Fórum témák
» Több friss téma |
tibibalogh520 írja, az áramlás érzékelőt. A Vaillantnál ez 3 vezetékes. Ha mind a 3-at megszakítod - kiváló lesz 3-járatú nélkül is. A tárolóvíz csak a lemezes hőcserélő szekunder oldalán megy át. Lejjebb írtam a forrázás elleni védelemről. Vissza írtad, hogy ez megoldva, akkor hol a probléma?
Azt hiszem, nem segítettem. Esetleg annyit, hogy érdemes megbízható kazánt venni! Vegyél Wolf vagy Vaillant kazánt. Igaz, drágább a Solaris Demrad-nál. De ezeket még németországban csinálják!
hello, köszi. probléma igazából nincs, én csak arra kerestem a választ, hogy az elméletem megállja-e a helyét és hogy mi is az pontosan ami a jelet adja a kazánnak a HMV készítésre. Elméletben értem, hogy hogy működik a kombi kazán, csak szerettem volna egy hozzártő tanácsát meghallgatni, mielőtt nekiállok szétvagdalni vezetékeket egy többszázezres kazánban. De akkor már minden adott már csak ki kell találnom, egy egyszerü elektronikát a megszakításra. Mind3at szükséges akkor, vagy ahogy balogtibi írta a táp is elegendő? köszi..
Ha nem akarsz annyit "drótozni", akkor elegendő a HALL tápkivezetését szakítani (Nyilván, így elég lesz hozzá, egy egy-váltó érintkezős relé).
Az "elektronikán" meg nem kell sokat "agyalni", hiszen egy 12V tekercsfeszültségű relé, egy merülőtermosztát a pufferen, és egy 12V DC dugasztáp az egész. :yes:
köszi. ez szerinted nem lehet jó? az érzékelőjét a bejövő 16os rézcsőre ráerősítve+hőszigetelve?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=615889
huppsz, valahova eltünt a fél hozzászólásom..
szóval ez esetleg? http://www.vatera.hu/otthon_epitkezes_kert/epitkezes_felujitas/epul...1.html enenk kell 5-25V . 24V-ot ki lehet vezetékezni a kazán panelről? van rajta 24Vos tesztpont vagy mi. a conradoshoz mondjuk nem kellene áram..
A kazán panelt nem babrálod, a belső tápját nem terheled !!! stimm?
Nem tudom milyen 16-os csőről beszélsz? Neked nem a csőben haladó víz hőfokát kell érzékelned, hanem a bojlerben lévőét, belül a tartályban. (Biztosan van rajta valami merülőhüvely, vagy annak helye a vízkivételi pont magasságában...) Tehát először tisztázzuk, melyik csőre gondoltál!
Rendben,felső az NTC.Én is arra tippeltem. Mint írtam,megmértem,nem szakadt.A panelt tegnap kivettem,nagyító alatt átnéztem,semmi hibát nem találtam rajta.A hőfok szabályzó potijának körében az smd ellenállásokat átmértem,értékük jó. Hogyan tovább?
Üdv: Attila
ok, értettem !! nem babrálom.. a kazán bejövő 16os csőre gondoltam, mert az indirekt-tartály messzebb van. tehát ha odaért a mefelelő hőmérsékletü víz a kazán bejövő csövéhez akkor kikapcsol a kazán.
megtaláltam a HALL szenzort, 3 vezeték egy piros, zöld, fekete megy hozzá. Melyiket szakítsam meg akkor? tulképp metudom oldani, hogy a tartály felső merülőhüvelyét mérem, elvileg mindegy.
Nos "kibújt a szög a zsákból". Ha a kazánba belépő csőre tennéd,... nos akkor mindegy ha le ülsz TV-zni, hiszen a víz megy még 30-40 cm-t, és a kazán saját vezérlése majd lekapcsolgatja a lángot.
Sokkal korrektebb, a tartályba(ra) tenni egy Merülőhüvelyes termosztátot , a melegvíz kivételi csonk magasságába. Ha ott érzi hogy meg van a vízhőfok, akkor nem fogja indítgatni a kazánt egy pillanatra sem... A szenzorral kapcsolatban, gondolom, a piros lenne a + (5V?), a zöld az impulzus, a fekete a -(GND). Legalább is így logikus... Bármelyiket elvágod, nem fog elromlani, sem a szenzor, sem a vez. panel, és tuti, hogy nem fog indulni a kazán a csap megnyitásakor. De...Én még is a pirosat javasolnám! Még mielőtt vágsz, ellenőrízd le, hogy biztosan arról az érzékelőről van-e szó!!! Ezt úgy teheted meg, hogy a kazánt feszültség mentesítve, lehúzod a szenzor csatiját, majd a kazánt üzembe helyezve ellenőrzöd, hogy a fűtés üzemmód korrektül dolgozik-e továbbra is, valamint, hogy a csap megnyitására a kazán "nem reagál"!!! Ha ez megvan, akkor vághatod a pirosat. Arra nagyon vigyázz, hogy csak feszültség mentesített állapotban szerelj, valamint az elvágott "lógó" vezetékeket, még a próba ideje alatt is feltétlen szigeteld le!!! Ha az elvágott, szigeteletlen vezeték akár csak a kazán fém testéhez, vagy bárhová hozzá ér, az a vezérlő panel "életébe", és neked sokszor 10 ezer forintodba kerülhet.
Sziasztok !
Visszatérek a Biasi M90B-24S turbós kazánomhoz, köszi szépen a tippet, szinte bejött ,ugyanis a füstelvezető csöveknek a kiáramló-gázok csövét lazának éreztem. Visszatettem a helyére bementem beinditottam és csoda mert beindult. Egy ideig járattam, majd lekapcsoltam , újrainditottam kis idő múlva ismét lekapcsoltam. Gondoltam felhivom a szakit, hogy most már nem kell fáradnia.Felhivtam , erre azt mondja már úton van.Megérkezéskor közöltem mi a helyzet , na akkor menjünk beállitást - ellenőrzést végezni. A szerelőm kapcsol és a kazán nem indúl - vagyis a régi figurát csinálja . Végül hosszas keresgélés után meglett a bünös. Egy kondi csinálta az eszét ,nem adott elegendő áramot és a gáznyomást vezérlő relé nem kapcsolt be. Kicserélte a kondit és azóta már melegedünk. Üdv...
westen energy 240fi kombi kazánom van. Hiba jelenség,a kazán nyári és téli üzemmódban is fűt méghozá 80 van fokkal és ha a termosztátot leveszem akkor is plusz a kazánon lévő potméterekre se reagál.Mi lehet az oka.Sőt ha nem kapcsolom ki akkor folyamatosan fűt,
hello, igazad van, kikapcsolja automatikusan, csak attól félek, hogy nehogy baja legyen, mert ugye ő (a kazán) azt hiszi, hogy normális emberek használják és háózatiHIDEG víz megy bele, nem előmelegitett és ezért aztán elkezd fűteni 1000el, hogy meleg legyen a hideg, de mivel már meleg... kikapcsol, de kb 20-30másodpercenként rájön, hogy bakker, folyik a melegvíz, nekem fűteni kellene és rágyújt megint.. és kikapcsol aztán 20mp után ismét...
csak ezt szerettem volna kivédeni. most lehúztam a HALL szenzorrt volt is rajta csati(gondolo csere estén ne kelljen vagdali) és most igy tökéletes. meleg van a házban, de nem indulgat a melegvízkészítés. Megoldom holnap a termosztátot és akkor hátradölhetek nyugodtan köszi mégegyszer mindenkinek
Szia!
Annak örülök, hogy sikerült a javítás. Megnyugtatlak a te esetedben kettős hiba volt a tisztítással megoldottad az egyiket a kondenzátor? Egy másik hiba volt. Gratulálok a szerelődnek, kevesen javítanak panelt. Annyit azonban kérek tőled, ha számodra nem terhes. egy fotót tegyél fel a panelról, melyben bejelölöd a cserélt alkatrészt, bizonyára sok kérdezőnek segítene.
Sziasztok!
Szeretném segítségetek kérni . Egy Vezuv-C18-30/A cirkókazánom ami feltűnően sokat eszik.egy 82nm családi ház fűtésére használom.Annyit látok hogy a hőcserélő lamellái el vannak oxidálódva legalábbis a színéből ítélve ami zöld.Illetve ha tudna valaki egy elektromos kapcsolási rajzot ehhez a típushoz azt nagyon meg köszönném. Segítségeteket előre is köszönöm.
Szervusztok!
Az alany: SD ISOTWIN F24E. A hibajelenség: HMV készítés közben kb. egy percig melegít, utána egy percig megy a szivattyú, utána kb. egy percig megint megy a melegítés, így tovább, kb 3 óra alatt fűti fel a tartályt..., és ugye addig nincs fűtés. Fél éve volt szakemberrel karbantartva, ugyanilyen hibajelenségek miatt. Akkor hőcserélő takarítás volt, savazás nem, és más csöveket is levett/átmosott a szerelő, amik után az utóbbi fél évben jó volt a kazán. Az itt olvasottak, és a korábbi karbantartás alapján levettem a hőcserélőt, kimostam belőle a szmötyit, de nem lett sokkal jobb (rosszabb sem). Van még olyan hely, cső, könyök, ahol valamilyen dugulás, lerakódás felgyűlhet? Arra gondolok, hogy túlmelegedés miatt vannak a leállások, a túlmelegedés pedig esetleg valamilyen szmötyi, kosz lerakódása miatt. Köszönöm, ha foglalkoztok a problémámmal.
Most egy kéményes kombi Baxi Fourtech 24 kazánt néztem ki magamnak!
HA VALAKI ISMERI A MÁRKÁT, KÉREM, ÍRJA LE A TAPASZTALATAIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tapasztalat - az - nincs. Lemezes hőcserélős. Karban KELL TARTANI és hosszú életű lesz.
Igen, a lamellák elszennyeződése a karbantartás hiányára utal. A zöld lerakodás a hőcserélő oxidálása. Sokat fogyaszt - nincs mivel szabályoznia, mivel csak egy állandó nyomású gázt tüzel el. Ki-be kapcsol.
NTC probléma valószínűsíthető.
Rendesen megkutyult vízrendszere van.
a lamellákat megtakarítottam de még mindig nagyon sűrűn kapcsol ki-be. Valaki valami megoldást ha tudna annak nagyon örülnék mert mindjárt itt a tél és már most magas a gáz számlám. Lehetőleg a gúnyos megjegyzéseket kérhetném mellőzni!
Tisztelt Fórumozók!
Az idei hozzászólásokat sebtében átfutottam ugyan, de a miénkhez hasonló, konkrét esetről nem olvastam. Az 5. éves Saunier Duval ThemaClassic F AS 30 típusú gázkazánunk tegnap a következőket produkálta az ELMÜ napközbeni (utcai fákat csonkoltak a vezetékek alatt) áramszünetét követően: a kezelőpanel ledje automatikusan fagyvédelmi üzzemódban világított, majd a "fűtés + melegvíz" módra átkapcsolva sem reagált, azaz be sem indult a termosztátra, mint ahogy a melegvíz módozatra sem. Enyhe zúgás ugyan hallatszott, de az állapotjelző is szürke maradt. A "BE / KI" kapcsolóval is kísérleteztem, amelynek ismételt bekapcsolásakor a kijelzőn "F2" hibakód jelent meg, és az állapotjelző is piros fénnyel villogott. A hibaelemzés az "F" típushoz levegő be-, illetve kiáramlási problémát jelöl, melyre a biztonsági rendszer leállítja a kazán működését, ehhez hívni kell a szakszervízt. Konkét hibaként mi lehet valós? 1.) Nem működik a ventillátor. 2.) Az áramellátás visszakapcsolásakor történt olyan elektromos meghibásodás, melynek következtében akár panelcsere is lehet a legrosszabb esetben!? A segítő szakvéleményeket köszönöm, hogy mire számíthatok a javításnál!?
Sziasztok. Az lenne a kérdésem,hogy van egy Junkers fali kazánom, 8 éves.Mikor el kezd fűteni miután kigyullad a második-harmadik zöld hallom,hogy ki be kapcsol.utána a piros gomb el kezd villogni. azt ha megnyomom leáll az egész. van hogy a meleg víznél is ugyan ezt el játssza fürdés közbe.és olyankor nem jön természetesen a meleg víz.Tavasszal már volt ilyen problémám,hát a szerelő nem volt a helyzet magaslatán 3 szor hívtam ki egymás után.pár hónapig működött de most megint kezdi . Tudnátok ez ügyben nekem segíteni? Köszi
Kedves Hozzáértők!
A problémás alany egy Vaillant Combi-Heater VCW-T3W. Kb., 19-18 éves, az utóbbi 9 évben üzemelt rendszeresen, kevés gonddal. Kb., fél éve azt a tünetet produkálja, hogy letekert termosztátnál is fűt a kazán... Ha nem kapcsolom le, amíg bírja. Tavasszal kitakarította a szerelő - nagyon nem volt mit...most újra kezdte. Pár napja kihívtuk a mestert, csak hümmögött, piszkálta, majd 10 perc után közölte, hogy alkatrész cserére szorul. De, hogy melyikre, az titok maradt... Mint aki jól végezte dolgát, visszakapcsolta a biztosíték gombját és elment. Másnap már nem müködött, hiába hívtuk ki 3x, nem jött, csak igérget. Így a kazánt úgy használjuk, hogy csak addig kapcsoljuk be, míg fürdünk vagy mosogatunk. Fűtésről szó sem eshet. Néhány megfigyelés: termosztát kattan, ahol be kéne kapcsolnia a fűtésnek - gondolom az jó. A szivattyú megy, halljuk. Van valami ötletetek, hogy mit lehetne csinálni vele? Tudom, hogy elég öreg, de most nem tudjuk lecserélni, sem húzós pénzt adni, fűteni pedig el kéne kezdeni lassan... Köszönöm az ötleteket, és az esetleges segítséget is.
(#1083162) kulináris hsz.-hez pontosításom:
a problémás gázkazán típusa: ThemaClassic F 24 E5, és továbbra is köszönettel várom a segítő infot!
Hát igen, ez egy jó öreg matuzsálem!
Keress egy öreg Vaillantos szakit, aki megnézi. Tele van hidraulikával s egyszerű a javítása. Alkatrész van hozzá - aranyárban!
A zöld ledek a hőfok emelkedést jelölik.
Nagy valószínűséggel elrakodott a kazánköri hőcserélőd. |
Bejelentkezés
Hirdetés |