Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Padlófűtés vezérlés
 
Témaindító: Hegede, idő: Dec 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   17 / 104
(#) Kovabe válasza andyka hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
1 a viziszap lerakodik és kémiailag csak idöleges kizárását lehet megoldani de a szivattyud folyamatosan kapja tölle a terhelést illetve a kazán höcserélöje nem igazán fogja birni és ezzel csökkented a hatásfokát.
2 ha jol értettem a kzán bekapcsolása indittaná a termosztátok müködését ha ez igy van akkor egy tök nagy baromság akkor valoban egyszerübb egy termofej.
3 utokeringtetés= a kazán mikor normál hömérsékleten dolgozik (min70C) akkor termosztátjel elvétel után még kiforgatja magábol a forro vizet hogy ne a kazánban rekedjen meg.
4 bypass szelep a müködése csak akkor nyit ki amikor a nyomás megnö amit te elöre be tudsz állitani.
5 áteresztöcsap alatt a szabályzoszelepet érted???
6 az indirekt tárolot puffernek használni hülyeség mivel annak elönykapcsolása van és ezáltal ha kihütöd a padlofüttéssel a tartányt akkor csak azt fogja fütteni a kazánt ezálltal a radiátorok csak nagyon ritkán kaphatnának füttövizet Akkor már jobb lenne egy puffertartály.
7 Biztos vagyok benne hogy nem olcso és ez mellet az üzemeltetése is igen drága nem akkarok senkit lenézni mert nem is tudok de egy 6 helységböl állo lakásba beinvesztálni egy ekkora technikát felesleges és értelmetlen
8 a kazánod igaz hogy bir 30C üzemelni de a minimum a 45C az a kondenzátum határ de ehez hogy ilyen alacsony hömérsékleten használd dupla méretü radiátor kell aminek az ára ilyenkor már hatványozodik (gyors számolás 12nm 600/900 DK "75/60" höfokkal 600/1600 DK "45/35" höfokkal ha megnézd ezt egy hat radiátoros rendszernél akkor böven sokba fog kerülni a rendszer.

A rendszer müködik valoban de nem költséghatékony megoldás igazábol azt látom aki itt van ezen a forumon mindent elektronikailag akar megoldani feleslegesen (nézd meg a régi ladát nincs elektronika nincs baj mostani lada sok elektronika sok baj) nem biztos hogy megéri
(#) Kovabe válasza Jani1964 hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Szia örülök hogy egy ilyen nagy tapasztalattal rendelkezö személy is közöttünk van.
Nem teljesen tiszta hogy miben hitettlenkedtél ami mégis müködik???
(#) Jani1964 válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Szia! Abban voltam szkeptikus, hogy ha a keverőszelep a visszatérő ágban van, fog e rendesen működni.
Idén voltak a záróvizsgáim (energetikus, alternatív energiaforrások energetikusa) és az eggyik prof lemodellezte,hogy miért kell neki működnie. A német kollégákról annyit, hogy a Bátyám Berlinben gépészkedik és az ottani technológiákat közvetíti mindíg, addig nem kezdünk kivitelezést ameddig a német technikusokkal át nem néztük a terveket.
Üdv. Z. János
(#) zsalesz válasza Jani1964 hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Természetesen nem vontam kétségbe az elméleted, csupán józan paraszti ésszel nekem furcsának tűnt. Ha megkérdezhetem akkor ezen elmélet szerint a keverőszelepet pontosan hogyan is kellene bekötni a visszatérő ágba, hogy működjön is?
(#) Kovabe válasza zsalesz hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Szia igazábol ugy müködik mint az elöremenöben hogy a visszatérö ágat csak akkor zárja rövidre ha eléri a beállitott hömérsékletet és akkor már nem tud friss forrovizet szerezni a kazántol
(#) Kovabe válasza Jani1964 hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
OK de a német kolégákkal egy kicsit szkeptikus vagyok mert mint mindig nem a biztosra hanem a tapasztalatnélküli technikára hagyatkoznak. Sajnos sokszor belefutottam kivitelezéskor hogy a gépészterv nem ért semmit mivel már az alapjaiban el volt cseszve nem volt tisztában a keresztmetszetekkel illetve kazán és vezérléstechnologiai problémák is voltak.
(#) zsalesz válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Ok, értem és köszi.
(#) andyka válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
1. a viziszapnak meg utananezek,
2. miert lenne "nagy baromsag"?, talan elfelejtettem ideirni hogy minden hejsegbe szobatermosztatot szamitok tenni?
3. az utokeringetest azt vettem, koszi az eszreveteled ezert,
5. az ateresztocsap alatt nem szabajozoszelepet ertek, hanem ezt,
6. ez csak egy megoldas arra az estre ha kimondottan csak padlon akarok futeni,
Igen eleg jol megmereteztem a radiatorokat.
Az elektronikai megoldasokkal "tele a t...m", kulomben a Baxi eco3-assal is, az is tele van elektronikaval es megsem tud tobbet, sot, a legnagyobb kanikulaba jol befutott, megnyomta a radiatorokat ugy 90Cfok-osra (sajni nincs egyelore mas kazanom es koltozeskor azt is kell hogy vigyem az uj helyre). A regi Vaillant kazanomat (kb 25 eves lehetett) 2008-ba ki kellett dobjam, nem vallalt ra senki szervizes jotallast.
(#) Kovabe válasza andyka hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
1 mert felesleges termosztáttal szabályozni de ezt már leirtam (NEM KIFIZETÖDÖ)
2 atersztöcsap nálunk golyoscsap de ha lehet ne ezt az olaszt rakd be mert 1 év mulva nem tudod majd megmozdittani hanem a magyar mofémet igaz hogy duplája de 20 év mulva is csak a belsejét kell cserélni a golyoscsap töredékáráért

nézz utánna a puffertartánynak ha ilyen rendszerben gondolkozol mert arra esetleg még utolag egy vegyestüzelésü kazánt is rá tusz kötni és még jol is müködik akár szolárt(csak költség) akár egy höszivattyut
(#) blackdog válasza andyka hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Ugyan felületesen, de átolvastam a vergődéseg a fűtéssel.
1. Padlófűtést hidraulikailag le KELL választani a radiátoros körröl és egy keverőszelep sem ártana.
2. Termosztátot tehetsz minden helységbe FELTÉVE, hogy az osztó-gyüjtű motoros szeleppel van vezérelve.
3. Jó hatásfokkal egy padlófűtés 35/30; radiátoros kör 60/50 vízzel dolgozik. Ha bármi túl vagy alúl van méretezve akkor fújhatod az egészet.
4. HMV előnykapcsolásban
5. Padlófűtésre nem ártana inverter szivattyú, de a radiátorra sem, ha körönként szeretnéd vezérelni.

Amúgy nem értem mit szeretnél. Egy ép gépészrajzot és leírást sem adtál a terveidről csak ír valami ami éppenhogy kivehető.
(#) iceface hozzászólása Okt 21, 2011 /
 
Sziasztok!

Három fokozatú keringető szivattyúmat szeretném átalakítani úgy, hogy a mechanikus fokozat kapcsolót relékkel váltanám ki.
Az alap elgondolásban 3db relé kapcsolgatná a három fokozatot ! Szivattyú típus: WILO RS 25/7
Padló fűtés vizét keringet egy pufferből. Ezt szeretném automatizálni.
(#) andyka válasza blackdog hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Megprobalok egy masik rajzot kesziteni, talan majd jobban sikerul az.
Pontonkent:
1. A hidraulikus levalasztast megertettem, az KELL.
2. Igen motoros szelepeket akarok tenii.
3,4. Egyetertek, ezt en is igy gontoltam el.

"inverter szivattyú" = ?, az meg mi ?
(#) Kovabe válasza andyka hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Az inverter szivattyu azt jelenti hogy automata fordulatszámszabályzott.
(#) andyka válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Ja.
Na es ez mennyire hatekony ?, vagyis az ilyesmi
(#) Kovabe válasza andyka hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Bocsi nézted hogy menyibe kerül??? én nem javaslom csak a vascsöves rendszerhez de ott is inkább a szemét miatt. HA PADLOFÜTÉS AKKOR HÖCSERÉLÖ. Én nem rágitok ettöl a tapasztalatom ezt mutattja én inkább hagyatkozom a tapasztalatomra és mindenkinek a höcserélöt javaslom ezt ismerem és bizonyitott. Volt olyan ahol volt probléma a rendszerrel és és miután beépitettük a höcserélöt, azota nincs panasz (5 éve).
(#) zsalesz hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
Sziasztok!

Na megint itt vagyok, mert egy újabb problémába ütköztem, nevezetesen a padlófűtés körök okoznak nekem fejfájást jelenleg. Szóval.
Van nékem 5 köröm az osztón. Ebből az 5 körből az előremenőn mindegyik meleg, viszont a visszatérőn az osztó elejéről indulva az első kettő meleg, a harmadik hideg, a negyedik és ötödik pedig a langyos és hideg között tendál. Kizártam az 1,2,4,5-ös köröket ekkor a 3. is teljesen rendben volt. Vissza nyitottam a köröket ekkor minden visszaállt a régibe. Kérdésem az lenne, hogy van valami trükkje a körök beszabályozásának? Próbáltam, hogy nyitottam-zártam a körök szabályozóján de nem igazán tudom, hogy mit is kéne pontosan csinálni. Ha valaki tudna szolgálni jó tanáccsal azt szívesen fogadnám!

Üdv: zsalesz
(#) Kovabe válasza zsalesz hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Szia igazábol az lehet a probléma hogy nem egyforma a körök hossza. Azt lehet ilyenkor csinálni hogy beindittod és elkeded tekergetni hogy pl az 1. és 2. 2/3 ra elzárod a 4. és 5. 1/3 ra elzárod és végül a 3. nyitvahagyod. Ha ez megvan akkor jöhet a finomszabályzás, figyeled a csövek melegedését és ahoz képest nyitod vagy zárod de minimális fordittással.
(#) zsalesz válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Szia! Köszönöm a választ, most ki is fogom próbálni. A szívattyú fordulatának lehet jelentősége? Értem ezalatt, hogy egy Grundfos 3 fokozatú szívattyú van beépítve, és mindegy az, hogy 1-es vagy 3-as fokozatban keringeti a vizet a padlófűtésnél?
(#) Kovabe válasza zsalesz hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
jo lenne tudni a padlofütés területéröl, keresztmetszetéröl, szivattyu tipusát és ahoz képest kéne a szivattyut kergetni de azzal hogy 3 fokozatban kergeted, azzal roszat nem csinálsz.
(#) zsalesz válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
98m2-es családi ház a szobák kivételével mindenhol padlófűtés van. Kb. 63m2. Ez a rész van 5 körre osztva.

A csövek 16mm-es Henco 5 rétegűek. Szívattyú: Grundfos UPS 25-50 180. Ennyit tudok, remélem neked ez mondani fog valamit...
Ja és állítgattam az osztón a szabályozókat elsőként a javaslatod alapján. Már melegszik a 3. cső is de a 3-4-5. körök még mindig csak éppen hogy. Az első két kör érezhetően melegebb. Nem sokkal de melegebbek. Most kéne a finomhangolás? Ilyenkor mégis mennyit csavargassak a szabályozókon?

Köszönöm a türelmed. Üdv.
(#) blackdog válasza zsalesz hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Ez egy szép móka.
A leírásod alapján nincs tömegáram szeleped. Az osztó végén nincs keverő szelep? Az is zavarhat.
A köröket úgy állítsd be, hogy tapintó hőmérővel méred az előremenő és visszatérő hőmérsékletét. A delta T jó, ha 5 °C. 10 körül már valami nagy baj van. Az sem kizárt, hogy nem megfelelő a körök kiosztása. És a szivattyút még nem is vettük figyelembe.
Ja és a körök állításánál nem várj 5 perc alatt eredményt. A padlópűtés 'lusta' rendszer.
Nekem egy hétig tartott beállítani a négy kört. Persze nálam a kivitelezők minden hibát elkövettek amit csak lehet.
Én számítógépen regisztráltam a körök hőmérsékletét és így lassan korrigáltam rajta. Jó nem lett, de jobb lett.
(#) zsalesz válasza blackdog hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Szia! Köszönöm, hogy írtál!

1. Tömegáram szelep biztosan nincs a rendszerben.
2. Az osztó végén csak egy automata légtelenítő található.
3. Az előremenő vezetéken található egy keverőszelep, majd egy szívattyú és úgy csatlakozik az előremenő osztójához.

Egy dolog nem világos illetve nem biztos, hogy jól értelmezem:
A delta T az előremenő és a visszatérő közötti hőmérsékletkülönbség, ugye?

Üdv: Zsalesz
(#) blackdog válasza zsalesz hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Igen.
(#) Kovabe válasza zsalesz hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
1 a szivattyut járasd maxon mert kell hogy rendesen megforduljon a viz.
2 sajna a kivitelezöd nem volt teljesen a hejzet magaslatán és nem egyforma illetve tul hosszu köröket tekert illetve a rövidek tul rövidek.
3 az 1. és 2. kört még egy kicsit zárd de itt már csak 1/4 fordulattal dolgozz ugy fog sikerülni.
4 a delta T nem lesz jó nálad mivel hosszuak a körök és igy nagy lesz a különbség.

Igazábol gyors számolás 1nm-be 7fm csö kell és max 70fm lehet egy kör akkor nálad valami nem stimmel.
Ha hosszu a kör akkor lehet hogy még ez a 25 50 szivattyu is kevés. Tul sok a csövekben a kanyar. Még esetleg van egy gyorsito tipp de még én se probáltam de a vizrendszernél müködik és itt is segitht talán, probálj meg egy mágnest teni a lassu körr elöremenö részéhez (HDD fejmozgato).
Igazábol elég elterjedt ez a mágneses megoldás hátha itt is segit, csak az a lényeg hogy erös legyen a mágnes.
(#) zsalesz válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Köszönöm szépen kedves Kovabe!

Rettentő sokat segítettél már, és ezt a mágneses dolgot meg fogom próbálni már csak kíváncsiságbó is!

Szép napot!
(#) (Felhasználó 46585) válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Nekem 95 fm körüli egy kör, többnyire TU-BA csövekkel, 5 kör van 88 nm-re, egy SC24-es cirkó táplálja az egészet. A beton 4...5 cm vastag, igaz, egy csomó helyen felülről is megvasaltam, különösen azért, mert sehol nincs benne dilatációs hézag. ( Kivéve természetesen a falak mentén. ) Nincs külön szivattyú, csak az, ami a cirkóban van. Ez nagyon kicsi teljesítményű, mégis tökéletesen megy a rendszer. Egy nap kétszer fűtök vele a jelen időszakban, először 5-től 6.30-ig, aztán hajnalban 5-től 6-ig. A rendszerben nincs semmi különleges dolog, még keverőszelep sem, igaz, minden rézből van, még a cirkó is. ( Letekertem a vízhőfokot 45 fokra. ) Egyáltalán nem szokott a cirkó kikapcsolni, vagyis egy ilyen pici szivattyú is elviszi azt a 24 kW-nyi meleget, bekapcsol, megy addig, amíg az időzítés ki nem kapcsolja. ( persze, ha hosszabb ideig lenne bekapcsolva, akkor kapcsolgatna, hiszen a visszatérő víz már nagyon meleg lenne és elérné a 45 fokot.) A rendszer 5 éves. Egyébként, ha a cirkó teljesítményét egy kicsit lejjebb veszem, akkor az ilyen átmeneti időszakban elmegy szivattyú nélkül is.
Az a négyzetméterenkénti 7 fm cső csak a fürdőszobában van ( igaz, ez ott 9 ), a nappaliban ennél jóval kevesebbet tettem be.
Mit csinál benne a mágnes?
(#) JZoli válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Ez a mágnes, illetve a működése engem is érdekelne! "Igazábol elég elterjedt ez a mágneses megoldás hátha itt is segít", hát én még nem is hallottam ilyen megoldásról!
(#) Kovabe válasza JZoli hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
A mágnes több helyen is alkalmazzák pl autoban az üzemanyagellátásnál polarizálják a benzint illetve gázolajat és ez fogyasztáscsökkenést és jobb áramlást okoz. A másik megoldás a vizrendszerben polarizálják a vizet és ezáltal nem csapodik ki a vizkö mivel egyenletes és folyamatos az áramlás. A szivattyu turbulenciát okoz ás mint a flippergolyo pattog oda vissza.
Igazábol én is csak probálkozom de lehet hogy feltalálok valami ujjat
(#) JZoli válasza Kovabe hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Köszi, legalább tanultam valamit ebből is!
(#) Kovabe válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
1 a kazán alacsony hömérséklete károsithtja a készüléket mert pont a kondezkiválás határán járatod
2 95fm nálad lehetséges de ha jol tudom a TU-BA csö 20-as keresztmetszetö mig az alpex általában padloban 16-os illetve a 16-os csövet 15 osztásban kis ivekkel lehet tekerni mig a 20-ast csak nagy sugaru ivben lehet.
3 magas hömérsékleten üzemeltettet padlofüttés izületi problémákat okozhat illetve ha nincs radiátor a padlofütéses helységben akkor a por is kb 1-1,2 m magasan lebeg ami egy fotelban ülve pont belélegzed, igaz a por mindig ott van de igy magasabb koncentrátumban jelenik meg.
4 szivattyu nélkül gravitácioban nem tudom elképzelni csak akkor ha a kazán a padloszint alatt van de akkor is miniális cirkulácio lehetséges mivel már az elején leszükül de különben egy cirko hogy üzemel szivattyu nélkül?? Nem ismerem ezt az SC24-et de ha jol gondolom ez egy fég és akkor kizár ez a müködés mivel ott a szivattyu nyomáskülönbsége nyitja a mágnesszelepet.
Következő: »»   17 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem