Fórum témák
» Több friss téma |
Igen kaptam hozzá olyat, de nem azt kérdeztem, hanem hogy a többi ajtó nyitását hogy érzékeli? hova kell majd kötnöm a kék kábelt, hogy minden ajtót érzékeljen ?
Ha nincsenek elválasztva egymástól az ajtók, akkor elég az egyiket megkeresni, ha elvannak, akkor vagy a közösítés utáni pontot, vagy egyesével diódával leválasztva mindet.
Üdv Inhouse
A riasztóhoz kapott papírin van egy leírás miszerint mikor aktiválom akkor 25 másodpercig negativot ad a lila vezetékre, ami arra szolgál, hogy felhúzza az ablakokat. Ez ok is, le is mértem szépen adja... De kibontottam az ablakemelő kapcsolóját, hogy megnézzem melyik vezetékek húzzák fel az ablakot. Meg is találtam, de azok pozitivra húzódnak fel, nem negativra... Akkor most mi van? Hogy csináljam meg ?
Talán, ha egy relének adsz fix pluszt, és a negatívot a kapcsolt kimeneten kapja, a relével pedig pluszt kapcsolsz megoldható...
A relé behúzóját el kell bírnia a kimenetnek. Üdv Inhouse
Sziasztok!
Trackpro CS-13 autoriasztóhoz keresek bekötési rajzot. Ha valaki tud segíteni, megköszönném.
Egyébként neked is szívesen, mint a többieknek, akik csak kérdezni járnak ide, utána némák és csak nézelődnek, esetleg majd újra kérdeznek...
Üdv Inhouse
Mst minden hozzászólás után még köszöngessem is meg? A zöld ujjat megnyomtam, hogy ez a hozzászólás segített. Az is kb olyan mint egy köszönöm nem? Köszönömökkel csak telioffololnánk a fórumot... De kösz szépen a segítséget, kül meg már megköszöntem régebben is. Mostmár minden működik rendesen. Sikerült a diódával megcsinálni az ablakemelőt is, úgyhogy mostmár csak tesztelgetni kell. Kösz szépen a segítséget még 1x!
Ez egy fórum, kérdésekkel és válaszokkal. Az, hogy segített-e a válasz, vagy nem, esetleg megér egy "köszönömöt", szerintem....morgolódás nélkül...
Nem az egómnak kell, csak a rend kedvéért, megnyugvásként, hogy jól gondolta az ember, meg, hogy látszódjon itt, ha valakinek hasonló problémája lesz... Üdv Inhouse
Ja, nem, inkább egy "Köszönöm, jó lett!"
Üdv Inhouse
Sziasztok! Remélem valaki tud segíteni! Adott a Renault megane, amiben karambol és szervíz után nem működik a gyári riasztó. A központi zárat vezérli a kódot elfogadja, a fény jelzés ki- be kapcsolható, de nem riaszt. Sőt nem is találom hol van a központi egysége. Ha valakinek van ötlete, örömmel venném.
Hello. Ha ezek működnek akkor vezérlő egységgel nem hiszem hogy gond lenne. Próbálj meg keresni a megánhoz servise manualt. Én a Fiat Bravomhoz megtaláltam benne mindent, itt kerestem, de lehet máshol is találni gondolom. Ha nem riaszt akkor a kürtöt kellene megnézni, hogy az dolgozik-e, vagy a vezetékei megsérültek. De riasztáskor az irányjelző fények sem villognak? Semmire nem ad riasztást (rezgés, ajtónyitás....) ?
Vettem egy Thunder CA 103/458 típusú autó riasztót, korábban már beépítettem a gyári Opel kp. zárat, amit egy másik Corsa-ból bontottam, komplett kötegestől, motorostól átpakoltam, tehát olyan mintha bent lett volna.
Ma neki szerettem volna állni a riasztó beépítésnek, azonban a bekötési rajzán egy az egyben eltérnek a kábel színek és nem részletezi hogy mi micsoda teljesen, sajnos a színre szín módszer a kp. zár részénél nem működik, aki már épített be ilyet vagy van neki beépítve kérem írja meg melyik vezetéket hova kössem! A másik az index része, itt két barnát ír a bal és a jobb oldali indexeknek, de ugye a Corsa-nal egyben van az összes index 1 biztosítékon, mert a kormánykapcsoló választja szét utána, akkor itt az egyik barnát használjam csak fel az index 1 biztosítéka után vagy mindkettőt kössem oda (bár ez hülyeség szerintem )? A 458 a típusban nem érdekes az csak a távirányítót jelöli, akinek a ca 103-as van az tökéletes! Itt van egy link a neten található leíráshoz, ugyan az a bekötés van nekem is mellékelve a riasztóhoz! A leírás - bekötés Előre is köszönöm a segítséget! --- Üdv CSiGi
Mivel az autógyártóknak még nem sikerült megegyezniük az egységes központizár-vezeték színekben, így az olyan nagy múltú riasztógyártók, mint a Thunder sem tud az olyan igényeknek eleget tenni, hogy színt-színnel összekötve működjön a ketyere.
A linkelt leírásból pont az az egy lap hiányzik, ami a központi zár bekötését segítené, ha nem lenne meg, ebben a topikban kb. minden oldalon megtalálod mellékletként, kiegészítve az általad is feltett kérdéssel, gyakran részletes válasszal is. Picit olvass vissza, légy szíves. "A másik az index része". Bizony, az Opel Corsa-nál is, mint általában, külön működtethető a bal és a jobb index, máskülönben nagyon balesetveszélyes lenne az üzemeltetése. Ezt a két vezetéket kell megkeresned az autóban, több helyen is megtalálható, elől is, hátul is, de én a helyeden az irányjelző kapcsolójához tartó vezetékek közt keresném. Itt sem fognak egyezni a színek a riasztóéval, egy fekete-fehéret, és egy fekete-zöldet keress, ezekre kösd rá a 2 barnát a riasztótól. De véletlenül se egybe, hanem külön-külön!
Értem, köszönöm a hozzászólásodat, gondoltam hogy úgy kell kötni, csak mondom rákérdezek hátha nem
A bal oldali 2 nagy csatlakozóban majd kikeresem az index-hez tartozó vezetékeket és ott megcsapolom az biztos jó lesz! Azért ha valaki még hozzá tudna részletesebben szólni az megköszönném! --- Üdv CSiGi
Ott is jó, bár ott előfordulhat több vezeték is abban a színben, a kormánykapcsolónál meg csak az indexé van.
Hello. Én az indexet a középkonzolon levő vészvillogóhoz kötöttem. Nem akartam kibontani a kormánykapcsolót. A központizárat meg úgy csináltam, hogy kibontottam az ajtókárpitot és próbalámpával megkerestem melyik nyit és zár... Bár nekem szerencsém volt, mert a szervizkönyvben leírtak alapján pont azok a színek voltak amit a könyvben irt. Nekem szürke volt a nyitás, sárga/zöld pedig a zárás (Fiat bravo). De próbalámpával is megkeresheted ha nem is tudod. Beleszúrsz egy vékony tűt a kábelbe, a próbalámpának adsz testet, és amikor nyit vagy zár akkor pozitivat ad a vezeték és a lámpa megvillan...
Bocs kissé elfoglalt voltam mostanában. Az irányjelzés csak ki és be kapcsoláskor villog. Sem az ultrahangos sem a nyitás érzékelő nem ad riasztást. Ha a sziréna lenne rossz, akkor kikapcsoláskor a felvillanások száma jelezné a riasztásokat, de semmi. A kűrt (duda) jól működik.
Sziasztok valaki tudna küldeni nekem egy Laserline 910-hez bekötési rajzot?Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Egy META M87ARC P tip. autó riasztó bekötési rajzát keresném. A segítséget előre is köszönöm
Üdv mindenkinek.Lenne 1 kis problémám egy CTC-T70017
riasztóval index,sziréna,központi bekötve.Ajtónyitó,gyújtás,fékpedál kapcsoló még nincs. Működik csak van automatikus központi zára,menet közben rám zárja az ajtót és éles a riasztó.Van valakinek ötlete?Hogy lehetne ezt az autómatát kiiktatni mert nagyon zavar......
Hello. Fékpedált ha bekötöd az arra van, hogy mikor elindulsz akkor bezárja a központit, hogy pl pirosnál ne birjonak kiszedni kocsiból . Amikor leveszed gyújtást akkor kizárja a központit. De én ezt nem kötöttem be. Gyújtás nekem kétféle volt. Az egyik az hogy blokkolja a gyújtást egy relé segítségével ha riaszt a kocsi, de ezt sem köttem be, mert ahogy többiek mondták, aki elakarja lopni kocsit az ugyis ellopja, ha már a központit kitudják nyitni meg stb, akkor gyújtás sem lehet gond. A másik gyújtás az az volt, hogy ha elfordítottam kulcsot mikor éles volt a riasztó akkor riasztott. Szerintem neked pont a gyújtást kell majd bekötni, hogy érzékelje, hogy elinditottad a kocsit, és akkor nem élesíti a riasztót automatikusan egy idő után. Nekem asszem 20 másodperc az automata. Ajtónyitásnak nem lehet hozzá köze. Automatát ki lehet kapcsolni. Nekem van 3féle mód, amit a távirányítóval birsz beprogramozni. Leírásban kell megnézni ha van hozzá, mert nekem nem ilyen tipus van.
A gyújtást és az ajtókapcsolót kösd be. Azért zár be és élesedik vissza, mert ha kiélesíted, és nem csinálsz az autóval semmit, akkor visszaélesedik autómatikusan. Namármost ha se az ajtókapcsoló, se a gyújtás nincs bekötve, akkor a riasztó nem tudja miből észrevenni, hogy te beültél és elindultál az autóval. Lehet, hogy a gyújtás nem annyira fontos, de az ajtókapcsoló az tuti kell, de szerintem kösd be mind a kettőt.
Kell a gyújtás is, meg az ajtókapcsoló is, ahogy írtátok.
Üdv Inhouse
Köszönöm a segítséget,bekötöttem az ajtót a volt a gond
A gyújtás még nincs bekötve de működik a kütyü. A leírás elnagyolt volt.... Köszi még egyszer a hozzászólásokat
Sziasztok!
Kaptam a héten, két autóriasztót, amik működőképesek. Mivel elég bóvli játékszerek (szivargyújtóról üzemelnek, beltéri kütyük, annyi közük van az autóhoz, hogy benne vannak, és onnan kapják a tápot), nem bízok az érzékelőjükbe. Megjegyzem, van egy piezó, amin lóg egy rugó, a végén egy csavarral. Ha ütés éri, a rugó berezeg, bizonyos frekvenciát generál a piezó, és onnan egy 4 bemenetes HA17324-es műveleti erősítőre megy a jel. Az áramkört figyelve, eljutottam, egyToshiba IC-ig, egy TC04011 BP típusúhoz. A PDF fájolk, ezen az oldalon vannak . Itt akadtam el. Vettem is a főnökömtől, egy caesar ct-022 típusú üvegtörés, és légnyomás érzékelőt, amit bele szeretnék kötni. A leírásban csak annyi van, hogy "Bekötésnél, a Caesar CT-022 Triger kimenetét más érzékelő kimenetével, diódával leválasztva kell összekötni." És le van érva, hogy a piros, a +12, a fekete, a test, és a kék a triger. Na most, ez mind szép és jó, de nem tudom, hogy ez a kütyü csak egy tranzisztorként működik-e, és egyenáramot kapcsolgatja a kékre, vagy ugyan úgy frekvenciát. Ha frekit kapcsolgatna, akkor bekötném a műveleti erősítőhöz, de ha tranzisztorként, akkor nem tudom Talán a sziréna meghajtó trafójához? Az egésznek a lényege az lenne, hogy biciklire szeretném felszerelni. A saját érzékelője, a pattogást, mozgást érzékelné, de félő, hogy nem eléggé, és az elég cink lenne, ha a 3-5 utcával kécőbb, egy kátyúba hajtva riasztana be. A plusz érzékelőt, befúrnám az ülésbe, és ha valaki ráül, az érzékenység beállításától függően venné a hangot, és küldené a jelet a riasztónak, ami ugye vinnyogna. Ami nem ide tartozik, de örültem neki, hogy HT-12E és HT-12D encoderrel, és decoderrel kódolja a jelet a távirányító, és a riasztó. Van még az áramkörbe egy C140001-es IC, de azt nem tudom mire való, leírást nem találtam, és még egy C358C típusú is, amit szintúgy nem találtam. Esetleg tudna valaki segíteni ezen adatok alapján? vagy ha kell még valami adat, akkor megtudom nézni ha kell Vajon elég lenne a nem és kapura rákötni az érzékelőt? A válaszokat előre is köszönöm Üdv.: Jax
A 4011 (CD4011, HEF4011, stb...) CMOS logikai IC, teljesen általános, 4db 2 bemenetű NAND kapu. Ha a 40001-nél egy nullával többet írtál, akkor az egy 4001, 4db 2 bemenetű NOR kapu. Hány lábú? Hol kapja a tápot?
Topi leírása a sorozatról A C358, ha 8 lábú, akkor LM358 néven (van más betűjellel is) keresd, egy dupla műveleti erősítő. Rajzold vissza, jó móka, abból már meg lehet tudni, hol lehetne bemenetet csiholni rajta...tanulsz vele. A HA17324 valószínűleg egy LM324. Üdv Inhouse
Igen, a 4011, egy 4-es 2 bemenetű NAND kapu. A C140001-es IC-nél jól írtam, amúgy 18 lába van, és a 2. 3. lába van testre kötve, és azt hiszem, a 9-es lábra kapja a pozitívot, mivel össze van kötve a HT-12D 18-as lábával. Aaakár csak a test. Tehát biztos. A HT-12D pozitívja, (18) össze van kötve, a c140001-es, 9-es lábával, és a HT testje, a 9-es lába, össze van kötve a C140001-es 2., 3. lábával.
A C358, 8 lábú igen, és a tápot is az LM358-hoz hasonlóan, a 4-es és a 8-as lábon kapja (test, táp). A B kimenete pedig rá van kötve, a HT-12D 14-es lábára, ami a leírás szerint, DIN (ez mit jelent?) Más lábkiosztást mutató képen Input-nak írja. Akkor ez valami jelvevő rész? Nem értem.
Ááá éértem.. találtam egy kapcsolási rajzot, ahol az RF vevő, a HT 14-es lábára van kötve. de akkor miért van előtte műveleti erősítő? A fogadott jelet felerősíti a dekódernek? Akkor azon rész nem jó nekem, nem oda kell kötnöm az érzékelőmet.
A saját érzékelője viszont szintén egy műveleti erősítőhöz megy, ahoz a HA17324-es hez, amit te LM324-nek írtál. Ott keressem a bekötési pontot szerinted?
A piezó rezgésérzékelő jelét műveleti erősítő formázza, aztán jönnek a CMOS logikai IC-k. Ott kellene keresgélni...
A HT kóder/dekóder IC-k adatlapja is fenn van a neten, van egy bemenetük az RF vevőhöz, az egyik oldaluk csak a kód párosításhoz van, van még a táp, egy "buta" kimenet és 2-4 dekódolt kimeneti csatorna. Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |