Fórum témák
» Több friss téma |
Annál kisebb tokozás nem nagyon létezik (BUZ11) csak SMD-ben. A diódát meg ráforraszthatod közvetlenül a motorra is. Vagy talán SB 560-nal helyettesíthetnéd.
A 16A szerintem neked felesleges. De ha mégsem, akkor majd visszacseréled. De arra én is kíváncsi lennék, hogy miért raktak a rajzba olyan nagy áramú diódát. Amúgy megkérdezhetem, hogy mibe kell, hogy ennyire kicsi kell, hogy legyen?
Szia, köszönöm! Itthon barkácsolok valamit, hát így most nehéz leírni A lényeg, hogy látható helyen van a vezérlő elektronika és esztétikai szempontból nem akarom, hogy olyan nagy "gombóc" legyen a zsinóron.
Egyébként ha csak fix 50% kitöltés kell, akkor neked ez is megfelelne a célra:
Bővebben: Link Tehát a 2 dióda is felesleges. De majd a többiek kijavítanak, ha nem így lenne. Bővebben: Link De most mennem kell.
De ha gondolod vehetsz nagyobb teljesítményű MOSFET-et is, és akkor még talán kisebb hűtőborda is elég, amit a tranzisztorral együtt ráhajlítasz az 555-re, hogy minél laposabb legyen az egész. Vagy a nyák másik oldalára, de akkor a hűtőborda és a panel közé tegyél szigetelést.
Sziasztok!
Kaptam egy DC motort és hozzá egy panelt, gondolom ez a vezérlőpanele. Szeretném megtudni, hogy milyen feszültségek kellenek, hova kössem őket, hogyan tudom szabályozni a fordulatot, esetleg forgás irányt stb. Remélem van, aki tud segíteni. Keresgéltem a motorról infót, de nem soka infót találtam róla. Ami a motoron van: maxon DC motor 2332.968-54.215-200 swiss made 40.032.000-36.03-025 maxon 2332 keresésre a következő találatot dobta a gép: Bővebben: Link Ha pedig az alsó, 40.032.000-36.03- számra kerestem rá, akorp edig ez a találat lett: Bővebben: Link
Nem mondhatjátok, hogy nem vagyok türelmes Senki nem tud tippet adni, mit lehetne vele kezdeni? Nem nagyon szeretném kinyírni a meghajtó áramkörön lévő IC-jét.
Közben lenne egy másik kérdésem is... A 3 vezetékes CPU hűtőknél milyen jel megy a 3. vezetéken és az mi célt szolgál? Mert ha jól tudom, csak a 4 vezetékesek képesek arra, hogy változtassa a fordulatszámát. Akkor miért jó a 3 vezetékes CPU hűtő?
Erre a kérdésre szerintem csak az tud válaszolni, akinek volt már dolga ilyen panellel. Így fénykép alapján kapcsolási rajz nélkül szerintem senki más nem tud rá válaszolni. Lehet egyszerűbb lesz ha építesz egy saját vezérlőt hozzá.
A CPU hűtős kérdés jó kérdés, mert én meg azt nem tudom, hogy minek a 4. vezeték, mikor 3 is elég lenne a vezérléshez (V+, V-, PWM).
Azért sok mindent ki lehet találni az infók alapján. Van egy jó kis fürge egyenáramú soros motorod, amin rajta van egy tacho generátor, ami a fordulatszámmal arányos jelet ad. És van egy szabályzó paneled, ami szerencsére semmi céláramkört nem tartalmaz.
A panelen van egy 494 + tranzisztorral felépített PWM szabályzó, a motor fordulat számának szabályozásához, van egy komparátor a a kívánt és tényleges fordulatszám összehasonlításához, van egy műveleti erősítő, gondolom a vezérlő jel előállításához, és van egy, a képről nem azonosítható IC a tachogenerátor jelének összehasonlíthatóságának átalakításához. Nem tudom, hogy a fordulatszámmal arányos jel frekvencia, vagy feszültség. Ezt neked kell(ene) kiderítened. Ha a tápcsatlakozásokat azonosítottad, kideríthető, hogy ezek mekkorák, pl. az elkók feszültségéből. Ezek a motorok nagyon finom, precíz szervókhoz készültek. (pl. vivőfrekvenciás berendezések pilotjelre történő erősítés szabályozásához)
Köszi az infót! Sok hasznos dolgot mondtál, ami végülis logikus is, csak én nem gondoltam bele...
Pár óra ésm egyek dolgozni, de jövő héten utána nézek a dolgoknak. Próbáltam már, de akkor csak futtában megnézni, hogy az IC-knek melyek a táp lábai és úgy visszakeresni a vezetősávot, hogy merre megy, de elég nehéz, mert kétoldalas a nyák és oda-vissza vannak kötögetve a két oldal közta a vezetősávok. Majd megpróbálom kimérni.
Közben rájöttem, a CD4538 egy kettős monostabil, tehát a fordulatszámmal arányos jel a frekvencia, mert ebből az IC -ből van megoldva a frekvencia feszültség átalakítás, a komparáláshoz.
Egyébként ha jól látom, ez egy nyomtatóból való fej pozícionáló áramkör.
A PC ventilátorban brushless motor van, a fordulatszám változtatása a kapocsfeszültség változtatásával történik, a harmadik szál egy jeladó, ami a fordulatszámmal arányos impulzusokat ad, ami egyrészt kijelezhető, másrészt megállítja a processzort ha nem jönnek impulzusok, harmadrészt, pedig hőmérséklet szabályozáshoz adja a visszajelzést.
Szerintem kizárt, hogy nyomtatóban lett volna, ez ahhoz túlságosan nagy.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni mivel van két 3v-os Tamiya DC motorom és azt szeretném meghalytani AVR-el l293d segítségével, de akkor minimum 6V-ot kellene adjak a motoroknak. Mivel nem szeretném leégetni öket gondoltam teszek egy feszültségosztót a motorok elé. Szerintetek így megoldható?
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! Kaptam két autóriasztót, ilyen játékszer félék, de mind a 2 működik. Egyszerű beltéri riasztók, szivargyújtóról müködtethetők, van müködés jelző ledjük, és van aktiválás jelzőjük is. + egy izzólámpa. belenéztem, HT-12 páros IC-van bennük, az kódolja a jelet. Azt szeretném megoldani, hogy amikor megnyomom az aktiválást, akkor vele eggyütt a jobb első, vezérlő központizár motor is bezárja az autót, ha kioldom, a riasztót, pedig vissza forogva, kinyissa az ajtókat. Egy olyan analóg vezérlő elektronikára lenne szükségem, ami megkülönbözteti a két jelet, és ennek függvényében a két irányba forgatja a motort. Létezik egyáltalán ilyen? Nagy segítség lenne. A kódoló-dekódoló IC párosról még annyit, hogy 4 csatornásak, de csak egy van használatban, viszont kivan alakítva a többi csatornához is a hely, pl nyomógomb, stb.. ahoz a részhez nem merek hozzányúlni, de ha valaki esetleg tud benne segíteni, akár egy kapcsolással, vagy akárhogy, akkor azt is szívesen fogadom. A válaszokat előre is köszönöm Üdv.: Jax
NEkem így sikerult a polaritás váltás tud valaki egyszerübb megoldást? 2 BE gombbal, 1 KI -vel, öntartással, és sikerult szereznem hozzá végállás kapcsolot plusz beleraktam egy tulterhelésvédelmet
Tisztelt Hobby társak!
Lenne egy problémám: Adott egy motoros szelep. A beépített motor oda-vissza hajt -hol elzár hol kinyit- két végállás kapcsoló van benne . (Ezek jól működnek) Van benne egy 3A-es késes biztosíték amely még nem szólalt meg soha, viszont a motor már többször leégett. Motor adatok: Un=12V DC. In= 2,45A Kérdésem a következő: Hogyan tudnék megvalósítani egy nagyon egyszerű áramkorlátot amely megvédené a motort a biztosíték helyett (eredményesen)? --egyszerűség, olcsóság szempont, mert 8 ilyen motoros szelepről van szó-- Előre is köszönöm, Üdv: L
Nem igazán labortáp.
Két dologra tudok gondolni: vagy nem túláramtól megy tönkre a motor, hanem pl. beázik, vagy más ármány; vagy nem 3A-es az a bizti. Mert ha minden stimmel, amit írtál, a 3A-nek bőven ki kellene olvadnia, ha a motor túlterhelődik. Csinálhatsz ugyan elektronikus áramkorlátot, amit pontosabban be lehet állítani, mint a biztit, pl. 2,65A-re, de szerintem ez sem fogja megóvni a motort, ha igazak az adataid. Viszont valószínűleg akadályozza majd a helyes működést, mert induláskor minden motor nagyobb áramot kér.
Beázni nem ázott be, fedél levétele után (o-gyürü a helyén)teljesen érintetlennek látszik a belseje.... Inkább arra gondolok , hogy valami miatt a motor áramfelvétele megnövekszik mondjuk 2,8-3A közé tartósan, így a védelem nem reagál viszont a motornak hosszabb távon nem jó (melgszik, még nagyobb túlterhelés, mégjobban melegszik stb) és * csak leég.. :hide:
Sziasztok! Szerintetek milyen módon lehet, legegyszerűbben megoldani azt, hogy az alábbi 3 DC motor fordulatszáma a következő legyen:
1. motor: 1 fordulat/nap 2. motor: 1 fordulat/ 3,95 perc 3. motor: 1 fordulat/ 107, 7 perc pár másodperc eltérés lehet! köszi! erre a címre esetleg írhattok ha van valami ötlet! *
Szerintem ilyen lassú fordulat csak nagy áttétellel valósítható meg. Egy motor sem képes erre semmilyen elektronikával.
ééértem. köszi szépen. én is gondokodtam az áttéten...
csak az a baj, hogy nem nagyon értek hozzá... hogy számítsam ki az áttét nagyságát... szíjjal vagy fogaskerékkel hajtsam... stb... ha esetleg vki tudna tippet adni azt megköszönném És azért kellenek ilyen pontos értékek mert egy Nap-Föld-Hold rendszert szeretnék építeni... és akkor ahhoz, hogy arányos legyen ilyen forgási idők kellenek.
Ez elég precízen csak fogaskerékkel fog menni. Hasonló áttétel kell mint ami egy óraszerkezetben van. Bővebben: Link
A mondatokat kezd nagybetűvel.
Szevasztok!
Dehogy nem,a léptető motor...
Az sem tud úgy fordulni, hogy egy nap alatt egyenletesen tegyen meg egy fordulatot. Az az oszásától függő szakaszos mozgás volna.
Sziasztok!
Az 1 fordulat/nap verzióra a legegyszerűbb megoldás a kereskedelemben kapható mechanikus 20 órás kapcsolóóra lehetne...talán még egy ezres sincs az ára.(kérdés, mekkora teljesitményre lenne szükség). A többire csigahajtás,esetleg több bontott ablaktörlőmotorból (csigaáttétellel hajtani a csigaáttételt). üdv: hp
Hát nem nagy súlyt kéne mozgatnia pár deka maximum amit mozgatni kéne.
Ha minden igaz, akkor hungarocelből csinálnám a Föld és Hold modellt, az meg nem nagy súlyú.
Helló mindenkinek!
Nem értek az elektronikához, teljesen más irányú a végzettségem. Viszont most szeretnék egy egyszerű szerkezetet építeni (azt hittem az elején, hogy egyszerű lesz de nem az). A lényege az lenne, hogy 2 kereket kellene meghajtani ellenkező forgási iránnyal viszont azonos sebességgel, állítható fordulatszámmal. Labdák kilövéséra kellene ( rövid és hosszabb távra egyaránt), ebből adódóan akkumulátorról kellene táplálni. Még csak az elméleti tervezés fázisában járok, nincs semmilyen alkatrészem. Tippeket kérnék, hogy hogyan lehetne megvalósítani, milyen motorral, vezérléssel, akkumulátorral. Előre is köszi a segítséget. Szép napot!
A két kerék ellenkező irányú forgatását mechanikusan oldd meg így csak egy motort kell szabályoznod. Itt Bővebben: Link találsz megfelelő kapcsolást hozzá.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2012
Hello!
Nos, erre találták ki a fogaskerék áttételt, 1:1-es fogosztással.. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |