Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 42
(#) szabopeteke válasza smokeking hozzászólására (») Máj 6, 2011 /
 
Hali.Szerintem... Nem túl bíztató ,amiket írsz...egy ilyen zárt motorból, ha sikerül kiszabadulnia a füstnek, akkor...jó eséllyel tekercselés lesz belőle, vagy színesfém-hulladék...de azért amit én gondolok a bekötéséről, leírhatom... Ez egy 3 fázisú motor volt eredetileg, fázisonként 2 szál. Az egyik szál az egyik oldalon, a másika másik oldalon, és mindegyik fázisnál így volt. Nem tűnik túl nagy teljesítményűnek. Gondolom, csillag kapcsolás esetén 380 Voltos, úgy méretezték, de ez utóbbi gondolatom igazából a tekercselési adatokkal (menetszám, huzal átmérő) változtatható. Egy fázisra csak úgy tudod bekötni...hogy ha akkor is megfelel a célra, ha jelentősen csökken a motor terhelhetősége. Amúgy ellenállás méréssel meg kéne állapítani, hogy az egyik oldali szálak közül melyiknek melyik a haverja. Elvileg mindegyik párosnál egyforma értéknek kell lennie. Ha elnevezzük az első párost "U"-nak, a másodikat "V"-nek, a harmadikat "W"-nek, és az egyik oldalt "1"-nek, a másik oldalt "2"-nek, akkor: lesz U1, U2, V1, V2, W1, W2. Ha 220 voltra akarod bekötni, akkor delta-kapcsolásba kell először bekötnöd. A kötések szerintem: U1-V2, V1-W2, W1-U2. Ezt a sorkapocsba meg is lehet valósítani. Utána az egyik kötésre fázis megy, a másikra nulla, a harmadikra kondenzátoron keresztül a fázis. A kondi értékéről mások már írtak, erre nem akarok kitérni, de ha füstölt a motor, akkor nem tudom, érdemes-e...lehet, először szét kéne szerelni, ránézni a tekercselésre, nincs-e szénné égve...Amúgy ha a müszeres mérésnél nagy eltérések vannak az egy fázisra jutó ellenállás-értékek között, akkor biztos, hogy menetzárlatos, de ha egyformák, az nem jelenti azt, hogy nincs menetzárlat a motorban. Ha 3 fázisra akarod bekötni, akkor csillag kapcsolásban próbáld. Akkor egyszerűbb, mert az egyik oldali 3 szálat kell össze kötni, és a másik oldali 3 szálra megy a 3 fázis. (Ha jónak ítéled, akkor sem árt áramfelvételt mérni...)
(#) smokeking válasza szabopeteke hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Hali köszönöm szépen amit irtál segitett már müködik egy kisseb féle fürészgépet csináltam belöle nem gyengén szakit ahoz képes hogy kis motor van benne erö
Mindenkinek köszönöm a sok segitséget.
Üdvözletel:Smokeking
(#) otto54 hozzászólása Jún 9, 2011 /
 
Sziasztok!

A képen látható motornak valószínűleg a tekercsfejbe épített hővédelme szakadt meg.
Egy próbát talán megér,hogy szétbontsam a tekercsfej bandázsolását,de mivel bandázsoljam össze újra?
Szakszerűen végzett munkához mit szoktak alkalmazni,esetleg hol kapható?

Üdv. Ottó

motor02k.jpg
    
(#) Jucus12 hozzászólása Jún 12, 2011 /
 
Sziasztok!
Piero pump PJW180/42 villanymotorhoz kellene megszakító.
Ha netán tudna valaki, pláne szerelővel együtt. Inárcs a helyszín.
(#) fidel54 hozzászólása Júl 17, 2011 /
 
Sziasztok!

Kenyérsütö motorja nem indul csak akkor ha meg forgatom , mi lehet a gond ? tudna valaki ebben segiteni ? köszi,,,,,
(#) mugab válasza fidel54 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Vagy a segédtekercs szakadt vagy a kondenzátor romlott el. ( Ha egyfázisú)
(#) mr.bean hozzászólása Júl 27, 2011 /
 
Szevasztok!
Ha már a villanymotoroknál tartunk, van egy villanymotorom amelynek tönkrement a csapágya és a rotor súrolta a sztatort.Nagy probléma ez?
(#) zolika60 válasza mr.bean hozzászólására (») Júl 27, 2011 /
 
Ha már nem súrolja, akkor nem.
(#) karaszbandi válasza mr.bean hozzászólására (») Júl 27, 2011 /
 
Ha a lemezeket nem rendezte át és a tekercsbe nem álltak bele akkor nem.
(#) mr.bean válasza karaszbandi hozzászólására (») Júl 27, 2011 /
 
Ok.Kösz a segítséget.
Esetleg nem kell lakkozni a forgórészt?
(#) zsoltee0001 hozzászólása Júl 31, 2011 /
 
Sziasztok
Adott egy porszívó motor.
Tünet: fordulatszám csökkenés + szénkefék jelentős szikrázása.
Szétszedtem, csapágy tökéletes, motorba pornak nyoma sincs.
Forgórész kommutátorhoz csatlakoztatott tekercsvégekből néhány el volt szakadva/égve (kép)
Leégésnek nincs jele (szag)
Kérdésem, mi lehet a hiba? Hogy tudom kimérni a forgórészt?
Esetleg nem is a forgó, hanem az állórészbe kell keresni a hibát?
Előre is köszi a tippeket!
Üdv
(#) fezsolt73 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Hello
Biztos hogy a forgórész a hibás. A három kommutátor szelet amit bejelöltél a képen nincs megemelkedve, megégve a többihez képest más színű?
Üdv!
(#) Gafly válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Én megpróbálnám "visszavarázsolni" a kiszakadt szálakat (gondolva persze arra hogy elég magas a mechanikai igénybevétel). Gondolom akár megerősítésben is lehet gondolkodni (régebben bandázsoltak is). Méregetni természetesen lehet, de ha nem lesz jó, akkor felesleges hiszen úgyis újra kell tekercselni a forgórészt (vagy venni egy új porszívót)...
(#) zsoltee0001 válasza fezsolt73 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Szia

azokon a részeken látszódik hőtől való elszíneződés, de megemelkedést nem látok.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza Gafly hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Szia

Visszaforrasztottam, de kiolvadt (gondolhatod, milyen hőt kaphatott)
Akkor biztos, hogy a forgórészbe van a zárlat.
Lehet ezeket a fogórészeket tekercselni?
Elég komoly kiegyensúlyozási problémát vet fel.
Ez egy 3M márkájú toner porszívó, mocsok drága, mindenképpen meg kell valahogy javítani, egyébként már 10 éve teszi a dolgát nálam, nap-mint nap és csak 1x volt csapágyazva, az is azért mert kiszakadt a filter
Üdv
(#) Gafly válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Ha márkás akkor talán lehet hozzá alkatrészt kapni...
Szerintem próbálj meg a neten keresgélni a cég honlapján (akár mailt is írhatsz) nekik.
Vagy van a B terv, keresni tekercselőt. Sajnos én már nem vagyok arrafelé annyira ismerős (de Pesten is gondban lennék ha hirtelen le kellene akasztani egy mestert).
A kiegyensúlyozásban igazad van, a képen látszik hogy a forgórész ki volt...
(#) habazutty válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Szia!
Hajdúböszörményen van egy kis vállalkozó, aki kifejezetten kommutátoros forgórészeket tekercsel elég komoly technológiával. Úgy tudom egy átlag sarokcsiszoló méretű forgórészt új kommutátorral kb. 3500 Ft-ért tekernek meg. Már nálunk sem foglalkoznak ilyesmivel, inkább elküldjük hozzájuk az ilyen kis tekernivalót.
(#) habazutty válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Bocsi most néztem meg csak a képet. Tuti, hogy meg tudják csinálni, nincs gond. Rendesen ponthegesztik az új kommutátort, valamint ki is egyensúlyozzák, mintha új lenne. Megkeresem a cég elérhetőségét.
(#) habazutty válasza habazutty hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
http://www.freielektro.hu
Azt hiszem ők azok, de még holnap rákérdezek a melóhelyemen.
(#) zsoltee0001 válasza habazutty hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Köszi, még a főnököm eldönti mi legyen a megoldás, a probléma az idő, posta + tekercselés + posta = 1 hét
De azért mindenképpen biztató, hogy nem kuka
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 2, 2011 /
 
Szia

Úgy néz ki kapok használtat, ami a hibás filter miatt telement tonerral, ami rákötött.
A tekercseknél úgy tudom 2 komponensű lakkot használnak, lehet ezt nitro hígítóval mosni?
Elvileg nem oldja, mással meg nem jön le az átkozott toner
Üdv
(#) habazutty válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 2, 2011 /
 
Akkor ez megoldódott.
Nálunk mostak már motorokat nitrohígítóval, nem lett bajuk, de ha nem vagy benne biztos próbáld ki egy kis helyen, ahol a legkisebb az esélye, hogy menetzárlatot csinálhatsz. Egyébként a tekercselő huzalok zománc szigetelésűek utána szokták impregnálni levegőn száradó vagy beégetős lakkal illetve gyantával. Nem biztos, hogy két komponensű, de ha ki van keményítve, akkor nem fog kárt tenni benne.
(#) zsoltee0001 válasza habazutty hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
Hello
Fejlemény: kaptam másik forgórészt, de annak is jó pár kommutátorhoz vezető drótja el van szakadva.
Nem tudom eldönteni, hogy ez szakadás vagy égés.
De most már kezdek kételkedni a menetzárlatosságában, mivel visszaforrasztva tized ohm-ra ugyanaz az értéket produkálja (4,5 ohm) mint a régi forgórésszel.
Kérdésem: a kommutátor esetleges nem egyenletessége (ütése) miatt tud-e ilyen hiba lenni, szóval a szénkefék brutális szikrázása következtében i hőfejlődéstől tud-e kiolvadni a forrasztás?
Elképzelhető, hogy csak egy esztergályossal kéne fölszabályoztatni a kommutátort?
Üdv
(#) pucuka válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
A menetzárlatot minden híresztelés ellenére ohm mérővel nem lehet kimérni. Induktivitást, vagy indukált feszültséget kellene mérned.
(#) zsoltee0001 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
Szia
Rákötöttem AC 24 voltra, szépen pörög, viszont a keféknél zajos egy kissé, kézzel megforgatva kattog.
Befújam kontaktspajval, egyből jó hangja lett, meg nem is szikrázik annyira.
Szóval szerintem a kefe-kommutátor kapcsolatba van a hiba, nem elég jó a kontakt, vagy valami ilyesmi.
A szénkefe méretileg biztos jó.
Nem teljesen értem, miért nem lehet ohm mérővel kimutatni, ha össze lenne szálaknál égve akkor lecsökken az ellenállás, ok, nagy teljesítményű motoroknál ez a mérés nem működik, de itt miért nem?
Üdv
(#) Gafly válasza pucuka hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
Műszerrel persze könnyű
(#) Gafly válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
Ha már barkácsolunk (mondjuk a szerintem a forgórész cserét/javitást úgy sem fogod megúszni), akkor amit még esetleg meg lehetne próbálni:
- Kis feszültséggel megtáplálva méred az áramot és lassan forgatod kézzel a forgórészt. Ha valahol szisztematikusan leesik az áram ott szakadás van (pl. vezeték kiszakadt a kommutátorból, vagy beégett a kommutátor, stb.), ahol pedig szisztematikusan megnő ott leéges (menetzárlat)...
- Kommutátorra ráfeszitett polirpapirral megfelelő ivűre be tudod csiszolni a szénkefét (nem hiszem hogy ezt kellene).
- Esetleg a kommutátort is fel tudod csiszolni (ezt sem hiszem), illetve szeletek közötti réseket kitisztitani (mika kaparás).
De nem értek hozzá
(#) zsoltee0001 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
Ezt kipróbáltam a régi forgórészen dc 5V-al, de végig 0,5 ampert mértem,
Nem tagadom, hogy rossz a forgórész, mert ez baromira szikrázik (a másik nem annyira), de akkor se tudom felfogni mi tud rajta tönkre menni.
Zárlatot miért nem mutatja ki az ohm mérő
Vagy csak nagy fordulaton érnének össze valahol a belsejébe a szálak?
(#) pucuka válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
Azért nem, mert pár mohm különbséget meglehetősen nehéz mérni. Menetzárlatról és nem teljes zárlatról van szó. De nézheted a forgórész teljes ellenállását is, a forgórész finom forgatása közben. A kefe szikrázásnak oka lehet a kefehíd nem megfelelő szögállása is. Kommutátoros gépekben mindíg szokott lenni minimális kefehíd állítási lehetőség.
(#) zsoltee0001 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 3, 2011 /
 
De akkor ezek szerint, ugyan ennyi erővel az állórész tekercs is lehet hibás
Mivel ez egy porszívó motro ezért ilyen kefe állítós dolgok luxusnak számítanának.
Viszont ha kis fordulaton járatom, eléggé kattog a kefe (kontaktspré befúlyásával megszűnik, viszont ez mégegyszer inkább nem próbálom ki, elég volt 1x kibányászni a beszorult keféket)
A kommutátor szeletekbe felakadgatna a széle és ez ráncigálja a kefét?
Következő: »»   7 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem