A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Gettobike,király vagy,nézegettem az oldalad,szuper!!
Feltünt,hogy van egy félmondat,miszerint hűtőkmpresszorral vákuumozol,holott a klímaszerelők fő érve,hogy azért 40e-60e (!!) a szerelés munkadíja (pár órás munka) mert egy vákuumszivattyú többszáz e. ft! Ha tudsz megoldást erre,esetleg írnál egy részteletes szájbarágós leírást,hogyan lehet nyomást mérni,vagy miképp kell hűtőkompresszort vákuumozásra használni,(milyen csőval hogyan toldod a szevízcsatlakozóra,stb) ?? Ennek nagyon sokan örülnének szerintem! (a klímaszerelők kevésbé,de az nem tud meghatni valahogy ) Oylasmit is szivesen olvasnék,hogyan kell szakszerűen peremezni,stb. Forrasztott és menetes víz és gázszerelésben van "némi" tapasztalatom,(arra is aztmondta mindenki,"nem értek hozzá"--->nincs iskolám,meghalok,elúszok,felrobbanok) . Azért a roppantókötéses hollanderes radiátorral megszenvedtünk rendesen,valószínű a cső nem volt megfelelő,szóval tapasztalatból gondolom,van a klímaszerelésnél is buktató elég.
Hali, igen hűtőkompival vákuumolok. Házi megoldásra, hűtőszekrények javításánál szoktam használni, ha klímát teszek fel, akkor kérek kölcsön vákkumolót. Kompresszorral majdnem 0.1mbarig lehet vákuumolni. Nálam ez ilyen kényszermegoldás, ha lesz fölösleges pénzem, akkor mindenféleképpen veszek. A hűtőtechnika elég drága mulatság, főleg ha leginkább otthon építgetsz, tehát a hobbid. A hűtőkompi azért nem tökéletes, mert a szívócsövei a kompresszor belső terébe mennek, tehát nem csővel van összekötve a szívószeleppel. Ezért a kompresszor belsejéből (saját magából is) kikell szívnia a levegőt, ami elég nagy tér. A klímakompresszor már egy jobb dolog, ott a nyomóoldal a kompresszor belső tere. Hűtőkompresszort átlehetne alakítani, hogy a belső teréből ne szívjon levegőt, de bonyolult, fáradalmas meló. Szétkell fürészelni a kompresszort, szelep elé hegeszteni a csövet, azt ráhegeszteni az egyik szívócsonkra, aztán visszahegeszteni a tetejét. Persze arra is figyelni kell, hogy ne kerüljön fémforgács a kompresszor belső terébe, mert az rövid úton tönkrevághatja. Egy szó mint száz, nekem bevált, fain, de ha lesz fölösleges pénzem, akkor veszek vákumszivattyút
ui.: lesz részeletes leírás az átalakításról, legkésőbb vasárnapra, mert hétköznap melózok, és hulla vagyok mire hazaérek. Gettobike
A sok kacat között találtam itthon egy csőperemezőt is, ennyivel is előlrébb...
Már csak egy vákuumszivattyú kéne. Kérdés, ha eleve 5m-re elég gáz van a klímában, nem lehet valahogy kifúvatni? Amúgy sem jó ha sok gáz marad bent, mert romlik a jósági tényező, a klíma zajos lesz, és megnő az áramfelvétele. 1m távol lesznek az egységek, szóval elvileg maradna gáz bőven... de inkább kikérem a szakik véleményét
Volt itt arra is utalás a szerelési leírásban,de nagyon felületes..
Még azt sem tudtam kigobozni,akkor melyik csapot mikor is nyitod meg,hogy lefújjon a gáz,és a teljes körből kitolja a levegőt. Még az érdekelne nagyon,az autóklímára hogyan tudnék rátölteni,hol veszek hozzá gázt és töltőcsövet...persze előbb megtudom,melyik gáz van benne. Ezt is most olvastam először,hogy semmi baja a klímámnak,csak 7-8 éve nem volt rátöltve,és az autókompi nem hermetikus eleve...ezt eddig nem is tudtam!!
Még olyan kérdésem lenne,az autóklíma kompija nem alkalmas vákuumszivattyúnak?
Villanymotor még csak akad hozzá ami megforgatja..
Kinyomathatod a levegőt belőle gázzal. Rendesen össze kell csövezni a kültérit a beltérivel, egyedül a szívó oldali (gáz oldal, vastagabb cső megy bele) holandit nem kell ráhúzni teljesen, elég ha csak rákapatod. Aztán kinyitod egy kicsit a folyadék oldali csapot 5 másodpercre, így nagyon valószínű, hogy végig ér a gáz. Azt hogy szaglászd a csövet nem javaslom. (bár én ezt szoktam, kis koncentációba nem veszélyes, és a híresztelésekkel ellentétbe nem mérgezést kapsz, hanem megfulladhatsz tőle). Ennek ellenére, mégegyszer mondom, NEM javaslom. Ha kinyomattad a levegőt belőle, akkor rögtön húzd rá a hollandit teljesen a gázoldalon. Ezután még nyisd ki 1-2másodpercre a folyadékcsapot, hogy kialakuljon nagy nyomás a csövekben. Ezután jöhet a gáztömörség ellenőrzése. Ha nincs szivárváskereső készüléked, akkor vegyél egy szivárgásjelző sprayt. 2000HUF-ból megvan. Fójj bőven a hollandikra, ha nem habzik fel akkor jó. Ha igen, akkor ereszt, húzd meg jobban (de nem szaggasd meg a hollandit), ha ez se segít, akkor újra kell peremezni, és újra kinyomatni a levegőt belőle. Amennyiben nem eresztenek a kötések, akkor kinyithatod teljesen mindkettő csapot, ezután nincs más hátra, mint élvezni a hideget
Aútóklíma: sose foglalkoztam vele, nem is tervezem, mert egyszerűen nem érdekel. Ha netán lehetne is a kompresszorból vákuumszivattyút csinálni, az rendkívül körülményes lenne, mivel külső meghajtás kell a motornak. Dög nehéz lenne az egész, és nagy. Járműklímákba R134a gáz van, mivel nyitott a rendszer (a kompresszor tengelytömítésénél nagyon lassan szivárog), ezért ezt a gázt alkalmazzák, mivel kevésbé környezetkárosító, mint a régebben alkalmazott R22 Gettobike
Csapot a hűtős-klímás szakboltokba kapsz, gázt meg zöldkártya nélkül sehol. De ennél bonyolultabb a dolog, mivel manométerek is kellenek hozzá a nyomásméréshez.
hali!
Tudna valaki mondani egy olyan üzletet, ahol elfogadható áron, méterre (nem 25m-es tekercsben), lehet vegytiszta rézcsövet venni? Köszi!
A Faktor-nal lehet kapni meterre is csoveket.Ez a XVII.keruletben van a Tesco-nal.
Üdv!
A beltéri folyadék oldali csővén van egy műanyagsapka, rajta egy tűszeleppel, ha picit benyomom a szelepet valami gáz távozik. Mi ennek a gáznak a szerepe? (N2 van benne?) Etávolíthatom a sapkát, vagy csak a vákumozás előtt? Köszi!
Ez most valami építő jellegű hozzászólás akart lenni?
Azt akarta szerintem kifejezni ezzel, hogy most akkor ijedj meg ám rendesen!!!
Vagy beleköltözött egy bagoly...
Szerintem a bagoly... bár ez nem huhog, hanem sziszeg
Hali!
En egy GENEX klimat vettem, es annak is a belteri egysegen van a muanyag kupakon egy szelep. Szerintem azert, hogy nitrogennel feltoltik a gyarban, hogy a belteriben levo cso ne karosodjon, mig mondjuk all a boltban fel evig. En mostanaban szerelem majd fel, (nem vagyok klima szerelo), de en majd csak akkor engedem ki a gazt belole(N2), mikor mar kesz van minden, es csak a ket rezcsovet kell rakotni. Ezzel biztos nem okozok bajt. Te mivel vakumozol?
Sziasztok! én azt szeretném kérdezni,vettem egy ujj tipusu 3.5 klimát a dobozban minden meg van ,premezett hollandival ellátott rézcsővek szigettelve,bekötéshez a kábelok,hogyan rakjam fel és a kondez vizet hogyan kell ell vezetni?
Végül én is csak közvetlenül a szerelés előtt szedtem le a szelepet.
Egyébként egy 2,6-os Genex-et szereltem be a lakásba (52nm) és nagyon szépen behűti... most 27 fok van, még jobban ís bírná, de nem akarom (könnyen meg lehet fázni). A rézcső beszerzés érdekes volt, mert végül két klímás után futottam a klímabolt előtt (ott csak 25m-es egységben adtak). A két srác rendes volt... adtak is 2-2méter 6-os és 10-es csövet, és hozzá szigetelést. Peremezőm és csővágóm volt itthon, azzal nem volt gond. A fal átküldéséhez kölcsönöztem egy TE72-t (400×35 fúróval). Szerencsére közben kiderült, hogy az egyik ismerősöm foglalkozott klímákkal, így volt neki vákuumozója, és órája hozzá. A hollandikkal vigyázni kell... a gázoldali hollandik furata kisebb mint a cső, így meg kell fúrni egy 10,5-ös fúróval. Nekem csak 10-es volt, így utána még polírpapírral kellett egy kicsit kicsiszolni. Sajnos nem tudtam teljesen feltolni a hollandit a kültérinél, így a peremező nem ment rá, és kicsi lett a perem. Ez a vákuumolásnál ki is derült, és újra kellett peremeznem. Vákuumolás után, várni kell kb. 20 percet, és ha nem esik vissza 0-ra akkor rendben van. Ezt követte a feltöltés, mad a járatás. Az óra közben rajta volt. Egyébként az órán fel volt skálázva a különböző gázokhoz tartozó elpárolgási hőmérséklet, szóval ez be lett lőve 0 fokra. A vákuumszivattyú egyébként egy régi korházi szivattyú volt, egy szeleppel megspékelve. Szépen működött
Hogyan rakd fel... hát a kültérit tartókonzolra (ha nincs akkor vegyél hozzá). A konzolhoz kell még venni gumibakokat is. A beltérit értelem szerűen a saját konzolával.
A beltéri legyen magasabban, mint a kültéri, ha ez nem lehetséges, akkor olajcsapdát kell csinálni hozzá. A kompresszorból az olaj szeret elindulni a körben, és ha a kültéri magasabban van, akkor nem tud visszameni a kompresszorba, az pedig szárazon fog futni. A kondenz víz elvezetésére, nekem volt a csomagban egy flexiblis cső, én azt használtam. Bármilyen cső megfelel az elvezetésre, de legyen lejtése kifele. Ne álljon meg benne a víz, ettől függetlenül még így is ajánlott évente legalább egyszer fertőtleníteni az egész gépet. Lehet erre a célra kapni mindenféle csodaszert. A szűrőket pedig hetente kimosom... elég sok koszt összeszed a levegőből. Üdv!
Szerintem az R22 őt már elvileg nem töltenek splitekbe sem gyárilag környezetvédelmi okok miatt.Én ugy tudom R407C az engedélyezett.Persze az R22 nek jobb a hűtőteljesítménye. Az R407C egy gázkeverék ami 3 féle gázból áll és ha az egyik alkotó elem elszáll,/mondjuk rossz peremezés,hollandi lazulás miatt/ akkor már nem fog hűteni,hiába van megfelelő nyomás.A vákumm szivatyú pedig több féle teljesítményű lehet, de a legolcsóbb kb 120000 ft +/- 10000 ft. Épületgépészeti boltokba rendelhetsz akár olyat is ami 10 m es csőszakaszon/6mm és 10mm/ akár -3bar ra leszív.NEM VITÁZNI AKAROK! ezek az én meglátásaim,lehet hogy rosszak de akkor is ezek. Gettobike- tök jól leirtad a folyamatot/szerelés/ gratula!
Én sem vitázok, mivel nem is értek a témához, de fizikaóráról nekem úgy rémlik, hogy negatív nyomás nincs.
Ez igaz! Nincs... az órákon ez nem tudom milyen oknál fogva került bevezetésre (talán skálázási ok miatt).
A légkör nyomása 1, a vákuum az 0. Különben is a vákuumot, vagyis a semmit már nem lehet jobban kiszívni.
Hali!
Klimas rezcsovet meterre lehet kapni: 1. Faktor Kft 1173 Budapest, Pesti út 9. 2. Hartvig és Társa Kft 1135 BP, Béke út 104. 3. Cu Technik 1173 Bp. Pesti út 37. üzlet A hollandik azert nem stimmeltek, mert a Genex-en 1/4" (6.35) , es 3/8" (kb 9.525mm)-os hollandikat adnak hozza. En is felfurom, de 100....200 forintert lehet kapni 10mm-es hollandit.
kedves forumozók!
Nagyon örülök, hogy végre rátaláltam egy olyan helyre ahol a kliomaszerelés rejtelmeiről lehet olvasni. Én is most készülök split-klimát vásárolni és nem vagyok hajlandó ugyanannyit kifizetni a szerelésért mint amennyibe a készülék kerül. Egy valami szürke folt még számomra amit nem nagyon jártatok körbe az a vákumszivattyu. Akkor tulajdonképpen hogyan is lehet ezt megoldani? mert nyilván venni egyet egyetlen klima beszereléséhez nem éri meg.a saját hütögázával történő légtelenitést nem tartom jónak mert ha nem 100%-os a peremezés akkor a beletöltött gáz elvész ha újra akarnám a csap elzerása után peremezni. Ez gond lenne nem? Én kölcsönkérni sem tudok szivattyut tehát ha volna erre valami megoldás akkor szivesen veszem az ötleteket. üdv
teljesen igaz hogy negativ nomás nincs,viszont túlvákummozás van és van olyan bati ami -3 ig van skálázva.viszont nem minden vákumm szivatyu birja.
Nagyon szépen köszönöm a segitséged,sikerült fel szerelnem és müködik,csak annyi a külömbség hogy az olajat is szivatyu keringeti,de viszont a távirányitot nem igazán tudom kezelni mert nincs hozzá magyar leirás,pedig ugyan az mint a Dimarsoné.Esetleg ha tudsz olyan oldalt ahol ezt lelehetne tölteni megköszöném Köszönöm!
Sziasztok
tudna valaki segíteni néhány dolog tisztázásában? kb 2 hónapja szereltek fel nekem egy General Line 2,6kw-os split klímát. Eddig nem is volt vele semmi baj, de most a nagy hőség óta (ez lehet véletlen egybeesés is) egyszerűen a kondenzvíz ami eddig ki volt vezetve nem megy ki és a készülék beltériében maradhat mivel a bekapcsolás után kis idővel csepegni kezd belőle. Kérdésem a következő. Az elvezető csövet mennyire nehéz helyettesíteni egy másikkal ami egyenlőre vödödrbe majd később a lefolyóba lenne vezetve? Le kell szedni hozzá a beltérit vagy a kültéris is? Van rá egyszerű módszer? Sajnos a klíma szerelő szarik az egészre annak ellenére , hogy egy csomó pénzt fizettem neki a felszerelésért. Segítségetek előre is köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |