Fórum témák
» Több friss téma |
A hátránya az volna a rendszerednek, hogy mindenféle vasdarabot, reszeléket gyűjtene a kereked. Ráadásul teljesen körbe kéne rakni mágnesekkel, mert kis sebességnél nagyon villogna. Inkább használj agygenerátort.
a dinamó az dinamó a generátor pedig generátor
dinamó egyenfeszt álítt elő a generátor pedig váltó feszt és azt egyenirányítják tudtommal..én ígytanultam vmikor
köszi a választ.
az agydinamó valóban jó, viszont elkötelezett vagyok arra hogy olyan dinamós lámpát tudjak csinálni amihez nem kell új kerék illetve újraküllőztetni egy kereket. Kipróbáltam a mágneseket és nem szedett fel "szemetet" az útról 3 nap alatt. a lüktetést kondival oldanám meg. az elektromos részre próbapanelen már összeraktam egy szabályozó rendszert is ami hagyományos dinamóval működik is. http://www.youtube.com/watch?v=GwpF5iVvtLQ tudtok valahol dinamólemezt?
Köszi a biztatást!
számolásaim szerint stabil 3V-ot is ki lehetne csikarni ebből a kerékdinamóból, viszont ehhez a vasmag elég fontos lenne. Persze valami kiszuperált trafóból is vehetnék lemezt viszont szeretném a kiszámolt értékekhez igazitani vagyis méretre és formára vágni amihez "szűz" lemez jobb lenne. nem ipari mennyiségben szerintetek lehet ilyet kapni?
Most minden tele van a Csepel új járgányával, a lánc nélküli (helyette dupla "drót") biciklivel. Tegnap a híradóban azt mondták, hogy kb. 600eFt..köszönjük!
Nekem Csepel Budapestem van. 2-3 kérésem lenne: - ne essen szét 2-3 hónappal a vásárlás után és ne rozsdásodjanak a rozsdamentes részek - kapjon egy teljes burkolatot a lánc, különben szívás, és így megspórolták volna a fejlesztést erre az új marhaságra - AGYDINAMÓ, halló ébresztő! 21.század, vagy mi van... Hajrá, várom a fejleményeket a házilagos dinamókiváltásra. Hallottam olyat, hogy a LED-es világítást nem fogadja el a rendőr, ha megállít, szerintetek hogy van ez? Üdv Inhouse
Ha jól emléxem a kresz-mesekönyvben a villogó fényt nem ismerik el. Hosszú hónapok óta császkálok ledes világítással, idáig senki nem kötött bele ( ráadásul az első helyzetjelzőm egyedi gyártású, lámpára nem is hasonlít
Nem egészen, én úgy hallottam, hogy "hajtásból számrazó" energiával kell működnie, talán mert az elem lemerülhet. Az más kérdés, hogy éjjel egy kereszteződésben álló kerékpárost csak a fényvisszaverők miatt látják (na jó, lakott településen kívül ott a mellény is, de az is fényvisszaverő).
Most, hogy visszagondolok, talán nyáron még osztogatták is a rendőrök a kerékpárosoknak a ledes lámpákat...akkor ez hülyeség, csak ijesztget valaki. Nem mintha nekem nem működne függetlenül a dinamós rész is, de ha nem muszáj be nem kapcsolom... Üdv Inhouse
hello!
Nekem 1 olyan feltevésem van mivan ha szobabiciklit csinálni síma bicikliből persze úgy hogy nincsenek kerekek a kormány fix a hátsó kerék helyett meg 1 auto generátor lenne(lánc hajtással nem ékszíjjal) ehhez jön 1 akku mert az kell a generátornak fesz szabályzó és 1 hálozatra visszatápláló inverter nah a lényege ennyi erre valaki 1 jó kis számítást hogy mennyi energiát lehet vele nyerni az inverter hatásfoka kb 80%
nah majd megépítem azt leírom az eredményeket képet is mellékelek
Nocsak. Ebben a cikkben azt írják, hogy a pedál fordulatszáma megegyezik a kerékével. Persze, hogy így nagyon gyatra teljesítmény jön ki. Egyébkánt egy átlag bringás teljesítménye 250-300W egy versenyző körülbelül 500W.
Attol fugg, mennyi ideig. Egy atlag bringas szerintem szaz wattot ha bir egy oran at.
Ezek az altalad emlitett ertekek csucsban, kb 2 percig. Kulonben nem lehetne kinai villanybicaj 200W-os motorral.
Sziasztok!
Aki a felni szélére akar egy csomó mágnest tenni, annak azért ajánlom, gondoljon utána. Nem véletlenül törekednek a minél könnyebb felnik, gumikra, a forgó tömeg sokkal komolyabban befolyásolja a bringa teljesítményét, minta mondjuk a vázon lenne. Ezért is jó az agydinamó. Ami engem érdekel, az a szobabiciklis áramtermelés. Szerintem olyan70-100W lehet reális amit lead egy átlag ember ilyenkor. A mostani energiatakarékos eszközökkel már egész jó eredményeket lehet elérni, egy netbook vagy takarékos notebook negyed óra tekeréssel akár egy óráig is elmehet, egy pár powerledes világítás szintén. Ilyen tartalék üzemnek tök jó lehet, pl elmegy az áram, lásd a mostani viharokat, van ahol 2 nap után sincs áram, legalább este menne világítás, telefon, zene. Aki szereti a poszt-apokaliptikus témát, annak meg egyenesen kötelező
Már csak azért is, mert felszedi az útról a vashulladékot.
Idézet: „Kulonben nem lehetne kinai villanybicaj 200W-os motorral.” Mondjuk az nem is megy fel a dombra. Igaz Julis néni is inkább tolja felfelé a bringát.
én egy 12 V-s 120 A-s traktoraltennátort tettem fel a bicajra oda egy invertert és egy-egy ilyen reflektort.Atom nagy ereje volt ehez mit szólt volna a rendőr....de azért kellett is erő a bicikli meghajtásához :yes:
Ezt rakjátok össze nagyon állati!!! :yes:
Sajnos nem tudok szétszdtem (hülyének néztek meg minden)...de ha kell infó valami ilyesmi megépitéséhez csak irj!!!
Sziasztok szakértők!
Nekem csak két kérdésem lenne. Bár nem kimondottan a témához illő, de mégis. Nem valami akksis, elektromotoros bicajról kérdeznék, hanem egy hagyományos emberi erős-höz. A kerékpárdinamó egyen- vagy váltóáramot ad le? Én rámértem a bicajoméra, ám a műszerem [Metex M4650B] egyenáram állásban nem mutatott semmit, váltóáram állásban viszont 16-18 V-ot (üresjáratban, tehát terhelés nélkül) Csodálkoztam is rajta erősen, mert én ezeddig úgy tudtam, hogy ... A másik ehhez kapcsolódó kérdés, szerintetek normális az a 16-18 V? Én mindig úgy tudtam, hogy a dinamó általában 6-8 V-ot ad le és véle 6 V-os izzókat hajt meg (ilyen van elől a fényszóróban és hátul a macskaszemben), ha viszont itt közel a 3x-osát kapja, hogyhogy nem füstöl el? Kérdéseim alapját az képezné, hogy szeretném az izzókat LED-ekre kicserélni, de ahhoz számításokra van szükség. Így viszont mihez számoljak? Láttam már gyárilag hátsólámpa megoldásokat LED-del, s szeretném megcsinálni azt az én hagyományos izzósom átalakításával.
Mivel a bicikli dinamó tulajdonképpen egy állandó mágneses szabályozatlan feszültségű generátor, ezért váltó áramot ad. Terheletlenül reális lehet a magasnak tűnő feszültség. Mérd meg úgy, hogy rajta van az izzó. Tehát ha LED-eket szeretnél egyenirányítani kell, és a feszültséget sem árt stabilizálni, mert esetleg egy gyors lejtmenetben túl nagy lesz a feszültség.
sziasztok mi ugy oldotuk meg a világitást a kerékpáron hogy a nyereg táskába be raktunk egy 4.5voltos lapos elemet nyereg ajába meg egy kis kapcsolót dinamó vagy elem. váltó kapcsoló pluss egy diódát a dinamó vezetékében
Sziasztok!
Én egy bicikli-generátorral szeretnék tölteni 4db sorba kötött ceruzaelemet. Addig rendben van a művelet hogy egyenirányítok, de a feszültségingadozás miatt félek rákötni az aksikra. A kérdésem pedig hogy mennyire zavarja ez az akkukat, kell előtte stabilizálni vagy simitani? illetve hogy mekkora feszt. lehet rakkotni az akkukra? Üdv!!
Ceruza elemet nehéz lesz tölteni. 4 ceruza akku~4,8V, max. 6V a töltés (ha jól tévedek). Alatta nem tölt,-nem számít,-felette kell korlátozni (zénér, akármi). Csak némely 'spéci' akkunak kell stabil, a többit nem érdekli. Az adatlapján nézd meg a max. töltő feszt., ez változó lehet (fajta-függő: savas, lúgos, LiPo, stb)
De zenerrel csak alulról tudom korlátozni, nem? Azt hogy lehetne megoldani hogy ha fölémegy a fesz. akkor visszavegye 6V-ra, de ne szűnjön meg a töltés?
Utólag rájöttem, köszi. (: A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Én is tévedhetek, nem?
Amúgy ha zenerrel szabályzom le akkor rengeteg energia vész el(ha jól tudom), esetleg valami más megoldást tudnál javasolni? A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Tévedni emberi dolog; mondta a sün... A baj már elkezdődik az egyenirányításnál (Schottky, vagy szelén tán jobb). Nem tudom mennyit ad a generátorod (feszt), mennyit lehet veszíteni belőle? Ha rendesen magasat ad, akkor esetleg step down. De kenyérgőz hajtja, így nem annyira érdekes a veszteség (mármint, ha van elég fesz. többlet).
Átlagosan én olyan 10-12V-ot saccolok(előzetes mérések alapján) persze ez csak váltóáram.
az oké hogy kenyérgőz hajtja, de ha elbír többet is akkor raknék még rá akkut esetleg töltés közben vennék ki belőle egy kis szuflát. Alapból úgy gondoltam hogy a generátorról töltök egy akksit, és az aksiról veszem le az áramot amivel ledes világítást hajtanék meg. Viszont ha sok a veszteség nem fogja rendesen tölteni és még fárasztóbb is lesz.
Amíg tekered, addig puffer üzem, mikor állsz, akku üzem. Ehhez nem kell külön attrakció, a 'dinamó' nyomja, Te meg hajtod. Ki kell kísérletezni, hogy kisebb a veszteség. Ekkora feszültségnél jobb, több akksi sorosan (és több LED). A LED-ek miatt mindenképpen stabilizálni kell, vagy legalább limitálni. Az akku, mint puffer limitál. Amíg a LED-ek leszívják a feszt, nem töltődik az akku, de korlátoz.
Akkor az akku az tuti hogy pufferel nekem, így a ledvilágítás már nem nagy ügy, de az akku töltését még mindig nem értem, ha rákötöm közvetlen a generátorra, akkor az akku tönkre megy, mivel jóval magasabb feszt. kap mint kellene, nem? Ha kisebb feszültséget adok rá, akkor meg azt írtad nem tölt.
Az működhet, hogy a zenerrel sorbakötök egy nagyon nagy ellenállást így ha a zener nyit akkor a nagy ellenállás miatt az áram kicsi, lesz és így nem lesz akkora a veszteség?
Ez így nem működik. A nagyon nagy ellenállásod jelen estben csak annyit tesz, hogy a zéner áramot lekorlátozza,-ki sem nyit. Mert ugye a zéner két végén van a stablizált fesz. Kisebbel meg fűteni fog, ami ugyanúgy veszteség. Arról volt szó, hogy több akkut raksz sorba, közelítve a 'dinamó' feszültségét, így kisebb fesz. differencia,-kisebb veszteség. Természetesen több LED sorban, szintén a fesz.-nek megfelelően. Azt a 10-12V-ot terheléssel mérted? A LED-es topikban találsz jó megoldásokat a LED-ek üzemeltetésére. Az akkutöltősben meg a töltés-kisütés módjaira. A legkisebb veszteség kapcsoló üzemű megoldással érhető el, erre vannak jó(olcsó) step down IC-s megoldások (DC-DC konverter topik). Nem tudom milyen 'dinamód' van, mekkora saját feszültség korlátozása (terheletlen és terhelt mód közti fesz. diff.). Az enyém, ha tolom a bringát, épp hogy világítanak a lámpák (nincs akkum), ha lejtőn eleresztem, szépen virítanak, de akkor sincs ~7V-nál több. Tehát konstrukciósan önkorlátoz. Amikor nem ad elég feszt. a 'dinamó', akkor akkuról megy a pilács (állás, tolás, nagy emelkedő), ha van többlet, akkor tölti is (világítás közben). Ezt jól össze kell hangolni.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |