Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gumivágó készítés kocsikerékhez
Lapozás: OK   1 / 1
(#) marci91 hozzászólása Ápr 12, 2008 /
 
Üdv! Szeretnék készíteni egy gumivágót kocsiabroncsokhoz. Biztosan tudják sokan hogy ez egy olyan szerkezet, amivel egyes lekopott gumikba lehet egyszerű vályatokat vágni, és így újra felrakható. Nekünk ez nagyon gazdaságos lenne csak hát aki vágja a gumikat nagyon drágán csinál ilyet. Ha nem tévedek el olyasmi elven működhet mint a forrasztópáka, csak nagyban. Na várom akkor az ötleteket Üdv!
(#) ferci válasza marci91 hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
Na, akkor egy ötlet... ( aztán úgyis bezárják...)
Csinálsz egy olyan szerkezetet, amivel az abroncs felnivel együtt megforgatható egy áttételes 230-as motorral.
3-4 db profilra megmunkált végű 230V/550 wattos pákát ívesen összeszerelsz egymáshoz minél közelebb, aztán mint az esztergapadon a kést, orsós mechanikával nekinyomod. Valamilyen vájat csak lesz...
De megoldhatod úgy is, hogy ellenkező forgásiránnyal, nagy fordulattal, behatárolt profilmélységgel 80-100 mm-es körfűrészt nyomsz neki. Balesetvédelmi dolgokra figyelj.
(#) bbalazs_ válasza marci91 hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
De ugye deklaraltan NEM a forgalomban resztvevo gepkocsiabroncsokra gondoltal, hanem mondjuk modellautok, alacsony sebessegu targoncak, etc.?
(#) bbb válasza marci91 hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
milyen gumin akarod ezt eljátszani??? ha autógumin, akkor felejtsd el! ha játékautón, akkor nem tudom mitől tudott úgy elkopni, de jó rá a tapétavágó kés is ha valami komolyabb gépjárművön, akkor életveszélynek teszed ki magad és másokat!!!
a minta, ami rajta van kb. 2mm-re van az acélerősítéstől (ha van benne, ha nincs benne ilyen, akkor max. 5-6mm-re a gumi másik felétől), ha teljesen lekopott az abroncsról, akkor onnantól nem tudsz bele újabb mintát vágni, mert túl szegény lesz a gumi, túl gyenge, és csak tönkreteszed.
ezeket a gumikat szokták futózni (már amelyiket még lehet), és bár olcsóbb megoldás, mint újat venni, de pont azért csinálják "drágán", mert újabb futófelületet raknak a gumira. ez teherautóknál igazán divatos dolog (meg a tesco és hasonló áruházak gumijainál), de az biztos, hogy én a kocsimra nem raknék ilyen gumit.
(#) aflmor válasza marci91 hozzászólására (») Ápr 12, 2008 / 1
 
Üdv.
Tényleg drága egy ilyen művelet, mert van vele meló, bőven. (de a cucc sem olcsó)
A spec. késeket, mindenhogy készen kell megvenned. Az nem összeg. A többi részét, le kellene koppintani egy gyáriról. Olyan elven működik, mint pl. a nikecell-vágó, csak itt az acélkés van az cekász helyén. Nagy árammal felmelegíti az acél-profilkést, és úgy vágható a minta.
Tehát, először is, kell egy "bőszme nagy" (?) trafó. A markolatnál figyelj, hogy relatíve kényelmes legyen fogni, mert sokáig és erősen kell tartani, -tolni.

Ui: A többieknek meg ha fogalmuk sincs róla, minek írkálnak baromságokat (h. ne idézzek)
Szinte az összes teherautón, maszek(?) buszokon (!!!), kamionon, stb. vágják a gumikat! :yes: A rali- és pálya autókról nem is beszélve.
(#) lali hozzászólása Ápr 12, 2008 / 4
 
szevasztok:én 20-éve ezeket készitem,hiába mondjátok hogy szémélygépkocsin életveszélyes,hány autó ált fejre durdefektel,én nem tudok ilyenről,a másik külföldről behozott gumikat ugy megvágnak hogy senki nem mondja meg hogy vágott, rengeteg ember ezzel keresi a kenyerét,na de térjünk vissza a vágóhóz, kell 1db 500w-1000w-os trafoó szekundér menetenkénti kivezetéssel,és próbálok feltenni egy képet a vágomról,és a fejet pedig a kép alapján,ha pedig a gyári megoldás érdekel szivesen priviben elmondom,még csak annyit a gyárinál nem látod hogy hol vágod a gumit,ennél viszont igen szevasztok:lali
(#) Peti.Janka válasza marci91 hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Hali! én úgy csináltam gumivágót hogy bakelitböl ki lett vágva egy jó nagy D betü forma Az egyenes felére lett csavarozva 2 réz sin egymás mellé, és arra van csavarozva a boltban vásárolt kés. A trafó egy 24 voltos 600w os trafó bele lett rakva egy fém házba és lett rá rakva egy jó nagy teljesítményü hűtő ventillátor. Nevelőapám már rengeteg kamiongumit megvágott vele és tökéletesen müködik Ja 2,5 ös kábellel van öszekötve de az kicsit melegszik ha sokáig megy.
(#) mefi01 hozzászólása Ápr 13, 2008 /
 
ha nézitek a discovery channelt alkkor van 15 órától és 21 órától kétrészes hogyan készült

ha szerencsétek van akkor kifogjátok azt a részt amikor mutatják hogy hogy futózzák újra a gumikat
(#) huhuu hozzászólása Ápr 13, 2008 /
 
Sziasztok!

Érdekelne, hogy lehet különbséget tenni az új és az ilyen vágott gumi között?
Esetleg adhatnak el olyan gumit ami vágott, de azt mondják, hogy új?
Van valami csík az új gumikon. Esetleg lehet, hogy azt odarajzolják?
Kiváncsiságból kérdezném, ha egyszer lesz személygépkocsim, hogy mire figyeljek majd ha gumikat veszek
(#) potyo válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
1. A vágott gumi bordái nem lesznek olyan szabályosak mindenfelé, mint az új gumin.

2. Az új gumin ott vannak erre-arra az öntőforma nyomai. Az öntőforma illesztési hézagaiba beszivárgó gumi egy vékony hártyaként a futófelület közepén ott szokott maradni. Úgy áll körbe, mint "kakastaréj". Ez néhány kilóméter alatt lekopik, és utólag már ilyen nem lehet rá csinálni.

3. Szintén az öntés nyoma, hogy a bordákon fél-egycentis gombostűnél valamivel vastagabb gumirudak állnak ki. Ez is gyorsan lekopik, tehát amin van, az biztosan új.

4. Már a szaga és a színe sem egyforma az egyszer lekopott és az új guminak.

Szóval nem kell parázni, látszik az a gumin, hogy új vagy nem. Néhány új gumit alaposan megnézel, akkor te is felfedezed a fenti jeleket.
(#) huhuu válasza potyo hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Köszönöm a válaszod!
(#) zsoltee0001 hozzászólása Ápr 13, 2008 /
 
Namost a gumi vágás, és újrafutózás az ha jól tudom 2 egészen más procedúra. Régebben hülyének nézték azt aki újrafutózott gumit használ főleg első tengelyen. nem tom azóta mennyit változott a technológia, de pl buszokon kamionokon szerintem teljesen érthető hogy újrafutózott gumit használnak, mivel nagy a kerék átmérője, ezért ugyanazon sebességen kisebb centripetális erő hat mint az autóknál, meghát gazdasági oka is van. bár azért sokszor látok az útszéleken lehámlott felületű elhajított teherautógumikat, azok mind ujrafutózottak voltak, egyszer pont egy előttem haladó kamionnak a gumidarabjai kb félméterre húztak el a szélvédőm mellett

ha jól tudom a bigfoot-oknak a kerekét (traktorkerék) ilyen gumivágóval könnyítik ki, a kerék súlya kb 2/3-a az eredetinak, jó kis pepecs munka, nem irigylem aki ezzel foglalkozik
(#) Laslie74 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 22, 2008 /
 
Egyetértek, feledhetetlen élmény egy ilyenre ébredni. Biztos minden kamionos erről álmodik "rémeket" :eplus2:
(#) Blint válasza Laslie74 hozzászólására (») Aug 22, 2008 /
 
Ez egy egész jó kis cikk a futózás mibenlétéről

Katt
(#) svensven89 hozzászólása Szept 12, 2008 /
 
A trafót azt értem de magát a célszerszámot nem tom elképzelni.Meg egyáltalán hol lehet ilyet kapni?
Előre is kösz!Fontos lenne!Képet küldjetek
(#) lidi hozzászólása Szept 12, 2008 /
 
Rallyautók gumijait is kézzel szokták megmintázni. Slick gumikra vágnak némi mintát, az út minőségétől függően. Én egy olyan kütyüt láttam ami állt egy bazi fanyélből, rajta egy vágóél, ami úgy volt felerősítve mint a pillanatpákán a hegy. A trafójáról sajna nem tudok semmit, de elég jó tempóban lehetett vele dolgozni.
(#) svensven89 hozzászólása Szept 15, 2008 /
 
Kösz az infót de még mindig nem jutottam közelebb a megoldáshoz Ha valaki tudna közelebbit mondanni azt megköszönném.
(#) marci91 hozzászólása Dec 24, 2008 /
 
Na a trafó adatait letudná valaki írni? Csak a speciális gumivágó késsel lehet vágni gumit?
(#) thorbert hozzászólása Ápr 10, 2009 /
 
ha jól értelmezem, fogok egy kb 1000w teljesítményű trafót, és a szekunder kivezetésre rákötöm a kést és az felmelegíti? vagy kell még a kettő közé valami hőfokszabályzó is?
(#) koszipisti válasza lali hozzászólására (») Okt 27, 2011 /
 
Szia ! Nekem gyári gumivágóm van. Nincs vele semmi gondom működik rendesen , de teherautóhoz munkagéphez való. Ebből adódóan a késbefogó is ehhez van méretezve. Persze lehet vele vágni szgk köpenyt is, de szeretnék hozzá csinálni egy kissebb késbefogót. Van esetleg valami bevált ötleted tapasztalatod hozzá ?
(#) apahannaluca válasza aflmor hozzászólására (») Nov 7, 2011 /
 
udv agumivagokest hol lehet beszerezni koszi
(#) Sendi válasza marci91 hozzászólására (») Nov 7, 2011 /
 
Üdv.
Én 10 évig foglalkoztam a hazai újrafutózó üzemek telepítésével, szervizelésével. Az alábbi cikkben azért vannak tárgyi tévedések. A trafóra visszatérve (villamosmérnök vagyok), semmi különös nincs. Olyan mint egy pisztolypáka, csak erősebb. Szerintem 4-500 watt elegendő. A szekunder nagyon vastag drótból (profilból)1-2 menet (a feszültség 1-2 volt) az áram meg 100-200 amper. Ez izzítja fel a vágólapot. A vágólap különböző formájú, de a két végén van egy-egy vízszintes lap egy egy furattal, és ugyan úgy ahogy a pillanatpákánál egy egy csavarral rögzíthető. A hőszabályzást, a primer tekercs megcsapolásával lehet végezni.
Örülök, ha tudtam segíteni.
(#) gumis válasza apahannaluca hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Hali!
* Törölve ! Ez itt a He fóruma, nem hirdetési felület !
(#) SOMA19 hozzászólása Feb 12, 2014 /
 
Üdv.
Szeretnék beszerezni egy megfelelő paraméterekkel rendelkező trafót a gép megépítéséhez, csak sajnos nem sok ilyet kerestem eddig. Ezért segítséget szeretnék kéni, merre hogyan keressem a megfelelő példány?
(#) Sebi válasza SOMA19 hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
Készen nem hiszem, hogy kapnál, viszont a fenti írások alapján fogsz egy 5-700VA-es trafót és a szekunder 1-2 menetet csak fel tudod tekerni... Legegyszerűbb, ha egy megfelelő teljesítményű toroid trafó gyűrűjébe befűzöd - akár szigetelt vezetékből.
(#) kssthomas hozzászólása Márc 16, 2014 /
 
Szerintetek ezt a trafót egy inverteres hegesztő trafóval lehetne helyettesíteni.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2014
(#) Hajnalgabo hozzászólása Máj 2, 2014 /
 
Szép napot szerintetek egy mikró trafóval érdemes kísérletezni? Ha igen milyen vezetékkel és menetszámmal érdemes megtekerni?
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem