapcsolási rajzát, azon látszik hogy a bajuszkapcsolótól megy az izzókhoz vezeték és rá is írták hogy az egyik oldali piros-zöld, a másik pedig sárga-zöld színű. Levettem a kormány alatti burkolatot és kihúzogattam a vezetékkötegeket, meg is találtam a két vezetéket hamar. Főleg, hogy már meg voltak bontva és kitűnt hogy szigetelőszalag van rajtuk! Szerintem volt benne riasztó és az előző tulaj kiszedte belőle mikor eladta. Azért is gondolom ezt mert pár másik vezeték is így 'meg van csapolva'. Mindegy, örülök hogy működik. Vettem egy szirénát is, majd azt is bekötöm hogy ne csak villogjon hanem sípoljon is ha nyitom/zárom az autót. Itt az egyetlen akadály hogy hogyan dugok át egy vezetéket a műszerfal alól a motortérbe. Erre tudnátok ötletet, tippet adni? (Ha valaki most kapcsolódik be, 98-as 5 ajtós Swiftről van szó.) Még egy dolog: Utánaolvasgattam és a fórumban valahol írták hogy a csomagtér-nyitás kimenete ezeknek a központi záraknak nem szokott relézett lenni, hanem azt külön kell rákötni kívülről. Ekkor jutott eszembe hogy lehet hogy a két "trunk" kimenet egy nyitott kollektoros kimenet amire relét kell kötni. Így már értelmet is nyert hogy miért nem tapasztaltam feszültségváltozást a kimeneteken a 0V-hoz képest amikor a csomagtér-nyitás gombbot nyomogattam a távirányítón. Rákötöttem tehát gyorsan egy 12V-os relét, de sajnos nem csinált semmit. Ötlet? (Ha nincs ötletetek akkor kiszedem a vezérlőt az autóból, kiszedem a dobozából a panelt és megnézem a nyákon hogy mi van arra a két "trunk" kimenetre kötve. Csak úgy örülök hogy már be van szépen építve, nem szeretném már kiszerelni...) És egy utolsó kérdés: Az A-oszlop alján, a műszerfal alatt, nagyjából a fényszórómagasság-állító kapcsoló magasságában a vezetéktengerek mögött láttam egy durván 15*10cm-es fémszínű dobozt pár matricával és rengeteg belőle kimenő vezetékkel. Lehet hogy ez az ECU? Mert ha igen akkor kellene róla nekem egy jel a sebesség-jeladóról! (Majd a fogyasztásmérőhöz...)
Beraknád a rajzát ennek a kp zár vezérlőnek? Sajnos már legalább 2félével találkoztam, ahol volt külön csomagtartó nyitás gomb, de a dobozban semmi sem volt ehhez a funkcióhoz, gyakorlatilag vagy nem csinált semmit, vagy ugyanazt, mint a rendes nyitás/zárás gomb.
A motortérbe jutásra konkrétan nem emlékszem, de be lehet az biztos. Meg kell keresned a gyári köteget, ami átmegy rajta és óvatosan mellette átszúrni. Üdv Inhouse
Itt van:
Bővebben: KÉP
Régi szuzukinál a gázpedál felett tudsz könnyen kijutni.
Rajz alapján egyik szálon negatívot a másikon pozitívot ad ki de szerintem amit adsz az egyikre azt rellézve küldi kia másikon.
Sziasztok, tudja valaki Seat Ibizán 2004 es, hol van a gyári kp zár vezérlője?
Pár hozzászólással fentebb írtam, hogy amikor a távirányítón a csomagtér-nyitó gombbot nyomom, nem hallom hogy relé kattanna a vezérlőben. Azt is írtam, hogy az egyik vezetéken 0V van, a másikon pedig 12V és ha egy relé behúzótekercsét kötöm rá, nem húz meg a relé, akkor sem ha nyomom a gombbot.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, remélem tudtok benne segíteni! Szóval van egy B Corsám és nem rég raktam bele egy univerzális központi zárat. Elvileg rá lehet kötni az indexekre, csak nem tudom hova kössem be? Az érzékelő modulból van egy barna és egy fehér kábel ami az indexekre menne rá. És akkor nyitáskor és záráskor felvillanának az indexek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |