Fórum témák
» Több friss téma |
Szasztok ez 1 nagyon finom frankó olaj hasonló a müszer olajhoz szinte dettó! Ugyhogy autó olaj tényleg felejtős..
én sokat ki folyattam ezekböl a kompikból amit sajnáltam,hogy nem fogtam fel amikor kifújta spéci az olaj ami benne van! Csabesz
Csak két dologban tévedtél : 1 a hűtőrendszerekben használt olajok nagy része nedvszívó (tehát kis mennyiségű vizet akár a levegőből is felvesz !)
2: a víz nem az olaj tetején hanem alatta gyűlik fel (mivelhogy nagyobb a fajsúlya) olaj kb0,8 víz 1
Igaz, el is felejtettem, hogy a víz a nehezebb. Az olaj víztartalma meddig nem káros?
A hűtőrendszerben már a legkisebb mennyiség is tud hibát okozni , ezért kell feltöltés előtt vákuumolni a rendszert. Azt nem tudom hogy pl egy autópumpának használt kompnál hány % víz okoz közvetlenül hibát , de az biztos hogy ha víz kerül a hűtőkompolajba az előbb utóbb savasodást okoz és "megmarja "a motor tekercseinek szigetelését .
Ezért furcsállom, hogy nedvszívó az olaj, hiszen a hűtőkörben van szűrőpatron. Egyébként a trafóolaj esetében is ez a helyzet, kis mennyiségű vizet nagyon könnyen felszív, és nagyon meredeken csökkenti a szigetelőképességét.
Éppen emiatt használják a hűtőrendszerekben a szűrőt, van "szenny szűrő" és vízlekötő része , sőtipari rendszereknél(javítás komp csere)után még savszűrőt is szoktak tenni a rendszerbe amit egy idő után kivesznek , és normál szűrővel helyettesítenek . (ha leég a komp tekercselése akkor már biztos hogy savasodott az olaj a rendszerben) ,az új kompresszorban friss tiszta olaj van ,de a csőrendszerben maradhat a régi olajból ami el van savasodva és ezt szűri ki a savszűrő , amit dolga végeztével kivesznek a rendszerből .
* ! És mi van ha már eleve olajos levegőt szív be a kompi? Tehát ha csinálnék bébis üvegből egy fél levegőelőkészítőt, olajon keresztűl szívná be a levegőt. Festo olajról van szó.
Hmm! Akkor sziasztok...
Sziasztok!
A napokban én is hozzájutottam egy hűtő komprihoz. Gondoltam megcsinálom kerékfújtatónak. Elsőnek melegre járattam és kiöntöttem az olajat. Levágtam a tetejét és húztam a hengerfejen lévő szívó csőcsonkra egy csövet, ennek a csőnek a tetőn egy lyuk és mehet vissza a teteje (persze előtte vissza az olaj). A tetejét néhány helyen megcsípettem heggesztővel és körbekentem fbs-sel. Kapott egy fület is a hordozhatóság érdekében. Az így feleslegessé vált gyári szívó csőcsonkot levágtam és csavarral lezártam. Így el lehet érni, hogy ne fújjon olajos levegőt, hisz most már nem a házon keresztül szív.
Tipp: ha télen (vagy hidegben) nem vízszintesen, hanem kb 45 fokos szögben tároljuk, akkor simán be fog indulni elsőre, mert így a motor tengelyének vége nincs benne a besűrűsödött olajban
Az olaj nem sokat befolyásol indításkor hagy hatod nyugodtan a talpán állni, annyira úgy sem tud besűrűsödni hogy akadályozná a motor elindulását mivel ennek csak a tengely csonkja ér bele szóval nem nagyon gátolná az elindulást. Inkább a bimetál szokott vacakolni télen ezekbe a kompikba mert a hideg motor az induláskor nagyobb áramot vesz fel mint általába és ilyenkor a felmelegedő bimetál lekapcsol a nagyobb áram felvétel miatt védve a motort.Ha ezt ki kötöd biztosan indulni fog még a téli hidegben is.
Ez nem fogja megoldani az olaj fújás problémát, nem azért fúj olajat, mert átmegy a házon, hanem mert a dugattyúknál is van olaj, ami egyenesen a nyomó oldalra viszi ki az olajgőzt.
Igen, ismerem a bimetálos témát, én nemhogy kikötöttem, ki is hajítottam belőle. Az olajjal kapcsolatban az én tapasztalatom az hogy kipróbáltam, először a talpán tárolva. Egy nap múlva indítanám, de csak négy-ötszöri indítás után kapta el a fordulatot, addig csak nyögött. Aztán megdöntve tettem el éjszakára, másnap elsőre indult.
Nade ez a mennyiség már nagyon csekély. Amikor elhoztam a komprit, bekötöttem és járattam. Mikor próbáltam befogni a nyomó csövet (vagy ha csak oda tartottam az ujjam), szabályosan folyt az ujjamon az olaj. Egy ilyen kis átalakítás után már nem jelentkezik ez a probléma. Egy kicsit gányul néz ki, de majd lefestem meg stb, ja meg kap egy levegőszűrőt is.
Helló!
Idézet: azt az olaj akkor sem okozhatta hacsak nem öntöttél bele többet mint ami eredetileg volt, inkább szorulhatott a motor forgórésze vagy a dugattyú.. „Egy nap múlva indítanám, de csak négy-ötszöri indítás után kapta el a fordulatot, addig csak nyögött. Aztán megdöntve tettem el éjszakára, másnap elsőre indult.”
Vagy csak kevesebb az olaj benne, mint amikor nézted.
Egyébként szerintem, ha már van hegesztőd, akkor érdemesebb csonkot ráhegeszteni, és arra tenni a csövet csőszorítóval, az jóval többet kibír, mint a ragasztózás, pláne ilyen olajos helyen, szerintem az olaj szét fogja kapni a ragasztót.
Ugyanannyi olaj ment vissza bele amennyi kijött (és ugyanaz), úgyhogy ez kilőve. Szorulni szerintem nem szorul(t) a motor, mert többször is megforgattam kézzel a tengelyt, mikor még nem volt rajta a teteje.
Viszont, amióta megcsináltam így, hogy nem a házon keresztül szív, mindig indult könnyedén. Pedig a talpán állt. Akkor az is lehet, hogy az átalakítás előtt a hengerfejen lévő kis szívócsonkon bejutó olaj leállítás után leülepedett a hengertérben/szelepeken. Nade ez már nem számít mert indul pöccre Idézet: „pláne ilyen olajos helyen, szerintem az olaj szét fogja kapni a ragasztót.” Nemtudom. Erről annyi a tapasztalatom, hogy a kocsimon a szelepfedelet ugyanilyen pasztával kentem körbe (itt is olajos a környezet). Ennek kb 2 éve, és még egy lehelletnyi olaj sem szivárog. (előtte fosta az olajat, mert a tömítés már nem a legtutibb, na megkentem f.b.s-el és lám tiszta mint a salamon......). Tegyük fel kibír még egy évet (de sztem többet is).......annyit kibírok, hogy 3 évenként átkenem. Na jó, erre jogosan mondhatod, hogy az autóban másfajta olaj van, de próba szerencse.
Sziasztok!
Adott egy szállításkor sérült hűtőszekrény vadi új kompresszora. Kerékpár fújáshoz, illetve por lefújkálásra szeretném használni. A szívó, és fújó csövek kialakítva, viszont az a probléma, hogy csak akkor indul, ha a fújó cső nyitott, ha rárakok egy pisztolyt, akkor nem indul, valami védelem van benne. Ilyenkor ha leveszem a pisztolyt,kb 15-20 másodperc utánújra megy. A kompresszor típusa: HMK95AA. Az elektronikai bekötésnél, ami a hűtő belsejében lévő termosztáttól jött, azt rövidre zártam, így folyamatosan megy, csak az indítás a gond. Ahol a bekötés van,ott van egy ZAF5 feliratú "valami", ami 3 tüskével csatlakozik tovább, 1 felül, 2 alul. Sajnos képet most nem tudok csatolni,talán valaki így is tud majd segíteni. Segítségeteket előre is köszi!
Hali én csináltam kompit ezekböl de ezt..eléggé gáz rárakod a pisztolyt és nem megy? A mikor ráteszed a pisztolyt utána inditasz akkor nem indul? üdv Csabi
Teljesen lefojtva nem indul. Tegyél egy légtartályt, a tartályra nyomáskapcsolót, a kompresszor és a tartály közé pedig visszacsapó szelepet. A nyomáskapcsoló lefúvató szelepét pedig a kompresszor és a visszacsapó szelep közé kösd, így rendesen fog indulni...
(Vigyázz, mert az új szerkezet több, mint 25 bar-t tud nyomni!!!)
Igen, ahogy micimackó írta, ha le van fojtva, nem indul egyáltalán, sőt, ahogy próbálgattam, rájöttem, hogy a sokszori (gyakori) indítgatást sem viseli el). Mikor leállítom, van mikor várni kell 5-10 másodpercet, hogy újra induljon, de ezt nemmindig csinálja...
A visszacsapó szelepen,meg a tartályon gondolkodtam, de az nem ugyanolyan elven működne,mintha befogom a kezemmelindítás előtt? Mert akkornem indul. Kihúzom a konnektorból, elengedem a fúvó csövet, várok pármásodpercet,és indul...
Ezért kell elengedni a nyomást a nyomóoldalról, amihez egy visszacsapószelep, és olyan nyomáskapcsolókell, ami le tud fúvatni is. A lefúvató csatlakozóját közvetlenül a kompresszor nyomóoldalára, a visszacsapószelep elé kötöd, akkor ha a nyomáskapcsoló lekapcsol, "tehermentesíti" a nyomóoldalt.
Nekem így néz ki:
Nem fullad le induláskor, 8,5Bar-ra van állítva a lekapcsolási nyomásérték.
Az olajban biztos,hogy van víz is,meg csomó szennyeződés,nekem is az az álláspontom,hogy a sűrű genyós
olaj miatt nem indul el a kompi. Ipari berendezéseknél mire használják azt az úgynevezett karterfűtést,ami elektromos,és egy termosztát van vele sorba kapcsolva,ami 0 celsius alatt adja neki a powert folyamatosban? Kapható 45W-tól felfele egész nagy körméretben,és teljesítményben. Olyan mint egy kis öv,meghúzod a kompi alján ahol az olaj van,és fűtteted vele az olajat tiszta erőből..
És mibe kerülhet egy ilyesmi visszacsapószelep, illetve nyomáskapcsoló? Nincs véletlen valakinek eladó? Bontott is jó lenne, nem szeretnék rá nagyon költeni...
Nem értek az ipari kompresszorokhoz, de egy lehetséges ok amiért karterfűtés van, az a kenőolaj viszkozitásának változása.
De tényleg csak tipp.
Szia, visszacsapószelep az közönséges, 1/2"-os, víz- és fűtésszereléssel foglalkozó üzletekben kapható, max. 1000 Ft, a nyomáskapcsoló újonnan 3-5 eFt. Nyomásmérőstől, csapokkal együtt kihozható 10e-ből kényelmesen...
ok, köszönöm szépen a válaszokat. Esetleg ha valakinek van bontott feleslegesen, megvenném...
A visszacsapószelep az legyen új. Ha víre használták, már nem biztos, hogy rendesen fog zárni, és visszaereszt... Nyomáskapcsolót meg érdemes a neten keresni.pl:Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |